Vw 1303 2,2l subaru project
hallo,
ik ben bezig met een 1303 2,2 subaru project. Heb in 1988 deze kever gekocht met een Lincar 928 set. Deze was in een zeer slechte staat wat mij er toe bewoog hem helemaal te strippen en opnieuw op te bouwen. Een hele klus wat mij ook zeven zware jaren kostte van mij leven. Zeker omdat ik er een testarossa look op wilde maken. tegen de tijd dat de kever klaar was, was de trend "custom" alweer voorbij. Degene die mij hebben leren kennen en de kever ook al gezien hebben in de huidige staat, weten dat dit met veel bloed, zweet en tranen tot stand is gekomen.(zie foto) heb er toen tevens een compleet gereviseerd porsche 914 blok ingebouwd (origineel!) Deze zal binnenkort, gezien mijn project, te koop worden aangeboden. vanaf 1997 tot vorig jaar augustus heeft de wagen geen veranderingen ondergaan en was dus gedateerd. Gezien mijn zoon, van reeds 16 jaar, alleen het woord auto kent in de grote van Dalen, vond ik het tijd worden om de wagen eens een facelift te geven. Hij vindt het geweldig maar wil zich toch meer gaan richten op Golf 1 gebied. Stap 1 van de facelift is reeds afgerond en dat is de wagen voorzien van een 944 type 1 onderstel incl cup 1 velgen. Stap 2 is "het project" Subaru: Een legacy gestript en nu gaan testen en bouwen. Stap 3 zal het interieur worden wat volledig in leer uitgevoerd zal worden. maar goed.................eerst de motor. De foto zegt denk ik genoeg en volgens mij bij velen van jullie een bekende wagen. Suggesties zijn altijd welkom en wie weet dat ik er iets mee kan. Andrew |
Was dit die zwarte die gister op MIVW stond?
|
Quote:
beste Tjaap, Nee, maar ik zet er binnen nu en 15 minuten een foto op. Misschien dat je hem herkent want hij stond ook op Wanroij (bij de "super Baja") andrew |
Die 15min zijn al enkele dagen geleden verlopen, waar blijven die foto's dan?:D
|
Cool project!
|
Quote:
bedankt! ik krijg het alleen niet voor elkaar om foto's te uploaden als iemand mij dat zou kunnen uitleggen... |
|
zie hier de foto's, de meningen zullen verdeeld zijn over de auto, want het is echt iets waar je van moet houden.. |
|
op de eerste 2 fotos was hij nog niet uitgelijnd vandaar dat het misschien lijkt alsof de wielen raar staan
|
Umm..
|
Quote:
:goodpost: |
Quote:
Vanwaar de uhmm... ? |
Volgens mij heeft ie een identiteitscrisis :D
|
Ik vind het een cool ding! zou nog wel eens een jaren 80 autootje willen hebben met een breedbouw set... een 205 Lumma ofzo.
|
Poehhh ...... respect voor het werk dat erin zit.
Uniek is hij zeker :thumbup: |
Wil verder trouwens niet duidelijk maken dat het een lelijke bak is etc.. Vindt het echt kiks zo :D
|
Hoi Andrew,
Ik was je hier helemaal nog niet tegen gekomen. Leuk. Ik ken nog wel iemand die serieus met subaru bezig is, als je nog vragen hebt hoor ik het wel. Gr, Paul (collega van Jolande) |
Mijn zoon wessel had dit allemaal bedacht dus waarom ook niet. Ik heb zeker al wat goede connecties opgedaan o.a. Jan seegers in gilze-rijen de kabelboom specialist. Hij heeft mij al een eind op weg geholpen en zodoende heb ik mijn
Kabelboom zelf kunnen prepareren. Binnenkort met hem afgesproken om de Kabel te komen testen. Tevens wil ik zelf een testopstelling maken om mijn eigen motor, voordat ik deze in mijn kever leg, te proberen. ik heb hiervoor vandaag een kever (lege) versnellingsbak gekocht. Je ziet het.........ik kom langzaam op gang maar ik bouw het rustig op gezien Mijn portemonnee sneller leeg is dan gevuld. Waar kan ik trouwens het beste mijn pasplaat en vliegwiel kopen. Ds-tuning in Dld is volgens mij de goedkoopste. Maar misschien heeft iemand een andere Suggestie. |
Leuk heerlijk periodecorrct dinkie :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
|
Quote:
Bedankt! |
Quote:
Het heeft al 1,5 jaar gekost alleen om De testarossa zijkanten te maken met dank aan mijn vrouw. zij kwam op het idee om gebruik te maken van ' bakpapier: siliconenpapier wat in de oven gebruik wordt maar waar niets op plakt. ideaal dus om een iets van polyster te maken. |
bumpers zijn van Porsche? (968 achterlichten ofzo?)
|
Quote:
Nope, dit is een zogenaamde lincar set, die eigenlijk bestond uit: 928 achterbumper (+achterlichten)en een verschrikkelijke imitatie 911 vleugel, die ik snel vervangen heb voor een originele. (met enige aanpassingen) 911 turbo voorbumper en motorkap Verbrede spatborden voor. Er zijn niet veel sets meer over. Het meeste ligt op het stort of zijn verwaarloosd. Ik hoor van vele dat ik nog zowat de enige ben die hem zo netjes en strak Heeft staan.....................dat ik hem überhaupt nog heb!!!!!! |
Als je toch een complete auto hebt, waarom dan ook de versnellingsbak niet gebruiken? Kijk eens op http://www.subarugears.com/Products.html
Paul. |
Quote:
Ik heb die van mij van Delta-RV op Texel. Als je geen haast hebt is dat een prima adres! Ik moest er een paar keer achterheen bellen, maar toen kwam hij netjes binnen. Degelijke kwaliteit, pasplaat en vliegwiel incl alle bouten en moeren. Ik heb er één met een 228mm vliegwiel en die kwam rond de 480 uit. Wat Paul zegt(Subagears) is ook erg leuk, maar ook erg duur. Als je daar toch interesse in hebt: op het forum van de VCT2 is iemand met een groupbuy bezig. Scheelde nog wel wat geloof ik! Succes met de ombouw. PS: Ook ik lever geen kritiek, maar moest even kijken wat het was :D iig respect voor het werk wat hier in zit!! |
Ik ken het.......subarugears.........maar erg duur. Daarbij is een versnellingsbak van een subaru niet echt veel anders als een AT-bak van een kever. Ik ben met die subaru naar huis gereden en dan blijkt dat deze in de 5de versnelling een
Toerental heeft van 3500 bij een snelheid van 120. Als ik nu 120 rijdt in de 4de versnelling heb ik een toerental van 3300. Dus waarom zou ik dan veel geld uitgeven aan een subaru-versnellingsbak. Delta is een optie maar wordt over geklaagd..........inderdaad over levertijden. Maar als ik ga plannen dan is een levertijd zeker van groot belang. 228mm!!........heb jij er een bus-bak achterhangen? Bij mijn weten is 215mm gangbaar. |
Quote:
Ik heb er gewoon een aantal keren achterheen gebeld en dan gaat het nog wel. Anders nu vast bestellen en dan heb je hem over een week of 4 wel. :thumbup: En ik heb er een bus bak achter hangen ja: Link :rolleyes: |
Quote:
Als je het goede type-bak neemt van de Suby zeker geen 3500toeren bij 120km/u en Subarugears levert verschillende verhoudingen voor je kroon en pion ;) Suc6 met de bouw, leuk project :thumbup: |
Tis inderdaad apart maar hoe langer ik er naar kijk hoe mooier t wordt.
De toekomstplannen klinken veelbelovend. Succes met t project! |
zie hier de voortgang van het project. Blok ligt eruit en vliegwiel reeds gedemonteerd. Kabelboom ontleed en alles netjes weer gekoppeld. Kijken of Jan Seegers uit Gilze binnenkort tijd heeft om de kabelboom te testen op zijn motoropstelling.
|
Nice! EJ22? Onverwoestbare blokken :thumbup:
Het eerste wat ik dacht toen ik je auto zag was DARDA! :D |
Zo, sinds een tijdje geen update meer gedaan.
Kabelboom is klaar en getest in Gilze rijen, deze functioneerde uitstekend dus nu hoeft hij alleen nog ingetaped te worden Motor kan er binnenkort ook in, alleen nog nieuwe pakkingen e.d. Motor reviseren was niet echt nodig. En dan hopen dat we er volgend jaar mee naar Spa Francorchamps kunnen hé!:D |
hehe cool, porsche achterkant, ferrarri zijkant met porsche wielen weer, en een subaru motor.
Zou zelf toch voor de 914 motor gaan die je er toch al in hebt, vanwaar gaat die er uit? |
voor wie nog eens wat wil: http://www.bugnet.de/markt/marktbild.pl?178028
|
Quote:
Ik krijg mijn injectie niet goed afgesteld waardoor hij stationair niet lekker draait. Tevens klinken mijn zelfgemaakte uitlaten niet meer zoals het hoort. ( rammelt van binnen) en heb ik geen zin meer om hier nieuwe voor te maken. Misschien is er nog wel iemand die de afstelapparatuur heeft voor deze blokken? Maar gezien het vermogen slechts 80 PK is en de tuning van zo'n blok aardig In de papieren gaat lopen, heb ik gekozen voor een suby-blok: 136 PK voor Veel minder geld wanneer dit ingebouwd zit. |
zo. even een foto gemaakt van de opstelling die ik heb gemaakt om de motor te testen voordat hij in de auto gaat. lijkt me toch wel zo verstandig:D
|
Zo.........weer ff niets van me laten horen maar fase 1 is volbracht: Motor is opgebouwd
En met kabelboom getest (eerder door Jan Seegers getest en goed bevonden) Na 2 keer Starten sloeg deze aan en liep meteen als een zonnetje. Geen storingen gemeten via de "Check Engine" dus dat was een pilsje waard. Alleen bij het aanslaan van de ventilator Ging de motor wat staan te dansen maar dat moet vanzelf overgaan gezien het te maken Heeft met het te lang stilstaan van het blok. Nu wil ik beginnen met het koelsysteem en daar heb ik wat vragen over en misschien dat 1 van jullie mij daar wat advies in kan geven. Welke maat aan koelleiding is een beetje Gangbaar. Ik zit zelf te denken aan alu- leiding van 35mm uitwendig (inwendig 32mm) Tevens wil ik mijn radiateur onder mijn voorbumper plaatsen en gezien ik maar een Hoogte kwijt kan van 250mm, gaat dat nog spannend worden. Na lang speurwerk ben ik Bij een radiateur terechtgekomen van een alfa romeo (alfa 33 905 type's van voor bj."90) deze hebben namelijk een blokmaat van 570x248x40. Ik wil het hier mee gaan proberen Maar misschien is er iemand met een beter idee? |
Quote:
Dimma.... |
zo, het is al weer ff geleden dat ik een update heb gehad, maar we gaan voorruit. (theoretisch gezien dan:D)
de motor ligt erin, ik ben bezig met een plaat op de kattenbak te maken, waar ik de computer e.d. op kan bevestigen, dit is aardig gelukt, ook ligt de motor en versnellingsbak er al in. maar nu komt het.... het koelsysteem, dat word nog heel wat denkwerk, ik moet van achter naar voren toe en terug. en ik kan omdat ik een later model 1303 niet aan de onderkant erdoor.. dus ik zal er iets op moeten verzinnen. in ieder geval, ik zal zo snel mogelijk foto's plaatsen van waar we nu zijn. gr andrew |
All times are GMT +1. The time now is 22:16. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.