beste remmen onder een mk1
Heb sinds een paar daagjes een golf type 1.
En ik vind de remmen dus helemaal bagger. tis een 1.6gti en ik ben van plan om er een 1.8 (pg) erin te bouwen. Passen ik de standaard g60 remmen eronder. Zo nee wat moet er aan gedaan worden om de remmen voor en achter eronder te krijgen. wil van de trommels achter naar schijven gaan.. welk type hebben schijven achter>?.. passen die onder mijn golf? en wat valt aan te raden voor mij.. prijs is niet zo heel belangrijk.. maar ik kan een complete set g60 remmen krijgen voor mijn verjaardag. en als die geboorde schijven met ferodo blokken blokken hebben moeten die ook wel voldoende power hebben voor het gewicht van het golfje.. alle tips zijn welkom.. alvast bedankt.. |
Achteras van Rocco 16V eronder en je kan adapters kopen (oa SLS) om G60 remmen er aan te schroeven, ook zijn er adapters om de Seat Brembo's er aan te knopen.
|
Of een golf 2 achterschijfen set eronder zetten.
dus astappen en schijfen en klauwen. |
en voor de voorzijde, remklauwen van een Golf II 16V passen er zo op zonder aanpassingen. Heb ik zelf ook gehad op mijn GTI, remt errug goed :D
|
En wat doe je met dat 1600 GTI blok ?
|
ja inderdaad... mooi houden! 1800 voegt niks toe, alleen gewicht... ;)
|
hij zei 1800 PG motor = G60 dus 160pk,s
|
:oops: ik meende dat dat 1 van de 2 gewone 8v's was.... I'm sorry
|
Gert
Geslacht: Geregistreerd op: 16-12-2003 Berichten: 1143 Geplaatst: Zo Feb 22, 2004 11:24 Onderwerp: -------------------------------------------------------------------------------- En wat doe je met dat 1600 GTI blok ? _________________ Pour Gijpie !! Ik heb binnenkort ook nog een 1.6 gti blok over. Loopt goed, verbruikt een half litertje op de 2000 km. Zit een rollenbank uitdraai bij van gisteren met 112 pk aan de krukas. Blok is compleet met inlaat / uitlaat spruitstuk, injectie, dynamo. T.E.A.B voor meer info 06-55786695 |
Quote:
Daar heb ik ook wel eens vaker van gehoord. Maar hoe zit dat nu eigenlijk! Je kan toch niet zomaar even je trommelremmen vervangen voor schijven + astappen enz.. Moet er dan niet meer dingen overgezet worden? |
ja, remslangetjes, handremkabels...en als je het goed wilt doen ook de remdrukbegrenzer. Maar meer is echt niet ;)
|
zit er al een montagepositie voor de remdrukbegrenzer en kun je de handremkabels van een Golf 2 nemen of heb je de kabels van een Scirocco nodig?
ik heb achter ook nog trommels op mijn 16v MK1, remt goed genoeg, maar er ligt ook nog een complete Golf 2 Remmenset in de schuur. En dat remt beter.... :) |
Je hebt de handremkabels van een Scirocco 16V nodig.
Hmm remdrukbegrenzer heb ik nooit gemonteerd onder een Golf 1, altijd zonder gedaan. Iemand die het wel weet? |
Ik dacht dat een Scirocco 16V niet eens een remkrachtbegrenzer voor de achterste remmen had??? :confused:
|
Kijk eens goed naar de hoofremcilinder van een Rocco!!
|
zitten al druk nippels op
|
en rocco achteras heeft een dikkere stabilisatorstang
|
je kan de begrenzer van een 2 overbouwen naar de 1, er is een plaatje voorzien waar je hem kan opzetten, deze is wel voorzien voor de golf 1 begrenzer, maar, mits wat vouw, klop en laswerk krijg je de begrenzer van de 2 er zeker onder. heb ik zelf ook gedaan. Ik vind het veel beter met de begrenzer van de 2 want met die van de 1 breekt je achterste weg als je eens goed doorremt...
VW Greatz |
Heb je er toevallig een fotootje van AD Racing??
|
En weet iemand waar je de adpaters kunt krijgen om G60 remmen aan de voorkant te monteren?
|
|
Of het volgende nummer bellen (voor adapters G60 remklauwen op de golf 1 fusees) ;
0627590499 Ik weet zijn naam niet meer maar hij adverteerd wel eens op Marktplaats. De beugels zijn verchroomd en al. Ik heb er toen €75,- voor betaald |
Om gelijk maar even nieuw leven in het topic te blazen;
Ik ben bezig om de G60 remklauwen op mijn Golf te bouwen. Alleen een paar dingen die ik me nog af vraag; 1 Wat is het verschil, wanneer ik gebruik maak van een G2 16V hoofdremcilinder (diameter 20.6mm :confused: ) of een hoofdremcilinder van de G60 (22.2mm :confused: )en dan bedoel ik deze 2 En welk effect heeft een rembekrachtiger van een G60 op de hoofdremcilinder van een G2 16V? Of zit er geen verschil in rembekrachtiger van 16V en G60? 3 Wanneer ik geen remkrachtverdeler gebruik is het toch beter dat ik voor de remklauwen achter eerder een kleinere diameter van de zuiger neem (36 ipv 38)? Ivm de minder grotere kracht die de remmen achter kunnen uitoefenen. (om kans op uitbreken te reduceren) Ik weet het is een boel gezeik maar misschien heeft iemand er al ervaring mee. |
Thanx ;)
|
Deze kerel levert pas mooie adapters vind ik persoonlijk.
Heeft dezelfde vorm als de G60 adapter, maar dan zo gemaakt dat het op een MK1 past. Vind ik veel beter/sterker uitzien dan die beugeltjes wat je op ebay enz vindt. http://www.koppis-garage.com/indexseite.html Greetz Jan |
Ik kan ze niet vinden hoor op die site :(
|
ook leuke remmen:
cleaned 2) WILWOOD dynalite 4 POTS klauwen NIEUW !!! , zijn de VOLLEDIG gefreesde alu klauwen , hebben een heel groote pad-afstand en daarmee uiterst geschikt voor bv golf 1 (meer techninsche info op aanvraag), let wel op dees zijn alleen de klauwen dus geen blokken en adaptors. heb wel een houten mal voor een adaptor voor een golf 1 , het is mogelijk om met deze klauwen met 256mm schijven te rijden in 13" !!!!!! prijs : 400€ (koopje) |
Quote:
Met de g60 hoofdremcilinder verplaats je meer vloeistof, doordat de diameter groter is. Waardoor je een groteren remkracht kan uitoefenen met minder voetkracht en het pedaal hoeft minder ver ingedrukt te worden. Nu heb ik ook een klein vraagje: Met 16v klauwen op een golf 1 is de minimale velg grootte???(ik wil namelijk 14 inch gaan rijden en geen 15 inch) |
14 inch is dan het minimum....
|
Quote:
Er staan op marktplaats adaptersetjes te koop voor G60 klauwen op type 1 fuseestukken. Ik heb ze zelf ook gekocht en het past perfect!! ;) |
De golf 2 16v hoofdremcyl van na '88 zijn ook 22mm.
De maat bekrachtiger is hetzelfde gebleven (9" d8 ik) Achter kan je op de scirocco/golf1 ankerplaten aluminium klauwen monteren van een golf 4/audi a3... dat (hand)remt een stuk beter :) |
is het niet mogelijk de complete fusee's van g60 te pakken incl naven?
dus de fusee met naaf en remklauw en dergelijk. of is dit niet te doen? ik zit namelijk ook te denken om g60 remmen te monteren op mijn golf 1. maar dacht misschien is het mogelijk dus de complete set temonteren? stuurkogel zal wel passen denk ik? fusee kogel zal anders zijn ? en veerpoot is volgens mij ook zelfde? alvast bedankt |
g60 fussees past niks van, makkelijker is gewoon adaptorplaten kopen ben je voor een paar tientjes klaar, en het past dan zo.
|
oke... dankje wel richard.
|
Je kunt ook 280mm remschijven van een G60 op je gewone golf 1 fusee met 76mm boutgatafstand zetten zonder adapters te hoeven gebruiken voor de remklauwen.
Dan zoek je de remklauwen van een Opel Monza 3 liter , Senator B vanaf 2.5 liter of Omega A 3.0 liter V6. Die remklauwbeugels hebben namelijk ook een boutgatafstand van 76mm..... de remklauwen zelf hebben een zuigerdiameter van 60mm ipv de Girlings van de g60, dus die zijn ook een 3-5mm groter. Je moet wel een paar busjes maken om de remklauw op de juiste afstand te zetten ivm de offset van de remschijven. Die is iets anders als van de Opel. Omega A 3.0 V6 heeft ook 280mm x 28 mm schijven, alleen met een andere offset. ik heb dit gisteren per toeval gevonden met googlen in Duitsland....op een caddy 1 forum. Opel Monza remklauwen op 280mm remschijven |
dat klinkt ook goed.
dan alleen hopen dat je zulke klauwen kan vinden een monza is al ouderwets natuurlijk. maar die remklauw adapters waar kan ik die vinden? op marktplaats staan ze niet na mijn weten. gezocht op remklauw,remtang en op remklauw adapter maar niks. |
Op ebay heb ik ze afgelopen week ook zien staan.
|
Quote:
Monza 3.0l Senator B >2.5l Omega A 3.0l |
op opel forum een topic geplaatst.
misschien dat ze daar wat heben en anders marktplaats in de gaten houden. 60mm zuigers staat me wel aan :D moet een busje tussen de remklauw houder en fusee maken? |
Quote:
voordeel van een grotere zuigerdiameter in de hoofdremcilinder is dat er met minder pedaal beweging meer vloeistof verplaatst word. het maakt voor de druk verder niks uit. met een grotere zuiger zal je juist harder moeten drukken. een grotere rembekrachtiger is overigens nooit verkeert. dus een combi van een grotere hoofdremcilinder incombinatie met grotere bekrachtiger geeft een mooi resultaat :D |
All times are GMT +1. The time now is 01:08. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.