Zuigerveren monteren golf 2 gtd
heb en vraagje Zuigerveren monteren op golf 2 gtd is dat veel werk voor en hobbyest waar moet ik op letten hoe beginnen... :)
|
Blok laten boren/honen en evt. met een zuigerverenklem nieuwe spullen weer terugplaatsen.
|
kan ik zonder boren of honen de nieuwe zuigerveren zetten of kan het niet...
|
jawel,maar dat heeft totaal geen nut.boren>overmaat zuigers/honen>oude zuigers met nieuwe veren.
|
dus laten boren en honen daan nieuwe zuigeren zetten waar kan zo setje kopen .
|
heb gezien op ebay hele zet met zuigers en zuigerveren voor de prijs van 120 €
|
als dat dezelfde maat is die nu in je blok zit zou je die kunnen gebruiken.
|
dat zijn de maten is wel in duits lees hier Neu 76.45mm (0mm), .5mm oder 1mm Übermass Kolben Satz fuer VW 1,6TD
|
weet niet of dat de echte maten zijn van de zuigers...
|
Quote:
je zal hem dus hoe dan ook eerst los moeten maken. a] om te zien hoe je blok er aan toe is,en of je er met honen en nieuwe veren bent. b]om de maat van je zuigers te bepalen,er is een kans aanwezig dat je blok al overmaat is. |
ja zal de zuigers eerste uithalen om te kijken als er geen overmaat is wat in dat geval daan.
|
de zuigers die jij hebt gevonden,zijn in std maat,0.5 of 1mm overmaat te krijgen toch?
dus dat komt altijd goed,mits er geen giga stootranden inzitten. |
Wie zegt dat boren nodig is? Zolang de maten nog binnen de tolerantie vallen is eventueel opnieuw honen toch voldoende normaal gezien? En dan heb je ook geen overmaat zuigers nodig.
|
Je weet het pas of je overmaat nodig hebt als je het blok open haalt en alles na meet.
Als alles binnen de maat valt en de ovaliteit goed is, is honen voldoende anders moet je naar overmaat. |
Quote:
specialist rutger in da house. alles wat jij zegt is al gezegd,zoals zo vaak. |
Quote:
:thumbup: |
Quote:
Ja, hij thumbsup, terwijl ik tzelfde suggereer en je geeft een K opmerking. Zo kan het wel he kerel? :screwy: Beetje respect is ver te zoeken bij jou blijkbaar. :shake: |
Quote:
Kijk even 3 posts boven de jouwe... Quote:
Het stond er echt al, maar je bent behulpzaam kerel :thumbup: |
boys laten we geen ruzie maken het blijft altijd en hobbye met respect voor elkaar..
|
Psies :thumbup:
de Pul zit voor z'n dagelijks werk in de motorenrevisie en die weet meestal wel hoe laat het is ;) |
heb vandaag bij ons en revisiebedrijf gebelt om de blok klaar te maken uithonen boren plus nieuwe zuigerveren 200 € gevraagt
|
:thumbup:
|
Quote:
boren en dan nieuwe zuigerveren?dat is onmogelijk. als je blok voor 200 gehoond word en van nieuwe zuigerveren voorzien is dat niet duur,maar wat word er nu precies gedaan en wat moet je zelf doen? |
heb gebelt en dat hebben ze tegen mij gezegt onderblok binnen brengen gehoont en geboort nieuwe zuigerveren 200 €
|
dat lijkt me vrij stug,want eens je geboord hebt passen je oude zuigers niet meer,en schiet je ook niets op met nieuwe veren.de motor hoeft er trouwens niet eens uit om het blok te honen,maar dat terzijde.
|
ja weet ook niet hoe ze te werk gaan maar dat hebben ze gezegt PUL.....
|
Quote:
ik ben eens benieuwd. ;) |
.
|
heeft ja dat was de prijs ..hoonboren van onderblok..
|
cilinderkop vandaag binnen gebracht van mijn mijn golf 2 td voor nieuwe klephoedjes cilinderkop word gereinigt ook nieuwe kleppen onderblok is binnen bij revisiebedrijf dus afwachten....gr
|
Netjes! Ben benieuwd! :thumbup:
|
Ik heb vorige week me onderblok laten boren en overmaatse zuigers + nieuwe zuigerveren 355 euro.
Hoeft helemaal niet duur te zijn, al was er wel hoop verschil in prijs tussen een tuningsbedrijf of een motoren revisiebedrijf. Als je toch al alles uit elkaar hebt zou ik gewoon voor een overmaat gaan , dan weet je 100% zeker dat de cilindergaten weer goed zijn. Als je cilinderwanden al wat ovaal zijn krijg je het toch niet meer goed met alleen honen. |
Het valt mij wel op dat veel mensen het verschil tussen Boren (kotteren) naar een overmaat , en honen (uithonen genoemd door sommigen) om de cilinderwanden te ontglazen en weer een juist hoonpatroon aan te brengen niet weten.
|
.
|
is ook maar net welk merk/kwaliteit je plaatst
|
zou er echt verschil zitten in zuigers en zuigerveren weet dat VW de prijzen heel scherp zijn dus zal niet veel verschil zijn in kwaliteit heeft meer te maken van de opbouw een bewerken van de motorblok zelf.....GR
|
Zit wel degelijk verschil in kwaliteit denk daarbij aan materiaalkeus, gesmeed of gegoten, verschil in gewicht en afwijkingen in de maat. Sommige leveranciers kijken niet zo nauw
|
Origineel Volkswagen is bijna altijd Kolbenschmidt,Mahle of Nural.
Als je iets van deze merken gebruikt is het altijd goed. Voor goedkoop en goed revisiewerk en onderdelen moet je anders Ronnieabf hier van het forum even pben ;) |
na zoveel maanden project weer gestart eindelijk is de motor klaar van revisie moet nog versnellingbak monteren .. :)
[IMG] [/IMG] |
Netjes! Als je een vf plaatje gebruikt hoef je geen extra image tags te zetten ;)
Maak je er een topic over aan? :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 06:08. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.