Remblokken sport/race
Zo, de eerste post in dit nieuwe gedeelte :D
Ik ben dus op zoek naar nieuwe remblokken voor m'n auto waar voornamelijk trackdays mee gereden wordt. Nu twijfel ik tussen de volgende remblokken: EBC Yellowstuf HAWK HP Plus Ferodo DS2500 Ferodo DS3000 Prijsklasse van bovengenoemde blokken is ongeveer gelijk, tussen de 150 en 200 euro voor een setje (voorkant). Heeft iemand ervaringen met deze blokken? Of juist nog andere suggesties? |
Een vriend van mij heeft een Corsa A 2.0T, die hebben wij samen gebouwd.
Daar zitten Calibra/Astra remmen op (256mm schijven) met ooit EBC Greenstuff remblokken, die binnen 2 weken op gingen, en nu EBC Redstuff. Hij beweert dat der Redstuff heel goed remt, ook wanneer de rem nog koud is. Ze gaan ook niet erg snel op. Zijn rijgedrag.. naja, het is wel denkbaar denk ik ;) |
Yellowstuff is de meest sportieve variant (komt na de redstuff) die ook nog op straat te gebruiken is. Dan heb je ook nog de orange en blue, maar zover ik eruit begrijp zijn die niet echt lekker voor op straat. (moet je eerst warm remmen etc.)
Greenstuff heb ik tot nu toe niks goeds over gehoord :D |
Heb alleen ervaring met EBC Yellowstuff op de Golf..beviel mij erg goed. Als hij weer klaar is, ga ik weer Yellow`s kopen voor de 280mm remmen.
Heb ook goede verhalen gehoord over Performance Friction...deze zouden in dezelfde prijsklasse zitten. Had deze gekocht voor de Lupo met 312mm remmen, maarja...geen ervaring mee ;) |
Op mn Golf 2 16v waar ik vorig jaar mee op Zandvoort heb gereden, én op de Golf 3 racert heb ik EBC Yellowstuff gemonteerd. Dit remt erg lekker en constant, maar ik wil toch een keer iets anders proberen.
Op de Golf 3 komen achterop Golf 4 remklauwen, dus moet ik nieuwe remblokken bestellen. Voor de vooras wil ik Ferodo DS 3000 bestellen, en achter Ferodo DS2500. Hier heb ik goede verhalen over gehoord, maar wil het zelf ondervinden ;) |
Ik rij ds3000 op de vooras met wilwood klauwen en standaard schijfmaat.
Goed te doen, koud remt prima in dagelijks verkeer. Warm ankert als een gek, maar schijven slijten wel idioot hard. Gr., Pim |
Heb net m'n revisiesets binnen voor al m'n remklauwen. Achter de GTI/VR6 klauwen en voor de 312mm TT klauwen.
Ook gelijk nieuwe remolie gehaald, voor sport/race. DOT 3 = 205graden DOT 4 = 230graden DOT 5.1 = 260 graden Die ik nu heb is 315 graden :D Het enige wat ik nu nog zoek zijn goede remblokken :D Ik vind jammer genoeg nergens echt 2ehands blokken die bijvoorbeeld halverwege zijn. Zo zou ik kunnen testen wat ik fijn vind remmen.. |
Let wel op Sven...race remvloeistof moet vaker vervangen worden dan de normale...ik dacht elk jaar ofzo
|
Quote:
EDIT: Waarschijnlijk heb je Castrol React SRF Racing? Quote:
bron: http://www.protex.nl/index.php?item...id=2135&lang=NL |
Ik zou je zeker de EBC's afraden.
Voor circuitgebruik (en ook het stevigere straatgebruik) zijn de DS3000 echt perfect! Ze slijten je schijven flink maar dat moet ook wil je hard remmen, kan niet anders. Remolie is voor alu remklauwen zeker de Castrol SRF aan te raden. Doe die aub niet in een systeem met stalen klauwen want dat gaat echt niet goed. Denk hierbij aan je originele achterklauwen, deze kun je echt het beste houden op origineel DOT 4 bijvoorbeeld, net als je koppelingssysyteem. |
Nope, heb deze:
Hoorde er veel goede verhalen over van mensen die ik ken met trackday/dnrt auto's. + hij is best wel goedkoop :D (althans, ik koop deze voor 4,50 per 500ml ipv 17,50 per 500ml) |
Quote:
Dat komt omdat iedereen lult alsof dat performance blokken zijn...(diepe zucht) Greenstuf remt geen stap harder als origineel maar het stof is minder agressief voor je velgen, meer is er niet over te schrijven ;) Kwestie van verkeerde marketing van ebc vindt ik ook, die leggen heel erg de nadruk op performance, terwijl dat bij Greenstuuf nvt is... |
Vind je? Zijn ze zelfs heel duidelijk in;
|
In het verkeerd marketen of juist 'no race' ?
Heb er een aantal auto's mee uitgerust puur om de velgen langer schoon te houden en makkelijker schoon te maken. De Mazda 626 waar ik ze rondom op had remde iets beter, maar de rest was gewoon gelijk aan de standaard remvertraging. |
Van de EBC site zelf:
-Greenstuff brake pads are a passenger car/saloon car pad NOT made for Truck or SUV fitments. -EBC medium dust fast street pad with 20-25% % brake improvement. -Capable of repeated heavy brake use without brake “Fall-Off”. -Very minimal disc/rotor damage characteristics. -Superb material for lighter model Asian and European sport compacts. -ECE R 90 type approved for most cars. -Features red “brake in’ surface coating for instant safe braking after install. 20 tot 25 % extra remvermogen beloven vind ik nogal heel wat. Vriend van me had ze ook, deze remblokken deden het bij hem nog slechter dan de originele en ze waren na een potje stevig remmen ook stuk, braken gewoon stukken remvoering van het remblokje af.. Maar goed, over de Yellowstuf hoor ik dan juist weer wel goede verhalen, dus ben niet bevooroordeeld dat EBC slecht is. |
Dat het slecht is heb ik ook niemand horen zeggen. Ik ben er geen fan van en gebruik ze gewoon niet.
En uit ervaring hoor, ik ben erachter dat Ferodo vanaf de DS3000, Pagid RS... En Carbon Lorraine etc vele malen beter is voor het circuit- en stevig straatgebruik. |
Nu weet ik nog steeds niet goed welke ik wil kopen :D Prijs is voor mij ook erg belangrijk.
|
Quote:
Fapfapfapfap da's de heilige graal in motorfietsland :D |
Quote:
:goodpost: |
CL blokken heb ik ook op mijn R6 circuit motor zitten, icm wave schijven..
Remmen idd als een malle... hebben alleen als nadeel dat ze de schijven ook flink terrorriseren... |
Uiteraard..
Heren laten we wel wezen: Goed en hard remmen is onmogelijk zonder slijtage van remblokken en remschijven en dus remstof. Dat is namelijk de essentie van je remmen, je voorwaartse energie omzetten in warmte. Dit kan alleen door te zorgen voor wrijving en een logische uitwerking daar weer van is dat er iets moet slijten.. In het geval dat twee remblokken met kracht tegen een stalen schijf gedrukt worden en deze veel warmte moeten opwekken (veel bewegingsenergie omzetten in warmte) zullen dus ook de schijven en de blokken slijten. Dit resulteerd dan automatisch in hele hete remstof bestaand uit remblok- en remschijfpoeder. Bij mijn Corrado kun je dat goed op de naden achter de deur zien waar dit tegenaankomt. |
Gewoon proberen Sven....bij voorkeur de goedkoopste...en bevalt dat niet goed, dan een stapje hoger. Ik zou iig niet onnodig duur kopen, terwijl voor je ook tevreden zou kunnen zijn met een klasse goedkoper.
Als mijn Yellows straks niet goed bevallen ga ik ook gewoon naar een ander merk/type |
Quote:
:thumbup: Zo heb ik het ook gedaan, het moet wel leuk blijven idd ;) |
Helaas zijn die van CL niet bepaald goedkoop :D
|
Lees trouwens ook wel goede verhalen over HAWK remblokken op Driving-Fun
|
Ja klopt, over Hawk lees ik ook erg veel positieve verhalen en ik neig daar nu het meest naar toe.
Dit seizoen rijdt de DNRT er volgens mij ook mee. |
.
|
Quote:
Dat was ook mijn insteek. EBC Yellow remt goed, en zowiezo nooit geen fading gehad (wat nogal belangrijk is tov standaard blokken ;)) Nu wil ik toch iets verder kijken en Ferodo gaan proberen (mede omdat ik de huidige EBC blokken door kan schuiven op mn TDI). Dat schijven erg slijten lijkt me geen gek gevolg. Ik wil eigenlijk proberen om elk seizoen nieuwe schijven erop te steken. Nu zitten er nog geboorde EBC schijven op, maar ik twijfel of deze veel beter remmen als gewone standaard schijven. Als de EBC schijven versleten zijn, bestel ik rondom standaard schijven op Ebay (80 euro ofzo) om te proberen. Als deze na een seizoen versleten zijn ben ik tevreden (ze moeten niet gaan breken/scheuren uiteraard, want dan zoeken we verder ;)) |
ook al meerdere remblokken geprobeerd op me circuit auto,
en ook wat op straat auto's geprobeerd. ebc = afrader, staan leuke verkoopteksten bij, met echt intensief gebruik doet die zijn werk niet goed, ferodo ds serie remmen zijn wel goed! vooral op auto die ook nog op weg rijd. persoonlijk zou ik voor de hawk gaan, heb n bmw circuitauto op hawk ht-10 staan en naar aanraden van mensen die veel uitgeprobeerd hebben, originele of die gegroefde zwarte brembo remschijven. geperforeerde schijven scheuren nogal eens bij extreem gebruik! en hard ijzer remschijf komt de hawk niet tot zijn recht, en bij zachte soort schijven zie je ook dat de blokken vreten op de schijf nadeel hawk's op straat gebruik die goed warm zijn maken wel meer lawaai. niet piepend! maar meer idee van schurend net of remblokjes lichtjes al ijzer op ijzer zijn. |
Ga een setje Ferrodo's FDB451 proberen met Brembo schijven en de Brembo tangen van een Porsche 968.
Heb al met TRW blokken gereden met kleinere schijven, als er een beetje temperatuur in de schijven zat remde dat erg indrukwekkend, heb nu 278 mm schijven, ben benieuwd. |
Nu ben ik ook op zoek naar andere remmerij voor mijn Polo.
Kom ik op Ebay een set tegen van Zimmermann, is dat wat? heb er wel is van gehoord maar zelf geen ervaring met het merk. |
Zulke schijven heb ik nu, maat van me had ze nog helemaal nieuw liggen en kon ik vrijwel voor niets overnemen :D
Dus ik ben benieuwd hoe lang ze heel blijven. |
Heb ze op de Bora gehad, 3x gewisseld wegens trillen met verder prima gangbare remtangen, toen was ik er klaar mee.
|
En Sven, heb je nog een keuze gemaakt? :D
Zoek nu ook goede blokken voor mijn 312mm remmen nml, ga denk ik voor de ferodo DS2500 |
Ik heb na uren internetten voor mijn G60 het volgende besteld;
- Voor standaard Brembo schijven (niet gegroefd of geboord) met Ferodo DS2500 blokken - Achter standaard ATE schijven met blokken. Ik ben benieuwd hoe dit remt. |
Heb zelf onder mijn polo 9N EBC USR schijven (gegroefde schijven) in combinatie met Greenstuff blokken. Ten opzicht van de standaard remmerij een verbetering, en minder slijtage aan de blokken.
|
Quote:
:lmao: Mijn auto is nog steeds niet af. De laatste keer dat ik eraan heb gewerkt is alweer meer dan een half jaar geleden. Ik heb het helaas erg druk. + dat mijn garage zo'n 2 uur rijden is vanaf m'n huis helpt ook niet echt :D |
goede ervaring met zimmerman op een bmw 530d automaat van een kennis, die had na een setje bosch en brembo schijven steeds last van trillende schijven, toen Zimmermann geboord gemonteerd en ging perfect, geen problemen meer gehad.
|
All times are GMT +1. The time now is 11:58. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.