Quote:
Nou, dat ging vlotter als gedacht :D Mooi project Joen, ben benieuwd naar het verdere verloop :) |
Ja heb helaas te vroeg toegegeven :D
Helaas nog niet veel te melden, maar heeft te maken met de verbouwing van ons huis, en dat ik thuis zit met afscheurde kniebanden.. |
Hehe eindelijk staat ie erop,polyester ziet er goed uit kerel!
Wat heb jij gedaan dat ze zijn afgescheurd?,of wil ik het niet weten Waar heb je die thermoskan vandaan is wel heel erg mooi |
Dit keer niet in de slaapkamer stokvis :D
|
Ik ga hem volgen, groet'n uut Klazienaveen. :D
|
Deze volg ik !
|
Bedankt heren! Stefan, ik verwacht je nog een keertje hier! :D
|
Goed bezig kerel :thumbup:
Ik heb ook nog even bij de TrackdayParts op de site gekeken, maar de onderdelen die zij daar aanbieden begint met de P van Peugeot en veel verder gaat het ook al niet :confused: De polyester delen zien er goed uit, en zeker zoals zij het binnenframe hebben gemaakt van de motorkap :) |
Klopt Wilco, Arnold levert veelal in de Franse wereld. Maar hij kan vrijwel voor elk merk auto materialen leveren!
|
Quote:
Ik moet er nog even over denken of ik alles in het carbon wil of niet. Weet jij of hij deze delen eventueel ook in het Carbon kan leveren ? |
Super! Ga hem zeker volgen!
|
zalig
|
Ruig Jeroen! Ik ga m volgen :thumbup: Mocht ik s in de buurt zyn kom ik by je langs. Succes met je kniebanden, ik heb er na 12 jaar nog last van....
|
Bedankt heren! Zeker doen Pim!
|
Jy hier ook langs komen he als je s verdwaald bent ;)
|
:d
|
top joene
|
Quote:
Komt goed, ben eerst nog druk met andere zaken (verbouwing en opleiding naast werk). Daarna hoop ik toch echt eens de Polo op te kunnen pakken, wordt ook een trackday auto, dus moet zeker een keer langskomen. :thumbup: |
Steeds meer leuke projecten hier!
Deze ga ik volgen :thumbup: |
De polo moet toch echt eens af Stefan. Is één van m'n alltime favorites!
|
Ik had ondertussen ook al wat spullen verzameld. En ook spullen bewaard die van de oude "setup" komen.
Een set nieuw motorsteunen en baksteun gekocht en zwart gecoat. Nieuwe VW bouten, moeren, schroeven enz. Voor alle delen buiten de auto. Powerflex rubbers voor de stabilisatorstang, achteras en het stuurhuis. Een nieuw stuurhuis rubber. Oliekoel systeem. Nieuwe handremkabels. Aerocatch sluitingen, voor de motorkap en achterklep. Voedingskabel voor de accu. Deze word achterin geplaatst. En de Carbon KPU spiegels. |
Gaaf project, wat voor motor komt erin?
|
Quote:
Ben ik ook wel benieuwd naar ;) |
De motor, dat is een leuk verhaal... :D
Ik heb in de tijd dat ik deze auto heb, al 8 verschillende motoren gehad. Van een KR tot een G60 en van een ABF tot 1.8T. Ik ben erachter gekomen, dat ik iemand ben die niet snel weet wat ie wilt, zodoende ben ik nog niet zeker wat de bedoeling is. Maar mijn voorkeur gaat uit naar een atmosferische motor. Echter is dit bij veel gebruik, te duur in onderhoud. |
Hoezo een atmos motor niet te onderhouden op dit moment?
Verklaar u nader... |
Gezien je bij een atmosforische motor alles tot vrijwel het uiterste gebruikt, om aan de gewenste pk's en koppel te komen. Ga je vaak sneller naar limiet van de gebruikte materialen, en is hierbij vaker onderhoud nodig en soms vervanging. Wat een vrij duur grapje word.
Met een turbomotor, heb je door "kleine" aanpassingen al sneller de gewenste koppel en pk's. En hierdoor heb je minder snel "grote" slijtage. Maar dat is mijn mening naar mijn ervaring, en er zal vast wel iemand zijn met een andere mening. Maar ik hoor en zie graag feiten. En alle hulp om een beslissing te maken is uiteraard welkom! :D |
20v t Jeroen ;) Wat je zegt vh gewenste vermogen en de betrouwbaarheid was voor my ook de reden om de 16v op webers te verkopen en de 20v erin te hangen. Qua geluid enzo über hoor zo n atmo blok...
|
Kan me hier inderdaad wel in vinden!
Maar wat je zegt pim: geluid van een atmo is moeilijk te overtreffen. |
Quote:
Ik heb nog wel een bijbaantje voor je,kan je hier achter het Centraal Station werken,betaald goed en naar het toilet gaan gaat dan ook makkelijker :D Moet je wel ff wachten dat de knietjes weer in orde zijn :thumbup: |
Zal er goed over nadenken Michel.. :D
|
Wij hebben de mk2 met 1.8T ook weer af en ik heb hier al weer de nodige kilometers mee gereden, en met heel veel plezier ;)
Het is een dijk van een motor, maar je moet er wel rekening mee houden dat deze ook alweer een eindje oud zijn en de meeste er al weer heel wat kilometers op hebben zitten. Ik kan zo'n torretje zeker aanbevelen, maar voor in de bergcup waar je graag een mee wilt rijden, word je wel in de >3000ccm geplaatst :rolleyes: Admos is dan een betere optie omdat je dan in een beter klasse uit zal komen. Verder bespaart het je wel veel delen zoals de intercooler, intercoolerbuizen, duurdere koppeling enz enz. Met een frisse ABF of een admos 20V motor kan je al een heel eind komen zonder extreem te gaan. Je kan er ook voor kiezen om hem tot bijvoorbeeld 8000rpm te draaien als max om zo de lagerschalen enz te sparen. ook kan je dan de cilinderkop hydraulisch laten enz. Op deze manier kan je tot zo'n 220 pk gaan zonder extreem hoge kosten. De mensen die roepen dat zij 290pk hebben zijn na 2 races ook al weer 20pk kwijt, dus staar je daar niet op blind. Bij Michel hebben we een rekensommetje gemaakt waardoor hij kon overstappen op de admos-motor zonder meer geld kwijt te zijn dan als hij de 1.8T door zou zetten. Het blijft persoonlijk en je moet vooral mee laten wegen wat je er straks mee wil gaan doen zodat je daar naar toe kan werken. Als je eerst de basis van de motor in orde hebt, kan je later altijd nog verder gaan uitbreiden als je dat zou willen. |
Zal deze in de gaten houden. Is tenslotte om de hoek.
|
Weer een mooi Projectje gaande :thumbup:
|
Bedankt voor de positieve reacties!
Wilco, we gaan er wel uit komen! |
Altijd leuk zo projecten die trackday-inspired zijn.
Ik blijf het volgen :) |
mooi project man! ik vroeg me stiekem al langer af wat er bij jou in de schuur gaande was
deze gaan we zeker volgen, ik ben benieuwd naar het verloop van de auto verder :thumbup: |
De laatste tijd is er weinig gebeurd John. Kwam door de verbouwing, eerst de keuze om de auto "gewoon" te restaureren en mede dat ik de Golf 2 moest verhuizen uit de loods naar mijn garage.
Maar ik ga proberen de komende tijd flinke stappen te maken :D |
Update? :D
|
Morgenmiddag Rene. Het besluit is in ieder geval genomen, na wat telefoontjes en een aantal bakken koffie heb ik besloten om toch voor Atmosferische motor te gaan.
|
All times are GMT +1. The time now is 06:01. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.