Help wil mijn 20vt op kenteken laten zettten maar heb aleen een motornummer..
Hallo,
ik ben in het bezit van een golf mk1 uit 1980 zoals in de titel beschreven is heb ik alleen het motornummer van de 20vt en dat is VER100134 is er misschien iemand die via het nummer na kan gaan uit welk type vag dit blok komt en misschien zelfs het chassisnummer kan achterhalen? of hoe ik dit anders moet aanpakken om hem op kenteken te krijgen.. alvast bedankt :thumbup: |
VER motorcode is testmotor.
|
Hoe kan ik dat dan het beste aanpakke naar de sloop gaan en papiere van een of andere auto waar een 20vt in ligt meenemen naar de rdw?
|
Niemand een idee? moet een motornummer matchend zijn met een chassisnummer? want een ruilmotor bijvoorbeeld klopt ook niet meer met het chasis nummer...
|
Ik rijd al 5 jaar met een 20 VT in mijn golf 1. Hij is op kenteken een 1.8 Gti. Ik heb de aankoop factuur erbij van Hulsen Turbo Tuning. Ben al langer van plan hem op kenteken te zetten maar dat is er nog steeds niet van gekomen. Wil je hem op kenteken hebben voor de verzekering? Boven de 300 PK betaal je een toeslag.
|
Ombouwen en rijden is geen probleem.
Tis alleen wanneer je bij een ongeval betrokken bent en de technische recherche komt erbij dat je verzekering behoorlijk moeilijk kan doen. Stel je rijdt iemand invalide en de verzekering komt er achter dat er een ander blok in ligt dan hang je. Dat risico wil ik niet lopen voor de 6 tientjes die je bij de rdw kwijt bent. |
Loopt ie op orginele ecu zo ja chassisnummer uitlezen en daar mee na rdw gaan.
|
We hebben een 1 jaar geleden een golf 1 VR6 op kenteken gezet en er was niet eens gekeken naar een motornummer, geschiedenis of wat dan ook. Hij kreeg zijn testjes, remmen, uitstoot en klap op ze kont... en we stonden na 20 minuten weer buiten.
|
Weet dat het zo makkelijk gaat moet het eigenlijk gewoon gaan doen. Ik ben het al heel lang van plan en denk iedere keer van nou dat doen we dan wel in de zomervakantie en dan is het zomervakantie en denk ik weer laten we het maar doen in september ofzo. Ik ben erg van het uitstellen. Ik heb in mijn leven al buiten mijn schuld al 3 auto's totall loss gereden dus het is ook beter als alles op kenteken staat.
Ik ben ook bang dat mijn 20VT te veel geluid maakt uit de uitlaat wordt daar nog naar gekeken? |
Houd er ook rekening mee als je in een politie fuik rijd (algemene controle)
En ze zien dat het niet op kenteken staat, dat je je wagen gewoon kwijt bent. Het is wel echt noodzaak dat ie op kenteken komt |
Bij mijn omkeuring was enkel een papier van gelijkaardige motor nodig ivm motorcode, voor de rest niets, RDW Arnhem was dat, bekijken motor, remmen en gewicht opmeten, klaar.
|
Stelt idd niets voor, ik had de hele dag vrijgemomen maar zat om half 10 alweer op kantoor :d
8:00 aanwezig, 3e wachtende en om 8:35 reed ik weer naar huis. |
Die VR6 maakte ook redelijk veel geluid, maar daar is niets over gezegd. Ik zelf moet ook nog me golfje op kenteken zetten, maar vergeet dat ook steeds xD. Ook maar eens binnenkort doen.
|
Ik heb het al eens eerder gezegt in andere topics over dit onderwerp;
De strengheid is per keurstation, keurmeester verschillend! Ik kwam er destijds bijna niet doorheen omdat mijn motornummer was overgeslagen en het type plaatje kwijt was van mij golf in de motorruimte. Mijn advies is probeer je toch maximaal voor te bereiden zodat je elke vraag kan weerleggen. |
Dus naar het testcircuit hoef tegwnwoordig ook niet meer bij meer dan 40% vermogen winst?
|
Ligt aan het bouwjaar...
|
effe iemand een bon laten uitschrijfen waar je motor van gekocht hebt ,
dan moet geen probleem wezen ,, anders wat word aangegeven nummer uit ecu , chassis numm zit ook in je ecu . verder stelt het niks voor allemaal succes |
Ff voor de duidelijkheid bij meer dan 40% vermogenwinst bij een auto uit 1980 hoef je niet meer naar lelystad?
|
20% !!!
|
Dus wel of niet?
|
Ik hoefde het iig niet.
|
Nee je kunt er wel 500pk in proppen. Maar de keurmeester mag je ten alle tijde na Lelystad sturen bij twijfel. Ik ging van 37 kw na 110kw en afgelopen jaar van 110kw na 184kw :-) IN een mk1
|
Niet. Of je naar Lelystad moet ligt tegenwoordig aan je bouwjaar, niet meer aantal vermogen.
Die grens ligt nu ergens rond 1998. Auto uit 1980 krijg je met een v8 gewoon goedgekeurd. |
Daarom zegt ie ook: bij twijfel. En bij twijfel ga je zeker naar Lelystad.
|
Ik heb een tijdje terug toevallig hetzelfde probleem gehad met omkeuren. De motor 1.8T die ik kocht stond daar al een tijd en er was niet meer bekend uit welke auto die kwam.
Daarnaast is bij het startblokkeringsvrij maken (of hoe het ook is gebeurt) alles uit de ECU gereset, dus geen chassisnummer meer of iets dergelijks. Dus ik dacht: shit, ik heb een probleem. Toch maar naar het RDW en hopen dat ze er niks van zeiden, maar toch. Ik stond na een tijdje weer buiten met het bericht dat ze bewijs wilden zien waar de motor vandaan kwam :( Nu het goede nieuws: :D Op je onderblok staat ook een serienummer (op zo'n 1.8T), ik heb even een bonnetje getypt op de computer van een fictief bedrijf, met daarop de motor en daarbij heel duidelijk het motorserienummer vermeld + aankoopbewijs etc. Naar het RDW en hoppa, na een paar minuten stond ik weer buiten met de 1.8T op kenteken. Dit alles is amper een maand geleden dus nog vers :D Als je wil kan ik je de bon doormailen, dan hoef je enkel even het serienummer op de bon aan te passen en uit te printen :thumbup: Wat betreft die regeling voor wel of niet omkeuren. Daar is het RDW zelf ook heel vaak een beetje wazig over, maar bij mijn weten is die 20% vermogenstoename bij ALLE auto's voor 1998. Nog een belangrijk weetje, de prijzen voor omkeuren zijn omlaag gegaan dit jaar, je betaald nu nog geen 30 euro. Dus ik zou zeker weten langs het RDW, dan kunnen ze je nooit iets maken bij een controle of eventueel ongeluk wanneer ze een andere motor aantreffen :thumbup: |
Dus schriftvervalsing? Nu begrijp ik wel dat het RDW gewoon 'iets' moet hebben, maar dit is wettelijk gezien volgens mij niet zo zuiver.
|
Uiteindelijk zijn er altijd mensen die bewijzen waarom er dergelijke regelingen in het leven worden geroepen...
|
Quote:
Precies dat ja. Die keurmeester legde het zo uit: het is een momentopname, net zoals bij een APK. Op dat moment moet alles kloppen en als zei een 'geloofwaardige' bon te zien krijgen tekenen ze op dat moment af dat de motorherkomst gecheckt is. |
Heel mooi heb er een stuk meer vertrouwen in maar mijn motornummer is VER en normaal de eerste 3 zijn zelfde als de motorcode maar die heeft mijn motor niet dus zou ik gewoon op de bon auq als code zette en ver0000000 als nummer?
|
Ja dat moet je zelf weten welk motornummer :P
Is het een AUQ? Het gaat uiteindelijk om het vermogen bij dat nummer. Als je een 180pk versie hebt zou ik AUQ wegzetten. Anders gewoon een 150pk AGU. Of natuurlijk een 225pk BAM. |
Zelf ben ik bezig met een Golf 1 cabrio 20VT project. Ik heb via Pon de gegevens opgevraagd, aan de hand van het motornummer en type blok kan het RDW het vermogen op het kenteken wijzigingen. Je krijgt dan via Pon een brief thuisgestuurd met de motorgegevens. Dat is voor RDW keuringstation Amsterdam voldoende om je auto omgekeurd te krijgen qua papier werk dan.
Ik heb het e-mail adres en volgens mij de contact persoon gegevens nog liggen, de service van PON is kosteloos. Mocht je geïnteresseerd zijn stuur me dan ff een PB. 06-03-15 Edit: Helaas is de service van PON niet meer kosteloos. Men rekent er nu €33,- voor! :screwy: |
dan is mijn onduidelijkheid weg.
mijn motornummer is net wel net niet geheel (duidelijk) leesbaar. maar via de ECU is het chassis nummer dus geheelk uitlees baar, alvorens deze word vrijgeschreven :thumbup: |
Of je googled op 20vt sloper/in onderdelen, checked t kenteken op de rdw site, wanneer t kenteken niet meer bestaad dan geef je dat kenteken op bij de omkeuring.
Check deze maar eens: |
Even een vraagje erbij... Rijden jullie zonder katalysator?
|
ja zonder kat of enige tussenpot enkel einddemper
|
All times are GMT +1. The time now is 17:02. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.