Kr 16v motor in een polo 86c?
Weet er iemand als deze combinatie zou gaan en iemand misschien een link van zo een project dat al gerealiseerd is?
|
|
Voor zo'n big block moet je zagen (en lassen) aan je chassisbalken. Misschien meer info op www.polo86c.nl
|
Het kan, zeker als je graag wat last en slijpt. Plug en play is het verre van.
Hier in nederland rijdt er ook eentje rond. Een witte 2 steilheck in de buurt van herkenbosch (staat wel al een hele tijd te koop meen ik) |
Ik had wel een groot vermoeden dat er gelast en geslepen moest worden aan de chassisbalken en eerlijk gezegd ben ik daar niet echt vrolijk van. Misschien beter uitkijken om een gt of een G40 in te bouwen. Wat zoeken en dan komt dat wel dik in orde.
toch bedankt voor de info en zeker de links. |
|
Quote:
Weet niet wat het bouwjaar van je auto is. Maar je kunt ook een GTI blokje van een 6N of 6N2 er in zetten. Maar dan wel op carbs of stand alone injectie. Of de originele injectie, maar das veel meer werk (vooral electra veel werk) Is vrij makkelijk om te zetten, geen las en slijpwerkzaamheden aan het chassis nodig (al zijn verstevigingen altijd wel aan te raden, ook met een G40 blok) En er zijn er genoeg die je voor zijn geweest. |
Quote:
De polo is van 1985 en nu op het moment steekt er een 1000cc in :tongue: dus is oldtimer. van die verstevingen ben ik volkomen mee eens, half werk is maar niks. Moet ook nog veilig blijven ook. Al is maar alleen om er af en toe mee te rijden. |
Quote:
Originele G40 polotjes willen nog wel eens scheuren in de kas vertonen (zeker met verlaging) Zelfs standaard polo's komt het nog bij voor. |
Quote:
Waar scheuren ze dan meestal?? zo kan ik eens kijken bij de mijne. De mijne is wel nooit verlaagt geweest. |
Quote:
niet alleen de G40, ik heb een 2f met 55pk en is ook gescheurd, hoogstwaarschijnlijk wel een beetje mismeester geweest door de vorige eigenaar Quote:
op de plaats waar de versnellingsbak op rust (bestuurders kant vooraan) en aan de firewall durven ze ook scheuren (dit zijn foto's van de mijne) |
Quote:
Oke, ga ik morgen dan eens controleren bij de mijne. Hartelijk bedankt JR_berry :thumbup: |
Quote:
Quote:
Met standaard bedoelde ik dus de NIET-G40 polotjes ;) Tevens de onverlaagde. Nu is de jouwe wel een met schade, en daar kunnen die scheuren ook van komen. Maar het is idd wel een van de bekende plekken. meer scheuren en foto's van polo's met verstevigingen/doorgelaste polo's: http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=9480.0 Goeie basis is een van de belangrijkste dingen: Geen schade, nooit verlaagd gereden en fatsoenlijk behandeld. Dan hebben je verstevigingen ook nut. Aan te raden zijn veerpootbruggen en eventueel een cupframe (of zelfgemaakt soortgelijk frame) Of pak een polo2, front daarvan is een stuk steviger gebouwd, geeft weer wat betere basis. |
Het is een 85er
Is dus al veel steviger dan zon 2f En een standalone injectie of het originele spul is qua werk niet veel verschil |
ik ben in the 90's eens naar een polo meeting geweest in duitsland welke tuner dit had georganiseerd had weet ik niet meer,of het nou dietrich was ik weet t niet meer,maar daar stonden dus polo's 1 en 2 met een gti type 1 blok erin met injectie en alles echt vet ik heb ook eens een auto en motor sport gehad waar ze een steilheck met een 16v erin testen op een baan dus het gaat wel degelijk,kost alleen een hoop werk met t ding erin hangen en de aandrijfassen op maat maken e.d. dingen......
|
@The_maxx
sorry had er overgeleze :cool: |
Quote:
Vooruit gaan zal het zeker :D Maar heb besloten om geen 16v motor in te bouwen. Anders moest ik mijn corrado slopen ervoor en dat zou zonden zijn. Dus corrado de verkoop in en dan maar aan de polo werken. |
Quote:
Check, overheen gelezen! Das dus al een veel betere basis inderdaad :thumbup: Quote:
Qua installatie niet nee. Op het feit na dat standalone niet al dat uitzoekwerk van de kabelboom van 6N(2) naar 2 nodig heeft. Qua afstellen ligt het er maar net aan waar je begint en hoe het blok verder is (zijn er aanpassingen/bewerkingen verricht of niet?) |
Qua installatie niet nee.
Op het feit na dat standalone niet al dat uitzoekwerk van de kabelboom van 6N(2) naar 2 nodig heeft. Qua afstellen ligt het er maar net aan waar je begint en hoe het blok verder is (zijn er aanpassingen/bewerkingen verricht of niet?)[/QUOTE] euh, dit is even chinees voor me :rolleyes: |
voor mij ook.....het originele management is nl. vele malen minder werk om aan te sluiten in een polootje dan een standalone installeren.om nog maar te zwijgen over het na de tijd inregelen op een rollenbank.
|
Quote:
Ik doel op het leggen en aansluiten van de kabels. Juist door t afstellen kost het meer werk ten opzichte van origineel. |
Quote:
en bij standalone vallen de kabels er meteen aan?heb je weleens standalone [of origineel] aangesloten? |
Quote:
Denk wel dat je met een stand alone veel meer uit de motor te halen is, door het nauwkeuriger kunnen afstellen. Maxx met wat rij jij? |
Quote:
dat zeker,plus dat je eventuele performance wijzigingen aan de motor meteen mee kunt laten programmeren,waar je anders zeker wat gaat laten liggen. |
Quote:
Standalone is natuurlijk de beste optie als je niet aan de carbs wil en de originele injectie te weinig biedt bij een niet-origineel blok (en daarbij ook nog eens veel werk kost om het om te bouwen van 6N naar 2.) |
Denk dat je met een 6N GTI blok met de originele 125pk al gillend de hoek om gaat in zo'n lichte auto :thumbup:
|
ff wat gegumd....laten we het netjes houden mannen..
|
Quote:
Zeker! Maar je zit met het verbouwen van de kabelboom van 6N(2) naar 2. Zonder loopt de motor niet (startblokkering in ecu) Dus werk zit er altijd in. |
Die hele electonika overboord van de GTI en gewoon op carbs gaan rijden.
Zonder veel aanpassingen lekker gaan gillen met die dingen. |
Quote:
Gaat dat zomaar gaan zonder de hele electronica??? |
Quote:
Motofietscarbjes? Ja hoor. Ligt eraan wat je nu als motor hebt. met een beetje geluk kun je daar zelfs de kabelboom van gebruiken dan. Al moet je wel die carbs goed afstellen. Maar dat is met de juiste middelen goed te doen. Daarbij heb je geen ecu meer (daar waar de startblokkering bij die gti blokjes in zit) |
Quote:
Super, nu steekt een 1000cc in, Maar wou voor iets zwaarder gaan 1300 van polo of iets zwaarder van een Golf. Ben het nog een beetje aan het uit dokteren. |
Op g40.nl staat wel meer info.
|
Quote:
Daar ben ik ook even benieuwd naar...;) Quote:
Hij heeft nu een paar touwtjes voor een watertemp en oliedruk schakelaar waarschijnlijk, daar zullen afhankelijk van de motor nieuwe stekkers en misschien wel nieuwe bedrading aan gemaakt moeten worden ivb met andere manier van werken e.d. :thumbup: Quote:
Wat noem jij de juiste middelen? Een set goeie schroevendraaiers en 4 vacuumklokken zijn voor weinig te koop, maar de kennis en kunde om alles af te stellen heeft niet iedereen. Quote:
Het vrijmaken van een ECU is tegenwoordig een koud kunstje en kunnen meerdere mensen hier op het forum doen. (pewivwteam oa) @TheMaxx; je bedoelt het goed kerel, maar zonder harde gegevens zijn we alleen maar aan bladvulling aan het doen. Verder vindt ik de manier waarop je tegen m'n forumgenoten schrijft niet echt getuigen van respect, maar da's OT ;) @1980navi; Als je voor een 1300 motor op carbs gaat, steek je licht even op bij forumsponsor Dub-Detail, hij levert de spruitstukken en evt de carbs hier voor (alles wat je wilt kan hij maken trouwens @ a price natuurlijk) Verder hebben we bij de subforums ook een draadje over dit onderwerp, lees het eens en neem vooral de kennis en tips van Pim (Dub Detail) ter harte. |
:d
|
Quote:
of lees de informatie op www.steilheck.nl of www.g40.nl en make your own intake manifold! www.clubpolo.co.uk staat ook een ton aan informatie over carburateur versies, afstelling inbouw enz enz... :thumbup: |
Quote:
:thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 10:13. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.