koppelingskabel mk1 tdi vraagje
ik heb een mk1 met daarin een 1z tdi met bijbehoorende bak enz.
echter heb ik een probleem met mijn koppeling (kabel) ik maak gebruik van een t4 bakhevel. ik lees op diverse forums dat men gebruik maakt van de zelfstellende koppelingskabel van en passat g60. deze heb ik ook genomen, echter komt mijn koppeling pas vrij als ik mijn pedaal tegen de bodem druk. ik heb ook de kabel al eens met extra rubbers tussen de aanslag en de houder geplaatst gemonteerd, echter is het dan hetzelfde. heefd iemand een oplossing? dan kan ik veilig een test ritje maken :D |
Is het heveltje achter het groene dekseltje van de bak niet gebroken?
|
Het gaat om een 02A bak.
Heb je de kabel wel losgemaakt bij het zelf stellende gedeelte? |
normaal zou het heveltje niet gebroken moeten zijn, aangezien hier niks mee gebeurd is.
mtdi, jij bedoeld de vergrendeling, het platic busje , dat je moet verwijderen na montage, deze is er af gehaald ja. het lijkt erop dat de kabel te lang is, of te laat op spanning komt, aangezien hij pas helemaal op de vloer ontkoppelt.. verder vind ik het vreemd, dat als ik de spelingsruimte opvul met harde rubberen schijven tussen de kabel en de steun, de koppeling pas ontkoppelt als de pedaal op de bodem gedrukt word.. |
helemaal niemand??
|
heb je misschien een foto van je steun?
Ging het monteren van de kabel makkelijk? Toen ik het bij mij deed, moest ik de mantel van de kabel op zijn kortste stellen. Dan nog moest ik met een lange pijp de koppeling "ontkoppelen", direct tegen de hevel duwende.. en dan krijg je de kabel met moeite er in, maar dan zit ie ook strak :) |
Is de afstand tussen hevel en stop wel goed? Welke steunen heb je gebruikt?
Overigens zijn tweedehands en B-kwaliteit zelfstellende kabels waardeloos, door de knik die hij in een Golf 1 moet maken bij de rembekrachtiger. De binnenkabel gaat te stroef en dan trek je hem door zijn verstelling heen. Wij verkopen eentje die je zelf af kan stellen, met metalen ogen, dikke binnenkabel en de stoppen op de juiste plek; https://www.bolt-action.nl/product/...a-clutch-cable/ |
het monteren ging heel makkelijk, ik kreeg hem er zo op, wat ik ook al vreemd vond...
ik kan vanavond/ morgen even fotos maken van de steun. deze komen van bij dub-detail.. toch alvast bedankt! |
Quote:
zou je me wat meer info kunnen geven over deze kabel, en heb je deze op voorraad?? mij is verteld dat de zelfstellende van een g60 passat de juiste zou zijn.. |
keertje opnieuw laten spannen ,
dan ist vaak wel goed |
Quote:
Waarom neem je geen contact op met Pim? |
Dat wil ik morgen even doen...
|
Quote:
Contact gehad, het moet dus een kabel zijn van een passat 35i naar mijn weten is dit dus de g60 kabel die ik er in heb, zelfstellend. Echter niet zo geweldig zelfstellend. Want ik druk hem weer in de vloerbedekking om met moeite te ontkoppelen... Ik weet het langsaam niet meer, nog Ff en ik hang er een ketting tussen |
Blijkbaar kan het ook aan mijn bakhevel liggen, maar hoe kom ik erachter?, een nieuw leven kopen om te testen kost ook weer 80 euri..
Of de hevel in mijn bak is krom? Dat wil zeggen dat de handel er weer uit moet?.. |
http://www.vagclassicparts.be/images/SAM_3021-800.jpg
http://www.hulsenturbotuning.nl/com...58586bd6c7d.jpg welke van de 2 heb je ? misschien zit er verschil tussen... Ik heb zelf die met de zwarte "haak"... zelfstellende G60 Passat kabel werkt daar goed mee. |
Quote:
ik heb dus net de andere, de goud verzonken zeg maar. zit hier miss ook verschil in? |
Helemaal niemand???
|
Maak even een foto van je motorsteun. Ik heb hetzelfde gekloot gehad. Een zelfstellende kabel moet je strak monteren zegmaar, dus dat er zo goed als geen extra ruimte op de kabel zit.
Ik heb het oogje op mijn steun meer naar voren geplaats(cm of 2) waardoor hij goed zijn werk deed. Daarna boog ik het buisje van mijn pedaal waar de koppelingskabel in valt. 2 dingen om even te controleren. |
Quote:
ik heb er gisteren een stelbare kabel in gezet, vaan een passat g60 (dus de zelfde kabel ,alleen niet zelf stellend) deze leek ook te lang toen ik hem op het kortste had gesteld. deze nog wat opgevuld met rubbers en de koppeling doet het eindelijk. al heb ik mijn twijfels of het is zoals het moet zijn. |
|
Met zelfstellende kabel van een Passat G60 moet het goed zijn.
|
Inderdaad passat of van een seat ibiza cupra bj97 de abf zeg ma. Dat is de juiste kabel de rest is allemaal troep. En koppeld kei zwaar.
|
ik heb er nu de stelbare kabel van een passat in. zelfs deze is te lang, en moet ik opvullen.......
|
maar echter nog redelijk zwaar aan het pedaal.... :redface:
|
ligt niet alleen aan de kabel, maar ook aan je drukgroep :)
Ik heb bijvoorbeeld een Sachs Sterk drukgroep.. en mijn linker been is allang dikker dan mijn rechter... Ik kocht de motor met een LUK Zwak drukgroep... die was een stukje blik, vergeleken met Sachs.. |
Quote:
ik zal eens langskomen volgende week, heb t een beetje te druk :screwy: :thumbup: |
Mijn baksteunen zijn anders iig .. en daar zit het kabelsteuntje los bij. Dus kan ik verschillende steuntjes er op bouwen. Afhankelijk van de kabellengte een ander steuntje dus :)
|
IK heb los een kabelsteuntje die je op je motorsteun schroeft op de juiste lengte van Da Bart. werkt super
|
Zoals ik al via het mailcontact met caddyke aangegeven heb zijn dit gewoon steunen alla epytec.
Zelf heb ik ook al diverse auto's omgebouwd en ik ben persoonlijk nog nooit problemen tegen gekomen. De steunen zijn goed, daar durf ik me hand voor in het vuur te steken. De kabel: moet nu na een aantal verschillende toch ook wel goed zijn. Dus blijven over: -Het pedaal. -Hevel op de bak niet goed. -Druklager hevel in de bak krom. Been there, done that zeg maar. |
Quote:
Boh ja, dat bestaat idd ook nog. Krijg je zelfs een speciaal setje plaatjes voor om er in te lassen ter versterking. :) |
All times are GMT +1. The time now is 17:21. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.