Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   versterken golf chassis (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=11370)

Golf1_1980 16-06-2005 17:13

versterken golf chassis
 
Mensen,ik had een vraag die mij bezig houd al een tijd.
hoe en op welke plekken kan ik mijn golf versterken.
heb vaak gehoord dat mensen de veerpoot houders (weet ff niet hoe deze heten) rond vast lassen.
En het volledig lassen van het carroserie maar waar wordt deze dan compeet gelast,ik bedoel op welke punten dan wel.
MvG Giovanni

fre-golf1-16v 16-06-2005 17:17

ik denk niet dat dat goed kan zijn anders hadden ze dat wel in de fabriek gedaan
maar waarom wil je dat doen dan

G60RAY 16-06-2005 17:28

Ik heb bij de mijne de beide veerpoten laten doorlassen evenals de bodem net achter de voorschermen.

Franklin 16-06-2005 17:29

je kunt natuurlijk ook de extra balken die in een cabrio zitten gerbuiken dat is goed genoeg maar hoeveel pk's wil je er in hangen als je bang bent dat het krom gaat, dan moet je otch wle in de buurt van de 500

Henk_Pigo 16-06-2005 21:22

Idd, als je het echt robuust wil maken dan zou ik idd ook voor balken uit een cabrio gaan.

paddygti 16-06-2005 21:40

Quote:
Originally Posted by franklincabrio'79
je kunt natuurlijk ook de extra balken die in een cabrio zitten gerbuiken dat is goed genoeg maar hoeveel pk's wil je er in hangen als je bang bent dat het krom gaat, dan moet je toch wle in de buurt van de 500

vergeet niet dat de jongste type 1 inmiddels 21 jaar oud is

en dat blik hoe dik het ook is metaal moe wordt

en door lassen is altijd goed als het maar profesioneel gebeurt

en 500 pk of 50 pk maakt geen ruk uit

zodra je je type 1 een gaat verlagen of grotere wielen gaat monteren krijg je altijd meer stress in je body van je wagen.

elke kuil in het wegdek dreunt stukje bij beetje je wagen de vernieling in

wil je je auto perfect behouden verlaag hem niet
rijd rustig of rijd niet en laat hem binnen staan

Dennis@polo86c.nl 16-06-2005 21:54

Of wel een wat stugger onderstel, en rij beheerst...

vwgolf1 17-06-2005 15:34

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
Of wel een wat stugger onderstel, en rij beheerst...


supersport schroefsetje bijvoorbeeld, lekker stug rij je vanzelf erg beheerst over onze hollandse drempels :p

fre-golf1-16v 17-06-2005 22:58

sorry dat ik het zeg maar dat van metaal moeheid kan ik echt niet met je eens zijn
het zou theoretich mogelijk zijn maar vaak loopt de theorie niet samen met de praktijk
dus het spijt me kan ik niet met je eens zijn

steven16v 18-06-2005 12:20

Quote:
sorry dat ik het zeg maar dat van metaal moeheid kan ik echt niet met je eens zijn
het zou theoretich mogelijk zijn maar vaak loopt de theorie niet samen met de praktijk
dus het spijt me kan ik niet met je eens zijn


Was dat nou voor onzin. Sorry hoor. Maar elk metaal heeft last van metaal moeheid. Waarom een golf van 25 jaar niet dan??

ingrob 20-06-2005 11:15

doorlassen van de veerpoothouders is zeker geen overbodige luxe.
ik had vroeger een scirocco16v mét veerpootbruggen die zeer laag en stug was en na jaren van zeer verlaagd rijden gingen toch de veerpoothouders scheuren en los te laten!

dus als je toch bezig bent.......

snellesjaak 20-06-2005 15:15

Doorlassen is zeker een goed middel om je wagen te beschermen tegen scheuren. Laat dit wel door iemand doen die er verstand van heeft i.v.m. kromtrekken van het metaal bij het lassen.

peter139 20-06-2005 21:01

Ik ook maar een kleine reactie

Je kunt de auto verstevigen door hem door te lassen en/of te verstevigenen met buis/kokers etc. Een normale auto is flexibel gebouwd. Dit wil zeggen dat de auto zo gebouwd is is dat een kleine torsie mogelijk is. Dit hebben ze gedaan om de levens duur van de auto langer te maken. De auto vervormt wel maar blijft binnen het platische gebied van vervorming. Dit kan heel lang goed gaan.

Verstevig je de auto nou door middel van doorlassen, dan heeft de auto minders kans op torsie (ideaal in racerij). Nadeel is dat er grotere krachten op het plaatwerk komen te staan wat scheuren tot gevolg kan hebben.

Het is een beetje afhankelijk wat je met de auto wilt.

Waneer je je auto verlaagd is het aan te bevelen om veerpootbrugen te monteren. Doordat de vering meestal harder is bij een verlagingset worden de krachten op het plaatwerk groter. Door deze veerpootbruggen maak je de auto iets stijver op de punten waar het nodig is.

Hopelijk genoeg info

gr

MauSeR35 21-06-2005 13:03

tja hoe ver wil je gaan? rolkooitje helpt ook al en is ookniet zo moeilijk

knarfmk1 21-06-2005 14:02

Als je wilt doorlassen, dan moet je dit met lassen van ongeveer 2 cm doen, en dan om de 3 centimeter. Dus niet met 1 lange naad dichtlassen, dit is onnodig en daarbij wordt je auto alleen maar zwaarder.

Franklin 21-06-2005 14:25

jah maar een lange las is stukken mooier en dat maakt qua gewicht nauwelijks iets uit hoor. maar ik ga nu wel de naden dichtlassen van mijn cabrio bij de veerpoot, is mooier als hij onder de moterkap gecleaned is, en steviger

Marco 21-06-2005 22:19

Gewoon doorlassen idd, cabrio is btw al steviger als een normale 3 of 5 deurs. Omdat de cabrio geen vast dak heeft is de auto op andere punten al versterkt. Deuren, onder dasboard, raamstijl...........

Big_Mac_Mark 21-06-2005 22:35

Wat houdt dat doorlassen eigenlijk in? Ik ben maar een leek, dus was even benieuwd...

Golf1_1980 22-06-2005 07:24

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
Als je wilt doorlassen, dan moet je dit met lassen van ongeveer 2 cm doen, en dan om de 3 centimeter. Dus niet met 1 lange naad dichtlassen, dit is onnodig en daarbij wordt je auto alleen maar zwaarder.


kijk de veerpoothouders zou ik zowiezo wel vast laten lassen,maar het doorlassen van de carroserie,wat moet ik me hierbij eingelijk voorstellen.
waar word de auto in hemelsnaam doorgelast,op welke punten dan wel.

vwjopie 22-06-2005 07:35

het is wel even wat anders maar denk gooi het effe in de groep...

ik heb ooit een Escort gedaan op me werk die op verschillende plaatsen gelast moest worden ivm zwaar getunde turbo motor...
heb daar hoekprofielen ingelast die aan de binnenzijde langs de dorpel liepen...
alle mogelijke lasnaden aan de voorkant afgelast...

ook een keer een corsa a gedaan daar heb ik een complete rally kit ingelast...
die jongen had dat besteld in engeland...
bestond uit een 8 tal stukken plaatwerk die onder de motorkap op verscheidene plaatsen ingelast moesten worden...
ook hier heb ik weer alle lasnaden die mogelijk waren afgelast...

dus er is vanalles mogelijk misschien is er voor een golf ook wel zo een set te krijgen ergens...

knarfmk1 22-06-2005 07:47

Quote:
Originally Posted by Golf1_1980
kijk de veerpoothouders zou ik zowiezo wel vast laten lassen,maar het doorlassen van de carroserie,wat moet ik me hierbij eingelijk voorstellen.
waar word de auto in hemelsnaam doorgelast,op welke punten dan wel.


Eigenlijk op alle punten die relatief zwaar belast worden, dus vooral de veerpoten, dorpels, versnellingsbak tunnel, a-stijl, bumperkokers voor (daar waar je de bumpers in vast zet) op dat soort plekken, het mooiste is als je het gelijk combineert met een kooi (en die er ook in vast last ipv bout, maar dat mag geloof ik niet voor de apk) :rolleyes:

knarfmk1 22-06-2005 07:49

Quote:
Originally Posted by franklincabrio'79
jah maar een lange las is stukken mooier en dat maakt qua gewicht nauwelijks iets uit hoor.


ja maar als je echt je hele auto doorlast zal je je toch verbazen hoe snel de kilo's erbij komen... :)

Franklin 22-06-2005 12:40

mijn broer is bezig met de restauratie van een karmann ghia en uiteraard een body off resto, en op dit moment heeft hij alles dichtgelast om het vervolgens vlak te slijpen, netter als dit heb ik nog nooooit gezien, de hele bedom is zo strak, hij is nu bezig met de porsche remmen rondom, heeft trouwens ook achter porsche ophanging zodat de wieltjes niet keverschuin staan. maar weer on topic: met die kilo's is het best belangrijk als je in de racerij zit maar als de verhouding stevigheid en gewicht goed is , ik bedoel win je genoeg extra stevigheid tegenover het extra bijkomende gewicht. voor een show auto maakt het niks uit dat gewicht, die heft geen snelheid prestatie te leveren.

knarfmk1 22-06-2005 13:48

ja okej das waar, maar ik ben altijd van hoe minder gewicht hoe beter ;)

Franklin 22-06-2005 17:10

heb je je bekleding er ook al uitgetrokken, en zit je op een omgedraaid bierkratje dan? haha

knarfmk1 23-06-2005 07:57

Quote:
Originally Posted by franklincabrio'79
heb je je bekleding er ook al uitgetrokken, en zit je op een omgedraaid bierkratje dan? haha


precies! en de ramen zijn er ook uit, toch nergens voor nodig, bril op tegen de vliegen en rijden maar :D


All times are GMT +1. The time now is 18:38.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.