Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Car Café (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Belasting? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=115166)

Erik weber 05-06-2013 12:35

Belasting?
 
Heeft iemand een idee wat een golf1 diesel gaat doen in de wegenbelasting?

Mvg Erik

joostvw 05-06-2013 12:40

Gaat weer gewoon vol betalen.
Alleen benzine krijgt kwartstarief.

Op www.belastingdienst.nl staat een rekenhulp om uit te rekenen hoe duur het dan word.

Erik weber 05-06-2013 12:41

Oow dat valt tegen dan!
Ieder geval bedankt voor de info!!

sixpack 05-06-2013 12:47

Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 129,00

750 kg

louwe caddy 09-06-2013 22:27

ombouwen naar benzine
dan kom je uit op 120 perjaar

en 3 maanden schorsen perjaar :eek:

de regering heeft onz weer mooi bij de spreekwoordelijke kloten :screwy:

mark89769 10-06-2013 15:08

Quote:
Originally Posted by louwe caddy
ombouwen naar benzine
dan kom je uit op 120 perjaar

en 3 maanden schorsen perjaar :eek:

de regering heeft onz weer mooi bij de spreekwoordelijke kloten :screwy:


Nog het ergste is dat je de auto niet op straat mag laten staan deze maanden, dus minimaal 3 maanden per jaar de auto in de stalling! Omdat je in de meeste gevallen niet voor 3 maanden een stalling kan "huren" ben je per jaar zo'n €5-600 extra kwijt!

Erik Baas 10-06-2013 15:34

Quote:
Originally Posted by mark89769
[...] ben je per jaar zo'n €5-6000 extra kwijt!

Nou, dat zullen we maar weer met een korreltje zout nemen.

Barn171 10-06-2013 15:59



mark89769 10-06-2013 16:49

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Nou, dat zullen we maar weer met een korreltje zout nemen.

stalling voor een auto is hier in Utrecht €50,- per maand... reken maar uit
nulletje te veel in mijn vorige post zie ik nu pas :D

Prijzen oldtimerstalling :
€ 5 per m2 (ex. BTW) per maand

Barn171 10-06-2013 17:12

Ik dacht al.

Maar mensen, hou het rustig aan, als je nu je golf diesel overhoop gaat verkopen heb je er straks weer spijt van. Zo duur wordt het nu ook weer niet, het blijven lichte auto's. Tegen het verbruik van zo'n blokje kun je toch niet op. Niet met een benzine, niet met een andere wagen [uit ongeveer dezelfde tijd]. Als je nu met een T3 diesel uit '86 zit van twaalf/dertienhonderd kilo's, en je doet hem weg omdat hij te duur is, bon, dat valt nog te verstaan, maar voor een golfje moet je er echt niet te zwaar aan wegen.

Toch volgens mij dan...

Gertjan 10-06-2013 19:24

Als je er dagelijks mee rijdt wel, als je hem voor de hobby in de schuur hebt staan wordt het wel een dure hobby.

SteffenUS 11-06-2013 01:25

Wow?! Ik woon niet meer in Nederland en heb dit geheel gemist, maar sinds wanneer moet er weer wegenbelasting betaald worden voor oldtimers?

Erik Baas 11-06-2013 01:34

Even heel in 't kort: er ligt een wetsvoorstel om de grens te veranderen van 25 naar 40 jaar, met een overgangsregeling voor benzineauto's maar niet voor diesel- en LPG. Zie ook:

* http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=114739
* http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=104566

SteffenUS 11-06-2013 04:55

Bedankt voor de links! Weet ook niet waarom ik verbaasd was toen ik dit las! De Nederlandse overheid mist inkomsten en oude vervuilende auto's op de weg en hopla, je mag meer betalen. Zo'n treurig ontmoedigingsbeleid! Altijd maar meer en meer belasting. Zelfs nu ik niet meer in Nederland woon kan ik me er kwaad over maken.

Als ik dan zie dat hier geen wegenbelasting wordt geheven, geen slurptax is, brandstof nog geen euro per liter is en de btw 6% is, dan vraag je je toch af waarom dat in NL ook niet kan. Toegegeven, de kwaliteit van de wegen is hier soms iets minder, maar het geld wat je overhoud kan ik gerust een setje nieuwe schermen voor kopen.

'Live and let live' is iets wat de Nederlandse overheid echt eens zou moeten leren.

servowire 11-06-2013 09:13

Je kunt er weinig tegen doen; helaas zal het gewoon betalen worden.

Even je maandelijkse lasten op een rijtje en kijken of je ergens kan besparen. Een paar keer €5 besparen en je hebt het al "bij elkaar".

Kristallen bol:
Over 2 jaar zal blijken dat ze maar 25% van de "besparing" binnen krijgen en gaat benzine ook naar vol-tarief. En veel oldtimer branche ondernemers stoppen hun activiteiten of gaan failliet. Helaas. WW kan mooi uit de Frya pot worden betaald... oh wacht ;)

2H-2H 11-06-2013 19:27

Als we inderdaad wat bij elkaar staan te kringetjes spugen, en te klagen op de hoek van de straat zal het zo blijven, en moeten we weer meer betalen.

Tjaap 11-06-2013 20:05

Je kan toch stemmen op een partij die de belasting belooft te verlagen.....
Ow wacht....

Tjaap 11-06-2013 20:07

Of een partij die het altijd voor de automobilist zegt op te nemen....
Ow wacht....

Barn171 11-06-2013 20:52

En al hadden we die, hoe vaak houdt het dievengilde uit Den Haag zich nu aan hun woord?

Tjaap 11-06-2013 20:56

Quote:
Originally Posted by Barn171
En al hadden we die, hoe vaak houdt het dievengilde uit Den Haag zich nu aan hun woord?

Je mist het punt ;)

Barn171 11-06-2013 21:17

oh...

dan zal ik ook maar niet vragen of iemand hem uitlegt... haha :redface:

Dokter D 11-06-2013 21:26

Kort uitgelegd:

De regering in nederland is als het nederlandse weer. Zeer wispelturig en erg onbetrouwbaar.

Tjaap 11-06-2013 21:30

Nee mijn punt was dat de partij die die dingen al tientallen jaren voorstaat nu aan de macht is en verantwoordelijk is voor dit plan.

Dokter D 11-06-2013 21:35

Dat bedoel ik Jaap :d, zeer wispelturig en erg onbetrouwbaar

bprijs 22-06-2013 22:09

De Nederlandse regering, net duiven: Eerst eten ze uit je hand en daarna schijten ze je op je hoofd :rolleyes:

jellehier 22-06-2013 22:45

En net als duiven scheiten ze alleen zittend



Op hele lekkere fluwelen kussentjes

caddyke 26-07-2013 22:11

ja het is wat,
alleen



het moet nog worden goedgekeurd allemaal.
niet dat ik nu wil zeggen dat ze de hele regeling in de prullenbak gooien,maar met wat geluk...

zeg nooit nooit


heb zelf 2 caddy mk1's beide diesel...

aan ene ben ik 2 jaar aan het restaureren, zou een tdi worden, maar nog maar ff afwachten dan....

MK2-VRT 07-08-2013 09:05

Idd caddyke..

Er is nog een klein beetje hoop..Dat het helemaal van tafel gaat denk ik niet, maar als ze ons nu eens alleen de toeslag voor diesel laten betalen, dan was het een heel ander verhaal en deed er ook niemand moeilijk om.

Op prinsjesdag zal het definitief worden allemaal.

yuli 07-08-2013 10:29

Als ze er nou nog is 8 jaar over doen maakt het mij niet meer uit :)

d0n 19-09-2013 13:56

Het is definitief!

http://www.autoweek.nl/nieuws/24826...-bijtelling-evs

ronaroot 19-09-2013 14:06

Quote:
Originally Posted by d0n
Het is definitief!


oh ja ? :rolleyes:
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/...n-onuitvoerbaar

Johan1982MK1 19-09-2013 14:14

op autoweek staat ook dat de raad van state alle plannen van tafel veegt omdat het volgens hun niet haalbaar is.

Erik Baas 19-09-2013 14:27

Bedenk wel dat de Raad van State "slechts" een adviserend orgaan is! Weliswaar met een dikke vinger in de pap, maar toch...

ronaroot 19-09-2013 17:29

Precies, het kan dus nog alle kanten op gaan

staande golf 19-09-2013 17:41

Eerst nog maar eens rustig afwachten wat er van terrecht komt. Het is een plan van het kabinent. Zowel 1e als 2e kamer moeten er nog over stemmen :)

Thom_vw 19-09-2013 18:28

Quote:
Originally Posted by staande golf
Eerst nog maar eens rustig afwachten wat er van terrecht komt. Het is een plan van het kabinent. Zowel 1e als 2e kamer moeten er nog over stemmen :)

Zo is het maar net! Al zal het naar alle waarschijnlijkheid wel door de 2e kamer komen.

zwolly 24-09-2013 08:52

Reken daar maar op idd, echter zal zullen de bedragen nogal meevallen gezien de gewichtsklasssen vd MK1/MK2's, voor mij is deze nieuwe regeling de aanleiding geweest om mijn mercedes sec te verkopen, heb e nog goed voor gebeurd, was een knetterhard en heel mooi exemplaar,uit japan geimporteerd.. jammer,, kost best wat om zo een wagen in de juiste nette staat te houden en dan nog eens de wegenbelasting erbij...... pfff

Area51 24-09-2013 09:01

Oldtimerbranche in actie tegen de staat !

Een groep van meer dan 110 bedrijven die handelen in klassieke auto’s, bereidt een rechtszaak voor tegen de Staat. Dat meldt het Financieele Dagblad. Aanleiding is het voorstel van staatssecretaris Frans Weekers van Financiën om de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting (mrb) voor een grote groep oldtimers per 1 januari 2014 af te schaffen.

De Stichting Oldtimerbranche Nederland stelt dat haar leden ‘disproportioneel' veel schade lijden door de belastingmaatregelen. Volgens voorzitter Wim van Giersbergen zijn er sinds een meerderheid van de Tweede Kamer dit voorjaar akkoord ging met het pakket, 20.000 banen in de branche en bij toeleveringsbedrijven verloren gegaan. De geschatte schade zou €0,5 mrd bedragen.

De grootste boosdoener is volgens de onlangs opgerichte Stichting de maatregel om eigenaren te verplichten hun oldtimer, die minder dan 40 jaar oud is, drie maanden per jaar te stallen. In de maanden december tot maart mag met deze groep auto's niet op de openbare weg worden gereden. Weekers raamt de opbrengst van het totale mrb-pakket voor oldtimers op €123 mln. Van Giersbergen meent dat Weekers zich rijk rekent. Veel eigenaren die door maatregel worden getroffen, zullen hun auto verkopen of naar de sloop brengen. ‘Die besparing zal nooit worden gehaald. Integendeel, het pakket gaat de schatkist alleen maar geld kosten.'

De Stichting Oldtimerbranche is via haar voorzitter in aanraking gekomen met het kantoor Invicta Veritate van Mr. Hulleman c.s. Zij hebben veel proceservaring, ook met procedures namens veel gedupeerden in één Stichting, Class Action Suits. Zij zullen op 1 november 2013 samen met en namens de Stichting een aantal procedures starten. Bestuursrechtelijke procedures om te pogen de wetgeving te stuiten. En een civiele schadeprocedure tegen de staat.

Naar schatting rijden er in Nederland 260.000 oldtimers ouder dan 25 jaar rond. Een kwart hiervan, bijna 63.000 auto's, is jonger dan 40 jaar en rijdt op diesel of gas. Het meest populair is hier Mercedes-Benz, gevolgd door Volkswagen en Volvo.
De afgelopen jaren is het aantal ‘jongere’ oldtimers flink gestegen. Sinds de aankondiging eind vorig jaar dat de mrb-vrijstelling op de helling ging, is er echter sprake van een forse export naar buurlanden. In Duitsland en België geldt een ruimer vrijstellingsregime.


Bron; http://www.oldtimerbranche.nl/

Barn171 24-09-2013 10:11

ow, goede geluiden, ik ben benieuwd....

jellehier 24-09-2013 14:30

Wat ik vanmiddag hoorde op de radio is ook de sp van plan tegen het hele belasting plan te stemmen, dat zou ook ons besparen van deze onzin


All times are GMT +1. The time now is 16:27.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.