gti 79, nog te redden?
Inmiddels een bok in elkaar gelast voor de gti zodat ik de onderkant eens goed kan bekijken. De onderkant is vrij slecht, met name de achterwielophanging aansluiting vloer/dorpels en onderzijde front, maar ik denk dat er nog wel wat van te maken is. Het hoeft ook geen show and shine wagen te worden, maar hij moet wel veilig zijn uiteraard. Wat denken de ervaren golf 1-restaurateurs ervan?
|
Mmm, om die echt weer goed te krijgen ben je wel wat uurtjes verder. Niets is onmogelijk, maar dan zullen er betere exemplaren te koop staan gok ik.
|
Diegene die ik ga bekijken binnenkort is minstens even "ver", maar denk
toch dat ik er mij ga aan wagen. Als we ze allemaal in de pers steken, blijven er geen meer over. Kijk maar naar het werk van nothelle met hun '78. Eigenlijk is dat op het gestoorde af, maar toch leuk dat er weer een '78 gered wordt :cool: |
Ervaren plaatwerker of niet dit is een serieus jaren project. Echt respect als je hier aan gaat beginnen maar ik denk een twijfel te lezen in je startpost?
|
het hoeft geen showwagen te worden zeg je, maar met de hoeveelheid laswerk wat ik zo al zie, zul je de wagen uiteindelijk toch opnieuw moeten spuiten. dan zou ik nu eerst de wagen helemaal laten stralen en vanuit daar verder gaan. dan krijg je een goed overzicht van de roestplekken, want geloof mij, je zult er meer tegen komen dan je nu al gezien hebt. succes!! :thumbup:
|
Quote:
:iamwithst :goodpost: |
Inderdaad. Zijn meestal projecten waar de prijs helemaal absurd kan worden.
|
Ai, ik wist niet dat 'm zo slecht was. Mijn '77er is al net zo rot geloof ik. Als ik jou was zou ik een donor kas bij zoeken die hard is. Even marktplaats in de gaten houden, met de nieuwe mrb staan er genoeg te koop voor bijna niks. Dan alles over lassen, maar echt, als je dit in de avonduren en weekenden wilt doen ben je op een jaar niet gedaan. Onder alle roest dat je eruit en eraf gaat slijpen, vind je nog meer roest.
|
Denk niet dat er zoveel donors met klein lichten overblijven eerlijk gezegd
|
Niet te bang voor roest jongens
|
Hoeft ook geen kleine achterlichten donor te zijn, met een '83er kom je al heel ver. Er staat nu een kogelharde '82er op voor 175 euro, dan ben je al een heel eind geholpen.
En niet e bang voor roest, tja, je kunt er bang voor zijn of niet, hier gaan heel wat uren in zitten. |
Quote:
met alle respect..die gasten van Nothelle weten wat ze doen.. het ding staat op een Celette bank..werken vanuit een echte werkplaats met alle mogelijke middelen ,gebruiken eigenlijk bijna niks meer van die '78er behalve het schutbord,dak/stijlen.. (en het zijn vakmensen..geen amateurs) dat is wat anders dan wat bakken en braden in de schuur met van Wezel plaatwerk er zijn zoveel mensen die zich er op verkijken ..zelfs mensen uit het 'vak' beginnen liever niet aan zoiets.. jammer dat er programmas zijn waarin er een 3 meter lange 'monteur' een auto van 35 jaar oud enkel matwrijft met wat Scotchbrite..(cause there's really any rust..) en er vervolgens een perfect gespoten T2 bus staat.. zo werken dingen niet... dit soort lange projecten gaat tegen staan op een gegeven moment..en al helemaal als je niet meer weet hoe je verder moet.... |
Quote:
Ah ja ok, is een '79. Heeft al het nieuwe type scharnieren. En inderdaad. Roest.... Hier gaan vele uren inkruipen. |
Quote:
Heb toch nergens geschreven dat ik er geen respect voor heb. Integendeel :rolleyes: :rolleyes: En er zijn wel nog heel goede mensen in het vak die zulke projecten kunnen uitvoeren hoor. Maar die zitten niet noodzakelijk op facebook en dergelijke ;) |
Hier ben je (zo als meerdere zeggen) wel effe mee bezig. maar als het klaar is heb je wel voldoening van je werk!
Succes en hoop dat er binnenkort een vorderings topic gemaakt word? :thumbup: |
Dit is toch die gti die jaren buiten heeft gestaan?. Als dat zo is dan heb ik ook nog op de auto geboden. Ik wilde hem in de tuin zetten en de komende 20 verder laten wegrotten. Zaten goede deurkaarten in en nog een aantal andere goede onderdeln. had al een rekensommetje gemaakt.
|
Voorfront is 9 van de 10 keer altijd rot bij oudere modellen , imitatie dorpels zijn prima pas te maken. Achteras ophanging is nog wel even puzzelen , voor een GTI met kleine achterlichten , zeker waard als je tegenwoordig de vraagprijzen ziet.
|
Ach het is lichter dan carbon,
Maar het zal ook sterk afhangen van je las vaardigheden, En of je het allemaal alleen moet doen natuurlijk. Ben je goed bevriend met een lasser, of woont er iemand in je buurt die lasser is en wat wil beunen dan kan je die de ergste of dragende delen laten lassen en de plekken waar je misschien moeilijk bij kunt, kan je voor een paar tientjes al heel wat werk schelen. |
Body 82
Ik heb eventueel nog wel een hele harde body staan van een 82'er. Mag voor 200 euro weg.
|
echt ! te ver heen helaas
|
Ik persoonlijk zou dezelfde twijfels hebben maar inderdaad zoals eerder aangegeven is die misschien wel ver om in de schuur op te knappen.
|
Voor de duidelijkheid, dit zal nooit meer een showwagen worden en dat wil ik er ook niet van maken. Een roestplekje hier en daar mag wat mij betreft best blijven zitten. Maar de dragende delen moeten wel weer hard en fatsoenlijk gemaakt worden. Niet iedereen zal het er mee eens zijn dat een gti niet helemaal netjes gemaakt wordt, maar dat gaat gewoon niet meer lukken met deze. Mijn inspiratie is dus meer zoiets:
Ik ken wel wat lassers, dus misschien dat ik de achterwielophanging wel uitbesteed. Uiteindelijk wil ik wel zoveel mogelijk zelf doen en er mag best een uitdaging inzitten! |
Als je geen ervaren of kundige lasser bent kun je denk ik beter al het laswerk uitbesteden dan alleen dat van de asophanging. Met alle respect, maar dit is een grote, groooote klus. Er is zo veel rot dat je zelfs voorzichtig moet gaan zijn de kas helemaal recht te houden. Alle dorpels zijn er straks bijvoorbeeld uit, en daarmee de stevigheid ook... Om maar iets te noemen. Daarom is uitbesteden aan een ervaren lasser een dure, maar beter oplossing denk ik.
|
Heey kerel!
Mijn mening weet je, maar je moet er gewoon goed over na denken. Er aan beginnen en na een half jaar toch het bijltje er bij neer gooien is ook zonde! Ik kom dit weekend ff kijken, dan hebben we het er verder over ;) Grtz Hans |
Ik zou hem eens laten stralen, en dan zie je wel, je kunt nog zeer veel nieuw krijgen en origineel vw op volkswarenhaus, zelfs de complete neus kun je er nog krijgen, dan zit je dan al in 1 derde van de laswerken;) neem er je tijd voor dan kan dit wel terug op de baan,
|
Het is wel te doen, mits kennis van/ervaring met plaatwerk/laswerk...
Maar denk er heeeel goed over na... het gaat VEEL, HEEL VEEL tijd (en ook geld) kosten... en als je nu begint met investeren moet je 'm ook afmaken vind ik, anders is 't gewoon zonde van tijd/geld/... Hou er ook rekening mee dat er ook eens iets zal tegenvallen en dat goed gereedschap ook een deel van 't werk is... Dat moet je ook allemaal incalculeren... GOED en LANG over nadenken en dan eventueel aan beginnen zou ik zeggen... |
al die ontmoedigende reply's. :l als je weet hoe je aan materialen en gereedschap kan komen zeg ik succes! ik ga dit zeker volgen als je het gaat doen.
|
als je dan toch aan het werk moet, lassen en spuiten dan kan je net zo goed doorgaan totdat alle roest weg is...
Anders ken je over een paar jaar weer, maar dan de plekken die je nu oversla. Dat is ook zonde geld/tijd/moeite. |
Stralen? Is 1 grote oplichterij , stralen gaat het erom zoveel mogelijk epoxy erop aan te brengen , zodat de roest afgedekt is , wel degelijk zit hier nog roest onder , en straalgrit zit in alle hoeken en naden , en veel trekt krom , dan kan je beter de auto door een ontlakkingsbad heen laten lopen , ben je evenveel kwijt , en ook de coating en kit lost allemaal op
|
en je weet dan zeker dat ie gaat rotten door de ontlakkingsvloeistof en spoelvloeistof die overal blijft zitten waar je niet bijkan.
gewoon doen wat je zelf het beste lijkt. alles heeft zijn voors en tegens. ik zou hem gelijk goed aanpakken en helemaal opnieuw doen als je toch begint |
Rotten door ontlakkingsvloeistof? Dit word geneutaliseerd en gespoeld met water en dit geeft zelfs een beschermend laagje , ik zit zelf in de oldtimer restrauratie , onlakken is en blijft de beste methode!
|
Alle holle ruimstes in de Mike Sanders corrosionsschutzfet. Heb ik ook gedaan. Bij mij zit er 8 kg (is wel een kilo weer uitgedruppeld)vet in de holle ruimten, gaat dus noooooit meer roesten daar. Met een paar uurtjes ben je klaar en voor het geld hoef je het niet te laten, voor 100-150 euro ben je klaar. Vet verwarmen in een frituurpan op 140 graden en dan met een speciale spuit (met een lange slang met sproeikop)met lucht van de compressor alle holleruimtes volspuiten. Het vet stold meteen en laat een dikke beschermende laag achter. Het vet trekt ook in nog aanwezige roest wat daardoor gestopt wordt verder te roesten. Ook al je lasnaden wat aan de binnenkant van je dorpel of achterwielophanging gewoon blood ijzer is gaan nooit meer roesten. Je gti maken als RAT-look is ook wel een goed plan, dus APK waardig maken enverder zo laten, heb je meer bekijks als een gerestaureerde.
|
Zou m ook goed aanpakken ondanks het vele werk, mijn Golf 2 is er ook slecht aan toe, maar ben begonnen en we zien wel......
|
ben net ook met een 79' begonnen... ook veel werk maar net nog niet zoals deze gti... zou het zonde vinden als deze op het oud ijzer terecht zou komen... als je de tijd en de plaats hebt.. gewoon op het gemakje aan beginnen en stuk per stuk herstellen.. ik persoonlijk zou deze dan ook compleet restaureren...maar het gaat je idd veel geld kosten maar dat weet je op voorhand...
greetz |
Quote:
Wil je het goed doen dan ben je 10K kwijt of meer. Ben zelf al over de 15 heen en dan heb ik mijn eigen uren nog niet eens meegeteld. Neem aan dat je interieur ook in kleur verschoten is. Aan stof ben je al 600 kwijt. Loopt je motor wel eigenlijk? |
Waar een wil is, is een weg. :D :thumbup:
|
Quote:
:goodpost: |
Ik snap dat je deze gti wil redden
Maar er zit zoveel werk aan en tijd dat je voor dat geld een mooi exemplaar kan kopen Ik zelf zou voor het laatste gaan Ben bang dat als je voor optie 1 gaat het gaat stranden en alles voor niks is geweest Ik kan niet in je beurs kijken natuurlijk maar mijn keuze was snel gemaakt Uiteraart als je begint eraan ga ik dit projekt zeker volgen Alvast sucses gewenst |
Een mooi exemplaar pre 80 is niet evident om te vinden
anderzijds |
Ik weet niet wie en wat je aan kennis en contacten je om je heen hebt. Want om een mk1 gti te hebben gered, geeft natuurlijk wel een voldaan gevoel.
|
All times are GMT +1. The time now is 17:54. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.