DB - Golf mk2 1.8T 350ps 6-bak Project
Dit is een auto die wij klaar mogen maken voor een klant.
Deze man komt uit België en is niet bekend en actief op forums etc. In overleg mogen wij jullie zo nog een project laten zien en ik hoop dat jullie dat kunnen waarderen omdat wij deze in opdracht bouwen. Natuurlijk zullen er mensen zijn die dit minder waarderen, maar wie het ook doet, het blijft even veel werk :) De auto zoals hij is aangeleverd: De motorruimte was in de verkeerde kleur gespoten en heb ik zelf opnieuw gespoten zoals je later kan zien :confused: De steunen aangepast voor het nieuwe schakelmechanisme: De motorruimte die ik opnieuw heb klaar gemaakt: Hier een 1 of ander virus opgelopen :screwy: Opnieuw gespoten: De fusees vervangen voor andere: Draadboom aangepast en het Cockpitje vervangen: |
Ga je alleen het motorische gedeelte doen?
Of wordt ook heel het onderstel, remmen etc aangepast? Gaat wel een leuke wagen worden denk met dat vermogen :D |
Quote:
Het onderstel is van een G60 en heeft niet echt mijn voorkeur. Deze man woond in België en het valt niet mee om daar met een dergelijk project als deze de weg op te gaan. We hebben er al wel het 1 en ander aan aangepast zoals de fusees en er zitten andere schijven en blokken etc. op, maar meer zit er even niet in. De regels zijn daar sinds kort zo veranderd dat de auto's van 25 jaar en ouder als oldtimer mag worden omgekeurd. Zij krijgen dan een 0-kenteken en hoeven dan niet meer te worden gekeurd. Zo heb ik hier nog een project staan, maar dan vanaf de kale koets en krijgt een TFSI, DSG 4Motion enz. Deze komt later pas aan de beurt als we er wat verder mee zijn. Het mag dan ook aan de buitenkant niet (te veel) opvallen omdat hij grote problemen krijgt als ze hem van de weg halen :( Zie het als een Sleeper, ook leuk toch :) |
Ga ik zeker volgen!
Word hij regelmatig geupdate? |
Quote:
Jazeker, want hij moet over 4 weken eigenlijk al af zijn :confused: |
Nou suc6 dan maar Wilco :thumbup:
|
We zijn alweer een paar flinke stappen verder :)
Binnen de 4 weken af krijgen zal niet lukken helaas, want ik ga zelf ook nog op vakantie met ons gezin. Niet ver, maar zijn er toch 12 dagen tussen uit waardoor dit echt niet gaat lukken helaas. De motor heb ik zo gekocht als op de foto en is al voorzien van JE zuigers en Garrillo drijvstangen enz. Hij was van een oude vriend van mij en weet precies wat er mee gedaan is en door wie waardoor ik deze koop wel aandurfde: Voor de zekerheid toch de tandriem vervangen en een meelooprol: 6-bak uit een mk5: Draadboom: Er zat nog geen benzinepomp onder: Vibra technics motorsteunen: |
Goed bezig! Wel jammer dat er dan geen tijd is om de brandstofpomp ff netjes te maken?
|
Lekker bezig Wilco! Wat voor brandstofpomp heb je gemonteerd? G60?
|
Quote:
Hij zit er onder, maar is nog niet klaar. Er gaat nog een 044 pomp in en ik zal de klemmen etc die verroest zijn vervangen en netjes maken, beetje geduld nog het is nog niet af :D Ook komt er een ander filter onder met een betere doorstroming :) Het moet goed, maar niet overdreven was de opdracht ! Voor wat de motorruimte betreft is het al veel verder gegaan dan eigenlijk de bedoeling was. Het houd ergens op, want we kunnen oneindig door blijven gaan in netheid en mogenlijkheden zo lang er budget is. Het is aan ons om voor het beschikbare budget zo net mogelijk werk te leveren. Het kan altijd netter, maar het blijft altijd een compromie tussen Tijd, Butget en Technische Mogenlijkheden :rolleyes: De buitenkant en interieur komen later aan bod, stap voor stap gaat het echt wel goed komen :rolleyes: |
Quote:
De G60 heeft de pomp in de tank zitten ;) Dit is een pomp met de leidingen van een 16V KR. Het zit er onder, maar komt nog een 044 pomp in met nieuw filter met betere doorstroming. |
Bedankt voor de informatie Wilco! Dus de KR brandstofleidingen hebben voldoende diameter voor deze motor..dat is mooi! En past zo`n 044 gewoon ipv de KR pomp?
KR pomp is zeker net ff te min voor een APX? |
Quote:
Voor als je de APX origineel houd voldoet een originele KR-pomp prima. Deze 1.8T waar ik mee bezig ben word klaargemaakt voor 350pk en dat is toch wel een grensgeval. Het grappige is dat veel mensen gelijk denken aan alles groter :D De doorvoer van de leidingen heeft weinig invloed voor meer brandstof. Een pomp staat ook niet constant zo veel mogelijk liters weg te pompen. Door dat er meer brandstof nodig is voor bv een grotere motor etc is het aan de brandstofmomp om de benodigde druk van meestal 3 of 4 bar zo constant mogelijk te houden. Als deze schommelt of bij hoge toerentallen een dipje krijgt zit je met motorschade. Het gaat dan ook niet om de grote hoeveelheid liters, maar je hebt veel over-capaticiteit nodig om de druk zo stabiel en constant mogelijk te houden. Om deze reden ben ik ook gen fan van de verstelbare drukregelaars. Doordat hier een veer in zit kan het toch zijn dat de druk schommelt. Om deze reden ga ik altijd voor een vaste regelaar :) |
Bedankt! Dan weet ik wel wat voor pomp+leidingen ik ga zoeken voor mijn APX... :)
|
Quote:
Bij twijfel aan de pomp zou ik hem wel vervangen voor een fris exemplaar :) |
Mooi projekt :D
Je zegt dat er een G60 onderstel gebruikt maar dat dat niet je voorkeur heeft, wat voor vooras en achteras raad je aan voor een Golf 2 met 1.8T motor, kom elke keer "plusachse" tegen schijnt van een golf 3 te zijn? Thx! |
Prachtig project hoop ook ooit op een 1.8t in mijn mk2
|
Quote:
Yep, Het plus-onderstel ;) Deze stuurt veel beter door zijn compleet gewijzigde geometrie enz. en is te herkennen aan de 5x100 :) |
Omdat we hem niet op tijd afkregen, mede door wat tegenvallers zoals het spruitstuk wat niet paste en een turbo waarvoor we nu alles op maat moeten maken enz, is de druk er af.
Natuurlijk gaan we dan niet stil zitten en werken we zo goed mogelijk door :) Bij deze weer wat foto's: Door de Steun voor de kabelschakeling past de km-teller kabel en de luchtfilterbuis niet meer en moest aangepast worden. Hier al wel op maat, maar de foto's van de afgewerkte steun komt later: Ook ben ik Verdeler geworden van Wagner Tuning :) |
Ziet er goed uit Wilco! Knappe inlaat ook!
|
Quote:
Ah, ik vroeg me al af of dit een circuit of wegproject ging worden, maar ik vrees voor hem met de aankomende wijzigingen binnen de oldtimerwetgeving dat het feest voor hem ook uit is tenzij hij zich met dit attest opnieuw laat keuren (af te drukken onderaan de pagina) http://www.bfov.be/index.php/dossie...g-van-een-motor Dan is er een waterkans dat hij goedgekeurd wordt met de motor ;) |
Quote:
Zo heb ik nog een auto uit België staan die gebouwd word met een TFSI-DSG en 4Motion enz. Zij vertelde mij dat ze de auto van 25 Jaar en ouder eerst hebben omgekeurd naar een 0-Kenteken oftewel oldtimer-kenteken. Na het omkeuren hoeft de auto niet meer gekeurd te worden waardoor zij deze vrijheid van ombouw zien als mogelijkheid. Officieel lijkt het onmogelijk om projecten als deze goedgekeurd te krijgen. Wanneer zij van de weg gehaald worden hebben zij een serieus probleem en kunnen zij hun auto inleveren. De verzekering zou je op de hoogte kunnen stellen van de motor-ombouw, maar of zij dit zullen pikken :confused: Ik ga dit nog een keer bij hun neerleggen, maar het is een keuze van hun en ik kan weinig tot niks adviseren omdat ik niet bekend ben met de regels zoals ze in België zijn :shake: |
Die wetgeving zijn ze al jaren over aan het lullen dat alles gaat veranderen. Maar na zoveel jaar is het er nog steeds niet door gekomen. De verzekering kan je wel inlichten maar dan betaal he gewoon meer verzekering en als puntje bij paaltje komt en je iemand dood rijdt zullen ze alsnog hun staart er van tussen halen.
|
Over de wetgeving van oldtimer is er al wat veranderd ivm de lichten en remmen en er zouden nog wat verandering aankomen maar voor de wagens vanaf 1988 daarom is deze van 1987 en aangezien ik toch maar alleen in het weekend kan rijden zal het enige probleem de politie zijn voor de verzekering kan je weinig aan doen je kan de pk.s door geven ja maar de motor inhoud kan je niet veranderen dus moest er iets gebeuren ben ik altijd de sigaar
|
Quote:
|
idd wetgeving is in belgie niet zo geschikt voor zulke projecten.
ik zou het risico niet nemen, maar ieder beslist daar zelf over is ook een beetje wie niet waagt niet wint is zo een golf 3 plus onderstel plug en play op iedere golf 2? mvg |
Quote:
Past, spoor is gewoon ongeveer 3 cm breder |
Quote:
De spoorbreedte van de VR6 en een normale golf is gelijk. De VR6 gebruikt wielen met een ET van 43 en de Normale Golf een ET van 35. Je zou kunnen zeggen dat de ophanging 7mm per kant breder is, maar alleen als je er ook wielen op gaat zetten met een ET van 35 :confused: :D |
ja maar bedoel plug and play op een golf 2
hoe is het te herkennen dat het om een plus onderstel gaat mvg |
Quote:
VW = LEGO :D Je kan het subframe behouden, maar ook van de mk3 gebruiken, wat je wilt zolang je de draagarmen, fusees, stabi, stuurstangen maar bij elkaar houd. Deze is te herkennen aan de 5x100 want bestaat niet als 4x100. Anders kan je kijken naar de bevestiging van de stabi, want die van het plus onderstel zit met 2 kogelgewrichten ipv een rubber. |
En de fusee kogel zit bij een plus onderstel niet in het hart van de naaf.
Maar is het ook niet zo dat je hem eigenlijk niet goed uitgelijnd krijgt omdat je veerpoten teveel naar binnenstaan aan de bovenkant? Te veel camber zeg maar. Of vang je dat op met je bouten? |
Ik heb s n vraag, ik zit met t zelfde probleem vd steun vd kabelschakeling, die originele past by my ook niet meer door de slang vd turbo. Nu is er voor op de bak ook nog n punt waar ik zoiets zou kunnen maken of ben ik echt afhankelyk vh originele punt?
|
tja, belgië.. Het is wat geks. Mooi dat t kan, maar het mag eigenlijk niet. Daarnaast vraag ik me altijd af hoe dat zit bij verkoop.
|
Quote:
Gewoonlijk slopen en verkopen in onderdelen, verkopen naar het buitenland of de juiste weg kennen :D |
Inderdaad hb24 :-D
|
Vooral de juiste weg kennen is hier belangrijk
|
Of zuinig op zijn, lekker rijden in de weekeinden en houden :drive:
|
Quote:
Dat is het hem! Daarvoor bpuw je toch ook je wagen!? En niet om te verkopen! |
Yep lekker genieten ervan en ben er vrij zeker van dat gaat lukken dank zij wilco ;-)
|
We inmiddels al weer een heel stuk verder :)
Uitlaat van Powersprint: Door de flitser lijkt hij erg verroest, maar dat valt in werkelijkheid erg mee ;) Zijn bochten van 76mm, maar we moesten deze schuiner afzagen om dit toch te laten passen: De aangepaste steun voor de schakelkabels: |
All times are GMT +1. The time now is 02:49. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.