Olieverbruik na revisie golf 2 GTD
Olieverbruik na revisie golf 2 GTD heb al vierduizend kilometer gemaakt heb al een halve liter 15 w 40 moeten zetten auto trek goed start goed kwalm niet moet ik me zorgen maken over dit of is dit normaal de revisiebedrijf zegt dat dit de eerste duizende kilometers normaal is bij deze motoren dus afwachten dan boys :shake:
|
Is alles nieuw?
|
Gebruik eens wat leestekens man. ;)
Met de 1.6 benzine van een klant die juist hetzelfde probleem had, zei het revisiebedrijf juist hetzelfde, maar dat blok is opnieuw uiteen gemoeten, was zeker niet in orde. |
Niet gehoond zeker? Alleen nieuwe veren en lagers, spuitje verf erop en hoppa! Gereviseerd! :rolleyes:
|
naar mijn weten is alles nieuwe zelf gezien dus nieuwe zuigerveren lagers gehoond dus misshien moet ik wat afwachten kan toch niet zo erg zijn denk of moet ik andere olie gebruiken wat tips jongens ..
|
Quote:
Tips :D Leestekens wordt zeer gewaardeerd. Alles zal op elkaar in moeten lopen maar als het verbruik aanhoudt zou ik zeker terug gaan. Succes :thumbup: |
Ik weet niet hoe je in rijdt, maar té rustig is ook niet goed he?
Wat voor merk olie gebruik je? |
Inrijden is voor poesies. Weet je hoe vermogen getest wordt als ze de fabriek uit komen? Of hoe ze de boot afgereden worden? Mijn reviseur (oude rot in t vak) vertelde me dat t niet echt hoeft. Het honen gaat tegenwoordig zo fijn dat er amper wat op elkaar hoeft te slijten. Maar t zal een eeuwige discussie blijven ;)
Gewoon normaal rijden en af en toe eens kort stukje gas geven. Mijn tdi ook gereviseerd en nog geen druppel verbruikt op 750km. En gewoon al gas gegeven. Honen moet wel met nieuwe zuigerveren idd! |
champion ..15 w 40.. actief defence SL/CF moet toch goede olie zijn .
of zou ik daar een additieven moeten gebruiken om die wat dikker te maken het is afwachten tot de volgende olieverversing |
is er toch geen zuigerveer gebroken met het monteren dan kan hij ook olie gaan verbruiken
|
Quote:
Hmmmm, ik weet het niet, ik stookte altijd agip 10w40 in m'n Turbonator ( Audi 80 met GTD motor ) en dat was 1l op 10000km met een niet gereviseerd blok :rolleyes: ( werd later wel meer, maar dat was de turbo ) |
halve liter op 4k km ....
toen ik destijds mijn nieuwe firmawagen opel astra 1.7dti kreeg, kwam er na 7k een melding op het dashboard van de olie. zat al te weinig in. eerste onderhoud was 15k. kreeg bij de garage een bus olie in de handen gestopt van 1liter, en kreeg nog 1 bus extra mee indien nodig tot het eerste onderhoud. de garage zei ook dat een motor tot 1liter/1000km mag verbruiken |
zou de garage dat ook zeggen, als je antwoordt : "oh bedankt, dan ga ik de olie bij de plaatselijke olieboer halen :) " ?
Het probleem is volgens mij, dat verschillende motoren hun eigen specifieke olieverspilposten hebben. Want die 1L/1000km heb ik ook al wel eens gehoord, maar dat zul je een gezonde 1Z, bijvoorbeeld, nooit zien doen. Golfman, je zou kunnen stellen, dat alleen verschillende berichten over olieverbruik van JOUW type motor maatgevend zijn voor jouw situatie :) |
waarom zou ik dat tegen de garage zeggen? was leasewagen en moest ook niet betalen voor die olie :D . heb die reservebus thuis nog altijd staan.
een halve liter op 4000km vind ik totaal niet abnormaal. niet voor een oudere motor, maar ook niet voor ene die net uit revisie komt. ik zou het in de gaten houden, maar me wel geen zorgen maken. 0.5liter of 500ml op 4000km is ongeveer 12ml/100km. als je die hoeveelheid zo bekijken op een medische spuit, zal je ook begrijpen dat die quasi verwaarloosbaar is. |
En als je t zo bekijkt is 100km maar 1 dag rijden voor mij. ;)
Ach, toen ik bij de Ames stage liep, gingen ze pas garantieformulier aanmaken als het verbruik meer was als aangegeven in het boekje. Lees 1L/1000km. :rolleyes: :rolleyes: |
Dat 1L/1000 km is de uiterste slijtage grens. Dus een volledige revisie noodzakelijk volgens de fabrikant of in onze woorden totaal op..
Als een revisie motor na 2000 kilometer niet minder olie gaat verbruiken dan zou ik me wel zorgen gaan maken.. |
Was bij nieuwe motoren idd al drama. Polo gti, golf tsi etc.
Maargoed , zou idd ff aankijken en anders toch verder kijken. GTD he.. hoe is trouwens de staat van de turbo? Kan ook zijn dat hij daardoor veel verbruikt. ;) |
Nou idd, die kan ook voor ellende zorgen...
Vroegah, Opel en Fiat/Alfa Jtd's mochten tig keer op vol toeren getrapt worden onbelast om de zuigerveren in te laten slijten, anders bleven ze olie klokken, dit werd met nieuwe auto's bij de dealer gedaan op voorschrift... |
fcapri, je hebt gelijk dat 12 ml / 100 km niet veel is :)
tevens is het verbruik, denk ik, afhankelijk van zulke factoren als temperatuur en rijcyclus en dergelijke :) |
nou moet zeggen dat de motor fijn loopt zuinig is goed start misshien moet ik van kwaliteit veranderen van olie naar een duurdere merk ?
|
Kan, maar wat is de staat van je turbo?
|
dure olie of goedkope olie. als die volgens de specs goed is, moeten die beide voldoen hoor.
@eelcob: 100km ... dan ben ik iets voorbij de helft naar het werk toe. ik doe 266km als ik de auto naar het werk pak. en als ik savonds men vrouw ook naar het werk breng (als ze de trein niet neemt), dan komt er nog eens 148km bij. |
audi 1981 de turbo heeft 222580 gelopen niet gereviseert k14 maar voor die kilometers moet die nog goed zijn of niet ..
|
Mijn 1V met JR dieselpomp en 155bar verstuivers, kkk14,turbodruk opgevoerd en pomp rijker gezet verbruikt ook olie op een kmstand van 182 xxx.
Olie verbruik is normaal bij een oud blok. Ik heb hier altijd olie van de action liggen techno 10w40,waarbij ik bijvul indien nodig. Bij een oliewissel gebruik ik gewoon een normaal merk zoals champion of iets dergelijks. Geriviseerd is een ander verhaal. |
hangt er vanaf hoe ver ze gaan met revisie. in principe wordt elk onderdeel gecontrolleer en hetgeen buiten specs is, wordt vervangen.
als een oud onderdeel nog steeds binnen specificatie is, wordt dat hergebruikt. en dan kan je natuurlijk een paar onderdeeltjes hebben waar minimaal olieverbruik van komt. ik zou nog ff wachten en kijken of: -het niet verergerd -nergens geen oliespoor zichtbaar wordt waar het heen lekt. als de motor verder fijn loopt, zou ik hem daarvoor toch niet meer open trekken. dat verbruik is echt minimaal. men dodge hier verbruikt 1liter / 300km :D . gelukkig dat die maar een 2k km / jaar rijd of t zou een dure worden in olie |
ik zou hem na 5000 km op peil zetten en daarna kijken wat het verbruik is over de volgende 5000 km. Misschien heeft ie alleen de eerste 1000 km wat meer verbruikt.
Ik zou met een revisieblok hopen op 1l per 10.000 km. 1l per 2000km daar zou ik geen genoegen mee nemen. In jou geval, 1 l per 8000 km vindt ik niet eens heel gek. |
was misshien van plan om een teflonbehandeling toe te passen misshien help dat ..
|
Olie verbruik blijft gelijk ongeacht welk merk.
Doet alleen meer pijn in de portomonnee. |
Motor sea foam bedoel je?
Is een product wat je in de motor giet en ineens een halfuur aan een stuk wit begint te roken, precies dat je koppakking naar de vaantjes is..? Zo'n product helpt/reinigt onderdelen, en is een tamelijk goede investering om dat te doen, kost geen fortuin. |
maar dat is toch niet nodig bij een gereviseerde motor? dat zou goed zijn om in de mijne te gieten en dan ineens alles verstopt te hebben :D
|
All times are GMT +1. The time now is 19:40. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.