Weggedragtest rdw ???
Gister bij de rdw in Waddinxveen geweest om me golf 2 uit 84 te laten omkeuren van 1,3 40kw naar 2,0 16v 110kw . Nu is de golf niet goed maar ook niet afgekeurd en ben ik door verwezen naar Lelystad voor een weggedragtest . Hoofdzakelijk omdat er 190% vermogenswinst is en dit het weggedrag zou beïnvloeden . En kreeg als opmerking de achteras en het uitlaatsysteem (spagettie met groep a powersprint )
De papierwinkel is in orde en alles is netjes ingebouwd . Alleen zit de achteras van de golf er nog onder met nieuwe trommelremmen . De golf is al apk gekeurd en kwam netjes door de remmentest heen Toevallig iemand hier ervaring mee ? En zoja , wat moet ik me hier bij voorstellen ? |
Dacht dat ze tegenwoordig niet meer zo moeilijk deden! ?
|
Afhankelijk van bouwjaar...
|
Ik ben van 1.3 naar vr6 gegaan, no problemo en binnen 15min klaar, was in Heerenveen ook een '84er
|
Raar verhaal?
|
Mmmm apart apart, ik las in een andere topic dat de regels niet zijn veranderd.
Ik heb altijd al het idee gehad dat het was hoe de pet van de keurmeester staat. Trommelremmen achter zou geen probleem moeten zijn. Hetzelfde als het uitlaat systeem, ik heb ooit wel is een auto laten omkeuren, er zat toen een compleet ander systeem onder alleen toen voor de keuring wel ff een kat. De DB's werden gemeten was binnen de marges, prima. Maar heb wel is eerder gelezen dat de keurmeester bijvoorbeeld grotere remmen eisten...... tja tja, ze kunnen bij zo'n keuring eigenlijk geen rem capaciteit meten icm het vermogen..... Dus feitelijk zou je met 1.3 remmen een vr6 onder de kap kunnen hebben, of dat slim is.... tja. Ik vindt het erg grijs gebied. Ik zou bijna zeggen probeer het eens elders. |
Ik ben 3 weken terug nog in den bosch geweest met mn mk1 jetta, ook ABF motor.
Die stond als AAZ op kenteken met 55kw, maar geen probleem, zelfs met de remmen van de oorspronkelijke 1300 erop. |
|
Lijkt me geen toeval.
|
Heb het zelfde een keer aan de hand gehad. Een golf 1 TDI met 250pk geprobeerd bij de RDW in rijen op kenteken te krijgen. Allemaal moeilijk en uiteindelijk zonder resultaat naar huis gestuurd. Volgende dag afspraak gemaakt bij de RDW in Veldhoven en inderdaad in 15 minuten was alles geregeld.
Is dus echt hoe de pet staat van de keurmeester. |
Officieel zou dit gewoon goed gekeurd kúnnen worden. Heb zelf toevallig laatst nog een 1.3 omgekeurd naar VR6, ook geen problemen. (ook al werd ik eerst ook naar Lelystad verwezen omdat de aslast aan de voorzijde te hoog was, keurmeester had verkeerde bronnen geraadpleegd)
Snap echter niet waarom je zou gaan keuren met trommels aan de achterzijde met 110kw? VW monteert zelf op de achteras van Golf 2/3 overal schrijven vanaf 66kw en hoger. Als je dan zelf met trommels aankomt met 110kw heb je natuurlijk grote kans op vraagtekens bij de keurmeesters. Iemand trouwens ervaring met de keuring in Lelystad? Ik moet er binnenkort ook heen zoals het nu uit ziet. |
Eigenlijk moest alles wat meer dan 40% meer vermogen krijgt, naar Lelystad.
Rij veilig of rij niet. |
Uiteindelijk is de beslissing altijd aan de keurmeester. Als hij het niet veilig of verantwoord vind kan hij je naar Lelystad sturen. Ook al voldoe je aan de eisen kunnen ze je toch doorsturen.
Wij hebben het nog niet meegemaakt maar wij passen ook altijd de remmen aan... |
Voor normaal gebruik is er niets mis met trommelremmen..
|
Ik vraag me af of het aan de remmen licht, of dat ze weer een wijziging hebben doorgevoerd
|
Men kijkt niet naar normaal gebruik, het moet passen bij waar de auto tot in staat is.
Een Ferrari oid heeft in Nederland ook geen pizzaschijven nodig als hij netjes rijdt maar toch moeten ze er op zitten aangezien de auto tot meer in staat is. In Lelystad heeft men een kombaan en gaan ze de remmen een paar keer achterelkaar flink belasten door van hoge snelheid af te remmen. Geen standaard remvertraging test dus. |
Raar verhaal ja .
Zal de post van de rdw afwachten en dan horen wat de bedoeling is . Zit er ook aan te denken om het elders nog eens te proberen , maar weet niet of ik nu verplicht ben om naar Lelystad te gaan . |
Aahh en dat is de volgende die in Waddinxveen is door gestuurd na Lelystad. Post inderdaad ff afwachten en anders lekker na ander keurings station gaan.
|
Jammer dat er per keuringskation anders gekeken wordt. Ik heb zeer goede ervaringen met het keuringsstation in Roosendaal. De hoofdkeurmeester daar is een echte VW / Duitse autoliefhebber en heeft zelf een vrij mooie collectie met VW's en BMW's. Tijdens de keuring altijd een leuk praatje met die man en voor ik het weet sta ik altijd weer buiten met een goedkeuring :thumbup:
1x afgekeurd omdat ik geen herkomst van de motor kon aantonen, maar dat was de volgende dag al opgelost. (het serienummer van de motor was niet leesbaar door vuil/roest) |
Quote:
Kan je ondanks die aanvraag voor Lelystad nog gewoon bij een ander RDW keurstation binnen rijden voor het omkeuren? |
Geen idee dat denk niet, gezien hij waarschijnlijk al in de computer staat bij de rdw. Ma je kunt altijd proberen natuurlijk. Ik ging van 37kw naar 110 en van 110 na 184kw. Bijde keren geen probleem.
|
Zal er maandag is achteraan gaan .
Kon wel merken dat die mannen in Waddinxveen er geen zin in hadden . De gene die de keuring deed kon het rat principe wel waarderen maar zijn collega liep er ff onderdoor en verpeste het hele verhaal even . Duidelijk meer geintereseerd in Duitse schade auto's op papier zetten . Het makkelijke werk De papierwinkel in dik inorde en de technische staat mankeert ook niets aan . Alles is netjes ingebouwd een het nodige vernieuwd . Maar kwa uiterlijk blijft het een ratje |
Vandaag kontakt gehad met de rdw in Lelystad .
Kan de golf niet ergens anders laten keuren en moet naar Lelystad voor een weggedragtest . Sta namelijk in het systeem als "in behandeling" . Hoofdzakelijk gaan ze de remmen testen . Dit is nodig door het vermogenstoename van 190. % en omdat de motor zwaarder is kwa gewicht . Dit zou de aslast / gewichtsverhouding drastisch veranderen Ook wordt er gekeken naar het uitlaatsysteem / geluidstest De kosten kon de man niet precies vertellen , maar kan honderden euro's gaan kosten . 308 euro voor de weggedragtest , 348 euro voor de geluidstest , ??? Euro voor eventuele aanvullende testen en dan nog een uurprijs van 92 euro Gaat allemaal aardig in de papieren lopen en krijg geen garantie dat het goed is . Dan komt er nog bij dat ik de achteras zal moeten vervangen voor een met stabilisatorstang en schijven , orginele uitlaat zal moeten monteren . Alles bij elkaar is de feuerwehr rat dat niet waard en zal het project ten einde lopen . Helaas |
Sjonge jonge, wat een vreemd gezeur weer.
Dan ga je het bijna meer niet op kenteken zetten. nou ik zou het lekker laten schieten inderdaad. hebt wel een beetje met je te doen. Trommelremmen zijn in mijn visie bij normaal gebruik geen probleem. De Civic die ik liet omkeuren na 150Kw had ook trommels achter, maar voor een 320mm setje, de keurmeester zijn alleen "leuk, ik rijd zelf een honda Logo :screwy: " |
Kenteken inleveren en aangeven voor export? maand later weer importeren en nieuw kenteken aanvragen. Dan laat je de auto ergens anders RDW keuren.
Misschien een goedkopere optie, dan bv RDW Lelystad? |
1 tip ga nooit met dat soort projecten naar rdw Waddinxveen ....
Ga naar Zwijndrecht of Schiedam ! |
Yep, Waddinxveen staat bekend, ook in de LandRover-wereld bijvoorbeeld.
|
Ik kreeg dit als antwoord op mijn vraag of de regels veranderd waren:
De uitleg over een weggedragtest bij een motorwijziging is niet helemaal juist. De RDW medewerker uit het RDW-keuringsstation heeft altijd de mogelijkheid een weggedragtest uit te laten voeren in lelystad. Of hij dit noodzakelijk is vindt wordt aan hem overgelaten. Dit is afhankelijk van de constructie, de belasting van de assen, en het remsysteem. Als de configuratie bijvoorbeeld in een zelfde carosserie oorspronkelijk door de fabrikant ook wordt geleverd dan heeft een weggedragtest niet veel extra toegevoegde waarde. Het lijkt dus idd allemaal mee te vallen, gewoon niet je auto omkeuren in Waddinxveen idd :D |
Gewoon bij een ander rdw station nog een keer proberen.. Ook al zeggen ze dat het niet kan gewoon proberen.
En anders heb je een second opinion waarmee je bezwaar kunt maken tegen de beslissing van de eerste keurmeester. |
Ik heb ook gezeur gehad in Waddinxveen bij het RDW bij de omkeuring destijds van mijn GTI motor! Ze zoeken naar iets om moeilijk over te doen was mijn ervaring...
|
Is er iemand recentelijk nog in Lelystad geweest en kan meer vertellen over het verloop en kosten van de keuring?
|
All times are GMT +1. The time now is 20:07. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.