![]() |
Altijd leuk zoon shop truck!
Ga ik volgen |
Zelden zo'n harde caddy gezien
|
Ziet er goed uit!
|
Mooie basis en caddy! Ben benieuwd wat je er van maakt :)
Hoe heb je de achteras verlaagd? |
Quote:
Het uiteindelijke resultaat laat ik op dit moment de vrije loop. Ik heb de achteras omgelast en bovenop de bladveren gelegd. Kan er wel foto voor je van maken als je wil? |
graag! Welke et-waarde hebben jou wielen trouwens? Zit ook te kijken naar zo'n soort setje.
|
Dat ziet er op het eerste oog uit als een hele goed basis!
|
idd . mooie harde basis . houden zo :thumbup: blijf deze volgen
|
@bernhard. Voor is het et35 en achter et15.
@vwgolfmk2vw. Tot nu toe mag ik niet klagen over de caddy. Ik heb een paar plekjes gevonden. Aankomende week ga ik verder met de strippen van de auto en dan zal ik zien wat ik verder nog tegen kom. |
Een kleine update voor jullie. Ik ben de afgelopen dagen flink bezig geweest met de bitumen en undercoating te verwijderen. Ik heb de binnenkant cabine en wielbakken kaal gemaakt. Aankomende week motor, ophanging en dash verwijderen. En de onderkant verder kaal maken.
Links en rechts rot plekje bij de ophanging remleiding ![]() ![]() Rot plekje in de bodem en de rand dorpel/bodem ![]() ![]() Voor de rest moet ik elke keer knipperen met mijn ogen. Omdat ik bijna niet kan/wil geloven dat het een goeie basis is waar je alleen maar van kan dromen. Daardoor komt bij mij wel de twijfel opzetten "hoe nu verder..?" Mijn eerste insteek was om de caddy een opknap beurt te geven en lekker te cruizen. Ik was op het ergste voorbereid. Maar nu ik steeds meer de wagen kaal maak en minimaal laswerk en verder geen roest tegen kom. Vind ik eigelijk dat ie niet Rat waardig is maar een mooie restauratie verdiend. Voordat ik definitief beslis wat het word. Wil ik eerst de rest nog kaal maken en ontdoen van de undercoating. Dan kan ik het totaal plaatje beoordelen.... |
Maak er geen rat van, sowieso is rat-look veelal overdone naar mijn mening :tongue:
Ben wel benieuwd wat je ervan gaat maken, basis is goed voor een hele mooi Caddy :thumbup: |
Naar mijn mening...
Als je het qua financieen, tijd en zin kan redden om deze caddy netjes te rstaureren, dan lijkt mij deze dat zeker waard! Gare barrels die wel geschikt zijn als rat zijn er wel te vinden, maar harde, relatief roestvrije zijn schaarser! Tof project btw! Succes. |
Ik zou ook voor een resto gaan, maar geen show show resto!
Gewoon alles goed aanpakken en omdat je hem toch gebruikt voor je werk, de laadruimte coaten met zoon truckbed coating! Lekker duurzaam en slijtvast. |
Quote:
Zo ist :thumbup: |
Een resto word het sowieso ;) Half werk houd ik niet van. Maar geen dikke show resto omdat het toch mijn shop truck is en blijft... Dus lekker het geleefde oldskool uiterlijk :thumbup:
|
Nog wat opgeschoten met de caddy??
|
hey Nick :thumbup: Hoe staat het hiermee??
|
Heey Bernhard, Caddy staat al een tijdje achter in een hoek te slapen. Jammer genoeg nog niet de tijd gehad om eraan verder te kunnen gaan. Maar stoppen doen we zeker niet ;) Geduld is een schone zaak. Ondertussen wel een nieuwe shop Van aangeschaft een Caddy mk2 tdi. Omdat ik besloten heb de mk1 met pesioen te laten gaan als mooiweer shoptruck.
|
Goede beslissing. De dirty shop mooiweerwagen😘
|
Naar lang wikken en wegen heb ik besloten om het project compleet te koop aan te bieden. Kom er namelijk maar niet aan toe en vind het sonde om het te laten verstoffen. Voor de juiste prijs maak ik er liever iemand anders blij mee. Caddy gaat sowieso niet voor nop weg want het is een super basis voor een show caddy met letterlijk minimaal laswerk.
Ik ga vandeweek advertenties maken, maar ondertussen kan je een pb sturen als je intresse hebt. |
Toch besloten om de caddy niet weg te doen.
De afgelopen week er weer lekker mee bezig geweest. Heb de complete motorruimte en bodem vrij gemaakt van de orginele fabrieks coating. Tot mijn grote verbazing kwam er weinig roest en rot onder vandaan. Daarna alles geïnpregneerd met antiroest middel zodat alles mooi geconserveerd blijft. Bodem ![]() Krikpunt links ![]() Krikpunt rechts. Hier hetzelfde probleem door een geknikte felsrand. ![]() Wielkasten laadbak zijn allebei ook kaal, ondanks dat ze gedeukt zijn geen spatje roest kunnen vinden. En ja het is toch echt een auto van 25jaar oud ![]() Achterkant verwijderd, hier zat lichte roest en rot vorming rond steunen en alle gaatjes die er door de jaren heen in zijn gemaakt. ![]() ![]() Tot updates :thumbup: |
Quote:
:thumbup: Succes met de vorderingen, zo op het eerste gezicht niet heel veel carosseriewerk. |
Mooi dat je het doorzet! Veel succes!
|
Zo weer een nieuwe update voor jullie.
Nieuwe achterkant gezet, geklopt en op verschillende punten gelast zodat het er strak in zit. ![]() Achterkant netjes gelast en afgewerkt. ![]() Natuurlijk even kijken hoe het er uit ziet met klep erin. ![]() Daarna alles netjes in de zinkspray gezet zodat het niet gaat roesten en geconserveerd blijft. ![]() |
Het is weer tijd voor een nieuwe update voor jullie.
Afgelopen dagen weer flink vorderingen gemaakt met de caddy. Moet nu nog de linkerkant voor de dorpel, bodem en krikpunt lassen en links en recht enkele kleine plekjes en dan is de onderkant helemaal klaar om weer op te bouwen. Roest schade linksachter ![]() Oude stuk eruit geslepen, alles kaal geschuurd en in de zinkspray gezet ![]() Nieuw stuk geklopt, pas gemaakt en gehecht ![]() Daarna netjes gelast en proplassen ![]() Alles netjes vlak geslepen, gaatje uitgefreesd omdat ik die vergeten was en alles weer voorzien van een laagje zink. Plaatje voor de handremkabel zit er inmiddels ook weer op. ![]() Doordat in het verleden de auto verkeerd is opgekrikt. Is er roest en gevolg rotvorming rond de dorpel, bodem en felsrand ontstaan ![]() Alles netjes uitgeslepen en geschuurd en ingespoten met een laagje zink. Daarna een dorpel van een golf mk1 aangepast zodat die in de Caddy past. ![]() Daarna alles netjes gelast ![]() Alles weer mooi glad geschuurd en ook voorzien van een laagje zink ![]() Bodem ook uitgeslepen. En de roestige rand van de binnendorpel ook verwijderd en vernieuwd. Jammer genoeg vergeten een foto van te maken. Linkerkant moet nog dus dan houden jullie die van me tegoed. ![]() Nieuw bodemdeel geklopt en gevormd. ![]() Alles past netjes dus op zijn plek gehecht en daarna netjes gelast en geschuurd en gespoten. ![]() Laatste plaatje geklopt en gevormd voor het krikpunt van de auto. ![]() Ook dat past perfect. Ook hier netjes erin gelast, geschuurd en gespoten in zink. Nu als laaste moet ik nog het krikpunt zelf terug op zijn plaats hechten, maar dat is voor de volgende keer. ![]() Tot updates :thumbup: |
Keurig gedaan ! :thumbup:
|
Mooi werk, erg harde basis zeg! :thumbup:
|
All times are GMT +1. The time now is 05:24. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.