Golf 2 1987 -->> abf
Mijn naam is Marvin, 26jaar oud en dit is mijn project wagen.
Begin deze zomer gekocht en eigenlijk alleen in gereden en onderhouden. Golf 2 project 1300mh Deze winter ombouwen naar een 2.0 16v abf :) Abf van Tim 16v overgenomen |
Gaat helemaal goed komen, blok liep echt goed!
|
Nette wagen hoor :thumbup:
|
Mooi motortje! je kunt je abf zo aansluiten op de 6polige stekker in je waterbak. Scheelt je een berg met werk.
|
gaaf marv :thumbup: . Super combi golf 2 abf
|
Thanks mannen, dat hoop ik ook tim :thumbup:
Dat wist ik niet stefan, we hebben nu de abf motorkabelboom uitgedund. Uit eindelijk zijn het ook maar 4 spanningdraden, een diagnose kabeltje en de oliedruk sensoren. Dus zo gaat het ook lukken. Daarbij komt nog de bedrading richting de benzinepomp hiervoor zal de golf 3 abf tank en pomp gebruikt worden :thumbup: :thumbup: |
Sorry mh motor. carb dus. Dan moet je inderdaad met hele spul na binnen. Succes met ombouw verder.
|
De uitgedunde abf kabelboom
020 bak van een kr overgenomen van zippo123 :thumbup: Bak ontvet met dasty en met de hogedrukreiniger afgespoten |
Krukaskeering is wat ingelopen op de as
Speedi sleeve erover geplaatst en nieuwe keering gemonteerd :thumbup: |
Wo.. Die bak lijkt wel nieuw zo..
Weer een overwinning voor dasty :) |
Vorige week maar eens een nieuw interieur radiatortje gestoken het werd tijd :rolleyes:
Net op tijd voor de winter :thumbup: |
Begonnen met het schoonmaken van de abf
Inmiddels zijn de kleine aanbouwdelen alweer teruggeplaatst derest moet nog gespoten worden :thumbup: |
Inderdaad dasty is goed spul om te ontvetten :) werkt perfect
|
Mooie II en leuke update die ABF!
|
Gave motorswap, ga zo door :D
|
Zeer mooie mk2 en de motor zal hem cker goed doen!!!
|
Quote:
Eh, "cker" ?? |
Quote:
:rolleyes: Cker = zeker |
Leuk project! Ik ben zelf ook van 1300 naar abf gegaan.
Rijd heel leuk! Als je vragen hebt stel ze gerust. |
Bedankt mannen, het gaat zeker een verbetering zijn :thumbup:
@ ThomVw, bedankt voor je aanbod top. Ik zal het in gedachten houden, tim 16v heeft het ook al meerdere keren gedaan dus hulp is al dichtbij :thumbup: |
Bak zit er ondertussen op, evenals de big block golf 2 steunen :thumbup: |
ziet er goed uit :thumbup:
|
Gaat lekker marv. Bak lijkt wel nieuw :thumbup:
|
Mooie wagen :thumbup:
Maar waarom ga je voor een 020 bak en niet voor een 02a die er bij hoort. |
Omdat men broertje die 020 nog had liggen met 90mm flenzen. Dus nu past het zo met de aandrijfassen. En ik weet dat de bak goed is, anders was ik voor een 02a gegaan :thumbup:
|
Hele mooie golf, en een fijne motorupdate!
|
Goed bezig :thumbup:
|
Wat onderdelen opgefrist en terug gemonteerd :thumbup:
|
Ziet er strak uit. Ga je ook nog wat doen met de motor ruimte?
|
Geen grote veranderingen, alles is al netjes in kleur misschien wat kleine dingen als de motor er toch uit is.
|
Helaas geen foto's gemaakt van de ombouw :shake: Nu rustig aan alles weer terug netjes maken :) |
Is dat een K&N luchtfilter? En zo ja...welke aansluitdiameter? :)
|
ja k&n 3, 3.5 en 4 inch :thumbup:
|
Nice work :thumbup:
|
Ziet er goed uit :thumbup: .
|
Netjes!!
|
Thanks Marvin!
|
Er zijn een paar dingen gelijk aangepakt
9inch rembekrachtiger van een golf 3 omgebouwd naar golf 2 Computer van de abf vastgezet in de golf 2 beugel waar de ontstekingsmodule zat. Bedrading is aangesloten op de oude ce1 kast Ruitenspoeier tankje achterin gemonteerd. Claxon werkend gemaakt deze was niet gemonteerd. Benzinetank van een golf 3 gti gemonteerd Radiator met intern reservoir gemonteerd Uitlaat 2.5inch simons gemonteerd :thumbup: |
Netjes marvin prachtige wagen
|
mooie wagen! vooral die kleur is dik! :thumbup:
|
All times are GMT +1. The time now is 00:41. |