Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   'Cut and shut' twee goede halve auto's aan elkaar lassen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=130512)

ar1g3 27-11-2014 20:13

'Cut and shut' twee goede halve auto's aan elkaar lassen
 
http://www.leek-news.co.uk/Driver-L...tail/story.html

Zag het voorbij komen, dacht dat het toch best was hier eens te posten zodat mensen die het niet kennen het weten. Kwestie van hier altijd aandachtig voor te zijn als je een auto koopt. Zeker gezien de potentieel dodelijke ongevallen die eruit voort kunnen komen. Een mens kan niet genoeg gewaarschuwd worden :thumbup:

Dokter D 27-11-2014 20:28

Goed gedaan hoeft t echt geen probleem te zijn.
Heb zelf jaren in een 2=1 golf GTD gereden.

Johan1982MK1 27-11-2014 20:33

Je wilt niet weten wat er met sommige autos gebeurd hoor.
En soms is het zo mooi gedaan dat je t niet ziet en dus ook niet weet, totdat je een keer een klapper maakt... Tegenwoordig hebben ze wel een wok melding als ze een goede tik gemaakt hebben hoor. Dus moet ie na herstel ter keuring worden aangeboden bij de rdw. Maar dat zegt ook niks over de crash veleig heid van zo'n auto...
Druk maar eens een colablikje inelkaar. En probeer m dan weer netjes te maken.
En druk m dan nog eens inelkaar ;)

Ligt er echt aan waar hij klap gehad heeft en hoe hij weer aanelkaar gezet wordt..

Richard 27-11-2014 22:08

Een wok melding krijg je soms al als je velg stuk is gereden. Heeft met de agent te maken niet met de staat van de wagen

Jel Golf 2 GTI 28-11-2014 01:22

vroegere garagist hier in het dorp deed dat ook wel eens.
Had een zelfgemakte richtbank waar hi 2 delen van een mercedes opzetten en ze dan aan elkaar laste.

Auto's gingen steeds naar het buitenland.
Ik vond het vroeger wel knap dat het kon maar volledig vertrouwen doe ik het niet.

Ken ook iemand die een cut and shut MK3 cabrio had.
Deze ging op een gegeven moment doorhangen waardoor de dueren niet open konden. Na wat zoekwerk bleek deze ook uit 2 autohelften te bestaan. :D

heinz74 28-11-2014 06:51

werd vroeger wel meer gedaan..
en misschien nu nog wel..ik kan een heel lijstje wegzetten van wat 'wij' vroeger in de autoschade deden...persoonlijk heb ik dit ook meerdere keren gedaan..
en ergens is het zelfs beter dan uren proberen een kromme langsligger recht te dozeren..warm stoken met de pit voor dat laatste beetje
als je hem netjes laat overlappen (niet koud aanbakken)..en goed vastlast..
is er echt niks aan de hand..
de fabriek doet feitelijk niks anders tijdens productie..
ik heb zelfs menig keer een compleet dak vervangen ..een Mr Ed ,Bambi of trailerschade noemden we dat..(paard ,hert of een stilstaande trailer opgeladen)
als je weet wat je doet en de fabrieks specificaties aanhoud ,maakt het niks uit..
heeft hier jarenlang een Renault 25 v6 rondgereden met een 'nieuw' dak,heeft de eigenaar nooit iets van geweten..
ook hier geld weer..er zijn altijd figuren die het zelf achter in de tuin even doen ,zonder enige kennis van zaken en ditto gereedschap..en dan krijg je dit..
al was dit zeer zeker een beste klap...dat zeker wel

PvdP 28-11-2014 11:07

Was die oude grijze Quattro ook niet aan elkaar gelast ? :tongue:

The_Maxx 28-11-2014 11:11

Gebeurt in rusland nog steeds. Alhoewel op een betere manier als ik hier zie.

Was ergens zo'n site van waar ze totall loss auto's weer helemaal in nieuwstaat brachten.
Bijvoorbeeld door 2 auto's aan elkaar te lassen of de hele zijwand te vervangen voor een nieuwe. Allemaal erg uitgebreid in beeld gebracht.

VolkswagenRacing 28-11-2014 11:11

Als de door de fabriek opgegeven snijlijnen worden gepakt en als de puntlassen goed gezet worden en er niet met koper gelast word moet dit geen probleem zijn.

Ik heb zelf altijd meer me twijfels bij het stoken, richten en lassen aan de chassispoten waardoor deze sterker worden ipv zwakker. Als de berekende kreukelzones in deze balken niet meer functioneren zoals ooit bedoelt is kan het gevaar misschien nog groter zijn als dat de auto uit elkaar valt.

Niemand wil tijdens een aanrijding een chassispoot die i.p.v. opfrommelt gewoon het compartiment van de inzittende inschiet.

En toch kom ik ook hier op het forum vaak laswerk aan de chassispoten tegen, voor nieuw type motorsteunen op te kunnen monteren of inkepingen te maken voor de aandrijfassen.!

Rallyegolf20vt 29-11-2014 09:39

Het zal aan mij liggen , maar ik kan geen sporen vinden op de foto`s dat deze auto gescheurd is op een plek waar deze doormidden is geweest in het verleden. Alles wat ik zie was nog origineel fabrieks gepuntlast .
Wel zie ik een deuk die in het linkerachter zijpaneel heeft gezeten welke is uitgedeukt waarschijnlijk mbv een brander om de plaat te krimpen. Ook is de A stijl rechtsonder en boven flink aangetast door roest waardoor dit zeker erg verzwakt is geweest.
Heb zo mijn twijfels een beetje bij dit verhaal.
Dat neemt niet weg dat er flink met sommige schade auto`s achter in schimmige schuurtjes wordt geprutst om deze weer op de weg te krijgen :D

NielsDub 29-11-2014 10:33

Ik heb hier de ballen verstand van, in het artikel staat dat de twee auto helften net achter de voorstoelen zijn verbonden en dat ie daar ook doormidden is gescheurd. Dat is volgens mij te zien op de laatste foto. Verder staat er dat deze verbinding alleen was gepuntlast zodat niet al het materiaal met elkaar was verbonden.

ar1g3 29-11-2014 13:45

Inderdaad de auto was doormiddel van puntlassen aan elkaar gemaakt. Een stevige manier van lassen als het goed gedaan wordt EN op de juiste plaats gedaan wordt, maar niet op deze manier. Er is geen enkele snijlijn in de bodemplaat die dwars over de auto loopt.

Als je een richtbank van VW gebruikt, het laat doen door specialisten van VW met de juiste opleiding en enkel puntlast op plaatsen waar in de fabriek ook platen aaneen gezet worden dan zou er misschien wel garantie kunnen zijn dat het goed gedaan is. Maar ik durf er voor wedden dat je de auto's die op die manier gerepareerd zijn op 1 hand kan tellen.

Er is altijd een kans dat het wel goed gedaan is, net zoals er altijd een kans is dat ik morgen de lotto win.

VolkswagenRacing 29-11-2014 15:41

Onzin, er zijn genoeg mensen die goed werk afleveren. Alleen is het zo dat de consument niet wil betalen en hierdoor slecht werk accepteerd. Maar een erkend schadebedrijf wil z'n naam niet in verband brengen met dit pruts werk!

Richard 29-11-2014 15:49

Quote:
Originally Posted by VolkswagenRacing
Onzin, er zijn genoeg mensen die goed werk afleveren. Alleen is het zo dat de consument niet wil betalen en hierdoor slecht werk accepteerd. Maar een erkend schadebedrijf wil z'n naam niet in verband brengen met dit pruts werk!



idd wou net zeggen dit is wel even tegen de schenen schoppen van een ieder schadeherstelbedrijf die achter zijn werk staat

ar1g3 29-11-2014 16:18

Tja ieder zijn mening, en die van mij is dat ik dit soort reparaties nooit zou vertrouwen.
Er is een kans dat het goed gedaan is, ja. Maar bedenk wel dat je hier over potentieel dodelijke ongevallen spreekt. Als het goed gedaan is win je niks, de kans om iets te verliezen is echter des te groter. Ja er kunnen schadebedrijven zijn die het wel goed doen, maar hoe kan je weten dat het goed gedaan is? Dat kan je niet, tot het te laat is.

Daarom dat ik zeg, tenzij je het laat doen door officiele VW mensen met officieel VW gereedschap, en je garantie hebt van VW dat de auto hersteld is conform de fabrieksnormen, vertrouw ik dit soort reparaties niet.

Richard 29-11-2014 16:24

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Tja ieder zijn mening, en die van mij is dat ik dit soort reparaties nooit zou vertrouwen.
Er is een kans dat het goed gedaan is, ja. Maar bedenk wel dat je hier over potentieel dodelijke ongevallen spreekt. Als het goed gedaan is win je niks, de kans om iets te verliezen is echter des te groter. Ja er kunnen schadebedrijven zijn die het wel goed doen, maar hoe kan je weten dat het goed gedaan is? Dat kan je niet, tot het te laat is.

Daarom dat ik zeg, tenzij je het laat doen door officiele VW mensen met officieel VW gereedschap, en je garantie hebt van VW dat de auto hersteld is conform de fabrieksnormen, vertrouw ik dit soort reparaties niet.



ik zou vanaf nu in een plastic bubbel gaan leven en niet meer de deur uitgaan. Is de koffie die je net gedronken hebt wel getest? Want schijnbaar alleen in een nieuw geleverde volkswagen overleef je een crash. De andere partij ( vrachtwagen bv) is totaal niet aan de orde.

Want man o man wat heb je boter op je hoofd

Ik zie hierboven een aantal reacties van vakmensen ( klaas oa) die ik eerder vertrouw aan een auto dan een vakgarage van vw omdat daar de stempel opstaat

VolkswagenRacing 29-11-2014 19:53

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Tja ieder zijn mening, en die van mij is dat ik dit soort reparaties nooit zou vertrouwen.
Er is een kans dat het goed gedaan is, ja. Maar bedenk wel dat je hier over potentieel dodelijke ongevallen spreekt. Als het goed gedaan is win je niks, de kans om iets te verliezen is echter des te groter. Ja er kunnen schadebedrijven zijn die het wel goed doen, maar hoe kan je weten dat het goed gedaan is? Dat kan je niet, tot het te laat is.

Daarom dat ik zeg, tenzij je het laat doen door officiele VW mensen met officieel VW gereedschap, en je garantie hebt van VW dat de auto hersteld is conform de fabrieksnormen, vertrouw ik dit soort reparaties niet.


Ik heb het idee dat jij niet weet waar een erkend schadebedrijf aan moet voldoen vandaag de dag, om o.a. verzekeringswerk te mogen verrichten.

Ga eens langs zo'n bedrijf en vraag eens om een rondleiding en je zal voortaan een stuk minder zorgen hoeven maken in je leven! ;)

ar1g3 29-11-2014 20:35

Quote:
Originally Posted by Richard
ik zou vanaf nu in een plastic bubbel gaan leven en niet meer de deur uitgaan. Is de koffie die je net gedronken hebt wel getest? Want schijnbaar alleen in een nieuw geleverde volkswagen overleef je een crash. De andere partij ( vrachtwagen bv) is totaal niet aan de orde.

Want man o man wat heb je boter op je hoofd

Ik zie hierboven een aantal reacties van vakmensen ( klaas oa) die ik eerder vertrouw aan een auto dan een vakgarage van vw omdat daar de stempel opstaat


Ik wil gewoon de mensen die het nog niet kenden waarschuwen om er voor op te passen, is dat zo erg? Als het verborgen wordt is het meestal een teken dat het niet helemaal ok is hé. Moeten we elkaar niet helpen en waarschuwen voor dergelijke praktijken?? En met dergelijke praktijken bedoel ik het onvakkundig uitvoeren van deze herstellingen, want ik denk dat je er zeker mag van zijn dat een groot deel van de cut and shut herstellingen gedaan worden door mensen die twee wrakken kopen, de goede stukken aaneen lassen en de auto verkopen zonder de geschiedenis erbij te vermelden om zo winst te kunnen maken.

Misschien moet ik mijn vorige post een beetje beter uitleggen:
Het was helemaal niet mijn bedoeling de mensen uit het schadeherstel hier voor de schenen te schoppen. Auto's die dit soort herstelling nodig hebben zijn meestal een economische totalloss waardoor ik denk dat de kans veel groter is dat je te maken hebt met een auto die hersteld is door een louche handelaar die er winst uit wil halen dan dat je te maken hebt met een auto die hersteld is door bekwame mensen.
Daarom dat ik zeg, goedkeuring van VW of ik vertrouw het niet. De kans is namelijk veel te groot dat het hersteld is door onbekwame mensen. Als je de mensen die het hebben hersteld kent en vertrouwt is het een andere zaak natuurlijk.
Ik wil dus niet zeggen dat enkel VW deftig werk levert.

heinz74 29-11-2014 22:31

voor mij persoonlijk maakt het me niet zoveel uit hoeveel certificaten of titels een bedrijf bezit of aan de gevel heeft hangen..
ikzelf heb wel eens werk gezien van een bekende 'schadeorganisatie' (ik noem geen namen)...waarmee ik zelf nooit van zijn leven mee weg zou kunnen komen zonder door de klant afgefikt te worden, tot aan mijn enkels ...
ik kom al 20 jaar bij een bedrijfje gerunt door 3 broers ,die gasten doen voor mij het spuitwerk..oud pandje maar netjes..en nergens bij aangesloten geen Focwa -KZS-Bovag en al die ongein..
die gasten werken zo proper en secuur..investeren in goed gereedschap en alles.
ze stikken ook van het werk, varieerend van een E-type full resto tot een nieuwe 7 serie die een koprol heeft gemaakt..je weet gewoon niet wat je ziet daar..
die mogen mij rustig een M3 verkopen die uit 2-3 auto's bestaat..daar hoeft geen 3 jaar Focwa garantie bij...ik geloof dat wel..

nu is het wel zo dat in 99% van de nederlandse gecertificeerde schadebedrijven zelden of nooit meer doodsklappers of kop-kont gerepareerd worden...
daar kunnen ze niks meer aan verdienen..het uurloon te duur en de dagwaarde te laag..
dus de kans dat dit gedaan word tegenwoordig (cut n shut) is eigenlijk te verwaarlozen..
dat dit nog wel gebeurd in Polen ofzo ,dat geloof ik wel degelijk..of ergens bij een hobbyist in het schuurtje..het zou zo maar kunnen...
echter is dan het resultaat er bijna altijd naar..

ar1g3 29-11-2014 22:51

Quote:
Originally Posted by heinz74
nu is het wel zo dat in 99% van de nederlandse gecertificeerde schadebedrijven zelden of nooit meer doodsklappers of kop-kont gerepareerd worden...
daar kunnen ze niks meer aan verdienen..het uurloon te duur en de dagwaarde te laag..
dus de kans dat dit gedaan word tegenwoordig (cut n shut) is eigenlijk te verwaarlozen..
dat dit nog wel gebeurd in Polen ofzo ,dat geloof ik wel degelijk..of ergens bij een hobbyist in het schuurtje..het zou zo maar kunnen...
echter is dan het resultaat er bijna altijd naar..

Exact wat ik bedoel, de kans dat zo een cut and shut gedaan wordt door een bekwaam bedrijf is klein.

tempel 30-11-2014 16:39

Dit gebeurde in de vroege jaren 70 met de uit Duitsland geimporteerde schade auto's in Nederland. En toch zijn er verbazingwekkend weinig verhalen dat het mis ging. Men noemde het toen Duitse deuken.

PvdP 05-12-2014 14:08

Als we inderdaad gaan kijken naar certificaten en officiele gekeurde instellingen, hou maar op.
Dan kun je beter niks meer in je leven doen.
Papiertjes stellen niks meer voor tegenwoordig, iedereen krijgt een keurmerk en als je soms zien wat voor werk ze afleveren.

Ik ken bedrijven die gewoon stickers plakken op (bouw)machines die niet eens gekeurd zijn. En dat gaat dan een jaar of wat goed, machine op tijd verkocht, dus geen problemen met instanties of wat dan ook.

Er zijn gelukkig nog zat mensen die het inderdaad veilig willen doen.
Ik heb eens een G40 gekocht die toch schijnbaar de vangrail had gezien, de vorige verkoper wist dat, maar niks zeggen.
( hoezo vertrouwde garage met keurmerk )
"Autootje is gewoon goed, net nieuwe velgen, banden, uitlijning gehad".
Totdat ik nieuwe velgen liet monteren en de bandenboer me belde, he, je voorwiel staat een 20 cm. naar achteren en we snappen maar niet waar dat vandaan komt.

Tuurlijk, die auto was te richten geweest, maar ik heb hem laten opknijpen.
Van de weg af, met zo'n ding. Geen gezeik.

VolkswagenRacing 05-12-2014 14:45

Een schadebedrijf die gestuurde schades wil repareren moet verplicht apparatuur in huis halen om de reparaties mee te verrichten! Deze zullen ze niet gebruiken?

Ook moeten ze gediplomeerd personeel in dienst hebben die de kennis heeft om deze apparatuur te gebruiken! Deze vaardigheden zullen ze ook niet gebruiken?

Nee bedrijven zijn verplicht duizenden euro's te spenderen aan apparatuur en scholing en ondertussen staan ze een beetje te prutsen? Geloof je het zelf ;)

Nee de meeste mensen (hier) blijven uit de buurt van deze bedrijven omdat de prijzen hun niet aan staat. Maar die prijzen zorgen er 9 van de 10x voor dat er fatsoenlijk werk verricht is.

(en nee, ik heb het niet over een focwa of bovag stickertje op de deur)

PvdP 05-12-2014 21:12

Ik had het niet zozeer over de schade bedrijven, maar over de bedrijven in het algemeen eigenlijk.

Ik ken ook alleen maar erkende schadebedrijven, die heel goed werk leveren.
Die G40 heb ik bij een bekende langsgebracht, en die heeft me zelfs eerlijk afgewezen. Hij kon de auto richten, maar man, was dat het wel waard zei meneer.
Hoezo klantvriendelijk :)
Niet eens aan zijn eigen portemonnee denken maar aan die van de klant.
Service noem ik dat.

Rick 05-12-2014 21:24

In Rusland draaien ze hun hand er niet voor om:




Meer van de Passat:
http://autobotanik.livejournal.com/20497.html

Meer gevallen:
http://2leep.com/bar.php?url=http:/...ivejournal.com/

heinz74 06-12-2014 10:10

noem eens wat verplichte scholing op dan?
en ditto gereedschap..ik weet dat men veel lijmt en klinkt tegenwoordig en dat je (eigenlijk)verplicht bent om CuSi te lassen..
ben al weer een jaar of 5 uit de autoschade (gelukkig)..maar toendertijd stelde dat soort dingen niet veel voor ..
het was meer van 'zie maar dat het goedkomt'..
een keer in de zoveel tijd misschien een cursus bij de lakleverancier..wat CD roms met Focwa reparatietips (had je niks aan)..en dat was het zo wel
mijn andere papieren tot aan Middenkaderfunctionaris heb ik via VOC gehaald..
maar ook daar hecht niemand waarde aan,heb ik gemerkt naderhand..(is leuk joh ,maar wat moeten we er mee...gaat dat meestal)
merkgebonden reparateurs krijgen dikwijls trainingen bij de importeur..maar dat gebeurt nooit of zelden bij universele bedrijven..is ook uit den boze meestal dat er iemand een paar dagen weg is voor een cursus..dit kost de baas enkel geld..
je kunt dit vak echt niet vergelijken met bijvoorbeeld een fotolasser waar een keuring dagelijks gedaan word of een vrachtwagenchauffeur die een rijbewijs heeft dat tegenwoordig gewoon 8000 euro kost
niemand word feitelijk verplicht om papieren te halen..(meestal heeft de baas of degene er net onder alle papieren )
je kon bij ondeugdelijk veelvuldig repareren wel je Topherstel kwijt raken..maar ook dat gebeurde zelden of nooit..
verder zit er ook nogal verschil tussen bedrijven die 'gestuurde' schades doen..dat zijn bedrijven die veel voor leasemaatschappijen werken..of onderdeel zijn van ketens zoals dat Care gebeuren..schadenet..en weet ik veel wat er nog meer (over) is..of de kleinere bedrijfjes..
de laatst genoemde werken over het algemeen netter omdat ze meer met de klant zelf te doen hebben..de eerste denken enkel aan de bedragen onderaan de streep..
daar kun je beter maar niet langsgaan met een Golf 2 GTI die overgespoten moet worden..
daar beginnen ze niet aan of ze vragen een prijs dat je hard wegrent
de markt is ook veel veranderd..in sommige gevallen krijg je bij schade het schadebedrag op je priverekening uitgekeerd..
in veel gevallen laat men de schade aan de auto voor wat het is..want tsja de Tv of wasmaschine is bijvoorbeeld net kapot..
en dan zijn er ook nog Polen en Turken die voor een paar centen auto's oplappen tegenwoordig..die leveren soms ook best net werk (soms ook niet)

Arnaud 06-12-2014 11:00

Quote:
Originally Posted by Rick
In Rusland draaien ze hun hand er niet voor om:

Meer van de Passat:
http://autobotanik.livejournal.com/20497.html

Meer gevallen:
http://2leep.com/bar.php?url=http:/...ivejournal.com/


Gelukkig zit het daar met de onderdelenvoorziening wel goed... :rolleyes:

VolkswagenRacing 06-12-2014 12:14

Quote:
Originally Posted by heinz74
noem eens wat verplichte scholing op dan?
en ditto gereedschap..ik weet dat men veel lijmt en klinkt tegenwoordig en dat je (eigenlijk)verplicht bent om CuSi te lassen..
ben al weer een jaar of 5 uit de autoschade (gelukkig)..maar toendertijd stelde dat soort dingen niet veel voor ..
het was meer van 'zie maar dat het goedkomt'..
een keer in de zoveel tijd misschien een cursus bij de lakleverancier..wat CD roms met Focwa reparatietips (had je niks aan)..en dat was het zo wel
mijn andere papieren tot aan Middenkaderfunctionaris heb ik via VOC gehaald..
maar ook daar hecht niemand waarde aan,heb ik gemerkt naderhand..(is leuk joh ,maar wat moeten we er mee...gaat dat meestal)
merkgebonden reparateurs krijgen dikwijls trainingen bij de importeur..maar dat gebeurt nooit of zelden bij universele bedrijven..is ook uit den boze meestal dat er iemand een paar dagen weg is voor een cursus..dit kost de baas enkel geld..
je kunt dit vak echt niet vergelijken met bijvoorbeeld een fotolasser waar een keuring dagelijks gedaan word of een vrachtwagenchauffeur die een rijbewijs heeft dat tegenwoordig gewoon 8000 euro kost
niemand word feitelijk verplicht om papieren te halen..(meestal heeft de baas of degene er net onder alle papieren )
je kon bij ondeugdelijk veelvuldig repareren wel je Topherstel kwijt raken..maar ook dat gebeurde zelden of nooit..
verder zit er ook nogal verschil tussen bedrijven die 'gestuurde' schades doen..dat zijn bedrijven die veel voor leasemaatschappijen werken..of onderdeel zijn van ketens zoals dat Care gebeuren..schadenet..en weet ik veel wat er nog meer (over) is..of de kleinere bedrijfjes..
de laatst genoemde werken over het algemeen netter omdat ze meer met de klant zelf te doen hebben..de eerste denken enkel aan de bedragen onderaan de streep..
daar kun je beter maar niet langsgaan met een Golf 2 GTI die overgespoten moet worden..
daar beginnen ze niet aan of ze vragen een prijs dat je hard wegrent
de markt is ook veel veranderd..in sommige gevallen krijg je bij schade het schadebedrag op je priverekening uitgekeerd..
in veel gevallen laat men de schade aan de auto voor wat het is..want tsja de Tv of wasmaschine is bijvoorbeeld net kapot..
en dan zijn er ook nog Polen en Turken die voor een paar centen auto's oplappen tegenwoordig..die leveren soms ook best net werk (soms ook niet)


CuSi is geen lassen maar solderen en dat ben je niet verplicht. Je bent juist verplicht te weten wanneer je van deze techniek juist géén gebruik mag maken.

Wel moet een bedrijf door het gebruik van alu en hss stalen delen inverter weerstandlas apparatuur hebben en opgeleid personeel die weet waar de apparatuur voor dient en weet hiermee om te gaan.

Ook word je bij introductie van nieuwe modellen waar veel markt in gaat komen, gewoon netjes naar de importeur gestuurd om hier je scholing over de modellen te krijgen.

Dit zijn een paar dingen waaraan ik 5 jaar geleden ook al aan moest voldoen, dus denk dat dit eerder aan je toenmalige werkgever heeft gelegen.

Moet je gelijk geven dat de voc praktijk opleidingen een beetje ouderwets zijn, maar de plaatwerk examens zijn een stuk meer vaktechnisch als de werkzaamheden in het bedrijf. Ik heb daar namelijk nooit met een bal plamuur hoeven smijten ;)

jettaracing 06-12-2014 12:51

Om even op de beginpost terug te komen , die golf die uit elkaar lijkt gescheurd , daar lijken de verbindingen nog wel heel origineel , met originele kit en losgetrokken puntlassen . De puntlassen zijn ook niet los getrokken vanwege slecht laswerk ,maar gewoon losgetrokken om de puntlas heen . En ik zie ook wel lekker veel roestvorming overal.....

Zo'n reparatie hoeft geen probleem te zijn , als t maar goed word gelast,en volgens de fabrieksinstellingen de delen aan elkaar worden gezet .

The_Maxx 06-12-2014 13:18

Quote:
Originally Posted by Rick
In Rusland draaien ze hun hand er niet voor om:
Meer gevallen:
http://2leep.com/bar.php?url=http:/...ivejournal.com/


Dit is de site die ik in mijn eerdere post bedoelde. :thumbup:

heinz74 06-12-2014 19:40

Quote:
Originally Posted by VolkswagenRacing

Dit zijn een paar dingen waaraan ik 5 jaar geleden ook al aan moest voldoen, dus denk dat dit eerder aan je toenmalige werkgever heeft gelegen.


Ja joh, was geen gehaktbal ook..daarom is hij nu failliet..
mooi dat ze je tegenwoordig wegsturen voor zulke dingen..ik weet nog met die 2e type Renault Laguna's..stond je daar..
hoe verwijdert men zonder schade een deurklink?..tja zoek het maar uit..
net als de Golf 4 /Bora toen ...even aan dat Torxje draaien ...Boemberdeboem..ligt die ring van het slot onder in de deur..ben je fokking mooi klaar mee..
alles er weer af ,deurbekleding etc ..met alle gevolgen van dien..Bah Bah..

ben blij dat ik daar vanaf ben zeg..

maar ik maak soms mensen nog wel eens blij met wat plaat en spuitwerk..dat dan weer wel..
voor de rest kan het me echt gestolen worden..tegenwoordig schuren ze nieuwe onderdelen niet eens meer ..gewoon hoppa ontvetten en spuiten die hap...

gangstarchin 05-01-2015 10:12

Dat je het überhaupt aan iemand wilt verkopen. Dan heb je toch echt geen geweten.


All times are GMT +1. The time now is 11:32.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.