Golf R-RS
Eindelijk heb ik een rode kleppendeksel kunnen scoren....
|
Mooi kleppendeksel Roy..maarre...heb je nog meer info`s/foto`s van die dikke R van je?
|
Hey Rene alles goed?
Ja maar daar moet ik ff rustig voor gaan zitten, beetje druk met project kleppendeksel....;-) |
Holy moly, dat schuift zo'n 5-traps dwarsfluit in een Golf en dan post ie een plaatje van z'n nieuwe klepdeksel! Wtf? Foto's!!! :D
|
lol teaserrrrr...
|
Ey Roy...hier alles goed. Ben jij nog een beetje te vinden @ trackdays? Of staat het op een laag pitje? MK2 ABF heb je ook nog steeds?
|
Gloeiende gloeiende dit is gewoon pesten.... kom op met die foto's! :D:D:D
|
Ja ga nog wel eens, volgende maand weer naar de Ring, heb de golf 2 ook nog ja maar ik hoop dan met de R te gaan.
Verder gewoon lekker druk en vrij weinig tijd voor trackdays. Zal dit weekend iets meer foto's posten van de Rrs |
:D Word weer geweldig Roy!
|
Quote:
Whahahahaaa :D 5-traps dwarsfluit :thumbup: |
Zo weer een beetje opgeschoten, volgende week motorkabelboom er in en dan einde van de week starten, hoop ik... |
Ziet er lekker uit :thumbup:
Wat voor bak zit hierachter geknoopt? en 2 of 4wd? Turbo setup? |
Het is een golf R, dus 4X4, 6 traps DSG met verzwaarde koppeling.
Turbo voor nu nog origineel wel ander uit en inlaatsysteem en grotere verstuivers. Wil eerst alles probleemloos hebben draaien en ga dan voor een custom set-up. Met goede brandstof en software doet hij nu al 440pk en 600nm |
Kort samengevat :spankit:
|
moahh dat zal wel vlammen als ie af is... visitekaartje of klantenwerk?
|
Het verbaast mij een beetje dat je er toch zo snel 1 gevonden hebt, en dan wel in positieve zin. Ik weet dat er meer mensen naar opzoek zijn en zonder resultaat.
Ik heb er destijds lang naar moeten zoeken. Dit zat hem voornamelijk in het feit dat er geen motoren etc uit testauto's zijn gekomen omdat deze weer terug naar de fabriek moesten en daar vernietigd werden. Dan blijft er maar 2 opties over. Uit een schade-auto of alles los kopen, en ik heb het idee dat je alles compleet heb kunnen vinden, erg netjes :) Ik ben alleen benieuwd hoe de bak zich zal houden, want dit is toch wel de beperkende factor. HGP blijft onder de 550Nm en is dan al met een sterkere koppeling enz. Ik heb lang getwijfeld tussen de Sequentiële versnellingsbak of de DSG, maar het is de eerste geworden voor de zekerheid en gewichtsbesparing. Leuk om te zien dat jij voor de DSG heb gekozen, want ik ben erg benieuwd hij zich zal houden :) |
Ik heb een nieuwe RS motor 0km gekocht en de rest allemaal of via ebay of nieuw besteld, ben er wel achter dat een complete motor voordeliger was geweest, maar je komt er bijna niet aan, of met 50.000+km op de klok, dus daarom heb ik voor deze optie gekozen.
Waarschijnlijk staat er deze week een compleet te koop voor leuk geld....maar dit weet je nooit natuurlijk, heb nu wel een 0km motor en ben daar wel blij mee. Wat betreft de bak weet ik het ook nog niet 550/575nm zou mooi zijn voor nu, maar ik heb zo mijn twijfels over de koppeling die ik erin heb gezet, afwachten dus. Het liefste was ik voor de RS dsg7 gegaan maar ook deze zijn bijna niet te vinden en dan nog maar te zwijgen over de euries... Als ik later besluit,en dat doe ik, om voor meer vermogen te gaan dan moet er gewoon een RS bak achter ik wil het wel graag zo origineel mogelijk houden omdat alles in een 2012 golf R ligt met 19.000km op de klok :-) Anders word het weer een auto die "te" beperkt is, wil hem eigenlijk min of meer als daily driver houden, snoepritjes en beetje woon/werk, anders staat hij voor 99% binnen en dat vind ik ook jammer. Eerst maar eens laten pruttelen.. |
Quote:
Ik denk dat je de juiste keuzes hebt gemaakt :thumbup: De RS-bak zou sterker moeten zijn, maar deze slipt ook al door bij 600Nm en dan is de software ook al aangepast van deze bak. Mocht ie stuk gaan is er idd niks 2e hands te vinden en een nieuwe kost 6K. Ik vind het een hele mooie ombouw zoals je het nu doet. Losse delen zijn gewoon heel erg duur, maar ik denk dat je niet snel een kompleet pakket zou hebben gevonden tenzij hij uit een schade-auto komt waarvan je nooit weet wat je er aan hebt. Alles is nu nieuw en ik zie dit als een meerwaarde voor de auto, al vind ik een originele R20 ook al heel erg mooi. Ik ben alleen nog wel benieuwd hoe de RDW dit gaat vinden, want ik moet daar ook nog heen met mijn Leon en met een auto van een klant die ook van na 99 is. Dit wordt waarschijnlijk een ritje Lelystad omdat deze niet meer als lichte motorwijziging worden gekeurd, maar eenmaal daar zal het echt wel meevallen omdat je echt alles origineel heb ingebouwd. Gr, Wilco |
Gewoon super dik!!! Zo 5 cilinder loopt echt super!!
|
Ik hoop dat het keuren meevalt idd, de 2.5na is hier toch ook geleverd?
Heb ze wel eens te koop zien staan hier, ingevoerd dan wel maar het is te doen denk ik... |
Dik!
Maatje van me had 3 maand terug nog een complete RS motor te koop uit een RS3 met schade en met 31.000 op de klok. Die is voor weinig geld naar een Italiaan gegaan, ik wist niet dat je toen op zoek was want dan had ik je in contact met hem gebracht Ben benieuwd naar meer fotos |
Quote:
"Voor weinig" "rs3 blok" "wist niet dat je opzoek was" Beetje gek verhaal, iedereen is toch voor weinig opzoek naar een rs3 blok??? :screwy: |
http://m.ebay.de/itm/321300230186?nav=SEARCH voor de liefhebbers met een paar cent over.
|
4200 voor de motor met bak en kabelboom is in mijn ogen weinig geld , dus snap je reactie niet echt
|
Dan moet je wel je oude motor inruilen!
|
Dat is veeeel te weinig....die gast heeft dan zitten slapen want hij had met gemak het dubbele kunnen beuren!
|
Die ligt daar niet wakker van, de verkoopt 2 x m5 v10tjes per week en m3 v8jes als warme broodjes.
Is ook niet het forum/mp type |
Als hij die ook voor 1/3 van de prijs verkoopt dan pb me maar ff, heb daar wel interesse in.
|
Quote:
Inruil oude motor en ook nog eens zonder aanbouwdelen :confused: Of te wel 7000 + 1500 voor als je geen motor hebt om in te ruilen. Dat is maarliefst 8500 Euro zonder verzendkosten voor een motor waarvan je zijn geschiedenis niet kent, 21K gelopen en zonder aanbouwdelen. Dat is veel geld ;) |
Quote:
Een goede handelaar kent zijn prijs. Beetje vreemd dan, tenzij hij er niet aan hoeft te verdienen en het alleen voor de lol doet of zo :confused: |
Ik heb het idee dat de meest niet helemaal weten hoe bijzonder zo'n motor is.
Roka: Ik weet dan wel waar jouw motor vandaan komt. Beter zal je ze niet vinden en de prijs is ook netjes. Veel aanbouwdelen zijn wel los te vinden behalve de Draadboom en de computer, want die heb ik nog nooit los kunnen vinden. Zoals ik eerder ook al aan gaf, zijn er geen testmoteren omdat deze terug naar de fabriek moesten om daar te worden vernietigd. Er zijn maar weinig van deze auto's verkocht en als je dan percentage-gewijs gaat kijken wat er kort word gereden, kan je wel nagaan hoeveel motoren er op de markt worden aangeboden als 2e hands. Daar naast zijn het ook nog eens motoren die veel mensen zouden willen hebben waardoor er veel vraag is en maar heel weinig aanbod. Nieuw kopen is simpelweg geen optie omdat het gewoon niet normaal is hoe duur alle losse delen zijn om dit alles exclusief te houden. Even wat prijsjes zoals ze bij de dealer kosten: krat-motor zonder aanbouwdelen: 14695 Euro Dynamo: 899 Euro Inlaatspruitstuk: 666 + 840 = 1506 Euro Losse Turbo: 2439 Euro Carbon kapje voor op de inlaat: 727 Euro Carbon kapje voor op de distributieriem: 1243 Euro Dit is niet omdat het niet voor minder zou kunnen, maar het is een exclusieve motor waarvoor Audi er ook alles aan heeft gedaan om dit ook zo te houden. Ik weet zeker dat dit momenteel toch wel de meest gewilde en exclusieve VW/Audi motor is en dat zal deze R20 erg bijzonder maken. En begin alsjeblieft niet over bijvoorbeeld de v10 bi-turbo etc, want die is idd exclusief, maar er is geen vraag naar omdat niemand er wat aan heeft, en dat maakt het verschil tov deze motor :D |
:-)
|
Quote:
Hoe zit het dan als je de Amerikaanse 2.5 (Rabbit, Jetta, Beetle en Passat) motor pakt als basis en daar de delen op knutselt? Of is dat een compleet andere motor? |
Complete pakketje heeft gekost, 6400 euro inclusief versnellingsbak, ik dacht dat die er voor die 4k bij zat, motor kwam uit een engelse RS3, die de kont om een lantaarnpaal heeft gevouwen.
Italiaan had zijn motor naar het gootje gereden, dus die was geloof ik wel blij :D @ dutchbuild, ik zeg niet dat een V10 exclusief is of wat dan ook, dat maak jij er van, ik zeg gewoon dat hij die motoren had tegen prijzen waar je normaal een S50B30/B32 voor koopt. Ik moest vorig jaar voor een S65B40 ( M3 V8) inclusief bak 3900 euro geven,om je maar een idee te geven. Denk dat een CEPA wel gewild is omdat dat eindelijk weer s een audimotor die zijn opgegeven vermogen wel haalt ipv de V8 in de RS4 B7 etc :D :D :D |
Quote:
Eigenlijk is het een compleet andere motor, maar toch ook weer niet :rolleyes: Het verschil in het onderblok zit hem in de aansluitingen voor de olie en waterkoeling tbv de turbo. De krukas drijfstangen en zuigers zijn ook anders. De cilinderkop is ook compleet anders omdat de TTRS er gaten in heeft zitten voor het FSI. De gaten voor de in- en uitlaatspruitstuk zijn anders en de TTRS heeft er de mechanische brandstofpomp op zitten. De ttrs heeft ook andere kleppen, nokkenassen en de uitlaatkleppen zijn ook groter en natrium gevuld. De distributieketting is ook dikker bij de ttrs, maar ik heb hier een paar nieuwe Amerikaanse 5-cilinders van 2012 staan en deze lijken nu ook de dikkere ketting te hebben. Alles is anders, maar de delen zoals de krukas etc is gewoon uit te wisselen. De kleppen zijn gelijk aan die van de 2.0TFSI Audi S3 motor en kunnen natuurlijk gewoon in de Amerikaanse 2.5-kop gemaakt worden. Ik heb zelf lang getwijfeld of ik de Amerikaanse of de TTRS zou gaan gebruiken omdat de amerikaanse veel makkelijk op te bouwen is naar bijvoorbeeld 700pk tov de TTRS die veel moeilijker te tunen is wat voornamelijk komt door het FSI-systeem. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de TTRS omdat ik het een hele bijzonder motor vind om deze te mogen hebben. Ik moet nu alleen tevreden zijn met 500pk en 640NM en met de wetenschap dat de volgende stap een fortuin gaat kosten :rolleyes: |
Quote:
Ik snap je prima, maar dit Topic is van Roka en gaat over zijn auto. Ik heb alleen gereageerd om het feit dat Roka hier heel veel moeite voor heeft moeten doen en nu echt wat bijzonders heeft waarvan ik het idee had dat dit erg onderschat werd. Het geld verhaal doet er verder niet toe en het ging mij er alleen om dat dit echt wel exclusief spul is. Ik ben in elk geval benieuwd naar de filmpjes, want het geluid is zo 5-cilinder :D |
Klopt, prijzen worden kunstmatig hoog gehouden. Ik heb 60/70% van alle aanbouwdelen nieuw moeten kopen :-(
En alle aanbouwdelen nieuw voor deze motor kosten bij elkaar 13K+ ik had een volledige lijst bij de dealer opgevraagd.... De meeste echt dure dingen heb ik nog via Ebay kunnen kopen en de rest met flinke korting bij de dealer maar dan is het nog slikken wat alles kost. Wilco weet jij misschien hoe het zit met het carterventilatie systeem, ik heb een afgedopte slang aansluiting op het oliefilterhuis zitten maar ik kan nergens terug vinden waar deze heen gaat en ik kan ook nergens dit onderdeel terug vinden?? En achter op de motor, rechts onder, zit ook nog een loos gat het lijkt op een soort van krukas sensor gat maar ook hier ben ik nog niet zeker van, of moet daar gewoon een plug in? Ik heb wel een kabelboom via ebay kunnen scoren incl injector kabelboom ik krijg hier vandaag nog mail over, de ecu heb ik gelukkig al dit zijn idd moeilijke onderdelen om te vinden. Hier nog een foto van de motor zoals ik hem had gekocht, excl inlaatdeel |
Ik hoop dat je hier wat mee kan en dat het antwoord over de aansluiting aan de achterzijde is beantwoord.
Rechts-onder zit idd een plug. Een stukje daarboven op de rand vlak bij de poelie is de olie-toevoer. Links van det gat zit een gat met aan weerskanten 2 kleine gaten voor boutjes is de olie-afvoer. Het bovenste gat links naast het getal 205 is de koelvloeistof-toevoer. Ik weet niet zo goed wat je bedoeld met de aansluiting bij het oliefilter. Zou je mij dit even wat duidelijker kunnen uitleggen ? |
Met zulke uitlaatpoorten zit je aan en behoorlijke gassnelheid lijkt me...als je daar zo veel pk's mee moet draaien...
...loopt de egt dan op een gegeven moment niet te veel op? |
Quote:
Groter is niet altijd beter :rolleyes: Mijn eigen motor heeft 501 pk met 640Nm uit de originele TTRS motor met een compressie van 10:1 en zonder problemen. Tegenwoordig zitten de fabrikanten ook al veel dichter bij de veiligheidsgrens als voorheen. Grote kanalen etc is alleen goed voor meer vermogen bij hogere toerentallen. Vooral de smallere kanalen zorgen voor een snellere luchtsnelheid waardoor er meer vermogen uit lagere toerentallen kan worden gehaald. Tegenwoordig werken ze met een hoge compressie en kanalen als deze om de motor een mooi vlak koppel mee te geven omdat dit veel belangrijker is dan een motor met meer vermogen bij hogere toerentallen met het typisch vervelende turbo-karakter met turbo-gat wat erg vervelend rijd, minder snel is en onverkoopbaar is. Ook het verbruik speelt een grote rol, want ondanks het vele vermogen blijft deze auto nog erg netjes voor wat het verbruik betreft. 500pk is dan ook wel de grens voor een mooi karakter, want bv APR heeft nu een set voor 600+pk en heeft al een behoorlijk turbo-gat. Ook is dit wel de grens voor een setje andere zuigers etc. Even als voorbeeld wat er mogelijk is met een originele motor met deze kleine kanalen, maar met een andere turbo, injectoren, brandstofpomp, Intercooler, Uitlaat en nog wat dingen er omheen: |
All times are GMT +1. The time now is 07:12. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.