caddy mk1 1.9td project
He allemaal..
Ik rij momenteel een caddy mk1 1.9td, maar ik wil deze eigenlijk wel wat sneller laten lopen.. Er hangt een k24 turbo achter die levert zo'n 0.8 a 0.9 bar druk. Er zit een aangepaste brandstofpomp op (heb deze zo gekocht dus weet niet precies wat er is aangepast, maar er is zeker wat aangepast! 😆 Wat kan ik nu nog meer doen om er wat meer vermogen uit te halen? Ik heb nog een dikke aluminium intercooler liggen die ik ga plaatsen, maar zal dit ook daadwerkelijk wat opleveren? |
leuk maar waarom geen tdi :)
|
Quote:
Wat is daar het voordeel van dan? |
Grote intercooler doet al wonderen! Verder pomp en turbo iets op aanpassen. Dan kom je al ver.
@evert : TD makkelijk in te bouwen ivm motorsteunen en kabelboom. Is namelijk allemaal hetzelfde. |
Quote:
koppel, en makkelijk nog meer vermogen :D |
Quote:
ik heb voor een td gekozen vanwege het mechanische deel.. en volgens mij is een td wat minder storings gevoelig. |
http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...6f4f8b9c5b7a618
plug and play :thumbup: |
Quote:
die was ik al tegengekomen toen ik nog zoekende was.. de kmstand deed toen besluiten om verder te zoeken, maar goed... er ligt al een td motor in en die blijft er voorlopig in. Waar kan ik eigenlijk de motorcode aflezen? |
Bende helemaal gek. Kilometerstand zou ik zeker niet mee zittsn. Mijn tdi had 350000 en heb m gereviseerd maar was mechanisch gezien niet eens nodig!
Kijk een voor de grap op tdiclub.nl. daar houden ze kilometerstaden bij. Lach je je rot :thumbup: Ik zou t gewoon halen voor dat geld!! |
Quote:
:thumbup:de mijne heeft nu 433k gedraaid en still going strong ;) |
Geen geld!
|
En toch staat deze advertentie al ff op mp.. en volgens mij is hij zelfs een tijdje gereserveerd geweest!?
Maar goed... weer ff ontopic.. Ik heb vandaag (ik denk dat het het overdruk ventiel is) helemaal dicht gedraait en haal nu zo'n 1 bar.. Is dit wat de turbo maximaal kan geven? Want heb nog een ihi turbo op de plank liggen die zeker meer levert.. mischien moet ik die maar gaan plaatsen dan. |
Het is ook net wat je aandurft hé..
Als je nog een turbo hebt liggen zou ik het gewoon proberen. Intercooler is een must, veel koele lucht opsnuiven en gaan met die caddy :thumbup: Was dit ook het blok waar je mee liep te klooien btw? Mis nog een pic van je caddy? |
Quote:
Ja is inderdaad dat blokje.. fotos zal ik morgen even schieten. |
Ik vind trouwens dat hij erg reduceert zodra ik achter uit wil rijden... als of de motor het wat zwaar krijgt ofzo.. is dat normaal bij een dieseltje? (Dit is overigens mijn eerste diesel) :redface:
|
Hier wat fotos van de caddy (is een bekende hier op het forum)
Samen met mijn andere vw'tje :rolleyes: zojuist nog even de intercooler geplaatst (nog niet aangesloten) |
Nou wil ik de caddy aankomende zomer een ander kleurtje geven, en ik zat hier aan te denken..
Wat vinden jullie? Andere optie is matzwart zoals de achterklep nu is.. |
Heb vandaag het inbusje op de wastgate ingedraait, maar ik heb er niet meer turbo druk van gekregen.
Hij blijft op 0.8! Dat moet toch hoger kunnen? Iemand een idee? |
heb je ook een overdruk potje op je inlaat?
ik zie het nuu aan het dak, de ex van max :thumbup: |
Quote:
Ja ik heb dat overdruk potje er op zitten.. deze is dicht gedraait, maar niet afgedopt.. En heb vandaag het inbusje op de wastegate deels in gedraait. Is indd de ex van max. |
Ah..jij was me dus voor haha..
Zit de caddy niet goed in de lak meer dat je er een andere kleur op wil? btw je zwarte caddy (de abf) was al verkocht? |
ik had het zelfde potje (dacht ik) dicht gedraaid maar liet nog steeds lucht door , je kunt ook het schroefje er even uit halen en een dopmoetje op de veer leggen en dan de schroef er weer in dan zit ie strakker.
mocht je straks met de inercool beter uikomen met een inlaat van een 1Z tdi dan heb deze nog wel voor je |
Quote:
klopt de lak is niet al te best.. laat op veel plekken los. en indd de zwarte is weg.. (ik heb helaas niet de ruimte om 3 of 4 autos kwijt te kunnen, anders had ik de zwarte wel gehouden) @ evert.. is de inlaat van een 1z zonder afblaasventiel? Want inprincipe kan ik ook de bocht omdraaien van het huidige spruitstuk toch? |
Quote:
klopt , is zonder afblaasventiel. je de andere omdraaien maar dan komt het pijpje voor de vervroeger op de pomp een beetje beroert uit (waar het slangetje op komt) ik wou deze eerst op mijn 1.6td hebben maar heb er nu een tdi in. ik weet niet waar je vandaan komt maar anders mag je deze altijd eerst passen om te kijken welke het mooist uit komt |
Heb het afblaas ventiel dicht zitten.. maar nog steeds 0.8bar laaddruk.
Maar als ik de koppeling intrap hoor ik nog wel steeds een soort van afblaas geluid.. en toch weet ik zeker dat hij dicht zit. |
Omdat ik het overdrukventiel niet vertrouw heb ik vandaag een dop gedraait, maar blijf op 0.8 zitten.
Gister heb ik nog een open luchtfilter gemonteerd.. dit voelt wat soepeler aan en het geluid is awsome! |
All times are GMT +1. The time now is 01:15. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.