Golf 1.1 naar 2.0 16 v abf
Hallo VW fans.
We zijn bezig onze golf MK 1 om te bouwen van een 1.1 naar een 2.0 16 v ABF 150 PK motor. Voor ons de eerste keer dat we een motor ombouwen . we hebben al een Seat Ibiza cupra 2.0 16v gekocht alles is dus daar. Eerste punt komt nu motor steunen , bij de Seat Cupra rust het blok op een subframe , deze heeft een MK1 niet , hoe dan te werk gaan . heeft iemand foto's voor deze ombouw ? En waar moeten we nog meer rekening mee houden ? Al vast bedankt. |
Golf MK 1 1.1 naar 2.0 16V ABF
Hallo allemaal ,
We zullen jullie op de hoogte houden van het ombouwen van onze Golf MK1 1.1 naar een MK 1 2.0 16V 110KW. We hebben ook wel een beetje hulp van jullie allemaal nodig dus we houden jullie op de hoogte . uitganspunt is een Golf MK1 uit 1982 1.1 , is gaaf en goed onderhouden , opzet is opknappen ,spuiten , en een ABF 2.0 16 V er in . We hebben een Seat Ibiza Cupra gekocht met een 2.0 16 V motor ,dus alles is er , en nu aan de slag . |
Zover ik weet moet je de steun aan de distributie zijde omlassen. De 1.1 ligt naar voren gekanteld en een 'big' blok achterover. Tevens moet je, als je een 020 bak gebruikt, een andere steun voor je versnellingsbak gebruiken. Eentje van een golf 1 met 5-bak.
Er is overigens rete veel te vinden over deze inbouw. Het is namelijk hetzelfde als een KR ombouw. Succes ! |
Quote:
Dank je we hebben echt wel wat hulp nodig , hoeft ook van daag of morgen niet klaar al zal het een jaar duren . we hebben alles hier Co2 , punt lassen , mig tig , maar , het blok van de Seat rust op een subframe deze heeft een MK1 niet dus moeten we ff weten heo en wat , maar komt wel goed op den duur . |
Ik weet dat ik de steunen moet om lassen maar een ABF blok rust bij een Seat , Golf3 compleet op het subframe , dus je hebt aan het boven blok geen motor steun ,zijn daar zetjes voor te krijgen of zo ?
|
Ik heb ook de ombouw gedaan masr dan een 9a 2.0 16v ingebouwd op digifant1 (g60). Kan heel snel gaan als je alle delen hebt.ik heb redelijk rustig aan gedaan en met 2,5week lopend gekregen.
Die van.mij was een 1,5 jb automaat. Daarvan kan je de distributiesteun en de voorste motorsteun gewoon van op t 16v blok schroeven. Ik rij met 2y bak van de golf2 16v dus moest ff eem 5bak steun kopen van bijv. Een cabrio of scirocco met 5bak. |
Kijk we hebben een Seat Ibiza Cupra als donor auto alles is er , kabelboom , enz alle delen zijn er maar ik neem aan dat we nog steunen moeten zien te krijgen van een bigblok gat morgen nog wat foto's maken. , weet nog niet wat voor versnellings bak er achter het ABF blok zit van de Seat , moet hem nog uit bouwen , doe ik morgen .
|
Steunen van een bigblok moet je hebben. Schroef je zo op je 16v motor. Als je de cupra bak gebruikt moet je speciale steunen kopen op bijv. Ebay voor een kabelgeschakelde bak.
De distributiesteun aan de carroserie moet je idd verdraaien en naar achter verplaatsen en weer goed vastlassen. |
Ik heb dus door dat ik ook beter een andere bak kan nemen , op de foto's is de bak die er nu op zit van Seat dus , welk type bak kan ik dan beter nemen?
En heeft ook iemand dan nog motor steunen over van een bigblok of hoe kom ik er aan ? |
je kan ook gewoon deze bak gebruiken toch? ik heb het niet gedaan maar opzich is het niet heel veel meer werk.
Als je een 020bak wilt gebruiken moet je ook weer een ander vliegwiel en koppeling hebben. |
Ik neem aan dat de airco niet behouden kan worden , dan volgt mijn volgende vraag hoe dan met de V snaar ? ten opzichte van de dynamo .
|
De golf 1 uit 1982 is al helemaal gestript , de bedoeling is dat we hem eerst gaan lassen waar het nodig is , gelukkig niet op veel plaatsen alleen bij de spatbord randen achter en onder het achter paneel ter hoogte van de bumper.
Zo is al te zien op de foto dat de achter as al voorzien is van schijfremmen dit word allemaal op geknapt. Na het laswerk wordt de 2.0 16V ABF motor pas gemaakt hier bij hebben we wel wat hulp van dit form nodig , nog nooit eerder gedaan . Daarna gaat de motor er weer uit en beginnen we met schuur en plamuur werk , en word vervolgens in zijn geheel gespoten binnen en buiten , Kleur wordt Kawasaki Groen. Dan de motor inbouwen , en verder af bouwen hoe en wat het interieur zal worden weten we nog niet , Ik houw jullie op de hoogte met dit project met foto's en tekst . |
Komt een kortere riem op
|
Zo zit het bij mijn tdi, Dus orriginele steun van een 1.5 benzine of 1.8.
Mijn multieriem is gewoon vervangen door een kortere. Kan je zo halen bij een automaterierialenzaak de motorsteun moet je los maken/boren/slijpen. En dan op zijn kop monteren op het gleufje wat iets naar achter zit. De inkeping op de steun gelijk met het gleufje en dan lassen. :thumbup: |
Dank je wel hier heb ik wat aan mooie duidelijke foto .
|
Het is denk ik makkelijker om een 020 bak te nemen in plaats van een 02A bak (die zit op je cupra). Het verschil zit hem in schakelen met stangen of met kabels. Stanggeschakeld is standaard, met kabels moet je gaan aanpassen. Dan moet je ook de schakeltoren van je cupra inbouwen en die past niet zomaar in een golf 1 zonder dat je het gaat zien, maar als je dat niet erg vindt zou ik zeker voor 02A bak gaan. Dat scheelt koppeling en vliegwiel vervangen. Je moet echter wel een steun regelen om een 02A bak in een Golf1 te hangen, die past niet standaard... Of zelf wat knetteren :)
|
Heb evt nog wel het bovenstaande chassisdeel liggen met steun.
Mag weg voor klein prijsje. Arno |
Ook zal je het stuurhuis moeten vervangen als een 020 bak neemt hier zit de bevestiging voor je schakelstangen op bij de 1.5 of groter.
|
Quote:
:thumbup: goed gezien idd die zit er nog niet op |
Ik denk ook dat we gewoon de Seat bak er achter houden zal best wel lukken met wat aan passingen.
|
Quote:
Heb er wel belang bij , wat kost het en nog veel belangrijker hoop niet te ver weg we hebben net die Seat cupra uit het zuiden gehaald viel tegen wat afstand betreft . |
Leuk project! Zou alleen de kleur meer OEM houden...
|
Plannen zijn super, ben erg beniewd.
..Kawasaki groen zie ik totaal niet graag op een golf 1, maar goed hierover zullen de meningen wel verdeeld over zijn. De kleur die ie heeft is helemaal niet lelijk in mijn ogen. |
dit ga ik volgen
|
Inderdaad gewoon een orginele big blok steun pakken zoals arno je aan bied. Als je de 1.1 steun omdraait staat het sleuf gat schuin na boven, wat het net niet is. Gewoon orginele cupra bak behouden. Ff setje steunen bestellen bij bijv epytec.de big blok steun pakken voor distributie zeide en de voorste steun. Dan kun je hem er zo inhangen.
|
leuk project
en schone plannen eentje om te volgen Greetz DC |
Quote:
Nog een duidelijke foto van de steun die je moet omdraaien en verplaatsen |
Bak steun kan je toch ook van een late cabrio gebruiken?
|
Niet als je de 02A bak gebruikt
|
Voor de 020 (stangen bak kun je orginele steunen gebruiken. Voor de 02j 02a moet je speciale steunen kopen.
|
@ pewi, ik ben zelf ook met een abf inbouw bezig. Ik vroeg me af of je nog tips heb voor het brandstof traject ? Ik heb een pomp bij bolku vandaan welke geschikt moet zijn kwa druk. Moet er nog een opvoer pompje tussen ?
|
@riendert als je geen gti tank hebt moet je inderdaad een opvoerpompje van een cabrio gebruiken. En 8mm brandstof leiding monteren.
|
Kijk aan, dank je wel. Duidelijk, ik zal hiernaar op zoek. Als iemand wat heeft liggen wat KNAP is hoor ik het graag.
|
motor steun is al verplaatst , nog even vast lassen dan is dat klaar .
Motor is al uit de Seat cupra gebouwd , deze gaan we nu eerst nakijken . |
Tip zoek vast een waterpomp poulie van abf van een golf 3. Teminste als je zonder stuurbekrachtiging gaat rijden. Bij een golf 3 zit deze onder de multie riem ivm losse v-snaar.
|
Quote:
Dank je wel zo weten we weer iets waar we nog geen rekening mee hadden gehouden . :thumbup: |
Motor steun vast gelast dat is klaar , al vast ook begonnen met de wielkastranden moeten ook vervangen worden , morgen gaan we er op uit om de passende motor steunen te vinden van een big block zal op de sloop wel te vinden zijn .
|
Ah dus hier is die cupra heen gegaan, die was net voor mn neus weg :D
Ik ga namelijk van de winter een zelfde ombouw doen in m'n mk1 jetta Succes ermee :) |
Quote:
Ja dank je wel bij elke verandering houden we iedereen hier op de hoogte , We zijn nu de motor pas aan het maken , nieuwe verchroomde motorsteunen gekocht in duitsland. |
We zij ook met het chassis bezig spatbordranden aan het in lassen.
|
All times are GMT +1. The time now is 09:28. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.