Ze worden steeds duurder...
http://www.kapaza.be/nl/volkswagen/...6v-89732389.htm
Ok toegegeven de auto ziet er goed uit, maar 7000€ voor een auto die een deftige poetsbeurt heeft gekregen :confused: 5000€ zou ik acceptabel vinden moest de auto na een testrit en grondige inspectie in orde blijken. M.a.w als er geen problemen onder die poetsproducten zitten. |
Interieur lijkt me niet van een 87er.
|
Grill klopt ook niet, zoals gewoonlijk.
|
En al weer weg.....
|
Quote:
Nope! http://www.kapaza.be/nl/volkswagen/...6v-89755773.htm Die jongen verwijderd gewoon elke dag zijn zoekertje en plaatst een nieuw, om bovenaan te staan in de lijst. Wat me ook opvalt, die bumpers zijn nogal nieuw. Mij maak je niet wijs dat die origineel zijn... Ik schat de kans zelfs groot in dat het reproductie bumpers zijn. Heb er zelf zo'n op mn 16v zitten. |
Niet verkeerd. 4k ofzo?
|
Quote:
klopt: het motiefje op de stoelen/deurpanelen zou er zo uit moeten zien, en let op de deurkaarthouders zonder luidsprekers: Edit: ik zie op de foto's wel het afdekdopje voor de antenne op het voorspatbord zitten, dat is dan wel weer origineel ... :thumbup: |
Hij is wel lekker met de cockpitspray aan de gang geweest onder de kap
|
Quote:
En het feit dat de rode lijn in de deurpanelen ook zou moeten overlopen in het dash als dit allemaal origineel was, of ben ik mis? |
Die rode lijntjes op panelen en dash is volgens mij alleen origineel in Amerika geleverd.
Panelen lijken velours te zijn, zelfde als ik in mijn Golf heb, maar die horen niet bij die stoelen. Die stoelen had ik origineel in mijn mk2, is gewoon een laat 8v interieur.. geloof ik weer gelijk aan g60. Bovenstaand zou er inderdaad in kunnen, de rode variant kan eventueel ook (of zelfs de groene). Het is van binnen inderdaad een mengelmoes, maar opzich niks wat heel schokkend is, zo'n interieur als bovenstaand is zo op de kop te tikken in nette staat, grille is ook zo vervangen. Mooi ding. Voor de beeldvorming, dit is het interieur wat bij de panelen hoort incl. dashboard etc. Het is volgens mij ook weer geleverd in een niet-Recaro variant… heleboel variatie dus :) |
Het is niet schokkend, maar voor 7k heb ik graag een exemplaar waar ik niet meer achter een origineel interieur moet zoeken.
|
Tja maar echt veel keus is er niet, heel veel origineler als deze zul je ze niet snel tegenkomen ben ik bang. Een interieurtje is wat dat betreft makkelijker te vervangen dan een achterpaneel waarvan de emblemen zijn dichtgelast (ik noem maar een zijstraat).
|
Ik vind het een leuke auto. Dat interieur is wel een vreemde combinatie maar goed, das prima op te lossen. Die grill is ook nog te doen. Zwart is ook leuk, dat zag je in 1987 nog niet zo vaak.
|
Mijn argument is dan dat je als je zo eentje wat op orde zet om te verhandelen tegen een hoge prijs het weinig moeite kost om er een correct interieur en correcte grill op te zetten.
Maar goed, het is inderdaad een heel mooi exemplaar! Maar de prijs is wat overdreven, voor die prijs verwacht je eentje die compleet "juist" is. Vind ik toch :thumbup: |
Voor dit bedrag zou hij inderdaad orgineel moeten zijn. Maar ja, zie er maar eens 1 te vinden ...
Zaten in 1987 al dikke hendels voor de richtingaanwijzer/ruitenwissers in het interieur? Meende dat dit pas na de facelift eind 1987 was, gelijk met het verdwijnen van het driehoekruitje in de voorportieren. Zie trouwens wel dat er een nieuw model "Golf-gti" embleem op de achterzijde zit. |
Hij is al verkocht dus de prijs zal toch wel correct zijn :)
Ik kan die foto's niet meer checken nu, maar '87 hoort inderdaad oude hendels te hebben en oude logo's (zoieso alles pre-facelift). Als je echt dringend een oud type 16v zoekt en je hebt budget dan moet je bij dergelijke auto's gewoon toeslaan (tenzij je een opknapper of een project zoekt). De eerstvolgende keer dat zoiets weer voorbij komt is er waarschijnlijk weer wat anders wat niet klopt en hoe langer je wacht hoe schaarser en duurder het wordt. Neemt niet weg dat als ik de verkopende partij zou zijn 'm ook even periode-correct had gemaakt. |
|
Lol, hij blijft bezig. Embeem en stuurhendels kloppen idd niet. Zie ook een antenne op het dak dat is ook niet de bedoeling. Bumpers zijn aan de vorm te zien inderdaad repro. Toch redelijk wat puntjes die wat vraagtekens oproepen. Als je zoiets zoekt zou ik gewoon gaan kijken, op foto's kan je toch lastig een oordeel geven. Dan moet je overigens geen problemen hebt met import, voor mij zou deze om die reden zoieso al afvallen.
|
Ik dacht altijd dat bij de 16v een dak-antenne standaard was. Of dit de
originele is, dat is weer een ander verhaal ... |
Ja inderdaad, bij mijn weten hebben alle 16v's antenne op het dak. Of die origineel is is moeilijk te zien op foto natuurlijk, maar ik gok van wel want daar kan weinig mee mis gaan.
|
Je zou gaan denken dat het een 88 is met oude deuren erin .............
|
Quote:
Dan zou het VW logo vanachter in het midden moeten zitten ;) |
Uhh, ook nog een oud paneeltje ingelast? :D
Of een overgangsmodel? Bouwjaar 87 kan ook eind 87 zijn. Kas van 87 nog op voorraad, veel losse onderdelen van nieuwe modeljaar 88? Gebeurde bij MK immers ook veel. |
bij een 16v was een dakantenne altijd standaard..wel met een dopje in het lvs..
het is wel degelijk een vroeg model lijkt me..ze hebben enkel wat nieuwere spullen erop geschroeft.. bumpers worden nogal snel grijs ipv zwart..emblemen slijt het chroom vanaf etc toont gewoon een stuk frisser zo.. het interieur kun je eventueel op een zaterdagmiddag weer veranderen naar oud type ,hendels aan het stuur idem.. beter dan een hoop laswerk of oude schades repareren .. vind het een heel mooi ding eigenlijk... |
Quote:
Is inderdaad een heel mooi ding, maar de prijs is niet mooi :thumbup: Daarvoor verwacht je eentje die wel echt origineel is, zeker gezien je voor die prijs al een mooie originele G60 kan kopen |
Quote:
|
Quote:
http://www.2dehands.be/autos/volksw...-210449152.html Deze stond dacht ik 3 maand geleden in frankrijk (oorspronkelijk een zwitserse wagen). Prijs was 6300 euro, onderhandelbaar, met een hoop originele stukken bij. Ikzelf was net te laat want er kwam al iemand kijken. En had niet direct de mogelijkheid om erachter gaan. Nu bijna het dubbele |
Ja stond stond… 5 jaar geleden stond er ook een hele hoop te koop voor minder. Ik zie 11k staan dus dan lijkt me 7k voor een vroege 16v in superstaat niet gek. Als je ergens een a1 conditie g60 vind voor 6k dan moet je alles uit je handen laten vallen en als een malle het ding op gaan halen.
Ik denk dat we hier gewoon de prijzen van nu zien, een zgan g60 kost gewoon 10+ en een 16v rond de 7k en een 8v rond de 5k. Dat zijn toch bedragen die ik de laatste tijd veel voorbij zie komen voor dergelijke auto's. Misschien dan toch gewoon maar accepteren of een Golf 3 kopen. Die koste 5 jaar geleden 4 rooitjes en nu heb je ze al voor 750 euroknallers, echt spotgoedkoop :rolleyes: |
Tussen 6 of 7 en 11K zit altijd nog een klein verschilletje... Duidelijk eentje die voor de quick win wil gaan. IK heb in elk geval geen 11K over voor zo'n auto. Maar waarschijnlijk denk ik daar over en jaar of 10 weer anders over...
Er zal vast ook nog wel een keer een -6 of 87-er voorbij komen voor minder. 't Blijft toch wat de gek er voor geeft. En andersom wat de gek er voor vraagt. Die zeldzame oak-grüne MK1 GTI die vorig jaar op MP stond werd volgens mij onder de 4K voor gevraagd. Kennelijk was de verkoper daar tevreden mee. Was binnen enkele uren verkocht. En daar baal ik ook nog steeds van dat ik m toen pas zag toen t al te laat was.... |
Quote:
|
Quote:
Ik spreek niet over 5 jaar geleden :rolleyes: Ben het gaan opzoeken, was 2 maand geleden :rolleyes: |
Quote:
Heb er een paar dagen geleden nog een op kapaza zien voorbij komen. Wel niet honderd procent origineel, in de zin van echt origineel zijn, maar ik bedoel eentje waar niet met de motor is geprutst enz. Eentje die niet verpest is.. http://www.kapaza.be/nl/volkswagen/...60-89767028.htm Ja ok hij heeft er een rallye intercooler insteken, maar buiten dat en het feit dat hij herspoten is is deze denk ik wel origineel. |
Quote:
Quote:
|
Quote:
Stond een paar weken geleden zo'n eikengroene special te koop in Friesland. PL uit 89 met 128K en nog niet ingevoerd. Vraagprijs 9 ruggen en in no time pleite. |
Kijk eens naar de rechterdorpel , midden onder het deurrubber, lijkt toch een serieuse roestplek te zitten.
|
Quote:
Bij welke? Ik zie het niet... :( |
Quote:
Bij de Zwarte , waar het topic over begonnen is. De eenalaatstte foto in de advertentie. |
Quote:
Deze staat ook op Kapaza, bieden vanaf 8500, en op 2ehands voor 11000. Zit nogal wat rek in kennelijk. Gevalletje easy money lijkt me. http://www.kapaza.be/nl/volkswagen/...at-89522582.htm |
Bij zulke prijscategorien komen bij mij dan ook weer andere dingen om de hoek kijken trouwens.. dan zou ik 'm ook helemaal naar mijn smaak willen. Geen 5drs, maar een beperkt aantal kleuren (rood, wit, ..), Recaro, geen import zoals eerder vermeld. Als je een aantal van die eisen hebt dan wordt het een vrij onmogelijke zoektocht. Zeker als je het op de eerste plaats al meteen te duur vindt, maar dat is ieder voor zich.
|
Zeker in NL haast onmogelijk om nog een in originele goede staat verkerende MK2 GTI en dan ook nog geen import... MK1 komt dan voor mijn gevoel zelfs vaker voorbij (en is dan ook zomaar weg natuurlijk). Eind jaren 90 en begin van deze eeuw zijn er bergen MK2's verneukt met Tupperware tuning en inmiddels op t schroot beland of is aan niemand te slijten. In België staat wat dat betreft meer aardigs te koop, maar dat zijn daar veelal al geïmporteerde auto's.
|
All times are GMT +1. The time now is 17:17. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.