![]() |
K*t verhaal...:( Nu met foto's...!!!
Nou mensen, na een heleboel poets en spuitwer had ik ze vanaaf dan eindelijk klaar, mijn nieuwe centra velgen (met van die druppels, weet het type ff niet). Gemonteerd bandjes, opgepompt en boeken maar. Ik was zo trots als een pauw... :cool: helemaal cool gewoon. Maar zoals de titel al luid is dit een k*t verhaal en begint nu dus het vervelende stuk.
Na ff lekker rustig het torretje warmgereden te hebben vond ik het tijd om eens de grip uit te testen met mijn nieuwe (gebruikte) pirelli banden, en die was gewoon goed. na wat glij en slipwerk sloeg echter het noodlot toe en gebeurde er iets wat zo nu en dan voorkomt; mijn rechter achterwiel sloeg vast toen ik met ongeveer 70km per uur de bocht instuurde. :eek: De achterkant brak vrijwel direct oncontroleerbaar uit en met een smak ben ik over een 20cm hoge vlugtheuvel gegaan om vervolgens in de berm tot stilstand te komen. Gevolg: rechter voorwiel een lelijke buts (maar nog wel te repareren), en nog veel vervelender een compleet kromme ophanging, :frown: het wiel staat een centimeter of drie te ver naar acheteren en helemaal scheef. Voor zover ik nu kan zien zijn de draagarm, stuurstang en de aandrijfas overleden: ik zal morgen foto's plaatsen. Mijn vraag aan jullie, wei heeft die onderdelen liggen voor een 77er golf 1100cc??? Bij voorbaat dank en ik post zo snel mogelijk foto's. greetz... |
Zuuuur, kloten voor je man!
Zal ook wel goed schrikken zijn... |
dude... doe dan ook een beetje rustiger met dat oude beestje!
kheb nog wel wat stuff liggen volgens mij... was van een 80er maar dat past ook wel. zal morgen ff voor je kijken of ik et nog heb |
:(
Hoe kon het achterwiel vastslaan dan?In de wielkast? |
Nee de achterrem slaat van tijd tot tijd weleens vast tijdens het remmen, zomaar ineens. Ik zou er van de week naar gaan kijken, maar nu heb ik dus wat meeer te doen...
|
Ik heb een gehele voortrein onder een auto zitten van een 78-er.
in goede staat. Omdat het zo kut voor je is, kan je het gratis komen demonteren !!! Ik hoor het wel greetzz Don |
Kut man! Succes ermee.
|
Heey don, dat zou ik echt zeer tof vinden...:D Waar kom je precies vandaan als ik vragen mag, en mocht dit dan ook doorgaan dan doe ik wel graag wat terug hoor... Dus bedenk maar alvast wat...:D
|
Je hoeft niks terug te doen.
Ik vind het gewoon leuk dat ik iemand kan helpen. ik woon wel 2 uurtjes bij je vandaan. Hulst. zeeland. |
Quote:
Kijk, dat vind ik nou echt netjes! AR IE ES PIE IE CIE TIE! Meen ik serieus! @ William: Das echt kut voor je! Hoop dat het lukt met wat je van Don kan krijgen! Succes! |
Poe, dat is wel een stukkie ja, maar dan leen ik de diesel van de zaak wel, dan nog twee vragen:
1. heb je gereedchap of moet ik dat meenemen??? 2. wanneer kan ik het komen halen??? euhhh, eigenlijk3... lust je een biertje, en zo ja wat voor een??? |
Kijk... een biertje ....... Jupiler !
Iedere zaterdag hebben we een sleuteldag met onze club. dan is er altijd een mannetje of 20-40 ... Hulp genoeg !! Je kan mijn gereedschap gebruiken. Ik heb ook krikken enzo ! |
@ Don, je bent weer goed bezig! Top.
@ William, succes! |
Don is idd wéér goed bezig!
applaus! |
Nou jongens, dit gaat helemaal goedkomen heb ik het gevoel...:D En dat allemaal dankzij DON.
Ik weet waarschijnlijk ook de oorzaak van de blokkerende rem, heb net even met wat collage's gebeld. Wanneer je een lekke wielremcilinder hebt zou je denken dat dit resulteert in een slecht reemnd wiel, echter, niets is minder waar, dit kan ook tot gevolg hebben dat je wiel bij het minste of geringste blokkeert. Hoe dit kan...??? Kzou het niet weten, maar dat word morgen nog gemaakt, dat weet ik wel. Don, nogmaals bedankt. |
geen dank
|
dit is echt wel kl**e voor je,
als bij wonder is er toch weer een helpende hand gekomen van op het forum ;) :D |
dit is echt heel erg zwaar K**** zeg...
mooi dat Don alles voor je heeft zeg en dat nog voor gratis (Biertje) succes ermee verder... |
Hmm,. rijden met een auto waarvan de rem zo af en toe vast slaan: niet doehoen!
blijft kut, maar je slaat je zelf toch wel voor je kop hopelijk? |
Das mooi kut. En perfect dat Don je wil helpen. Wat een mooi forum is het toch!!
|
applausje voor Don! super!
|
is je auto verlaagd? zoja..remdrukregelaar ... heb ik al te vaak zien gebeuren bij golfjes 1...
|
Nee, auto is niet verlaagd, moet nog gebeuren. En ja ik kan mezelf i.d.d. wel voor mijn kop slaan. Zal zometeen ff foto's maken.
|
Quote:
voor zover ik weet zit onder een 1.1 van 77 geen regelaar |
ooh 1.1 ....1.6 je was ik mee in de weer..die hebben er wel eentje...
|
Quote:
laatst nog in polderputten hè ;) |
idd..
|
Nou jongens, de foto's...
Zoals jullie kunnen zien staat het wiel ietsje :eek: te ver naar achteren :redface: |
zo...das weer werk aan de winkel in nijkerk....das een serieuze slag in je velg..
|
Ja inderdaad ja, volgende week ofzo ff naar zeeland cruisen (met de auto van de zaak) om een nieuw voorterrein te halen, eigenlijk kan ik zo niet eens meer rijden...:(
|
lees net je signature... :rolleyes:
;) |
Tsja rene, ik moet je helemaal gelijk geven... Ik zoek heel regelmatig de grens op van wat kan. In dit geval ging dat door een samenloop van omstandigheden fout, shit happens.
|
een beetje slip en drift werk met een auto uit 77 dat is ook niet de bedoeling he.
beetje jammer. maarjah wel top dat don je help hoop dat het een les is |
Waarom zou je met een auto uit 77 niet kunnen slippen of driften, leg me dat eens uit. ik heb nou in 6 maanden al 20.000 km met die auto gereden en er is nog niks aan de hand. Vorige maand begon dat gedoe met die remmen en daar had ik meteen naar moeten kijken, mijn fout geef ik toe. Maar of je nou in een auto van 2005 of 1950 rijd, als je wilt slippen en driften moet je dat lekker zelf weten toch. Als je de grenzen maar kent, en er is maar een manier om daar achter te komen.
|
Quote:
ik weet precies wat je bedoelt.. ben de laatste tijd behoorlijk aan `t raggen met de golf 2 van ons... die haalt de keuring toch niet meer (A) gaat met de dag gekker hoor.... :redface: .... laatst kwam de kont me `n stukkie voorbij in een mooie bocht... lachen ;) |
maaruhm, wat moet je dan doen met je remdrukregelaar bij een golf 1? bij verlagen dan?
|
Quote:
oh ohhh melly voelt nattigheid bij `t verlagen van z`n cabby ;) volgens mij kan je `m weghalen.... |
dat vraag ik me ook af, ik heb ook een remdrukregelaar zitten op mijn audi 50 (1.1) en die heb ik nu ook verlaagd.... :rolleyes:
|
Remkrachtregelaar zorgt er voor dat je met belading meer remdruk naar de achterzijde krijgt.
Wanneer je gaat verlagen staat de as horizontaler, waardoor de achteras ook zonder belading te veel remdruk kan krijgen. Waardoor de achterkant bij bijv nat weer of in bochten kan uitbreken. De regelaar moet dus bijgesteld worden. Dit kan door de verbinding met de achteras af te stellen. Hoe dit bij een golf 1 precies moet staat wel in een goede vraagbaak, of is na te vragen bij de dealer. Ik heb wel een beschrijving voor het afstellen van de regelaar voor polo 1-3.. |
de regelaar word aangespannen door een veer die aan de achteras bevestigt zit... als je deze veer dan ietsje langer zou maken zou dit toch al eigenlijk moeten werken h`e???
wel niet zoheel precies maja kga hem toch nooit zwaar belasten.. |
All times are GMT +1. The time now is 06:54. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.