Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Golf 1 TDI (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=11642)

AD racing 30-06-2005 07:20

Golf 1 TDI

Ik heb hier al ergens een oude topic die al ver is weggezakt, maar ik open liever een nieuwe met mijn nieuwe vordering...

Ik ben voor de moment dus bezig met een TDI in mijn golfke 1 aan het leggen

De donor was een gecrashte golf 3

90 PK 1Z motor
EGR dicht
Powerbox
Open uitlaat Simons-Jetex (diameter 76mm), Supersprint is nog onderweg...
SLK 230 Compressor intercooler

Ook komen er nog andere velgen onder waar ik ook nog aan bezig ben namelijk OZ Turbo's

Hier enkele foto's:

Mijn golf waar alles in komt:

De donor golf 3

Sprinter IC:

Uitlaat:

Mijn velgen, worden wel met zwart hart gemaakt en grijze vijsjes:

Remsysteem en zo is al allemaal aangepast, alles is van een golf 2 16V, dus ook schijven achteraan, geventileerde schijven vooraan, remdrukregelaar,...

Ook zullen de torsiestangen voor en achteraan geplaatst worden van een scirocco 16V.

Auto is verlaagd met een bilstein kit.

AD racing 30-06-2005 07:21

Motor ligt in de auto:

Ik heb de kabelboom van de golf 3 open gemaakt en eruit gehaald wat ik niet nodig heb, leuk werkje :rolleyes: , maar met het schema erbij lukt het wel...

Ook steek ik nog 2 nieuwe cardans van een Scirocco 16V.

AD racing 30-06-2005 07:22

Uitlaat zit eronder:

Intercooler er ook eindelijk ingekregen na veel passen en proberen met verschillende intercoolers:

De ic hangt schuin omdat ik echt mijn batterij vooraan wilde laten staan en zo komt de eene aansluiting net onder de batterij en de andere net boven de alternator uit... Het is milimeterwerk! :D

Bij deze staat dus ook mijn sprinter IC terug te koop :blink: . Bij intresse hoor ik het wel.

AD racing 30-06-2005 07:23

Daarnet mijn eerste rit gemaakt met de TDI... Rustig gereden... maar toch voel je toch wel al datem redelijk marsjeert :)

Nog eens uitgelezen met VAG-com en geen foutcodes. Zit met geen verliezen aan intercooler en zo ook...

Het gefluit klinkt goed in de oren...

;)

Bruders 30-06-2005 08:14

das wel strak!!!! zal dr zeker wel goed vandoor gaan denk!!!!

Christiaan 30-06-2005 08:20

ziet er goed uit!! Denk dat dat heel netjes word met de OZ's eronder!!

Richard 30-06-2005 08:54

leuk maar die intercooler zo wegbouwen is geen porem...mooiste oplossing is echt een sprinterintercooler en dan je accu een klein stukje schuin zetten... dat past gegarandeerd..zon leuk project en dan de intercooler zo neerplanten..:(

Gijs 30-06-2005 10:25

Misschien een dom voorstel, maar waarom kun je de intercooler niet gewoon op het blok leggen, en dan een actieve luchthapper erop fietsen :confused: Of is dat een heel dom idee :rolleyes:

Ziet er verder goed uit :)

aldo 30-06-2005 10:41

Hoe ga je die hier door de keuring krijgen?
Denk wel dat die pippo's dat gaan zien.

Melvin 30-06-2005 10:53

Quote:
Originally Posted by Go0s-Golf
Misschien een dom voorstel, maar waarom kun je de intercooler niet gewoon op het blok leggen, en dan een actieve luchthapper erop fietsen :confused: Of is dat een heel dom idee :rolleyes:

Ziet er verder goed uit :)

ja is idd een heel dom idee... luchthapper :eek: muahahaha

Big_Mac_Mark 30-06-2005 10:58

Quote:
Originally Posted by MellyVille
ja is idd een heel dom idee... luchthapper :eek: muahahaha

Mee een! Nooit zagen (fietsen :p ) in een type 1 motorkap! IC moet onder de bumper, schuin naar beneden vanaf de kentekenplaat.

Richard 30-06-2005 11:02

Quote:
Originally Posted by Big_Mac_Mark
Mee een! Nooit zagen (fietsen :p ) in een type 1 motorkap! IC moet onder de bumper, schuin naar beneden vanaf de kentekenplaat.

t is geen oliekoeler.... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Big_Mac_Mark 30-06-2005 11:09

Quote:
Originally Posted by richard
t is geen oliekoeler.... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Weet ik, maar altijd beter dan een gat in de motorkap, of niet dan? :rolleyes:

Pedaalemmer 30-06-2005 11:11

Heb je de airco ook overgezet van de golf 3?

Matheo 30-06-2005 13:37

waarom zie ik geen foto's :( zelfs geen rooie x'jes

AD racing 30-06-2005 14:05

Quote:
leuk maar die intercooler zo wegbouwen is geen porem...mooiste oplossing is echt een sprinterintercooler en dan je accu een klein stukje schuin zetten... dat past gegarandeerd..zon leuk project en dan de intercooler zo neerplanten..:(

Sprinter intercooler is onmogelijk!! Ik had er 1 liggen, ik heb geprobeerd om die te zetten maar de aansluiting kant passagier ligt pal voor de alternator en het is dus echt wel onmogelijk om die er in te krijgen... De enige andere oplossing was nog intercooler op maat maar dat was veeeel te duur... :)

Airco van de golf 3 is niet overgebouwd, dat hoort niet thuis in een golf 1 en neemt alleen maar vermogen weg...

Bedankt al voor de comments!!! ;) :biggrin:

MauSeR35 30-06-2005 14:06

Quote:
Originally Posted by Matheo
waarom zie ik geen foto's :( zelfs geen rooie x'jes

komt echt door jou pc hoor ik zie ze wel :tongue:

goed bezig trouwens :)

Richard 30-06-2005 14:09

Quote:
Originally Posted by AD racing
Sprinter intercooler is onmogelijk!! Ik had er 1 liggen, ik heb geprobeerd om die te zetten maar de aansluiting kant passagier ligt pal voor de alternator en het is dus echt wel onmogelijk om die er in te krijgen... De enige andere oplossing was nog intercooler op maat maar dat was veeeel te duur... :)

Airco van de golf 3 is niet overgebouwd, dat hoort niet thuis in een golf 1 en neemt alleen maar vermogen weg...

Bedankt al voor de comments!!! ;) :biggrin:

dynamo iets laten zakken geen optie?

DaL0 30-06-2005 14:18

Ziet er gaaf uit, maare in Belgie zijn ze toch nog strenger als in Nederland met de keur. Iig nog suc6 verder!

froggy 30-06-2005 14:20

ziet er netjes uit,

maak anders is effe een foto van boven af, en 1 met een gril erin ook, gaat al een heel ander uitzicht geven denk k ;)

redbull 30-06-2005 17:06

ik heb het zo gedaan met mn intercooler op een golf 2http://www.mijnalbum.nl/Foto=DTPF7PUT

redbull 30-06-2005 17:12

[QUOTE=redbull]ik heb het zo gedaan met mn intercooler op een golf

steven16v 30-06-2005 17:19

Quote:
ik heb het zo gedaan met mn intercooler op een golf 2

Is ook leuk gedaan. Maar toch krijgt de intercooler wel warme lucht uit de motorruimte.

VeeDubber 30-06-2005 19:25

enig idee wat je hebt gewonnen met die afgedopte egr?

CPP 30-06-2005 19:44

Ik zie vreemd genoeg helemaal geen foto's :confused: !

AD racing 01-07-2005 11:12

Quote:
Originally Posted by redbull
[QUOTE=redbull]ik heb het zo gedaan met mn intercooler op een golf

is een gewone intercooler van een golf 2 TD, die kan je daar standaard plaatsen dus is geen probleem, bij de golf 1 gaat dit ook niet want de positie batterij, veerpoot is niet gelijk...

Het ging echt niet voor die sprinter, ik heb er zitten op zoeken maar niet gelukt, dus die intercooler van een mercedes SLK 230 Compressor was het enige wat ik er nog vrij proper in kreeg...

Wat de afgedopte egr me heeft opgebracht weet ik niet. Eens alles volledig op punt staat, geen gekraak, gerammel, en alles netjes ingebouwd is ga ik eens naar de testbank voor een run met de originele 90 pk motor en dan kunnen we power beginnen zoeken... ;)

Thanks voor de comments manne!!! ;)

Big_Mac_Mark 01-07-2005 11:16

Quote:
is een gewone intercooler van een golf 2 TD, die kan je daar standaard plaatsen dus is geen probleem, bij de golf 1 gaat dit ook niet want de positie batterij, veerpoot is niet gelijk...

Kan de accu niet naar achteren dan? Dan ben je daar tenminste van af!

Enne BTW: Zijn die OZ Turbo's de ex wielen van Wieze?

AD racing 01-07-2005 11:19

Quote:
Kan de accu niet naar achteren dan? Dan ben je daar tenminste van af!

Enne BTW: Zijn die OZ Turbo's de ex wielen van Wieze?

Accu wou ik kost wat kost vooraan laten staan...

OZ komen idd van wieze, worden nu wel opnieuw gespoten...

Pedaalemmer 01-07-2005 11:37

als je je egrp afdopt dan moeten toch ook alle waardes in de computer worden gecheckt ???

Sponze® 01-07-2005 11:55

Als eerste: Superleuk project :)
Zal gaan als de brandweer

Quote:
......

Maareh... Een TDI blok hoort er wel in thuis? :confused:

MauSeR35 01-07-2005 18:38

alles wat meer power geeft mag toch ? :D ;)

Richard 01-07-2005 18:42

Quote:
Accu wou ik kost wat kost vooraan laten staan...

:confused:
reden? om het zo orgineel mogelijk te laten lijken?
anders gewoon naar achteren gooien..hebben we met de oettinger [ ook met de cabrio g60]ook gedaan en staat heel clean..

Sponze® 01-07-2005 18:51

Quote:
Originally Posted by MauSeR35
alles wat meer power geeft mag toch ? :D ;)

okee :) dan mag meer comfort toch ook wel? :D

Marcski 01-07-2005 22:06

Quote:
:confused:
reden? om het zo orgineel mogelijk te laten lijken?

belgische keuring, he..

AD racing 01-07-2005 22:27

Ik wou ze vooraan laten omdat dit mijn dagelijkse auto is, het is geen show of meeting bak, mijn gewone dagdagelijkse auto en ik heb geen zin om de soms de hele dag batterij dampen in mijn auto te hebben... :rolleyes:

Richard 01-07-2005 22:34

gewoon een optima.... had ik ook in de cabrio en heeft de oettinger ook... kun je hier en daar wel krijgen voor rond de 60 euro..

Big_Mac_Mark 01-07-2005 22:35

Quote:
Ik wou ze vooraan laten omdat dit mijn dagelijkse auto is, het is geen show of meeting bak, mijn gewone dagdagelijkse auto en ik heb geen zin om de soms de hele dag batterij dampen in mijn auto te hebben... :rolleyes:

Sorry? Batterij dampen? :eek:

René 01-07-2005 22:47

Quote:
Sorry? Batterij dampen? :eek:

gelbatterij... ;)

EDIT: ff te snel gelezen (gebeurd wel `s vaker ;))
maar een accu heeft idd wel dampen, vandaar dat je soms ook zo`n ontluchtingsslangetje hebt...

maar volgens mij als je een gelaccu neemt of een onderhoudsvrije accu, dat je dr dan geen last van hebt :)

AD racing 01-07-2005 23:04

Quote:
Originally Posted by René
gelbatterij... ;)

EDIT: ff te snel gelezen (gebeurd wel `s vaker ;))
maar een accu heeft idd wel dampen, vandaar dat je soms ook zo`n ontluchtingsslangetje hebt...

maar volgens mij als je een gelaccu neemt of een onderhoudsvrije accu, dat je dr dan geen last van hebt :)

volledig gelijk, maar toch blijft ze vooraan... :)
toch bedankt voor de vele voorstellen voor verbetering en zo...

René 01-07-2005 23:14

Quote:
volledig gelijk, maar toch blijft ze vooraan... :)
toch bedankt voor de vele voorstellen voor verbetering en zo...

you`re welcome :p

maar je moet idd doen wat je zelf wilt :)

All times are GMT +1. The time now is 20:12.