geen vonk aba
hallo ..
ben met een golfje 1 bezig met aba motor golf 3 .. nu stuit ik op probleem wat ik niet vinde kan ,, heb geen vonk. spanning en massa bobine blijft tijdens starten aardig gelijk ..onsteking ook spanning .. nieuwe krukas sensor ,,als ik met sleutel krukas draai gaat pomp lopen en injektoren open .maar geen vonk bobines gewisseld helpt niks ..tijdens contakt wisselen vonkt hij keer. tijdens starten niks . wat mij opvalt is dat groenwitte draad ondsteking midelste niet reageerd op tegen massa strijken . pin 54 heeft spanning en blijft aardig gelijk van alles getest maar kom er niet uit ,, :shake: wie kan me verder helpen gr gooi |
Je weet Gooi als ik je kon helpen had ik het gedaan maar ik hoop dat er mensen hier zijn die de oplossing hebben.
|
Quote:
:thumbup: ik weet ut peter .. maar kom er nu niet meer uit ,, orgi bdp sensor nog gevonde , :thumbup: |
Ga morgen nog eens bellen voor je heb me maatje nog niet gezien ;)
|
Startblokkering?
|
klinkt of ergens spanning weg val met starten omdat hij wel vonkt met loslaten van contact.
|
is de bdp sensor orginale? als deze van brezan is weet niet wat er miss mee is want bij mijn abf orginale erin en hij vonkte wel? contactblokje goed?
|
hey mannen ,,
sensor is orgineel vag .. wel met vervangend num b ipv a .. geeft wel reaktie met draaien van de krukas .spanning heb ik gemeten valt niet onder 10.50 volt spanning rechtstreeks helpt ook niet . plus 15 van contakt ,, heb ik nu rechtstreeks op spanning moet hij altijd vonke .. erg iritante storing ..bdp wil ik eens testen met orgineele ,hoop dat peter deze nog trug kan vinde . gr gooi |
Quote:
startblokeering is verwijdert. :thumbup: |
Lijkt erop dat je Ecu niet helemaal weet dat je wilt starten... Alle sensoren aangesloten?
|
Zit bij een ABA de startblokkering in de software?
|
Quote:
normaal heeft aba idd startblokeering . die is verwijdert.. geen reaktie :shake: |
nieuws gooi of iemand anders :confused:
|
Nee evert.
schiet niet echt op. rotstoring zo. |
Maatje moet in de schuur kijken maar de sleutel zit er afgebroken in.
Woningbouw moet nog langs komen om het te maken. Breekt hij de deur open zijn het voor ze eigen kosten maar hij heeft zelf ook zijn assen nodig die er in liggen :shake: Welkom in Rotterdam :rolleyes: |
Hey peter. ..
oke supper. wachte we dat effe aff. dat is laatstu wat ik prob ..schoon genoeg ervan . gr gooi |
Maar zou dit de spel breker dan kunnen zijn ???
Ik heb er echt geen verstand van maar ik dacht dat de Golf3 2.0 van me maatje ook gewoon liep zonder de sensor er in :rolleyes: |
Hey peter
ecu heeft dat signaal nodig .. oude types. via halvoeler. deze via krukaspositie sensor.. gr gooi |
Mag dicht.
Ander systeem op gezet . |
Wat heb je gemonteerd? En dat werkt wel?
|
Ben ook benieuwd Gooi daar voor zijn dit soort topics........ of ben je al aan het rijden :D
|
Quote:
Hey. ja 2e. ecu. plus ondstekings dele kboom aanpasingen . nu vonkt i wel. . gaat via halvoeler ipv krukas sensor . |
Quote:
Rij nog niet peter ma duurd niet lang. . gasklep en wat andere dinge. moet ik verbouwe op aba inlaat spruitstuk. komt goed. heb vonk en benz. . :thumbup: |
Goed om te horen man :thumbup: hopelijk krijg ik mijn inlaat ook snel kunnen we deze zomer misschien nog samen toeren :lmao:
|
Quote:
:thumbup: klinkt goed peter nu moet ik koude start etcc nog op deze inlaat zien te krijge ,, laat ik effe iemand doen even pijpje oplassen . dan moet het goed zijn zometeen ,, en nog ondsteking zoeken allemaal met 1 uitsparing ipv van 4 ,, zijn er genoeg maar ook weer verschil in dikku en dunne ass. :shake: maar komt wel goed ..deze week moet hij keertje stationeer kunne lope :thumbup: |
Klopt ik heb ook zo'n ontsteking met 1 uit sparring volgens mij komt deze ook van een 2E
|
Quote:
eerstu 2e volges mij met 4 uitsparinge peter .. latere met 1 ivm krukas sensor . :thumbup: |
Zou kunnen ergens in mijn topic heb ik de originele nr's staan van de ontstekingen :thumbup:
|
goed nieuws dit weekend dus :thumbup:
|
:thumbup:
Quote:
Probere |
All times are GMT +1. The time now is 23:49. |