Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf mk1 gti 1979 cabrio (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=125434)

vw105 02-04-2014 22:44

Golf mk1 gti 1979 cabrio
 
Goedenavond
Sinds vanmiddag ben ik eigenaar van een golf 1 cabrio.
Het is originele gti 1.6 met 110 pktjs
Wat het bijzondere aan de auto maak is het bouwjaar
De is namelijk de 1 van de 3 de maand van 1979 gemaakt
en vanaf die dag Zijn ze ook met de verkoop/bouw begonnen
De auto verkeerd in een totaal complete staat alles zit er bij en loopt nog ale een zonnetje en nog niet door een beunhaas onderhanden genomen er zit wel het nodigen laswerk aan
Maar dat mag de pret niet drukken ik ga hem zaterdag ophalen
Heeft iemand tips voor me
Waar kan ik et besten mijn onderdelen kopen enz
Doel is hem zo oem mogelijk op te bouwen en hem allen te verlagen en een dik setje bbsjes er onder knoopen

Mvg mike

EelcoB 03-04-2014 11:46

Hoi mike!

Welkom op t forum! Leuk een cabriotje!

Onderdelen vaak van marktplaats o.i.d. op het forum zelf is ook een hoop te halen. En verder golf1onderdelen.nl

Zaterdag verwachten we wel een paar fotos :thumbup:

Mvg

vw105 03-04-2014 12:35

Hier een plaatje hoe die nu nog bij de oude eigenaar staat


EelcoB 03-04-2014 12:53

Ow leuk!kapje nog beetje netjes?

Alleen staatie nou op zn remmen?

vw105 03-04-2014 15:29

Kapje is aan de achterkant slecht

En nee hij staat op een pallet

Kan niet wachten tot ik hem kan gaan halen


Mike

wessel97 03-04-2014 15:42

mooie cabrio! de lak lijkt opzich nog best netjes op de foto.

Theowob 03-04-2014 15:43

leuk project. :thumbup:

Johan1982MK1 03-04-2014 15:46

mooi dat ie niet gesloopt wordt :D

turbojo2 03-04-2014 20:24

Deze auto is echt super zeldzaam. Denk nog vele malen zeldzamer als een oer gti met stalen bumpers. Alleen weinig mensen weten dit. Heb er zelf ook eentje van dec 1979 in het zilver in top staat, met de originele skailederen kap en alle facturen vanaf aankoop erbij. Deze heb ik in Duitsland gekocht nadat ik 2 jaar aan het zoeken ben geweest om er uberhaubt maar eentje tegen te komen. Soms worden ze nog wel aangeboden op Le boncoin(Franse marktplaats). Dit was het topmodel van de golf 1 in die tijd. In de media werd deze cabrio bij de introductie de grond in geboord en vergeleken met een aardbeienmantje , dit door de rolbeugel die de kever cabrio niet had. Niemand wilde toen in de nieuwe golf cabrio rijden. Nadat de productie van de kever cabrio stopte werd de golf cabrio alsnog een succes. ben er soms wel eens eentje tegengekomen op mobile.de ofzo en dan waren ze al verkloot met een ander motor of interieur. De auto heeft de oer gti motor, tittenteller tot 220 km/uur, radiateur met vuldop, motorkaphaken, gti wielkastverbreders etc alles wat een oer gti ook heeft. Op jou auto zit een gti grill met dubbele koplampen deze hoort er niet op. Je hebt een grill nodig met enkele koplampen en een chrome rand ipv rood. Ook het gti logo hoort er niet op. Jou auto is een Gli. Zo'n vroege gli heb ik nog nooit eerder gezien .Ben benieuwd naar foto's van je motorblok en je interieur.

wessel97 03-04-2014 20:31

kan me niet voorstellen dat je daar niet blij van word als je zoiets hoort:D

Barn171 03-04-2014 20:34

Als het inderdaad een originele GLI is, is hij knap zeldzaam. Zo zeldzaam als een oer GTI weet ik niet, maar zou best wel eens kunnen. (Dan is het toch nog een compleet ander fenomeen, ikzelf hoef echt geen cabrio, al is hij nog zo zeldzaam) Ik ben ook heel benieuwd hoe de rest van de wagen eruit gaat zien.

turbojo2 03-04-2014 20:52

Quote:
Originally Posted by Barn171
Als het inderdaad een originele GLI is, is hij knap zeldzaam. Zo zeldzaam als een oer GTI weet ik niet, maar zou best wel eens kunnen. (Dan is het toch nog een compleet ander fenomeen, ikzelf hoef echt geen cabrio, al is hij nog zo zeldzaam) Ik ben ook heel benieuwd hoe de rest van de wagen eruit gaat zien.


Wel lekker hoor in een cabrio met 110 pk met dit weer. Zeker geen radio aan want het geluid van de motor is veel meer genieten.

Barn171 03-04-2014 21:00

Da's ook waar. :D :D Maar voor mij is een schuifdakje toch echt genoeg.

Rinus66 03-04-2014 21:23

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Deze auto is echt super zeldzaam. Denk nog vele malen zeldzamer als een oer gti met stalen bumpers. Alleen weinig mensen weten dit. Heb er zelf ook eentje van dec 1979 in het zilver in top staat, met de originele skailederen kap en alle facturen vanaf aankoop erbij. Deze heb ik in Duitsland gekocht nadat ik 2 jaar aan het zoeken ben geweest om er uberhaubt maar eentje tegen te komen. Soms worden ze nog wel aangeboden op Le boncoin(Franse marktplaats). Dit was het topmodel van de golf 1 in die tijd. In de media werd deze cabrio bij de introductie de grond in geboord en vergeleken met een aardbeienmantje , dit door de rolbeugel die de kever cabrio niet had. Niemand wilde toen in de nieuwe golf cabrio rijden. Nadat de productie van de kever cabrio stopte werd de golf cabrio alsnog een succes. ben er soms wel eens eentje tegengekomen op mobile.de ofzo en dan waren ze al verkloot met een ander motor of interieur. De auto heeft de oer gti motor, tittenteller tot 220 km/uur, radiateur met vuldop, motorkaphaken, gti wielkastverbreders etc alles wat een oer gti ook heeft. Op jou auto zit een gti grill met dubbele koplampen deze hoort er niet op. Je hebt een grill nodig met enkele koplampen en een chrome rand ipv rood. Ook het gti logo hoort er niet op. Jou auto is een Gli. Zo'n vroege gli heb ik nog nooit eerder gezien .Ben benieuwd naar foto's van je motorblok en je interieur.


Zo te zien aan de hoofdsteunen zou het nog wel eens het originele interieur kunnen zijn. Inderdaad zeldzaam, het gros was in de eerste jaren de gls met 1.5 motor.

turbojo2 03-04-2014 21:24

Voor degene die het leuk vind staat er een filmpje op youtube. ik weet niet hoe je een link moet plaatsen maar als je in toetst "balade en golf gli octobre 2010" dan zie je een filmpje van een ritje met een originele gli. en als je in toetst "golf cab gli decapottage d úne main" dan kun je zien hoe het interieur en uit hoort te zien.

turbojo2 03-04-2014 21:28

Quote:
Originally Posted by Rinus66
Zo te zien aan de hoofdsteunen zou het nog wel eens het originele interieur kunnen zijn. Inderdaad zeldzaam, het gros was in de eerste jaren de gls met 1.5 motor.


Denk dat het interieur niet origineel is, de hoofdsteunen wel. Ik zie lende-steunen bij de stoelen en dat had echt alleen een gti en een gli niet. Er hoort een gewoon interieur in gelijk aan de Gls.

smeerpeer 03-04-2014 21:38

Wat een vette vondst! Ben benieuwd naar nieuwe foto's!

vw105 03-04-2014 22:01

Hierbij wat meer foto,s









Er zit wel een berg werk aan de golf maar zo te horen is hij het wel waard

Graag hoor ik wat wel en niet hoort
Zodat ik hem bijna weer helemaal oem kan opbouwen

Mike

Barn171 04-04-2014 16:52

Onder de kap is alles behalve het front origineel. In het interieur is alleen het klokkenspel origineel, voor de rest niets. Dat wordt nog even op onderdelen tocht. Maar dat is een van de leukste dingen! :thumbup:

vw105 08-04-2014 18:47

Zo we hebben de auto opgehaald
Zijn ook al begonnen met de staat te bekijken , en god god wat valt het tegen
Allebei de kokerbalken zijn totaal weg allebei de achterschermen moeten totaal vervangen
Voorfront achterpaneel alle wielkasten/wielranden en ga nog maar even door
Een normaal iemand zou zeggen hop onderdelen er af en een nieuwe carrosserie
Maarja ik ben graag iemand die iets doet wat een ander niet doet en heb besloten
Deze carrosserie op te knappen
Dus als iemand nog plaatwerk of anderen spullen heeft liggen laat het weten
Vanavond komen er wat foto's

Barn171 08-04-2014 19:23

Tja, meevallen doet het nooit, wen er maar vast aan. ;)

Maar goed dat je hem gaat opknappen. Als je er nu een donor bij koopt (kost nu een appel en een ei), kun je alles netjes over lassen. Lijkt mij het makkelijkst als hij inderdaad zo rot is. De wagen is het hoe dan ook waard.

vw105 08-04-2014 20:19

Heb net even jou topic van je 77er gti doorgelezen
Maar dezen is zeker net zo rot mischien nog wel erger
Dan heb je een idee van de staat

Barn171 08-04-2014 20:28

Da's wel ernstig ja... Maar, waar een wil is, is een weg.

turbojo2 08-04-2014 20:49

Quote:
Originally Posted by vw105
Heb net even jou topic van je 77er gti doorgelezen
Maar dezen is zeker net zo rot mischien nog wel erger
Dan heb je een idee van de staat


Ben benieuwd naar de foto's. Wat je wel goed in je achterhoofd moet houden is dat je tegenwoordig een golf 1 cabrio, zonder veel roest, kan kopen voor een appel en een ei. Voor een vroege gti worden heel hoge prijzen betaald maar de prijzen voor een vroege golf cabrio gli liggen niet erg hoog en de zeldzaamheid is alleen bij kenners bekent. Mijn golf cabrio gli van 12/1979 heeft me 4000 euro gekost en hij heeft de laatste 15 jaar in een verwarmde garage gestaan. Hij is roestvrij, de motorruimte is in de motor wax gespoten en zonder corrosie of aantastingen. De lak is in goede staat en de auto heeft het originele interieur, originele kap is ook nog super. Ook heb ik alle facturen erbij vanaf de aanschaf.
Als jou auto zo rot is als je zegt zou ik er niet aan beginnen want je gaat er vele malen meer geld inpompen als dat je er ooit voor terug kunt krijgen. Ik weet niet wat jij van geld zoekmaken vind, maar ik heb er een hekel aan. ik heb nog een golf gl cabrio van 1984 te koop in de kleur zilver met een goede kap, roestvrij, 16 inch avez velgen in nieuw staat met goede banden, verlaagd etc. Als je hier je 110 pk gli blok inzet en je dashboard overzet ben je voor 1500 euro klaar (want dat is mn prijs). en ik kan je vertellen dat dat er lekker rijdt 110 pk in de buitenlucht. Wil je je rottebak weer op de weg krijgen, en hij is zo slecht als jij zegt, ben je voor alleen apk waardig al een vermogen kwijt. Loopt hij wel eigenlijk?

vw105 08-04-2014 21:20

Hierbij wat foto's dit is nog maar een stukje kaal gemaakt heel het achterscherm bestaat uit plamuur










Ga morgen veder met kaal maken
Hoor graag wat jullie er van vinden

wessel97 08-04-2014 21:38

holy shit.... :eek: die is wel een beetje heel erg aangevreten...

weet niet of at de moeite is om er nog aan te beginnen... ik denk dat kwa laswerk het geld niet het probleem zal zijn, want als je een donorkas voor een paar tientjes op de kop kunt tikken en een lasapparaat hebt, komt je al gauw een heel eind.

maar de tijd die erin gaat zitten... dan heb je hem over een jaar of 2 nog echt niet af...

Barn171 08-04-2014 21:43

Die is inderdaad wel serieus krokant. Lijkt op schade ook links achter.

Het is een enorm project, maar een persoonlijke afweging. Als jij net zoveel waarde aan deze cabrio hecht als ik aan mijn '77er GTI, je hebt de tijd en financieel de mogelijkheden, moet je hier zeker aan beginnen. Dan is het een grote, maar wel leuke uitdaging. Als je een van de eerder genoemde zaken niet hebt, of je twijfelt, dan zou ik nu nog eens goed achter mijn oren krabben. Nu kun je nog terug, het is veel, heel veel werk. Toch hoop ik dat je eraan begint, zou wel karakter zijn in ieder geval! :thumbup:

vw105 08-04-2014 21:49

k ga morgen beginnen veder kijken hoe of wat
Van een beetje lassen kijk ik niet op dus daar maak ik me niet zo druk om .
K ga me best doen hem gewoon weer terug rijden te maken
wat ie in mijn ogen ook verdient

wessel97 08-04-2014 21:56

bedenk je wel dat je die deuren e.d. waarschijnlijk nooit helemaal recht zult krijgen. aangezien hij al schade heeft gehad.

levis 09-04-2014 07:23

volgens mij kun je deze beter laten staan en een nieuwe kas zoeken, zeker omdat hij schade heeft gehad.

AD G60 09-04-2014 09:18

Het lijkt mijn 79'er gti wel. :) Succes met de werken. En mocht je toch beslissen hem niet meer te gaan opknappen, ben ik eventueel wel geinteresseerd in de complete remmerij/aandrijflijn brandstofsysteem etc.

KennyH 09-04-2014 10:31

Ik denk dat hij eerder voor een andere kas gaat ;) (wat ik ook aanraad)

Dus nog even wachten met aasgieren.

golf fahrer 09-04-2014 12:48

Uiteindelijk moet iedereen doen wat hijzelf het beste vind.

Ik vind het in ieder geval altijd leuk dat mensen aan zware projecten durven te beginnen om een wagen te redden :thumbup:

vw105 09-04-2014 13:16

vanochtend weer een beetje veder gegaan .
en toen ontdekte ik onder het plamuur nog wat beun praktijken


Ook begonnen de voorkant af te bouwen dit valt opzich niet heel erg tegen maar ook hier zit het nodigen laswerk


We proberen met goede moed veder te gaan !

yuli 09-04-2014 13:25

Respect dat je hier aan waagt en nog meer respect als je het ook daadwerkelijk afmaakt. Ik had het bij de koop al opgegeven maar dan ben ik ook allergisch voor roest.

Barn171 09-04-2014 16:50

Van twee één maken?

turbojo2 09-04-2014 18:38

Quote:
Originally Posted by Barn171
Van twee één maken?


Dat is ook een gli met het originele interieur erin en ook nog van 02/79, een van de eerste dus. Wel hele goeie combi om van 2 een te maken. En de motor loopt ook nog goed. Maarja je moet wel weer even 1650 op de plank hebben liggen. Kun je wel voor minder meenemen denk. Is opzich niet veel geld voor zo'n vroege gli.

vw105 09-04-2014 22:17

Zo vanmiddag ook nog wat gedaan , En we worden er weer niet vrolijker van
Zo staat ie na een dagje doorwerken bij kappie is er ook af maar dat kwam pas na de foto


Toen de achterbumper er af was kwamen er nog wat plekjes naar boven de linker kant is er net zo slecht aan toe


Ook toen het linker achterwiel er af ging werd me duidelijk dat daar het lasapparaat ook wel even langs mag komen , Beoordeel zelf maar :)


Daarna nog is even hamertje tik gaan spelen en ik heb nog nooit in me leven zulke hoeveelheden plamuur gezien :eek:




Heb eigenlijk wel respect voor wie dit gedaan heeft dat ie het plamuur zelf nog niet zat was :shake:
Toen was ik het toch wel een beetje beu en dacht ik ik zal is kijken of er onder de zooi nog wat staal zit wat nog geen plamuur heeft gezien
En dit was gelukkig nog wel het geval


Ook hier zit wel wat werk achter zoals te verwachten maar ik heb nog hoop

Zoals meerderen hier zullen denken koop een ander kas knal dit blok er in en gas er op , Maar toch denk ik dat het dit niet gaat worden

Ik ga me best doen deze kas weer netjes te maken zonder plamuur enz

Deze auto heeft beter verdiend dan dit ,En wat er nog is bij komt dat hij ook echt van 1-3-79 is en dat maakt het hem ook wel waard

Zo ben ik ook benieuwd of er ergens completen zijkanten te koop zijn ?
Zo ja waar ?

Mike

einzer 09-04-2014 23:10

Mike ik heb nog wel een hard cabrio casco voor plaatwerk....

pilsie 10-04-2014 13:57

respect dat je nog door gaat. ik had er al een klein pakketje van gemaakt. wel zonder nummers natuurlijk. ben wel benieuwd naar de vorderingen. en hou dit zeker in de gaten.


All times are GMT +1. The time now is 14:52.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.