Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   eerste golf 2 aanschaffen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=113538)

VW_Sk8r 20-04-2013 14:20

eerste golf 2 aanschaffen
 
Hallo,

Ik denk er over om een golf 2 aan te gaan schaffen. Waarschijnlijk een Golf2 GTI G60. Wat zijn de dingen waar ik op moet letten als ik er een koop en wat voor n prijs is redelijk? Zoek er eigenlijk een met nog wat werk er aan maar ik ben geen top monteur. Dus het liefst wil ik wel weten dat de remmen, verrsnellingsbak, motor en vooral de g-lader in redelijke staat zijn. Zijn er trucs om de zien/horen ofzo of deze onderdelen nog goed zijn? Nu ik het toch over die onderdelen heb, wat is een redelijke kilometerstand? Mijn online zoek toch leverde resultaten op die varieerde van 180000 tot 220000 km. Mijn gevoel zegt echter dan meer als 200.000 erg veel is vooral omdat ik er waarschijnlijk veel kilometers mee ga maken (reken op n 500 km of meer per week). Zoals ik al eerder zei ben ik geen top monteur, maar mag er toch wel wat werk aan de auto zitten. Dit, omdat ik vind dat het dan meer mijn auto word in plaats van gewoon een auto. Natuurlijk ook om de kosten iets te verspreiden zodat het me niet zo opvalt dat ik er te veel geld in stop. Zit echter wel een maar aan moet niet een project zijn waar ik nog een aantal jaar me bezig ben. Ben nu 17 en rij met begeleider, maar zo gouw als ik zelf kan rijden wil ik m gebruiken als dagelijks vervoer (inplaats van de hele tijd met de trein naar school). Dit betekend dat de auto ergens aan het eind van dit jaar moet kunnen rijden en het liefst ook gewoon af is.

Iemand nog andere goede suggesties? Het liefst wel eenigzinds orgineel en met een beetje vermogen wat ik denk niet dat ik het trek om na een jaar in een bmw x5 rond te hebben gereden in een golf je te gaan rijden met maar 53 pk en dan de hele tijd overal achter te blijven plakken, omdat ik het vermogen mis om even snel in te halen.

Zal vast nog n hele boel dingen zijn vergeten te vragen en te vertellen, maarja dat zet ik anders nog wel in reactie der bij ofzo.

Alvast bedankt voor de antwoorden en andere berichten.

Gr. Klaas

VdubMKII 20-04-2013 15:30

Als je veel kilometers gaat maken zou ik geen g60 pakken.

jorg-maashees 20-04-2013 15:55

Als je zoveel km's gaat rijden, waarom koop je dan geen diesel?

Snelle tdi's zijn er genoeg, en anders zijn ze relatief makkelijk snel te maken.

:thumbup:

VW_Sk8r 20-04-2013 16:35

Daar hebben jullie inderdaad n punt, maar ik vind de g60 kwa uiterlijk en geluid erg mooi. Maar behalve dat de prijs van diesel lager is dan benzine. Wat zijn dan nog meer voordelen van n diesel ?

golf2 abuh 20-04-2013 19:27

G60 zou ik ook niet kopen als je m voor dagelijks gebruik neemt! (vooral omdat er een x aantal km's voor staan, om de G-lader te laten nakijken! ik heb zelf een gti 16v kr, en zelfs dat zou ik niet aanraden voor dagelijks gebruik, (al heb ik m nu wel voor dagelijks gebruik) maar wil binnekort een goedkoop bakkie erbij kopen.

ook niet alle G60 golfjes hebben de zelfde sound hoor, als je het mij vraagt.. de G-lader misschien dat die n rol speelt, maar soort uitlaat systeem speelt ook mee!

en wat zijn meer voordelen van een diesel.. ja de kosten van de diesel dan, en dat ie wss wat zuiniger rijd. maar daarintegen is de wegenbelasting wel duurder, maar als je veel rijd, heb je die kusten er redelijk snel uit!

succes met je zoektocht!

arthur 20-04-2013 19:50

mmm denk denk dat er hier iets teveel met het hart wordt gekozen en iets te weinig met verstand. G60 is redelijk duur in onderhoud, en zuipt als een ketter. Een 16V zou kunnen maar die vindt je ook niet zomaar een goede meer, daarnaast zorgt K-Jetronic nogal is voor problemen. (en helaas weinig mensen meer met verstand ervan en onderdelen zijn niet meer te krijgen).

Wil je vlot, zuinig en betrouwbaar rijden dan zou ik voor een gti 8v gaan, en dan met name de PF/PB motoren.

Vergeet overigens niet dat de golfjes inmiddels aardig oud worden. Dus let alsjeblieft op wat je koopt :D .

tim_j 20-04-2013 20:02

Quote:
Originally Posted by arthur
mmm denk denk dat er hier iets teveel met het hart wordt gekozen en iets te weinig met verstand. G60 is redelijk duur in onderhoud, en zuipt als een ketter. Een 16V zou kunnen maar die vindt je ook niet zomaar een goede meer, daarnaast zorgt K-Jetronic nogal is voor problemen. (en helaas weinig mensen meer met verstand ervan en onderdelen zijn niet meer te krijgen).

Wil je vlot, zuinig en betrouwbaar rijden dan zou ik voor een gti 8v gaan, en dan met name de PF/PB motoren.

Vergeet overigens niet dat de golfjes inmiddels aardig oud worden. Dus let alsjeblieft op wat je koopt :D .

:iamwithst

EnVeeZee 20-04-2013 20:33

Verstandig snelle mk2, 1.8 20vt. Qua emotie kan er voor mij weinig tippen aan de g-lader.. Hoeveel km denk je te gaan rijden en wat voor budget heb je in gedachten voor de eerste aankoop? Als je 10k per jaar gaat rijden en dan eens in de paar jaar je g-lader moet reviseren is dat heel anders als 30k..

Succes!

Spierings 20-04-2013 22:00

Vergeet de verzekerings kosten niet, een 18 jarige en een g60 is meestal een dure combo als de verzekering je wilt verzekeren.

Persoonlijk zou ik eerst in een goedkope auto rondrijden, vaak is een ongelukje zo gemaakt als beginnend bestuurder
Zeker met 150+ pk

golf2 abuh 20-04-2013 22:01

ja dat is zeker zo! zoiezo wordt het aanbod van goed lopende/goed onderhoude gti tjes steeds minder! en helaas heeft er denk ik veel volk in gereden, die ze nogal af hebben getrapt, daar ben ik allang achter gekomen!. wil je echt een goede gti 16v hebben, moet je er of een hebben van een echte liefhebber, of de motor uit elkaar halen en reviseren, en evt ombouwen naar digifant injectie, met evt een snellete chip erin. daar zijn veel minder tot geen, problemen mee, tegenover de kjetronic.

VW_Sk8r 20-04-2013 23:59

Quote:
Originally Posted by Spierings
Vergeet de verzekerings kosten niet, een 18 jarige en een g60 is meestal een dure combo als de verzekering je wilt verzekeren.

Persoonlijk zou ik eerst in een goedkope auto rondrijden, vaak is een ongelukje zo gemaakt als beginnend bestuurder
Zeker met 150+ pk


goede tip had ik nog niet aan gedacht maar miss dat ik m dan op me ouders naam zet ofzo. En wat de ongelukjes betreft, kan altijd gebeuren toch. Tegen de tijd dat ik er in ga rijden heb ik ook al aardig wat kilometers gereden met 300+ pk x5 dus over die 150+ pk maak ik me niet druk.

VW_Sk8r 21-04-2013 00:06

ehm als ik dit zo hoor moet ik miss toch maar n's bij m'n opa langs gaan om te kijken of die z'n golf 2 volgens mij een diesel al wil afstaan. Of bij me oom informeren of die z'n golf 1 caddy nog heeft staan en zo ja of ik die voor n leuk prijsje kan krijgen. Als die te minsten na al die jaren in de loods nog rijd (of moet ik niet aan een golf 1 caddy beginnen?) Kan ik dan een G60 ofzo als project erbij nemen.

VW_Sk8r 21-04-2013 00:11

Quote:
Originally Posted by EnVeeZee
Verstandig snelle mk2, 1.8 20vt. Qua emotie kan er voor mij weinig tippen aan de g-lader.. Hoeveel km denk je te gaan rijden en wat voor budget heb je in gedachten voor de eerste aankoop? Als je 10k per jaar gaat rijden en dan eens in de paar jaar je g-lader moet reviseren is dat heel anders als 30k..

Succes!


denk rond de 20k maar licht er een beetje aan of ik volgend jaar eindexamen haal en ga studeren, want dan zal het veel lager uit vallen. Dit omdat ik er dan geen 5 dagen in de week 60 km heen en weer naar school meer mee hoef te rijden. Heb geen vast budget, als een auto meer waard is wil er best meer voor uitgeven. Budget licht dus erg aan de staat van de auto. Weet je trouwens ook hoeveel een revisie van n G-lader ongeveer kost?

VW_Sk8r 21-04-2013 00:17

Quote:
Originally Posted by arthur
mmm denk denk dat er hier iets teveel met het hart wordt gekozen en iets te weinig met verstand. G60 is redelijk duur in onderhoud, en zuipt als een ketter. Een 16V zou kunnen maar die vindt je ook niet zomaar een goede meer, daarnaast zorgt K-Jetronic nogal is voor problemen. (en helaas weinig mensen meer met verstand ervan en onderdelen zijn niet meer te krijgen).

Wil je vlot, zuinig en betrouwbaar rijden dan zou ik voor een gti 8v gaan, en dan met name de PF/PB motoren.

Vergeet overigens niet dat de golfjes inmiddels aardig oud worden. Dus let alsjeblieft op wat je koopt :D .


ik kies inderdaad meer met me hart, zit gewoon in me. Zo'n GTI 8V is wel iets om voor te kijken natuurlijk. bedankt voor de tip :thumbup:

VW_Sk8r 21-04-2013 00:23

Thnx voor al de reacties, helpt me echt met het maken van een goede keuzen.

Maar om ff te stoppen met al de reden waarom ik GEEN G60 moet kopen =P
(natuurlijk hoor ik nog steeds graag waarom ik volgens jullie geen G60 moet nemen)

Stel ik koop een dieseltje waar moet ik dan opletten?

golf2 abuh 21-04-2013 05:37

je moet natuurlijk helemaal zelf weten wat je koopt! een G-60 is n leuk stuk speelgoed, maar niet als je m voor dagelijks gebruik gaat rijden! kosten van een revisie van de G lader, zal je al sneel een paar honderd kosten denk ik zo!!

diesel is leuk, en goedkoop tegenover benzine! mits je veel km's rijd! waar je op moet letten is denk ik hetzelfde als bij benzine, motortje moet in mijn ogen niet teveel op de teller hebben, dus tussen de 150.000 / 200.000 (al kan een diesel vaak wat langer mee) en goed letten op evt lekkages, en de motor moet gewoon soepel lopen, en niet te veel getik hebben/maken. dat is mijn mening iniedergeval!

succes :thumbup:

VW_Sk8r 21-04-2013 08:10

Quote:
Originally Posted by golf2 abuh
je moet natuurlijk helemaal zelf weten wat je koopt! een G-60 is n leuk stuk speelgoed, maar niet als je m voor dagelijks gebruik gaat rijden! kosten van een revisie van de G lader, zal je al sneel een paar honderd kosten denk ik zo!!

diesel is leuk, en goedkoop tegenover benzine! mits je veel km's rijd! waar je op moet letten is denk ik hetzelfde als bij benzine, motortje moet in mijn ogen niet teveel op de teller hebben, dus tussen de 150.000 / 200.000 (al kan een diesel vaak wat langer mee) en goed letten op evt lekkages, en de motor moet gewoon soepel lopen, en niet te veel getik hebben/maken. dat is mijn mening iniedergeval!

succes :thumbup:


oke ja ik denk dat ik toch de golf van me opa ga nemen als dagelijks vervoer weet niet wat er op de teller staat enzo maarja waarschijnlijk krijg ik die gratis. niemand anders wil m dus als dan zou die wss naar de sloop gaan. Denk alleen wel dat ik die wat zal moeten op voeren of een ander blok ofzo want ik gok dat er een 1.3 blokje in ligt. Dat n G-lader revisie al snel n paar honderd euro kosten had ik niet gedacht :( Bedankt voor de tips over de kilometerstand enzo :)

Berrychello 21-04-2013 16:31

Waarom is een 1.3 te traag? Ik vind dat er niks mis is met een 1.3. Zolang je er niet met 5 man + bagage + aanhangwagen mee op pad gaat heb je ruim voldoende vermogen.

VW_Sk8r 21-04-2013 16:45

Oke, zou kunnen en ik geloof ook best dat een 1.3 gwn 120 km per uur haalt enzo. Maar verwacht niet dat je er snel even iemand mee kan inhalen (tell me if I'm wrong). Heb een nog al vlotte rijstijl, omdat ik zo vaak en lang op de weg ben heen en weer naar maastricht en rotterdam. Ook denk ik dat ik de auto vaak wel vol heb en dan alleen geen aanhanger. Heb er nog nooit in gereden dus ik kan me vergissen.

Ellen__ 21-04-2013 19:31

golfjes zijn wel licht, dus 1.3 hoeft niet perse traag te zijn...x5 weegt zowat het dubbele..

Berrychello 21-04-2013 19:39

Ik heb alleen maar ervaring met de 1.3 en ik vind het best meevallen. Hij heeft maar 4 versnellingen en in al die versnellingen wel trekkracht. Het enige nadeel vind ik het ontbreken van de 5, vooral op lange wegen of snelwegen.

tim_j 21-04-2013 20:41

Het verschil tussen 55pk/98nm en 90pk/142nm is in mijn beleving dusdanig groot dat het gewoon ontspannender rijd. Niet het gevoel op de rijksweg dat de motor alles uit de kast moet halen om het tempo vast te houden. laat staan "ffe door te rijden".

kan ook zeker de 1.8 injectie aanraden, (motorcode RP) geen ge-emmer met de afstelling, dit doet de computer allemaal voor je. Met een verbruik van 1/14/ 1/15 met normale rijstijl. Urenlang tegen de 150 a 160km/h rijden gaat prima.

maar, als je een redelijke KM vreter bent zou ik voor een TD gaan, die rijden al lekker vlot en kunnen 1/20 halen met normaal rijden.

mijn 2 cent..

Wouter42 21-04-2013 21:31

Quote:
Originally Posted by Ellen__
golfjes zijn wel licht, dus 1.3 hoeft niet perse traag te zijn...x5 weegt zowat het dubbele..


Ruim het dubbele! De 1.3tjes wegen 825 kilo, terwijl het instapmodel van de X5 al bijna aan de 2.000 zit.

En verder is er met een Golf 1.3 niks mis! Natuurlijk moet je geen raceauto verachten, maar zo'n Golfje kan goed meekomen in het verkeer. Per maand kost die je ook niet zo veel, 58,- aan belasting per kwartaal, ik heb de mijne via mijn werk verzekerd voor nog geen 26,- per maand. 1 op 10-12 moet makkelijk lukken.

Aanschaf is lager dan een G60, onderhoud is lager dan een G60, verbruik is (volgens mij) beter dan een G60, het enige wat verschilt is het vermogen en de looks, en daar betaal je ook voor.

VW_Sk8r 21-04-2013 21:47

Quote:
Originally Posted by Ellen__
golfjes zijn wel licht, dus 1.3 hoeft niet perse traag te zijn...x5 weegt zowat het dubbele..

Tuurijk maar 53 pk op 1000 kg s wel wat anders dan 300+ pk op 2500+ kg. verwacht ook niet de zelfde prestaties, aangezien dit gewoon niet haalbaar is. Maar zoals ik al in een eerder reactie zei heb ik er nog nooit mee gereden, dus misschien valt het allemaal wel mee.

VW_Sk8r 21-04-2013 22:05

Quote:
Originally Posted by Wouter42
Ruim het dubbele! De 1.3tjes wegen 825 kilo, terwijl het instapmodel van de X5 al bijna aan de 2.000 zit.

En verder is er met een Golf 1.3 niks mis! Natuurlijk moet je geen raceauto verachten, maar zo'n Golfje kan goed meekomen in het verkeer. Per maand kost die je ook niet zo veel, 58,- aan belasting per kwartaal, ik heb de mijne via mijn werk verzekerd voor nog geen 26,- per maand. 1 op 10-12 moet makkelijk lukken.

Aanschaf is lager dan een G60, onderhoud is lager dan een G60, verbruik is (volgens mij) beter dan een G60, het enige wat verschilt is het vermogen en de looks, en daar betaal je ook voor.


Voor de kosten van verzekering enzo doe ik het niet en verbruik ook nog niet zolang het maar geen 1 op 5 is want dan kan ik net zongoed n pick-up gaan rijden. Dat g60 duurder is in aanschaf heb ik er voor over maar ik denk dat de kosten van het onderhoud me samen met de rest te duur gaan worden :(

VW_Sk8r 21-04-2013 22:17

Quote:
Originally Posted by tim_j
Het verschil tussen 55pk/98nm en 90pk/142nm is in mijn beleving dusdanig groot dat het gewoon ontspannender rijd. Niet het gevoel op de rijksweg dat de motor alles uit de kast moet halen om het tempo vast te houden. laat staan "ffe door te rijden".

kan ook zeker de 1.8 injectie aanraden, (motorcode RP) geen ge-emmer met de afstelling, dit doet de computer allemaal voor je. Met een verbruik van 1/14/ 1/15 met normale rijstijl. Urenlang tegen de 150 a 160km/h rijden gaat prima.

maar, als je een redelijke KM vreter bent zou ik voor een TD gaan, die rijden al lekker vlot en kunnen 1/20 halen met normaal rijden.

mijn 2 cent..

Kijk dit is wat ik bedoel gwn een auto waar je ontspannen in kan rijden. 150/160 km/h is zal ik wss niet doen, ben ik dat roze pasje te snel weer kwijt :p Bij 130km/h moet het echter geen al te groot probleem zijn om iemand in te halen die de hele tijd net te langzaam rijd (kan ik echt niet uitstaan). Vooral voor de ritjes van 2,5 uur naar Rotterdam is dit ontspannen rijden belangrijk. Voor zo'n TD zal ik ook n's kijken deze week.

Minomatic 22-04-2013 09:55

Ik heb ook met mijn gevoel een G60 gekocht, en ondanks dat ik er lol van heb gehad, bleek het niet verstandig.

Grappig om te lezen over hoe je rijdt, met mijn G60 wilde ik ook altijd nog net even inhalen en zo, omdat het kon, niet omdat het echt nodig was, laat staan veilig.
Met mijn huidige oldtimer automaatje blijf ik er gewoon achter... en kom ik de altijd gehaaste X5 mannen 20 seconden later weer tegen bij het volgende stoplicht... maakt dus geen bal uit. Ja behalve dat ik veel meer relaxed ben geworden.

G60 is prachtig, ik mis de fluittoon nog steeds bij het pakken van een snelwegoprit. De mijne bleek helaas wel redelijk afgetrapt, zat ook boven de 180.000 km, en ondanks dat ik netjes reed, toch wel een aantal keer naast de weg gestaan er mee. Mijn G-lader revisie kostte me 800 euro, omdat het geen revisie werd maar een vervanging (was te diep ingesleten).

Met mijn ervaringen zou ik niet lekker rijden in een G60 als dagelijkse auto. Oh man, hoe heet hij kon worden in files... enz. Maar mocht het kunnen; koop er een als 2e auto zodra je de kans krijgt.

Polo1w 22-04-2013 11:43

Ik heb nu 2 benzine auto's en 2 diesels, en het valt me altijd weer enorm tegen wat ik kwijt ben aan brandstof, heb er nu een bmw e36 320 24v bij voor de lol, maar was in twee en een halve dag weer 60e brandstof kwijt, bah, mn 325tds diesel doet daar ruim een week mee, en is nog stukken sneller ook.
Als je redelijk wat rijdt, dan is een goede tdi in jouw geval wel het meest gustige, zijn erg vlot, en simpel nog vlotter te maken, en onderhoudskosten zijn ook goed te doen!
Verschil in mrb valt erg snel overheen te komen als je een paar km's vlot doorrijd!
Succes met de keuze!

EnVeeZee 22-04-2013 11:48

Mooie discussie :thumbup:

Maar er zit nog wel wat keuze tussen g60 en 1.3, uitersten vergelijken imho!
Een 300pk x5 is imho niet snel, maar lekker gemotoriseerd voor z'n gewicht en omvang. Ik moet er persoonlijk niet aan denken om veel snelweg te doen in een "trage" auto, en dat is dan weer relatief aan gewicht".. en gewenning natuurlijk.

Wat dacht je van een gewone" gti 8v of 16v en daar lekker mee gaan rijden, kan je er altijd nog een g60 of 20vt in knopen als je gewend bent (en je budget misschien wat hoger ligt).

Als je aan een g60 begint moet je niet bang zijn om af en toe eens een paar honderd te verliezen, naast de eerste investering.. ;) Ken er wel degelijk die dagelijks in een (g60) geladen motor rijden en kan prima, maar dan moet je wel een fatsoenlijke en wat inzicht hebben, terwijl je beseft dat het geen nieuwe f1 is :D

SelimGTI 22-04-2013 11:51

Als de MRB regeling zo blijft zou i kje adviseren een oldtimer Golf 2 te halen, maakt niet veel uit welke motor, je verdient meestal de brandstofkosten terug door geen belasting en lage verzekering...

EnVeeZee 22-04-2013 12:40

wat dacht je van zoiets bijvoorbeeld?

"Fokking dikke gti"

VW_Sk8r 22-04-2013 19:33

Quote:
Originally Posted by Minomatic
Ik heb ook met mijn gevoel een G60 gekocht, en ondanks dat ik er lol van heb gehad, bleek het niet verstandig.

Grappig om te lezen over hoe je rijdt, met mijn G60 wilde ik ook altijd nog net even inhalen en zo, omdat het kon, niet omdat het echt nodig was, laat staan veilig.
Met mijn huidige oldtimer automaatje blijf ik er gewoon achter... en kom ik de altijd gehaaste X5 mannen 20 seconden later weer tegen bij het volgende stoplicht... maakt dus geen bal uit. Ja behalve dat ik veel meer relaxed ben geworden.

G60 is prachtig, ik mis de fluittoon nog steeds bij het pakken van een snelwegoprit. De mijne bleek helaas wel redelijk afgetrapt, zat ook boven de 180.000 km, en ondanks dat ik netjes reed, toch wel een aantal keer naast de weg gestaan er mee. Mijn G-lader revisie kostte me 800 euro, omdat het geen revisie werd maar een vervanging (was te diep ingesleten).

Met mijn ervaringen zou ik niet lekker rijden in een G60 als dagelijkse auto. Oh man, hoe heet hij kon worden in files... enz. Maar mocht het kunnen; koop er een als 2e auto zodra je de kans krijgt.


Haha op de rijksweg blijf ik er wel achter rijden ze meestal toch wel door of er staan van die flitsjes naast de weg. Kan ik er beter achter blijven zodat ik niet te hard kan rijden :) Ben alleen vaak op de snelweg te vinden en daar help in halen naar mijn idee meestal wel zeker op ritjes van 2,5 uur enzo.
800 euro voor n gereviseerde G-lader is wel n hoop geld toch maar n's wat meer info over halen in verband met onderhoud enzo voor ik er een zou aanschaffen. Krijg van me mams n abbonementje op de ANWB dus langs de weg staan zal het probleem niet zijn, behalve dat het gwn heel erg irritant is -.- . Maar volgens mij vond me mam het niet leuk als ik naast n diesel ook nog n G60 op de oprit zette. Gelukkig heb ik nog wel even om te beslissen dus wacht ik nu eerst om te zien of ik dit jaar haal. Als ik dit jaar haal zou naar mijn idee n G60 moeten kunnen omdat ik er dan na zo'n 6 maanden niet meer zo veel mee verwacht te rijden (300 km of meer minder per week). Vanwegen het feit dat ik dan ga studeren en niet meer zo ver weg woon. Anders ga ik n jaar rond rijden in me opa's golf (die wss n rat/skatelook krijgt ligt n beetje aan hoe erg de roest is) kan ik rustig wachten tot er n goede G60 voorbij komt.
Leuke reactie trouwens :thumbup:

VW_Sk8r 22-04-2013 19:37

Quote:
Originally Posted by SelimGTI
Als de MRB regeling zo blijft zou i kje adviseren een oldtimer Golf 2 te halen, maakt niet veel uit welke motor, je verdient meestal de brandstofkosten terug door geen belasting en lage verzekering...

wilde eerst ook n oldtimer, dat is de reden dat ik überhaubt een golf 2 wilde in de eerste plaats. Alleen kreeg ik steeds meer liefde voor de oude golfjes en wil ik er nu gwn een omdat ik ze mooi vind ;) vroeger vond ik dat hoekig echt verschrikkelijk en nu moet ik juist niks van al dat ronde gedoe hebben :)

VW_Sk8r 22-04-2013 19:39

Quote:
Originally Posted by EnVeeZee
wat dacht je van zoiets bijvoorbeeld?

"Fokking dikke gti"


De naam klinkt wel chill, maar de link werkt niet =( . Heb je miss nog n andere link?

Tjaap 22-04-2013 19:47

Quote:
Originally Posted by EnVeeZee
wat dacht je van zoiets bijvoorbeeld?

"Fokking dikke gti"

Dat is zeker geen "eerste auto"

VW_Sk8r 22-04-2013 19:48

Heb volgens mij, een van me goede vrienden nu ook aangestoken met het VW Golf 2 virus :) Wilde eerst altijd een mini, maar dan maar met een veel zwaarder blok of hyabusa. Was niet echt kosten effectief, inverband met ombouwkosten en opnieuw goed keuren. Na dat ik hem de trailer van Volksdub (als we tijd hebben zijn we als visitors van de partij) liet zien begon het zoeken naar golf 2's. Aangezien dit n veel beter kosten plaatje heeft.
Niet dat dit nou echt on topic is maar ik vond het gwn leuk om te vertellen.

VW_Sk8r 22-04-2013 20:04

Quote:
Originally Posted by EnVeeZee
Mooie discussie :thumbup:

Maar er zit nog wel wat keuze tussen g60 en 1.3, uitersten vergelijken imho!
Een 300pk x5 is imho niet snel, maar lekker gemotoriseerd voor z'n gewicht en omvang. Ik moet er persoonlijk niet aan denken om veel snelweg te doen in een "trage" auto, en dat is dan weer relatief aan gewicht".. en gewenning natuurlijk.

Wat dacht je van een gewone" gti 8v of 16v en daar lekker mee gaan rijden, kan je er altijd nog een g60 of 20vt in knopen als je gewend bent (en je budget misschien wat hoger ligt).

Als je aan een g60 begint moet je niet bang zijn om af en toe eens een paar honderd te verliezen, naast de eerste investering.. ;) Ken er wel degelijk die dagelijks in een (g60) geladen motor rijden en kan prima, maar dan moet je wel een fatsoenlijke en wat inzicht hebben, terwijl je beseft dat het geen nieuwe f1 is :D

idd, GTI 8v of 16v is ook n optie, maar ik ga der nog n maandje of 2 overdenken. Weet ik ook of de kilometers die ik er mee ga rijden miss al na n half jaar ruim gehalveerd worden doordat ik ga studeren en daardoor niet meer iedere dag met de auto naar school hoef. scheelt al gauw 300+ km per week ofzo. Ook heb ik dan ook nog ff tijd om alle door jullie aangedragen opties na te lopen, en te laten bezinken. N paar honderd verliezen zal niemand leuk vinden ik ook niet maar ja als je veel rijd of je auto tuned en al helemaal met zo'n ouwe beestjes moet je maar ff door de zure appel heen bijten en denken dat hoord bij het spelletje.

EnVeeZee 22-04-2013 20:13

Quote:
Originally Posted by Tjaap
Dat is zeker geen "eerste auto"


Hoezo niet? Te dik? Te snel zal wel meevallen toch, lijkt me een zeer fatsoenlijke gti 8v :D

VW_Sk8r 22-04-2013 21:24

Vind ehm der opzich wel dik uit zien =) , alleen jammer dat er geen foto's van onder de kap en het interieur bij zitten. alleen een vraagje wat zijn nou de voordelen ten op zichten van een G60 behalve dat er geen g-lader opzit die veel centjes kan kosten ? is toch ook n 1,8 8v blok?

Tjaap 22-04-2013 21:26

Quote:
Originally Posted by EnVeeZee
Hoezo niet? Te dik? Te snel zal wel meevallen toch, lijkt me een zeer fatsoenlijke gti 8v :D

Een 84-er is een liefhebbers auto. Van dagelijks gebruik word hij niet beter


All times are GMT +1. The time now is 01:21.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.