Belasting?
Heeft iemand een idee wat een golf1 diesel gaat doen in de wegenbelasting?
Mvg Erik |
Gaat weer gewoon vol betalen.
Alleen benzine krijgt kwartstarief. Op www.belastingdienst.nl staat een rekenhulp om uit te rekenen hoe duur het dan word. |
Oow dat valt tegen dan!
Ieder geval bedankt voor de info!! |
Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 129,00
750 kg |
ombouwen naar benzine
dan kom je uit op 120 perjaar en 3 maanden schorsen perjaar :eek: de regering heeft onz weer mooi bij de spreekwoordelijke kloten :screwy: |
Quote:
Nog het ergste is dat je de auto niet op straat mag laten staan deze maanden, dus minimaal 3 maanden per jaar de auto in de stalling! Omdat je in de meeste gevallen niet voor 3 maanden een stalling kan "huren" ben je per jaar zo'n €5-600 extra kwijt! |
Quote:
Nou, dat zullen we maar weer met een korreltje zout nemen. |
|
Quote:
stalling voor een auto is hier in Utrecht €50,- per maand... reken maar uit nulletje te veel in mijn vorige post zie ik nu pas :D Prijzen oldtimerstalling : € 5 per m2 (ex. BTW) per maand |
Ik dacht al.
Maar mensen, hou het rustig aan, als je nu je golf diesel overhoop gaat verkopen heb je er straks weer spijt van. Zo duur wordt het nu ook weer niet, het blijven lichte auto's. Tegen het verbruik van zo'n blokje kun je toch niet op. Niet met een benzine, niet met een andere wagen [uit ongeveer dezelfde tijd]. Als je nu met een T3 diesel uit '86 zit van twaalf/dertienhonderd kilo's, en je doet hem weg omdat hij te duur is, bon, dat valt nog te verstaan, maar voor een golfje moet je er echt niet te zwaar aan wegen. Toch volgens mij dan... |
Als je er dagelijks mee rijdt wel, als je hem voor de hobby in de schuur hebt staan wordt het wel een dure hobby.
|
Wow?! Ik woon niet meer in Nederland en heb dit geheel gemist, maar sinds wanneer moet er weer wegenbelasting betaald worden voor oldtimers?
|
Even heel in 't kort: er ligt een wetsvoorstel om de grens te veranderen van 25 naar 40 jaar, met een overgangsregeling voor benzineauto's maar niet voor diesel- en LPG. Zie ook:
* http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=114739 * http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=104566 |
Bedankt voor de links! Weet ook niet waarom ik verbaasd was toen ik dit las! De Nederlandse overheid mist inkomsten en oude vervuilende auto's op de weg en hopla, je mag meer betalen. Zo'n treurig ontmoedigingsbeleid! Altijd maar meer en meer belasting. Zelfs nu ik niet meer in Nederland woon kan ik me er kwaad over maken.
Als ik dan zie dat hier geen wegenbelasting wordt geheven, geen slurptax is, brandstof nog geen euro per liter is en de btw 6% is, dan vraag je je toch af waarom dat in NL ook niet kan. Toegegeven, de kwaliteit van de wegen is hier soms iets minder, maar het geld wat je overhoud kan ik gerust een setje nieuwe schermen voor kopen. 'Live and let live' is iets wat de Nederlandse overheid echt eens zou moeten leren. |
Je kunt er weinig tegen doen; helaas zal het gewoon betalen worden.
Even je maandelijkse lasten op een rijtje en kijken of je ergens kan besparen. Een paar keer €5 besparen en je hebt het al "bij elkaar". Kristallen bol: Over 2 jaar zal blijken dat ze maar 25% van de "besparing" binnen krijgen en gaat benzine ook naar vol-tarief. En veel oldtimer branche ondernemers stoppen hun activiteiten of gaan failliet. Helaas. WW kan mooi uit de Frya pot worden betaald... oh wacht ;) |
Als we inderdaad wat bij elkaar staan te kringetjes spugen, en te klagen op de hoek van de straat zal het zo blijven, en moeten we weer meer betalen.
|
Je kan toch stemmen op een partij die de belasting belooft te verlagen.....
Ow wacht.... |
Of een partij die het altijd voor de automobilist zegt op te nemen....
Ow wacht.... |
En al hadden we die, hoe vaak houdt het dievengilde uit Den Haag zich nu aan hun woord?
|
Quote:
Je mist het punt ;) |
oh...
dan zal ik ook maar niet vragen of iemand hem uitlegt... haha :redface: |
Kort uitgelegd:
De regering in nederland is als het nederlandse weer. Zeer wispelturig en erg onbetrouwbaar. |
Nee mijn punt was dat de partij die die dingen al tientallen jaren voorstaat nu aan de macht is en verantwoordelijk is voor dit plan.
|
Dat bedoel ik Jaap :d, zeer wispelturig en erg onbetrouwbaar
|
De Nederlandse regering, net duiven: Eerst eten ze uit je hand en daarna schijten ze je op je hoofd :rolleyes:
|
En net als duiven scheiten ze alleen zittend
Op hele lekkere fluwelen kussentjes |
ja het is wat,
alleen het moet nog worden goedgekeurd allemaal. niet dat ik nu wil zeggen dat ze de hele regeling in de prullenbak gooien,maar met wat geluk... zeg nooit nooit heb zelf 2 caddy mk1's beide diesel... aan ene ben ik 2 jaar aan het restaureren, zou een tdi worden, maar nog maar ff afwachten dan.... |
Idd caddyke..
Er is nog een klein beetje hoop..Dat het helemaal van tafel gaat denk ik niet, maar als ze ons nu eens alleen de toeslag voor diesel laten betalen, dan was het een heel ander verhaal en deed er ook niemand moeilijk om. Op prinsjesdag zal het definitief worden allemaal. |
Als ze er nou nog is 8 jaar over doen maakt het mij niet meer uit :)
|
|
Quote:
oh ja ? :rolleyes: http://www.blikopnieuws.nl/bericht/...n-onuitvoerbaar |
op autoweek staat ook dat de raad van state alle plannen van tafel veegt omdat het volgens hun niet haalbaar is.
|
Bedenk wel dat de Raad van State "slechts" een adviserend orgaan is! Weliswaar met een dikke vinger in de pap, maar toch...
|
Precies, het kan dus nog alle kanten op gaan
|
Eerst nog maar eens rustig afwachten wat er van terrecht komt. Het is een plan van het kabinent. Zowel 1e als 2e kamer moeten er nog over stemmen :)
|
Quote:
Zo is het maar net! Al zal het naar alle waarschijnlijkheid wel door de 2e kamer komen. |
Reken daar maar op idd, echter zal zullen de bedragen nogal meevallen gezien de gewichtsklasssen vd MK1/MK2's, voor mij is deze nieuwe regeling de aanleiding geweest om mijn mercedes sec te verkopen, heb e nog goed voor gebeurd, was een knetterhard en heel mooi exemplaar,uit japan geimporteerd.. jammer,, kost best wat om zo een wagen in de juiste nette staat te houden en dan nog eens de wegenbelasting erbij...... pfff
|
Oldtimerbranche in actie tegen de staat !
Een groep van meer dan 110 bedrijven die handelen in klassieke auto’s, bereidt een rechtszaak voor tegen de Staat. Dat meldt het Financieele Dagblad. Aanleiding is het voorstel van staatssecretaris Frans Weekers van Financiën om de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting (mrb) voor een grote groep oldtimers per 1 januari 2014 af te schaffen. De Stichting Oldtimerbranche Nederland stelt dat haar leden ‘disproportioneel' veel schade lijden door de belastingmaatregelen. Volgens voorzitter Wim van Giersbergen zijn er sinds een meerderheid van de Tweede Kamer dit voorjaar akkoord ging met het pakket, 20.000 banen in de branche en bij toeleveringsbedrijven verloren gegaan. De geschatte schade zou €0,5 mrd bedragen. De grootste boosdoener is volgens de onlangs opgerichte Stichting de maatregel om eigenaren te verplichten hun oldtimer, die minder dan 40 jaar oud is, drie maanden per jaar te stallen. In de maanden december tot maart mag met deze groep auto's niet op de openbare weg worden gereden. Weekers raamt de opbrengst van het totale mrb-pakket voor oldtimers op €123 mln. Van Giersbergen meent dat Weekers zich rijk rekent. Veel eigenaren die door maatregel worden getroffen, zullen hun auto verkopen of naar de sloop brengen. ‘Die besparing zal nooit worden gehaald. Integendeel, het pakket gaat de schatkist alleen maar geld kosten.' De Stichting Oldtimerbranche is via haar voorzitter in aanraking gekomen met het kantoor Invicta Veritate van Mr. Hulleman c.s. Zij hebben veel proceservaring, ook met procedures namens veel gedupeerden in één Stichting, Class Action Suits. Zij zullen op 1 november 2013 samen met en namens de Stichting een aantal procedures starten. Bestuursrechtelijke procedures om te pogen de wetgeving te stuiten. En een civiele schadeprocedure tegen de staat. Naar schatting rijden er in Nederland 260.000 oldtimers ouder dan 25 jaar rond. Een kwart hiervan, bijna 63.000 auto's, is jonger dan 40 jaar en rijdt op diesel of gas. Het meest populair is hier Mercedes-Benz, gevolgd door Volkswagen en Volvo. De afgelopen jaren is het aantal ‘jongere’ oldtimers flink gestegen. Sinds de aankondiging eind vorig jaar dat de mrb-vrijstelling op de helling ging, is er echter sprake van een forse export naar buurlanden. In Duitsland en België geldt een ruimer vrijstellingsregime. Bron; http://www.oldtimerbranche.nl/ |
ow, goede geluiden, ik ben benieuwd....
|
Wat ik vanmiddag hoorde op de radio is ook de sp van plan tegen het hele belasting plan te stemmen, dat zou ook ons besparen van deze onzin
|
All times are GMT +1. The time now is 16:27. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.