Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   2.0 TFSI turbo op een 20vt met pasplaat? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=128264)

zippo123 04-08-2014 18:04

2.0 TFSI turbo op een 20vt met pasplaat?

Hallo,

Op MIVW stond er een "kraampje" waarin iemand pasplaten aanbood om een standaard 2.0 TFSI K03 turbo op een 20vt te schroeven waardoor er (volgens meneer) makkelijk +-280pk op de krukas te halen is.

Ik had een kaartje meegenomen van de "kraampje" maar deze ben ik kwijt. Weet iemand wie daarmee adverteerde of weet iemand iets meer over deze optie en of deze vermogens ook echt te halen zijn op deze manier?

Dit zou misschien een leuke optie zijn voor mijn golf 1 20vt.

mvg Roy

Bluepower 04-08-2014 18:19

XT-motorsport, maar schrik niet van de prijs... In augustus nog 495,- na augustus 575,-

zippo123 04-08-2014 18:26

Quote:
Originally Posted by Bluepower
XT-motorsport, maar schrik niet van de prijs... In augustus nog 495,- na augustus 575,-

Bedankt! Zouden er nog bedrijven zijn die dit aanbieden?

Dub-Detail 04-08-2014 18:44

Tuurlijk, voor minder ook.
Zo'n plaat kost niet eens de helft.
En zonder verdere aanpassingen komt die 280pk ook voorlopig niet in zicht.

zippo123 04-08-2014 19:46

Quote:
Originally Posted by Dub-Detail
Tuurlijk, voor minder ook.
Zo'n plaat kost niet eens de helft.
En zonder verdere aanpassingen komt die 280pk ook voorlopig niet in zicht.

Mooi! Waar bijvoorbeeld te koop? Heb je Miss adres of link?.

Momenteel specs:
3" downpipe
Siliconen inlaatTip
Merc. Spr. Intercooler
Chip van Stefan(top!)

Wat denk jij dat er met zo'n tfsi motor te halen is?

Dub-Detail 04-08-2014 20:15

Grotere injectoren en chip op maat sowieso.
Daarnaast vergeten de meeste te vermelden dat de standaard motor internals ook niet eindeloos vermogen aankunnen.
En een sprinterkoeler heeft ook nog wel eens de neiging op de kunststof eindkappen ernaast te drukken.

Ik kan zo'n pasplaat voor je maken.
info@dubdetail.com

Gr, Pim

zippo123 04-08-2014 20:20

Quote:
Grotere injectoren en chip op maat sowieso.
Daarnaast vergeten de meeste te vermelden dat de standaard motor internals ook niet eindeloos vermogen aankunnen.
En een sprinterkoeler heeft ook nog wel eens de neiging op de kunststof eindkappen ernaast te drukken.

Ik kan zo'n pasplaat voor je maken.
info@dubdetail.com

Gr, Pim

Pim, bedankt voor je reactie.

De chip op maat had ik al op gerekend, ook zal er een andere downpipe moeten komen. Dat is ook geen probleem, hoopte wel op 4 bar te kunnen rijden zonder andere injectoren maar anders vervang ik deze ook. Uiteraard wel met goede brandstofpomp.

Wat kost deze plaat Inc bouten bij jou?

Mvg Roy

zippo123 04-08-2014 20:22

Ook vergeten te vermelden; ik ga op standaard internals rijden en dan het koppel laten beperken bij het chippen. Het koppel ook vloeiend in laten komen is mijn doel dan.

Audi1981 05-08-2014 06:40

Quote:
Originally Posted by zippo123
...hoopte wel op 4 bar te kunnen rijden zonder andere injectoren maar anders vervang ik deze ook...

Ik hoop ook ooit de loterij nog eens te winnen Roy, maar 4 bar lijkt me wat veel?

Black Devil 05-08-2014 06:43

4 bar brandstofdruk is toch niet gek, tenzij hij turbodruk bedoeld :)

Gijs 05-08-2014 07:19

4bar turbodruk kan ook, maar dan zit je in een hele andere tak van sport ;)

Dub-Detail 05-08-2014 08:48

Quote:
Pim, bedankt voor je reactie.

De chip op maat had ik al op gerekend, ook zal er een andere downpipe moeten komen. Dat is ook geen probleem, hoopte wel op 4 bar te kunnen rijden zonder andere injectoren maar anders vervang ik deze ook. Uiteraard wel met goede brandstofpomp.

Wat kost deze plaat Inc bouten bij jou?

Mvg Roy

Moet ik echt even aan gaan zitten voor ik een prijs roep. Wat ik nodig heb is zo'n TFSI turbo.
Koppen heb ik zat. Dan kan ik een pasplaat tekenen en frezen.
Gr., Pim

zippo123 05-08-2014 09:11

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Ik hoop ook ooit de loterij nog eens te winnen Roy, maar 4 bar lijkt me wat veel?

:redface: het zou mooi zijn dat je de loterij wint :thumbup:

Uiteraard bedoelde ik op 4 bar brandstofdruk te gaan rijden en dan hoopte ik andere injectoren uit te besparen.

Bluepower 05-08-2014 09:24

Turbo heb ik evt wel liggen, al is het alleen om te passen..

Dub-Detail 05-08-2014 09:34

Quote:
Originally Posted by Bluepower
Turbo heb ik evt wel liggen, al is het alleen om te passen..

Jij komt uit spijkcity toch?
Als ik die turbo met spruit kan lenen zijn we rond.
Kan eventueel ook een serie maken als er genoeg interesse is, drukt ook de prijs.

Gr., Pim

Bluepower 05-08-2014 09:35

Lenen kan altijd, idd uit Spijk

zippo123 05-08-2014 15:44

Quote:
Jij komt uit spijkcity toch?
Als ik die turbo met spruit kan lenen zijn we rond.
Kan eventueel ook een serie maken als er genoeg interesse is, drukt ook de prijs.

Gr., Pim

Mooi initiatief mannen! :thumbup: hopelijk zijn er nog mensen die hier interesse in hebben.

Rallye-VR6t 05-08-2014 16:26

Quote:
Hallo,

Op MIVW stond er een "kraampje" waarin iemand pasplaten aanbood om een standaard 2.0 TFSI K03 turbo op een 20vt te schroeven waardoor er (volgens meneer) makkelijk +-280pk op de krukas te halen is.

Ik had een kaartje meegenomen van de "kraampje" maar deze ben ik kwijt. Weet iemand wie daarmee adverteerde of weet iemand iets meer over deze optie en of deze vermogens ook echt te halen zijn op deze manier?

Dit zou misschien een leuke optie zijn voor mijn golf 1 20vt.

mvg Roy

1x zoeken in Google...
http://www.xtmotorsport.com

zippo123 05-08-2014 16:45

Quote:
Originally Posted by Rallye-VR6t
1x zoeken in Google...
http://www.xtmotorsport.com

Mij was het niet gelukt via google...
Bedankt voor je reactie maar zoals je kan lezen waren we daar al achter.

Dub-Detail 06-08-2014 07:39

Ik ga er even een paar dagen tussenuit met de vrouw.
Daarna ga ik een afspraak maken met BluePower om die turbo te lenen.
Dan maak ik een nieuwe pasplaat, ik heb al ruimte voor verbetering gezien ten opzichte van de pasplaat die XT-Motorsport aanbied.

Gr, Pim

zippo123 06-08-2014 13:50

Quote:
Ik ga er even een paar dagen tussenuit met de vrouw.
Daarna ga ik een afspraak maken met BluePower om die turbo te lenen.
Dan maak ik een nieuwe pasplaat, ik heb al ruimte voor verbetering gezien ten opzichte van de pasplaat die XT-Motorsport aanbied.

Gr, Pim

Klinkt goed Pim! Veel plezier met de vrouw, ik hoor het wel als je er aan begint.

Dub-Detail 17-08-2014 15:21

Zo,
Ik ben alweer een paar dagen terug en niet stil gezeten.
Kop opgesnorkeld uit opslag, gedemonteerd en schoon gemaakt.
De hele 1.8t kant heb ik in CAD staan.

Nu even een afspraak bij BluePower maken om een turbo te lenen.

Gout 17-08-2014 17:25

Mooi werk !!

zippo123 21-08-2014 00:24

Quote:
Zo,
Ik ben alweer een paar dagen terug en niet stil gezeten.
Kop opgesnorkeld uit opslag, gedemonteerd en schoon gemaakt.
De hele 1.8t kant heb ik in CAD staan.

Nu even een afspraak bij BluePower maken om een turbo te lenen.

Ziet er Top uit!

Dub-Detail 31-08-2014 09:21

Klaar met de ontwikkeling.
Van de week wil ik een kunststof prototype frezen.

Ik ga deze plaat aanbieden als een kit:
-RVS adapterplate
-Pakkingset (20vt, TFSI)
-Brackets
-Studs
-Nordlock borgringen
-Moeren
-Tubetje ceramisch vet.

Optioneel biedt ik ook nog een ''Turbo Outlet Silencer Delete Insert''.

Bluepower 31-08-2014 09:36

Super Pim!
En zal vast voor een mooie prijs zijn!

Gertjan 31-08-2014 09:39

Mooi noteblokje van Puchshop :D

zippo123 31-08-2014 09:45

Heel knap zeg! Ziet er perfect uit, wat moet ik me voorstellen bij die optie ''Turbo Outlet Silencer Delete Insert''?

Dub-Detail 31-08-2014 10:17

@Bluepower:
Ik heb nog niet gerekend maar setje wil ik onder de €300,- houden.

@ Gertjan:
Ja Puchshop leverd hier ook geregeld spulletjes voor een andere hobby van mij.

@zippo123:
Bij de standaard turbo's zit er in de perszijde van de turbo een geluidsdemper.
Deze demper veroorzaakt wervelingen in de luchtstroom. Ik heb daar een een insert voor. Demper eruit insert erin. Verbeterd de luchtstroom dus spoelt de turbo iets eerder op.

Dub-Detail 06-09-2014 17:10

Prototype afgerond.
Past allemaal als een bus.

De plaat:

Op de kop:

Turbo erop:

Volgende stap is een versie uit RVS met het juiste bevestigingsmateriaal.
En dan mag er iemand naar voren komen die deze set wil monteren op zijn motor om te kijken of alles netjes past en plug&play is.

HotWheels 06-09-2014 17:56

Wat is het verschil tussen de k03 turbo van 2.0 tfsi en de 1.8t? Please correct me if im wrong, maar zijn toch beide k03 turbo's, of is dat geen type aanduiding?

Ik wil mijn Passat wel aanbieden als proefkonijn!

Bluepower 06-09-2014 18:35

De K03 is idd een type aanduiding, maar er zit een levensgroot verschil tussen een oude 1.8t K03 en een TFSI K03.
Met de oude K03 kun je Max 200-210pk behalen, met de nieuwe versie meer richting de 280-300, plus de spoolup is nog sneller ipv een langere spoolup bij bv een K04(waarmee met moeite 280-300pk te behalen is).
Gewoon door vernieuwde techniek een superieure turbo tov een oud model K03..

@Pi m: ik heb mn Golf 4 20vt met IHI turbo hier nog in de garage staan, maar ik denk dat ik zelf de komende tijd daar te weinig tijd voor heb, anders kon je hem bij mij komen passen(of je neemt de hele auto mee om te passen)

HotWheels 06-09-2014 18:59

Ok ik vind t idd lang duren voordat de turbo inkomt.
Paar weken geleden mn passat laten chiptunen bij B&B, daar zei Hans al dat de turbo niet meer helemaal fris is. Leerzaam topic voor mij dus.

Turbo-Variant 06-09-2014 19:22

Ziet er goed uit! Betaalbare oplossing voor een mooie turbo upgrade zo te zien.

@dubdetail; hoe zijn jouw ervaringen met die Nordlock ringen bij dergelijke toepassingen?
Heb deze eens gebruikt om een turbo te monteren op een spruitstuk, maar dit was geen succes. Heb helaas niet kunnen testen of dit aan de ringen lag of dat de kwaliteit van de bouten te wensen over liet.

Dub-Detail 06-09-2014 19:40

@Turbo-Variant;
Ik gebruik deze ringen dagelijks en ben er zeer over te spreken.

Als je alles goed doet: Netjes volgens de juiste waarde voorboren, rustig draadtappen met 3-fase tap of roltap en olie, alles schoonmaken, een goede bout 8.8 of hoger, ceramisch vet ertussen, nordlockring er omheen en aandraaien op juiste moment.

Loslopen doet het niet meer.
Maar door vervorming, trilling etc. kunnen de bouten alsnog breken. Kwestie van nog grotere treksterkte pakken.

Het probleem zit hem vaak in de spruitstukken, die werken als een woeste onder invloed van de warmte en daar is haast niks tegen bestand.
Oplossing zou kunnen zijn: Spruitstuk laten uitgloeien in een oven en daarna vlakken.

zippo123 06-09-2014 20:02

Quote:
Volgende stap is een versie uit RVS met het juiste bevestigingsmateriaal.
En dan mag er iemand naar voren komen die deze set wil monteren op zijn motor om te kijken of alles netjes past en plug&play is.

Momenteel heb ik naast mijn 20vt AGU in mijn golf 1 ook nog een 20vt AMK met K04 staan in de schuur met 19km op de teller, dat blok zal deze winter in mijn golf 1 komen. Weet iemand of de TFSI K03 echt beter is dan de 20vt K04 omdat ik gelijkwaardige vermogenswaardes tegenkom.

Gertjan 06-09-2014 20:24

Als je ook een downpipe fabriceert wil ik hem wel proberen op m'n 20vt Bora ;)

Dub-Detail 07-09-2014 08:51

Quote:
Momenteel heb ik naast mijn 20vt AGU in mijn golf 1 ook nog een 20vt AMK met K04 staan in de schuur met 19km op de teller, dat blok zal deze winter in mijn golf 1 komen. Weet iemand of de TFSI K03 echt beter is dan de 20vt K04 omdat ik gelijkwaardige vermogenswaardes tegenkom.

Zoals Bluepower aangaf.
Standaard 1.8t k04 haalt ongeveer 275pk maar spoelt in verhouding laat op.
Tfsi k03 haalt praktisch gezien ongeveer een gelijk vermogen, maar spoelt in verhouding eerder op.
Gebruik je een TFSI k04 dan haal je nog meer vermogen maar weer een grotere spoolup tov. de k03.

Dub-Detail 08-09-2014 20:12

Kleine up-date.
Ik zal twee test-sets maken.

Set 1 zal worden getest in een professionele garage in dit geval Jos van JB-autoservice.

Set 2 zal door iemand in de hobby-matige sfeer worden getest in dit geval Blue-Power.

Afgaande op de feed-back die ik daaruit krijg zal de plaat en de kit worden aangepast zodat iedereen het zelf gemakkelijk kan monteren.

Gr, Pim

Audi1981 08-09-2014 21:17

Leuke ontwikkeling zo :thumbup:

All times are GMT +1. The time now is 21:50.