Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Kr 16v motor in een polo 86c? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=114155)

1980navi 08-05-2013 21:22

Kr 16v motor in een polo 86c?
 
Weet er iemand als deze combinatie zou gaan en iemand misschien een link van zo een project dat al gerealiseerd is?

J-9A-N 08-05-2013 22:32

http://www.vwtuningsalzmann.de/SeitePolo1.htm

mk1-madness 08-05-2013 23:56

Voor zo'n big block moet je zagen (en lassen) aan je chassisbalken. Misschien meer info op www.polo86c.nl



The_Maxx 09-05-2013 01:24

Het kan, zeker als je graag wat last en slijpt. Plug en play is het verre van.

Hier in nederland rijdt er ook eentje rond. Een witte 2 steilheck in de buurt van herkenbosch (staat wel al een hele tijd te koop meen ik)

1980navi 09-05-2013 03:24

Ik had wel een groot vermoeden dat er gelast en geslepen moest worden aan de chassisbalken en eerlijk gezegd ben ik daar niet echt vrolijk van. Misschien beter uitkijken om een gt of een G40 in te bouwen. Wat zoeken en dan komt dat wel dik in orde.

toch bedankt voor de info en zeker de links.

richard-polo 09-05-2013 08:45

http://forum.polomagazin.de/thread.php?threadid=30336

http://www.guellegruberacing.de/polo_2f_16v_turbo.html

The_Maxx 09-05-2013 15:39

Quote:
Originally Posted by 1980navi
Ik had wel een groot vermoeden dat er gelast en geslepen moest worden aan de chassisbalken en eerlijk gezegd ben ik daar niet echt vrolijk van. Misschien beter uitkijken om een gt of een G40 in te bouwen. Wat zoeken en dan komt dat wel dik in orde.

toch bedankt voor de info en zeker de links.


Weet niet wat het bouwjaar van je auto is. Maar je kunt ook een GTI blokje van een 6N of 6N2 er in zetten. Maar dan wel op carbs of stand alone injectie. Of de originele injectie, maar das veel meer werk (vooral electra veel werk)

Is vrij makkelijk om te zetten, geen las en slijpwerkzaamheden aan het chassis nodig (al zijn verstevigingen altijd wel aan te raden, ook met een G40 blok)

En er zijn er genoeg die je voor zijn geweest.

1980navi 09-05-2013 21:48

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Weet niet wat het bouwjaar van je auto is. Maar je kunt ook een GTI blokje van een 6N of 6N2 er in zetten. Maar dan wel op carbs of stand alone injectie. Of de originele injectie, maar das veel meer werk (vooral electra veel werk)

Is vrij makkelijk om te zetten, geen las en slijpwerkzaamheden aan het chassis nodig (al zijn verstevigingen altijd wel aan te raden, ook met een G40 blok)

En er zijn er genoeg die je voor zijn geweest.



De polo is van 1985 en nu op het moment steekt er een 1000cc in :tongue:
dus is oldtimer.
van die verstevingen ben ik volkomen mee eens, half werk is maar niks. Moet ook nog veilig blijven ook. Al is maar alleen om er af en toe mee te rijden.

The_Maxx 10-05-2013 21:16

Quote:
Originally Posted by 1980navi
De polo is van 1985 en nu op het moment steekt er een 1000cc in :tongue:
dus is oldtimer.
van die verstevingen ben ik volkomen mee eens, half werk is maar niks. Moet ook nog veilig blijven ook. Al is maar alleen om er af en toe mee te rijden.


Originele G40 polotjes willen nog wel eens scheuren in de kas vertonen (zeker met verlaging) Zelfs standaard polo's komt het nog bij voor.

1980navi 11-05-2013 10:12

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Originele G40 polotjes willen nog wel eens scheuren in de kas vertonen (zeker met verlaging) Zelfs standaard polo's komt het nog bij voor.



Waar scheuren ze dan meestal?? zo kan ik eens kijken bij de mijne.
De mijne is wel nooit verlaagt geweest.

JR_berry 11-05-2013 10:22

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Originele G40 polotjes willen nog wel eens scheuren in de kas vertonen (zeker met verlaging) Zelfs standaard polo's komt het nog bij voor.


niet alleen de G40, ik heb een 2f met 55pk en is ook gescheurd, hoogstwaarschijnlijk wel een beetje mismeester geweest door de vorige eigenaar

Quote:
Originally Posted by 1980navi
Waar scheuren ze dan meestal?? zo kan ik eens kijken bij de mijne.
De mijne is wel nooit verlaagt geweest.


op de plaats waar de versnellingsbak op rust (bestuurders kant vooraan)
en aan de firewall durven ze ook scheuren

(dit zijn foto's van de mijne)






1980navi 11-05-2013 15:50

Quote:
Originally Posted by JR_berry
niet alleen de G40, ik heb een 2f met 55pk en is ook gescheurd, hoogstwaarschijnlijk wel een beetje mismeester geweest door de vorige eigenaar



op de plaats waar de versnellingsbak op rust (bestuurders kant vooraan)
en aan de firewall durven ze ook scheuren

(dit zijn foto's van de mijne)








Oke, ga ik morgen dan eens controleren bij de mijne.
Hartelijk bedankt JR_berry :thumbup:

The_Maxx 11-05-2013 21:48

Quote:
Originally Posted by JR_berry
niet alleen de G40, ik heb een 2f met 55pk en is ook gescheurd, hoogstwaarschijnlijk wel een beetje mismeester geweest door de vorige eigenaar


Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Zelfs standaard polo's komt het nog bij voor.

Met standaard bedoelde ik dus de NIET-G40 polotjes ;)
Tevens de onverlaagde.

Nu is de jouwe wel een met schade, en daar kunnen die scheuren ook van komen.
Maar het is idd wel een van de bekende plekken.
meer scheuren en foto's van polo's met verstevigingen/doorgelaste polo's:
http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=9480.0

Goeie basis is een van de belangrijkste dingen: Geen schade, nooit verlaagd gereden en fatsoenlijk behandeld. Dan hebben je verstevigingen ook nut.
Aan te raden zijn veerpootbruggen en eventueel een cupframe (of zelfgemaakt soortgelijk frame)

Of pak een polo2, front daarvan is een stuk steviger gebouwd, geeft weer wat betere basis.

jellehier 11-05-2013 22:41

Het is een 85er

Is dus al veel steviger dan zon 2f


En een standalone injectie of het originele spul is qua werk niet veel verschil

passatje2 12-05-2013 07:32

ik ben in the 90's eens naar een polo meeting geweest in duitsland welke tuner dit had georganiseerd had weet ik niet meer,of het nou dietrich was ik weet t niet meer,maar daar stonden dus polo's 1 en 2 met een gti type 1 blok erin met injectie en alles echt vet ik heb ook eens een auto en motor sport gehad waar ze een steilheck met een 16v erin testen op een baan dus het gaat wel degelijk,kost alleen een hoop werk met t ding erin hangen en de aandrijfassen op maat maken e.d. dingen......

JR_berry 12-05-2013 11:31

@The_maxx

sorry had er overgeleze :cool:

1980navi 12-05-2013 16:24

Quote:
Originally Posted by passatje2
ik ben in the 90's eens naar een polo meeting geweest in duitsland welke tuner dit had georganiseerd had weet ik niet meer,of het nou dietrich was ik weet t niet meer,maar daar stonden dus polo's 1 en 2 met een gti type 1 blok erin met injectie en alles echt vet ik heb ook eens een auto en motor sport gehad waar ze een steilheck met een 16v erin testen op een baan dus het gaat wel degelijk,kost alleen een hoop werk met t ding erin hangen en de aandrijfassen op maat maken e.d. dingen......


Vooruit gaan zal het zeker :D
Maar heb besloten om geen 16v motor in te bouwen. Anders moest ik mijn corrado slopen ervoor en dat zou zonden zijn.
Dus corrado de verkoop in en dan maar aan de polo werken.

The_Maxx 12-05-2013 19:30

Quote:
Originally Posted by jellehier
Het is een 85er

Is dus al veel steviger dan zon 2f

Check, overheen gelezen! Das dus al een veel betere basis inderdaad :thumbup:

Quote:
En een standalone injectie of het originele spul is qua werk niet veel verschil

Qua installatie niet nee.
Op het feit na dat standalone niet al dat uitzoekwerk van de kabelboom van 6N(2) naar 2 nodig heeft.
Qua afstellen ligt het er maar net aan waar je begint en hoe het blok verder is (zijn er aanpassingen/bewerkingen verricht of niet?)

1980navi 12-05-2013 20:28

Qua installatie niet nee.
Op het feit na dat standalone niet al dat uitzoekwerk van de kabelboom van 6N(2) naar 2 nodig heeft.
Qua afstellen ligt het er maar net aan waar je begint en hoe het blok verder is (zijn er aanpassingen/bewerkingen verricht of niet?)[/QUOTE]


euh, dit is even chinees voor me :rolleyes:

De Pul 12-05-2013 21:14

voor mij ook.....het originele management is nl. vele malen minder werk om aan te sluiten in een polootje dan een standalone installeren.om nog maar te zwijgen over het na de tijd inregelen op een rollenbank.

The_Maxx 12-05-2013 21:34

Quote:
Originally Posted by De Pul
voor mij ook.....het originele management is nl. vele malen minder werk om aan te sluiten in een polootje dan een standalone installeren.om nog maar te zwijgen over het na de tijd inregelen op een rollenbank.


Ik doel op het leggen en aansluiten van de kabels. Juist door t afstellen kost het meer werk ten opzichte van origineel.

De Pul 12-05-2013 21:40

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Ik doel op het leggen en aansluiten van de kabels. Juist door t afstellen kost het meer werk ten opzichte van origineel.

en bij standalone vallen de kabels er meteen aan?heb je weleens standalone [of origineel] aangesloten?

1980navi 12-05-2013 21:42

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Ik doel op het leggen en aansluiten van de kabels. Juist door t afstellen kost het meer werk ten opzichte van origineel.



Denk wel dat je met een stand alone veel meer uit de motor te halen is, door het nauwkeuriger kunnen afstellen.
Maxx met wat rij jij?

De Pul 12-05-2013 21:49

Quote:
Originally Posted by 1980navi
Denk wel dat je met een stand alone veel meer uit de motor te halen is, door het nauwkeuriger kunnen afstellen.

dat zeker,plus dat je eventuele performance wijzigingen aan de motor meteen mee kunt laten programmeren,waar je anders zeker wat gaat laten liggen.

The_Maxx 12-05-2013 22:55

Quote:
Originally Posted by De Pul
en bij standalone vallen de kabels er meteen aan?heb je weleens standalone [of origineel] aangesloten?


Standalone is natuurlijk de beste optie als je niet aan de carbs wil en de originele injectie te weinig biedt bij een niet-origineel blok (en daarbij ook nog eens veel werk kost om het om te bouwen van 6N naar 2.)

Audi1981 12-05-2013 22:58

Denk dat je met een 6N GTI blok met de originele 125pk al gillend de hoek om gaat in zo'n lichte auto :thumbup:

René 13-05-2013 01:10

ff wat gegumd....laten we het netjes houden mannen..

The_Maxx 13-05-2013 01:12

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Denk dat je met een 6N GTI blok met de originele 125pk al gillend de hoek om gaat in zo'n lichte auto :thumbup:

Zeker!
Maar je zit met het verbouwen van de kabelboom van 6N(2) naar 2.
Zonder loopt de motor niet (startblokkering in ecu)
Dus werk zit er altijd in.

patrick 86c 14-05-2013 19:31

Die hele electonika overboord van de GTI en gewoon op carbs gaan rijden.
Zonder veel aanpassingen lekker gaan gillen met die dingen.

1980navi 14-05-2013 21:08

Quote:
Originally Posted by patrick 86c
Die hele electonika overboord van de GTI en gewoon op carbs gaan rijden.
Zonder veel aanpassingen lekker gaan gillen met die dingen.



Gaat dat zomaar gaan zonder de hele electronica???

The_Maxx 14-05-2013 22:53

Quote:
Originally Posted by 1980navi
Gaat dat zomaar gaan zonder de hele electronica???


Motofietscarbjes? Ja hoor.
Ligt eraan wat je nu als motor hebt. met een beetje geluk kun je daar zelfs de kabelboom van gebruiken dan. Al moet je wel die carbs goed afstellen. Maar dat is met de juiste middelen goed te doen.
Daarbij heb je geen ecu meer (daar waar de startblokkering bij die gti blokjes in zit)

1980navi 15-05-2013 07:51

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Motofietscarbjes? Ja hoor.
Ligt eraan wat je nu als motor hebt. met een beetje geluk kun je daar zelfs de kabelboom van gebruiken dan. Al moet je wel die carbs goed afstellen. Maar dat is met de juiste middelen goed te doen.
Daarbij heb je geen ecu meer (daar waar de startblokkering bij die gti blokjes in zit)



Super, nu steekt een 1000cc in, Maar wou voor iets zwaarder gaan 1300 van polo of iets zwaarder van een Golf.

Ben het nog een beetje aan het uit dokteren.

patrick 86c 15-05-2013 16:28

Op g40.nl staat wel meer info.

Audi1981 17-05-2013 21:43

Quote:
Originally Posted by 1980navi
Maxx met wat rij jij?


Daar ben ik ook even benieuwd naar...;)


Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Motofietscarbjes? Ja hoor.
Ligt eraan wat je nu als motor hebt. met een beetje geluk kun je daar zelfs de kabelboom van gebruiken dan.


Hij heeft nu een paar touwtjes voor een watertemp en oliedruk schakelaar waarschijnlijk, daar zullen afhankelijk van de motor nieuwe stekkers en misschien wel nieuwe bedrading aan gemaakt moeten worden ivb met andere manier van werken e.d. :thumbup:

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Al moet je wel die carbs goed afstellen. Maar dat is met de juiste middelen goed te doen.


Wat noem jij de juiste middelen? Een set goeie schroevendraaiers en 4 vacuumklokken zijn voor weinig te koop, maar de kennis en kunde om alles af te stellen heeft niet iedereen.


Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Daarbij heb je geen ecu meer (daar waar de startblokkering bij die gti blokjes in zit)


Het vrijmaken van een ECU is tegenwoordig een koud kunstje en kunnen meerdere mensen hier op het forum doen. (pewivwteam oa)

@TheMaxx; je bedoelt het goed kerel, maar zonder harde gegevens zijn we alleen maar aan bladvulling aan het doen. Verder vindt ik de manier waarop je tegen m'n forumgenoten schrijft niet echt getuigen van respect, maar da's OT ;)

@1980navi; Als je voor een 1300 motor op carbs gaat, steek je licht even op bij forumsponsor Dub-Detail, hij levert de spruitstukken en evt de carbs hier voor (alles wat je wilt kan hij maken trouwens @ a price natuurlijk) Verder hebben we bij de subforums ook een draadje over dit onderwerp, lees het eens en neem vooral de kennis en tips van Pim (Dub Detail) ter harte.

Pewi Vwteam 17-05-2013 22:05

:d

richard-polo 18-05-2013 07:55

Quote:
Originally Posted by Audi1981
@1980navi; Als je voor een 1300 motor op carbs gaat, steek je licht even op bij forumsponsor Dub-Detail, hij levert de spruitstukken en evt de carbs hier voor (alles wat je wilt kan hij maken trouwens @ a price natuurlijk) Verder hebben we bij de subforums ook een draadje over dit onderwerp, lees het eens en neem vooral de kennis en tips van Pim (Dub Detail) ter harte.


of lees de informatie op www.steilheck.nl of www.g40.nl en make your own intake manifold!
www.clubpolo.co.uk staat ook een ton aan informatie over carburateur versies, afstelling inbouw enz enz... :thumbup:

Audi1981 18-05-2013 09:30

Quote:
Originally Posted by richard-polo
of lees de informatie op www.steilheck.nl of www.g40.nl en make your own intake manifold!
www.clubpolo.co.uk staat ook een ton aan informatie over carburateur versies, afstelling inbouw enz enz... :thumbup:


:thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 10:13.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.