Vr6 vraagjes
Hallo, zoals ik al beschreven heb in de topic van mijn vento ben ik van plan om er een vr6 in te leggen. Nu heb ik een aantal vragen, maar eigelijk wil ik er gewoon alles vanaf weten voordat ik begin.
Als eerste, zijn er dingen waar ik op moet letten als ik de onderdelen van een golf gebruik voor op de vento te zetten? Kan iemand mij een beetje uitleggen wat het preciese verschil en historie van de vr6 golf is? Ik weet namelijk wel een beetje ervanaf maar niet zo heel veel. Wat is bijvoorbeeld het meest herkenbaar en fijne aan een 2,8 of juist een 2,9? Welke zou jij me aanraden etc. Waar moet ik op letten bij aankoop. Wat hoort er nog allemaal bij te komen zoals ophanging remmerij 5 steeks wielen etc. Noem maar op. Ik hoor alles heel graag hoe meer info hoe beter. |
niet makkelijker om een vento vr6 te kopen? hint
|
Haha moeilijk te vinden maar ook minder leuk, ik kan er meer plezier uit halen als ik het zelf opbouw, wel fijn dat je meedenkt :thumbup:
|
De 2.8 zul je het meest tegenkomen (AAA) de 2.9's (ABV) zijn altijd wat lastiger te vinden. Sowieso heeft de 2.9 een andere inlaat en gasklep + andere nokkenassen.
Er zit verder nog verschil tussen Rotor en DIS (rotor zijn de eerdere, DIS zijn de latere) Bouwjaar maakt ook nog veel uit, de latere versies (van de 2.8 EN 2.9) hebben een 16 bits ECU ipv de 8 bits, deze ECU zijn ook onderling uitwisselbaar en een stuk nauwkeuriger om mee te werken voor chiptuning/afstellen. Als je het blok bijv. gaat reviseren of aanpassen maakt het niet veel uit welke je neemt. Dan laat je hem bijv. opboren tot een 3.0 Ik weet niet of je het blok 'standaard' wil houden of er echt plannen mee hebt? |
Denk je ook aan:
- instrumentenpaneel - km teller aansturing vanuit sensor in de bak - toerentelleraansturing vanuit de ecu - schakeltoren - schakelkabels - bak met aandrijving - koppeling en pedaalaanpassing - motorsteunen - aandrijfassen - remmerij voor en achter - evt abs en hoofdremcilinder - aanpassing veerpoten door zwaardere motor en bak - benzinepomp en leidingen evt - radiateur met fans en slangen Succes! Hou ons op de hoogte |
ik ben van plan om het blok standaard te houden. Misschien uiteindelijk gechipt maar dat is voorlopig nog niet aan de orde. het blok dat gekocht gaat worden moet wel of in een goede staat zijn met weinig kilometers of gereviseerd worden. De DIS motoren zullen denk ik wel iets soepeler lopen. maar qua prijsklasse ben ik op het moment ook zeer stom om maar zo te zeggen. ik heb net eens rondgeneusd en zag een 2,8 hier bijna om de hoek te koop staan, weet wel niet of dit een is met DIS of ROTOR. Voor €1250, dan heb ik een complete donor auto, het blok wordt gereviseerd en dan kan ik alvast beginnen met ompluggen van alle zooi als ophanging, tellerbak remmerij etc.
ik ben nog wel veel aan het twijfelen in ieder geval... |
Quote:
:goodpost: En ga voor eentje van na 1994 met DIS-ontsteking. De stealer heeft weinig tot geen onderdelen meer voor een rotorblok liggen. |
Quote:
Nice, dan heb je wel alles compleet. Als je een beetje inzicht hebt en kan sleutelen moet je niet te lang twijfelen maar gewoon lekker beginnen! :thumbup: |
Als je een donor auto hebt is het al vele malen makkelijker om alles om te bouwen.
Zo heb je nooit het gezeik dat er iets ontbreekt ofzo, gewoon de boel overschroeven en gaan :thumbup: |
@demonx Bedankt voor deze tip, zou zonde zijn als ik nu iets kocht waar weinig onderdelen van beschikbaar zijn.
@herm_schreurs: Komt wel goed, werk al een paar jaar met auto's, heb ook een diploma automonteur. Jammer genoeg is hier in Limburg te weinig werkgelegenheid. @sven-gti: Zo had ik het me idd ook bedacht ja. Maar dus als het goed is kan alles dus gewoon ,'met gemak' om het maar ff zo te zeggen, overgeschroefd worden? Aangezien ik een vento heb en geen Golf... want dat was eigelijk mijn grootste zorg. |
Vento is gewoon een golf met een kont :D
Ik heb zelf ook eens zo'n ombouw gedaan maar dan naar een Cabrio; http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=98788 |
haha ja precies, maarjah dacht kan t beter ff navragen voordat ik daarlijk in de problemen kom :P.
Ik ben gewoon even aan het brainstormen he, maar uiteindelijk als alles klaar is zal ik naar de RDW moeten gaan om hem te laten omkeuren. Heb ik hier ook papieren of iets dergelijks voor nodig die van de 'donor'auto afkomen? of beter gezegd zijn er bepaalde documenten waar ik rekening mee moet houden dat ze aanwezig zijn zoals NAP ofzo? |
Ik heb alleen de 'oude' kenteken papieren van de donor auto meegenomen, was geen enkel probleem :thumbup:
Omkeuren bij het RDW was ook zo gebeurt :D |
ok ideaal dan wordt het nu op zoek gaan naar een geschikte donor auto en een stalling... Dus als iemand iets weet van een stalling of garagebox of noem maar op, mag dit per email of via pm gemeld worden :D
|
Regio?
|
limburg-zuid, zou evt ook nog net over de grens in lanaken maasmechelen oid zijn in belgie, in nederland niet verder dan vaals of hoensbroek of brunsum. Ik woon zelf in maastricht.
|
Quote:
Zoveel is daar niet anders aan hoor en onderdelen kan je gewoon nog krijgen |
Quote:
Zeg ook niet dat er 'niks' meer voor een rotor te krijgen is, maar bijv. een rotorontsteking halen bij de dealer is een hele opgave. (Aftermarket daarbij niet meegerekend :D ) Dis onderdelen daarentegen zijn wel 'normaal' uit voorraad te leveren bij de dealer. :thumbup: |
Ok dat is ook zo. Ik haal sowieso niet bij de stealer :D
|
Quote:
Als ik geen 'vrienden-korting' kreeg, ik ook niet hoor! :D |
Als je er niet uit zo komen, wil ik er altijd wel ff naar kijken mocht je dat willen :)
|
Auto is gemaakt :) toch bedankt
|
All times are GMT +1. The time now is 22:10. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.