HELP!! Mn E versnelling (diesel) doet het nie meer :(
Ik rij vrolijk naar huis van mn werk, rij in de Eco versnelling (5 zeg maar) valt ie ineens weg, allemaal geratel in de bak. Terug naar de 4, geen probleem. Nog paar keer geprobeerd maar niks.....
Iemand een idee, heb al snel gekeken naar de stangen maar kon zo niks zien, kunstof plaatje is ook nog heel. Alvast Bedankt Marco |
Net nog even wat geprobeerd, maar er is denk ik toch iets niet helemaal ok :) of nou ja :( Lijkt net of er 2 tandwielen langs elkaar heen lopen. Als ik de auto in de vrij zet en koppeling laat op komen maakt ie dat rare geluid...
Iemand? |
ga zo nog ff wat dingen uitsluiten....
|
is er wat los gelopen in de bak al lijtk het me vreemd heb me wel eens laten vertellen dat er een of ander veertje/palletje van de vijf verslijt en dat ie deze problemen dan veroorzaakt maar hoe het precies zit weet ik niet.
|
Heb net ook al van raymond zoiets te horen gekregen, de 5 schijnt een aparte schakelstang te hebben, te kan ik me voorstellen dat die is los geraakt of wat dan ook en nu op de ingaande as ligt, want daar loopt ie valk overheen.
Kan de ingaande schakelstang er zo uitgehaald worden? Dan ga ik daar zaterdag even mee aan de slag denk ik |
dat durf ik dus echt niet te zeggen want toen ik dit euvel ook had klapte na 1 week mijn hele dif. uit elkaar.
|
Ow, hahaha. Nou ja, als het 123 niet lukt haal ik een andere bak, zijn de kosten ook niet, beschikbaarheid lijkt me ook niet het probleem, er rijden tig diesels
|
daarom een 4T bak is meer dan genoeg te vinde
|
En heb je er nog wat aan gedaan of heb je het maar lekker laten gaan en geen zin in gehad
|
Ik heb vrijdag een bentley besteld (nee niet zo'n auto, maar zo'n werkplaatshandboek) omdat ik dat ding altijd al wou hebben en ik dit een goede reden vond. Als ik het boek binnen heb ga ik aan de slag
|
Kan idd best handig zijn suc6 ermee hoor het graag wat het probleem was
|
Waar kan je zo'n bentley (boek) bestellen? En wat kost dat als ik vragen mag?
|
ik heb het toen bij de betere automaterialen zaak besteld en dat is al jaren geleden dus ik zou niet meer weten wat dat kost
|
Heej marco, heb je lopen raggen :D
Nou ja, als we moeten komen helpen met een andere bak eronder zetten, moet je het maar ff laten weten |
drukgroep kapot? en lagers van de E? oftewel: zet er maar een andere onder
|
Ik heb dat boek bij BOL.com besteld, maar nog niet binnen, begin volgende week denk ik.
Zou idd bugs, ik ga zsm ff kijken of ik wat kan vinden. Is goed chris, hou ik je aan :) |
Weet je toevallig ook de code van de versnellingsbak?? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar ;)
|
Quote:
|
Staan ALLE modellen en motoren in van de Golf 2, is het meest uitgebreide werkplaatshandboek wat te krijgen is. En heel erg duidelijk.
|
Quote:
|
En kan je me ook nog iets vertellen over de versnellingsbakcode??
|
Marco, al weer aan het sleutelen geweest, of lig je je roes nog uit te slapen :D
|
Als je nog ff geduld hebt Marco, dan heb ik een 4-kolommer in m'n stalling staan, kun je daar aan de slag :)
|
Quote:
Kijk eens! Goed bezig Pieter. :) |
Fijn voor het aanbod pieter maar ik ga geen meter rijden met die auto totdat ie gemaakt is, want het is in elk geval iets behoorlijk stuk :)
Ga er maandagavond aan beginnen, kijken of ik wat kan vinden, zo niet dan komt er een andere bak onder incl nieuwe koppeling en de hele santekraam |
hey marco.. ik heb zelf een 1.6 met idd ook die E als 5e versnelling nou moet ik binnenkort toch echt wel m'n koppeling vervangen of laten vervangen hoeveel gaat zoiets +/- kosten?
|
Heb ik eerlijk gezegd nog niet naar gekeken, zal het eens op gaan zoeken. Dus complete koppelingset incl drukgroep enz.
|
Als je maandag toch onder de wagen ligt...kijk gelijk even wat de versnellingsbakcode is... zou ik namelijk graag willen weten ;)
|
Het is nu maandag, dus misschien weet je ondertussen al de versnellingsbakcode.... :D
Ik zal en moet die code hebben :twisted: :twisted: |
Ben ik ongeduldig...of wordt ik genegeerd op dit forum?? Ik ben alleen maar benieuwd naar de versnellingsbakcode...als je 'm niet hebt dan kan je dat toch gewoon zeggen :rolleyes: :(
|
nisschien is marco gisteravond aan het sleutelen geweest en daarna niet meer op het forum geweest.....rustig aan joh!
|
Quote:
|
Daar ben ik dan, gisteren is het er niet van gekomen, ga zo ECHT even aan de slag, zal ik meteen ff de code chekken, wil em zelf ook graag weten. Het kan 4S of ACH zijn, dat weet ik al wel.
Rond 10 uur zal ik hier nog wel even posten, dan stop ik er toch mee. |
Ik heb even gekeken, en het is dus een 4S. Dat klopt dus ook, dat is een echte 4+E bak, de E gang werkt als een soort overdrive.
Heb even de groene dop aan de zijkant eruit gehaald en dit is het resultaat: Allemaal gruis, morgen even kijke of ik kan zien waar het vandaan komt, ga even de afdekkap van de E (5e versn) eraf halen. |
Ok, Bedankt joh! Maar is een ACH bak ooit geleverd bij een Golf 2 Diesel?? En is dat ook een 4+E bak? :?
En succes met het repareren/vervangen van je versnellingsbak ;) |
Ik heb trouwens nog even gekeken, maar de 4S en 4T hebben dezelfde overbrenging van de 5e versnelling, alleen de eindoverbrenging is anders. Dit zou toch moeten betekenen dat een 4T ook een 4+E is, maar dat is volgens mij niet het geval. Heeft iemand een idee hoe dit zit?
|
4T is geleverd op de GTD, dus zou kunnen dat je een 4T hebt.
Of dat een 4+E of 5 bak is weet ik niet, denk gewoon een 5 bak, omdat de eindoverbrenging anders is, functioneerd dus als echte 5e versnelling en niet als E (eco / overdrive) |
Ik heb inderdaad een 4T bak.
dit is het verschil: E versnelling 4S: 0,745 5e versnelling 4T: 0,745 eindoverbrenging 4S: 3,941 eindoverbrenging 4T: 3,667 Het verschil tussen 4+E en 5 moet dus wel aan de eindoverbrenging liggen :? |
Dat klopt want de tandwielen van de 5 zijn hetzelfde, net opgezocht :)
Waarom?? Omdat het tandwiel van de 5e versnelling (primaire as) aan de binnenkant geen tanden meer heeft, dat is dus het probleem. Draait over de as heen. De as heeft het overleefd. Nieuwe tandwielen zijn nog verkrijgbaar volgens HET grote "boek", kosten 87 euro. Dus het is het overwegen waard. Morgen even bij de dealer kijken of ze nog echt leverbaar zijn en of de prijs niet veranderd is dit jaar. |
Das auw :( mijne loopt weer :stampen:
|
All times are GMT +1. The time now is 13:48. |