mk 1 19tdi naar 1.8 20VT
info verzameling voor de ombouw.
1.9 AHU tdi eruit en een 1.8 20VT erin.denk een AGU motor en steunen is niet zo het probleem, remmerij van mk2 gti kan ook blijven zitten. echter wat doe ik met het Dasch/km teller/toerenteller.(orgi gtd) titenteller. http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=109181 |
Ik zal van gti pakken.
Motorboom pasmaken op zekeringkast. Dan blijft je binnen boom het zelfde. |
alle troep van de kabelboom af mk1 GTI teller klok erin zetten, startblokerings vrij maken (ff zoeken zit ergens in limburg 1 ) evt kun je denk ik de diesel toerenteller ook wel ombouwen naar benzine
de meeste voedingen zijn al aanwezig omdat je een TDI erin hebt snelheids kabel van een Golf 1 1,1L past zo op de versn bak van de 20vt als je het electr deel van de sensor afschroefd Aandrijfassen passen niet altijd misschien even de flensen van de TDI bak overzetten had laatst een golf 4 GTI die had ander type flensen erop heb zelf nu een 20vt uit een seat cordoba cupra weg die heeft wel weer de juiste flensen op de bak zitten stelt niet zo heel veel voor allemaal |
Ecu aanpassingen zijn geen probleem, hier hebben we vag techniek in neunen.
@golf1 geen 20vt erin dan.? |
Donor heb ik nog niet, en twijfel nog of ik voor een 20vt zal gaan of een Vr6.
Beide ombouwen zijn wel wat werk, maar wil het liefste het daschbord niet gaan aanpassen,misschien wel andere titen tellers of wat daar in past dan..maar wel in het orginele dasch. |
Wat zou nu de beste donor kunnen zijn? Vr6 of 20vt?
En welke motor code? |
2.vt zou ik doen. Vr6 is zwaar En 20 vt blijft leuker
|
Quote:
kan bijde , golf 3 vr6 kope compleet . of 20vt volges mij code aug.is wat duurder . |
20vt welke motor code is met de grotere kop?
Agu of aeb |
Allebij
|
Neem aan dat er wel verschillen zijn in de motoren AEB of AGU.
Weet er iemand welke? Ben namelijk opzoek naar een goede donor... Maar moet deze dan een AEB of liever een AGU erin hebben.. |
Quote:
effe speure na schade auto .. :thumbup: heb je alles wat je moet gebruike . |
Aeb zit in een passat ligt in de lengte. Heeft een externe waterpomp zoals de oude golfjes 1 en 2 motoren. Je moet veel aan passen zoals inlaat carter turbo. Ik zou voor een agu gaan. Ik heb er nog wel 1 staan geheel compleet. Kabelboom kan ik ook wel plug and play makenen immo verwijderen is ook geen probleem.
|
Motor compleet met draadboom en ecu heb ik nog wel voor je.
180 pk versie audi tt. Startblokkering eruithalen kan ik dan wel voor je laten doen. Draadboom plug and play voor in je mk1 kan ik ook regelen. Waarom donor kopen als het zo ook kan? 😄 |
@ronmk1
welke motor code heeft die van jou dan..?AJQ? en hoef ik hier de inlaat enz niet meer van aan te passen.? @pewi is deze geheel compleet voor inbouw? pm me even, zou graag willen weten wat er nog aangepast moet worden voor inbouw, en wat je er voor vraagt :) |
ik kan een golf 1 cabrio ophalen met een AEB pas klaar erin liggen,
acu moet nog vrij, kabelboom/inlaat spuitstuk turbo/en uitlaat moeten nog worden aangepast... dit voor een 1499... wat too doo.... |
Aeb is een 150 pk, en vind het nog best veel geld om eerlijk te zijn..
Die van mij is een AJQ , prijs is 1750 euro. Dat is incl. Ecu vrijgeschakeld. Excl draadboom aanpassing. Inlaat is al passend omdat hij uit een tt komt ( dwars geplaatst) Voor meer info pb graag |
AEB is het oude model 20v, als je een ombouw doet altijd het nieuwe model nemen (06A) Grote kanalen kop heb je pas wat aan als je meer dan 500pk gaat doen, voor minder loopt je motor met een een kleine kanalen kop beter.
|
welke motorcodes kan ik dan aanhouden als (nieuw type)
AGU? AJQ? |
wat past er nu in een MK1 zonder motorblok aan te passen?
en maakt het verder wat uit of het een 110kw of 132kw versie is..beide zijn ze qua vermogen meer dan zat voor de MK1 AGU AEB AJQ APP AQA ARZ ARY AUM AUQ |
een AGU is makkelijk i.v.m. met gaskabel en geen elektronisch gasklep.
Scheelt wat bedrading en je hoeft dan geen elektronisch gaspedaal in te bouwen. Heeft standaard 150pk en rijdt super lekker in een Mk1 (uit ervaring). Voor vragen over steunen enz stuur pewi team of mij gerust een pb'tje. Hebben een lijst met wat er allemaal nog bij komt voor inbouw in mk1. |
20vt is inmiddels in bezit..😜
Na demontage van de vele onderdelen bleek 1 van de Injectors geheel onder de olie te zitten, deze ga ik dan ook vervangen... Wat zoeden jullie doen... Vervangen voor originele of andere? |
De bak die erop zat gaat vervangen worden door een 02A, echter zit op de 20vt AGU een dubbel massa vliegwiel.
Deze behouden of vervangen door .........? |
Abf vliegwiel en n mooie sport koppeling zou ik doen
|
Dus geen dubbel massa vliegwiel meer?
Zo'n abf vliegwiel en koppeling, komen die van een mk4? |
Golf 3, koppeling zou ik via ebay halen...
|
Kijk even bij www.boelm.nl
|
welke motorcode heb je nu?
|
Quote:
AGU heb ik... |
Quote:
En er komt waarschijnlijk een ATB 02A van G60 achter |
Dus ook g60 vliegwiel met koppelingsset monteren, loopt super een agu in mk1. Succes met de opbouw.
|
Quote:
Ahhh oke Pewi Vwteam.. Ik wist dus niet of dat vliegwiel en koppeling van de G60 zomaar op de 20VT priem as zouden passen....maar dat past dus gewoon.. Dan ben ik dus nu op zoek naar een net setje, iemand toevallig een stuk gelopen G60 liggen ;) Het opbouwen zal rustig aan gaan, alles op zen tijd.. Ik zal binnenkort eens wat fotos erop schieten :thumbup: |
G60 vliegwiel met koppelingsset bij g60 bak.
Bij 20vt bak g60 vliegwiel met vr6 koppelingsset. Vr gr stefan |
Quote:
Dan zal je deze bedoelen Pewi Vwteam http://www.ebay.nl/itm/VR6-CARBON-K...-/370803197244? |
Prijzig setje :wow:
|
Prijzig?? Koopje!!
|
Dia van mij was 450 :p
|
Mooie set!!
|
Kunt ook gewoon g60 vliegwiel pakken voor 50 euro.
En vr6 koppeling setje. |
Quote:
Techniclutch.... ohnee heh http://www.turbosport.co.uk/showthread.php?t=210182 http://www.audi-sport.net/xf/thread...iclutch.152485/ http://www.migweb.co.uk/forums/off-...chniclutch.html Enjoy your techniclutch !!!!!! :D :D :D :D :D |
All times are GMT +1. The time now is 20:29. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.