DB - VW Golf mk2 R20 DSG 4Motion Project
Ik heb al eens wat door laten schemeren over dit project, en het is nu zo ver dat we er ook daadwerkelijk aan begonnen zijn.
Deze auto is een VW Golf mk2 Syncro en deze moeten wij klaar maken voor een Belgische klant. Deze man heeft als wens deze mk2 om te laten bouwen naar alle R20 techniek zoals de 2.0TFSI motor, DSG Versnellingsbak en 4Motion aandrijving. Omdat deze koets erg slecht is zullen we voorlopig druk zijn met het plaatwerk. Dit is immers het belangrijkste deel van de auto die ook bepalend is voor zijn levensduur en waarvan ik vind dat nogal vaak over het hoofd word gezien :) Het is immers zonde van het geld om een dure motor, bak en overige spullen in een auto te bouwen die binnen een paar jaar bij het oud-ijzer zal staan. De Foto's zoals hij binnen kwam: Aan die arbeid :) Hier is te zien dat het roest ook echt tussen de naden zit. Vele zouden het laten zitten, maar het roest groeit hier gewoon door. We zullen later deze steun er vanaf boren, zandstralen en weer terug plaatsen. Een bekende plek bij de mk2: en nu aan het afpellen :rolleyes: |
Je wordt 'bedankt'... wéér een topic (van jouw) om te gaan/blijven volgen !!
Mooi om te zien dat je ook het plaatwerk openmaakt om zo in de holle ruimte te komen. Ik zie nogal wat resto's waar men dat volledig negeert, terwijl daar juist vaak een hoop verborgen ellende zit. |
Quote:
Jij ook Bedankt, voor het volgen natuurlijk :thumbup: Ik hoop op deze manier ook te laten zien dat het vaak anders is dan het lijkt. De meeste auto's van zo'n leeftijd zijn aan een restauratie toe en met alleen het weg-borstelen van het zichtbare roest ben je er helaas niet. Als er straks geen plaatwerk meer beschikbaar is, gaat het wel erg lastig worden om een auto netjes klaar te maken en lang mee gaat, maar tot zo ver kunnen we nog flink aan het lassen en slijpen :D |
Zo lang er genoeg op de weg blijven, blijft er ook nog wel plaatwerk komen, dat zie je bij dat oude engelse spul wel, daar kun je gewoon weer een nieuwe mg of mini maken :D
|
Top ! Wilco Zo moet het , en niet anders :thumbup:
Alleen begrijp ik vaak niet waarom er geen Betere Body,s worden gepakt voor zo, n Restauratie . Deze zijn er toch best wel te vinden van een MK 2 |
heel erg mooi! zeker weer 1 om te volgen
een nette 3 deurs syncro is daarin tegen denk ik niet zo heel makkelijk meer te vinden helaas |
Quote:
Ik ben bang dat als je elke rallye/golf uit elkaar trekt er niet eentje zonder roest is Ik denk dat die Wilco voor zijn eigen heeft gehaald echt een uniek exemplaar is waar je er niet heel veel van zult vinden |
Respect wilco!!! Bordje oldtimer restauratie kan ook wel op de gevel :-) ik zal hem volgen vooral dat r20 gedeelte trekt mijn aandacht.
|
Super bezig!
Deze ziet er toch beroerd uit. Korte vraag: hoe maak je de zit gedeeltes schoon? |
Dat heb ik met een inductie apparaat gedaan werkt super.. Alleen is een vrij prijzig apparaat
|
Quote:
Ik vraag mij af hoe je dit bedoeld. Wel weet ik dat je met een inductie apparaat kan koken :D |
Quote:
Ik heb al eens een R20 motor ingebouwd bij een klant. Deze auto is weer bij mij terug gekomen en de rest kan je wel raden :) Er komt nu wel een DSG in ipv de handbak wat alles net even iets anders maakt. Momenteel zijn de meeste mk2's wel slecht helaas. Dit valt pas op na het uit elkaar halen en schoon krabben. Ik moet je zeggen dat het bij deze al wel meteen zichtbaar was helaas. Deze is van een Belg en daar moet de auto ouder van voor 87 zijn meen ik. Daar naast is een 3-deurs Syncro zonder schuifdak wel erg moeilijk te vinden. Andere optie zou zijn om een normale om te bouwen, maar ook daar zit restauratiewerk aan. Dit is uiteindelijk de keuze van deze man en dat respecteer ik. Ik mag hem helemaal goed klaar maken zoals het hoort, want anders was ik er ook niet aan begonnen, zo ben ik dan weer wel :giggle: |
Quote:
Ik neem aan dat je de vloer aan de binnenzijde bedoeld. Iedereen doet dit anders, maar ik fohn het iets warm en krab het teer er dan af met een smalle houtbeitel die ik wat heb afgestompt omdat hij anders krassen trekt. Daarna kan er een flinke laag benzine in om de rest schoon te maken. Thinner gaat ook prima, maar is agressiever en duurder. Een nog betere oplossing is om dit door iemand anders te laten doen :D |
Klinkt gezond.
Wel even een 3M maskertje op hoop ik. |
En de sigaret uitmaken! :giggle:
|
Quote:
Wat is dat? :D ,wij zijn van de oude garde werken niet met maskers Af en toe een beetje hoofdpijn maar dat gaat wel weer over :D |
[QUOTE=DutchBuild]Ik vraag mij af hoe je dit bedoeld.
Wel weet ik dat je met een inductie apparaat kan koken :D Dat kan ook met dit apparaat ( waterkoker kapot en trek in soep) Link Dat is een voorbeeld van wat ermee kan en wat het is ... Werkt super Je hebt ze ook van andere merken en leveranciers ( lang leve google en YouTube ) daar staan nog veel meer dingen die ermee kunnen |
Droogijs... Paar kilo op de vloer in de auto gooien, half uurtje wachten en je kunt de bitumen en kit er zo aftikken met een hamertje
|
Quote:
Ik maakte ook maar een grapje, kon het niet laten :D Ik ken dit systeem, maar links of rechts-om krijg je de roest er niet mee uit de naden. Ook met het dompelen gaat het niet omdat deze plaatdelen strak tegen elkaar aan zitten. Het ontroesten zal in de toekomst een grote rol gaan spelen in het restaureren, maar het heeft zijn beperkingen waardoor de enigste goede oplossing nog steeds het afpellen is. Alleen zo kan het roest er tussen uit gehaald worden, maar heeft het nadeel dat in de meeste gevallen maar 1 van de 2 kanten gered kan worden waardoor er delen vervangen dienen te worden. Om deze reden halen wij het dunnere plaat van de accubak weg en kunnen wij het dikkere materiaal van de chassisbalk nog redden. Ik heb ergens een hele uitgebreide uitleg gezien en gelezen, ik zal even kijken of ik hier wat over kan terug vinden. |
Quote:
Ik ken dit van de filmpjes, maar vervolgens staan ze volgas met een grote hamer op de vloer te beuken. Ik ga dit niet doen met mijn auto en doe het liever wat voorzichtiger aan :) |
|
mooie foto's! de dinitrol van sjaak staat hier ook in pot
na de werken ook maar is voor een behandeling die kant op gaan :tongue: |
Quote:
Vanaf het moment een wagen 25 jaar wordt in België kan hij omgekeurd worden naar oldtimer ;) |
Gaat niet over roest maar om die bitum matten te verwijderen Vd bodem.
Roest weet ik helaas veel van .. Werk met regelmaat aan oude taxi's ;-) 210 / 202 203 enz enz |
Quote:
Ook de modellen die na deze komen zijn al vroegtijdig roestbruin helaas :) Ik snap echter niet waarom ze dit niet onder de knie hebben of juist voor gekozen hebben. Ik dacht idd even dat het om de roest bedoeld was. Ik weet namelijk dat ze een nieuwe techniek hebben ontwikkeld voor het erg netjes ontroesten dmv stroom. Ik kan hier alleen bijna niks over terug vinden helaas. |
Quote:
|
Quote:
- Zoutzuuroplossingen worden in de huishouding als schoonmaakmiddel toegepast. Een commerciële oplossing bezit een massafractie van 10 tot 25%. - Geconcentreerd zoutzuur (met een concentratie van meer dan 40%), kan corrosieve dampen van waterstofchloride verspreiden. Deze kunnen de huid aantasten en brandwonden veroorzaken. De oplossing is irriterend en corrosief voor de ogen en de luchtwegen. Bij inslikken kan het de keel en de slokdarm beschadigen. Aha. Dat eerste wist ik niet. Vandaar dat het gewoon in de super- en bouwmarkt te koop is. Edit: Waarom klik ik op "reply' als ik "edit" bedoel? Hm, zal wel weer een bug in de software zijn... ;-p |
Ik hoop wel dat de wagen nu dan al eerst gekeurd is in belgie als oldtimer voor jij er nu aan begint?
|
Quote:
Beide auto's die hier staan zijn al omgekeurd en in het bezit van een O-kenteken gelukkig. |
Ook dit project loopt iets anders dan gedacht voor de verandering :)
De restauratie zo te ver oplopen in de kosten waardoor deze man gekozen heeft om het Nieuwe mk2 Chassis te kopen en om deze klaar te laten maken. Hier komt een 2.0TFSI met DSG-bak in, maar omdat dit een heel mooi en nieuw chassis is en om de kosten, heeft deze man besloten om hem nog niet om te bouwen naar 4Motion. Dit zou hij later nog wel willen, maar voorlopig nog even niet. Origineel is dit chassis niet meer, want ik ben alles aan het pas maken voor de TFSI en de de DSG-bak zoals jullie hier onder zien kunnen. Ik ben bezig met de steun aan de andere kant, daarna moet ik de tunnel nog aanpassen voor de DSG shakelconsole en de voorste wielranden moeten worden aangepast voor de G60 Randen. Volgende week zaterdag word hij opgehaald en gaat hij naar de spuiter :) |
Ziet er mooi uit zo die custommade steun
|
Ziet er weer mooi uit.
Wat voor verf spuiten je nou over de bewerkte delen? En kan de spuiter daar straks gewoon overheen ivm aanhechting van de verf. |
Quote:
Deze verf komt bij Würth vandaan en is een goede grondverf die ook met 2K overspuitbaar is. Als ik nog moet lassen aan een auto gebruik ik meestal een andere verf. |
De Auto is nu zo ver klaar dat hij Donderdag word opgehaald en word doorgebracht naar de spuiter.
Zodra hij gespoten is, komt hij weer terug om hem op te kunnen bouwen :) De voorschermen aangepast voor de G60 randen: De tunnel aangepast voor de DSG schakeltoren: Nog even zoals de steunen nu af zijn: Intussentijd dat deze auto naar de spuiter is, zullen wij aan de wielophanging etc gaan werken om straks wat tijd te winnen met het opbouwen :) |
Dik allemaal!!
|
Ik hou zo van die aanpak hè... :thumbup:
|
All times are GMT +1. The time now is 06:11. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.