Jeroen64
Na ruim een jaar aangemeld bij t forum te zijn, toch maar ff voorstellen... :D
Ik ben Jeroen, geboren in '93 , studeer HTS Autotechniek in Arnhem en woon in Doetinchem. De teller van (VAG-)auto's staat op t moment op 3; 2 gehad, 1 in bezit. 1ste was een Jetta mk2 1.6 CL Pacific uit '91: Heerlijke auto waar ik met veel plezier in heb gereden en ja ik vond die 1.6 met Pierburg carb. fantastisch :D Deze heb ik één maal uitgeleend, helaas kwam hij daarna zo terug: Mijn broer had een Porsche Cayenne over het hoofd gezien en die zijn helaas een heel stuk sterker.... Vanaf de dag van verkoop (23-4-12) meteen het internet opgegaan voor een vervanger, uiteindelijk werd ik op een mooie Coupé gewezen en deze is sinds 23-5-12 in mijn bezit :) Echter heeft deze wel wat probleempjes, de vorige eigenaar heeft een accu in de kofferbak gehad, deze is omgevallen en gaan lekken, overal accuzuur, stinkt alsof er 3 lijken in liggen. Vorige eigenaar kwam ook met het geniale idee om het wel even op te lossen door met zoveel mogelijk lappen het zuur bij elkaar te vegen en deze doeken onder het reservewiel te proppen :screwy: Kofferbekleding is er wel uit, maar weet eigenlijk niet goed hoe ik het verder kan aanpakken. Ook is de Jetta laatst afgekeurd voor de APK, onderandere waren de achterremmen op, dit heb ik (bijna) opgelost door een achteras met remschijven te plaatsen, ben ik ook meteen van die trommels af :D hier moet alleen de handremkabels nog aan. En nog 1 laatste foto: Deze is sinds afgelopen maandag (13-1-14) ook verkocht, was toch te rot geworden :shake: |
Welkom Jeroen,
Veel plezier op het forum! |
Welkom hier!
|
Welkom Jeroen hier op het forum veel plezier nog....gr
|
Welkom op VF!
|
Bedankt! :)
Tot nu toe veel plezier gehad hier dus dat komt wel goed :thumbup: |
TheDutchBeast approves!
ZIet er goed uit! |
Nette Jetta Jeroen :thumbup:
Nu snel weer apk klaar krijgen de velgen regelen en dan snel gaan toeren ! :D |
Hier het stof ook maar even afhalen..
De Jetta is verkocht, uiteindelijk zonder APK, bij de laatste poging is er naar boven gekomen dat er een scheur van +/- 30cm in de rechter dorpel zat en dat er behoorlijk wat gelast moest worden, was voor mij de druppel. De Jetta staat nu bij Beekman die mij er een hele nette prijs voor hebben kunnen geven. Dus nu, auto-loos :D:shame: Plannen; geen, eerst even sparen en dan kijken of er wat voor terug kan komen. Dingen als Corrado 16V komen in me op, maar in eerste instantie weer een Jetta, 2-deurs, met een handbak, wil van me lang zal ze leven geen automaat meer. :D |
Halfjaar later....
Auto gekocht, geen Corrado of Jetta zoals in eerste instantie het plan was, maar een Polo Coupé van 1992. Al met al nette auto, her en der een plekje, toch een lekkende vulhals (leek eerst niet zo) en schokdempers die aan vervanging toe zijn, tenzij deinend weggedrag normaal is bij een Polo natuurlijk :D. Plannen: -Wassen (heel erg nodig) -Foto's maken en posten :tongue: -Morgen meenemen naar werk en een monteur laten kijken -Alle dingen fixen die niet goed zijn, dus sowieso de vulhals en/of tank, schokdempers (meteen een H&R 60/40 set dan maar :rolleyes: ), knipperlichtglaasje en de sloten (heb nu 4 sleutels :redface: ) -60/40 verlaging -15" BBS RA met 195/45 banden -G40 verlichting rondom -Uiteindelijk eens een keer wat meer vermogen en betere weglegging (draagarmen, veerpootbruggen stabilisatorstangen etc.) -Gezien ik met m'n kop tegen het dak kom en er geen hoogte verstelling in mijn stoelen zit: Corrado stoelen Hele waslijst en ga er lekker m'n tijd voor nemen (behalve de eerste 4 dingen natuurlijk :D) Foto's komen dus zo spoedig mogelijk :thumbup: EDIT: Foto's! Naja, het was al redelijk donker dus heel geweldig zijn ze niet (morgen bij meer licht nog maar eens proberen) Achterkant: Zijkant, mooie wieltjes (alleen een beetje klein) : En de voorkant met het leukste item van de auto... Grill met verstralers van Hella :D Morgen dus betere foto's, misschien pak ik nog wel snel even een echte camera :) :thumbup: |
Mooi bakkie maat! Nu snel die tank vervangen en kilometers maken :D
|
Nette Polo, zonde van de Jetta's.
|
Quote:
Ja zeker zonde, maar goed nu een fijne polo, maar eens echt kilometers gaan maken :) Nu dan foto's waar het allemaal wat beter op te zien is ;) VW Polo 2F Coupé by jcottervanger, on Flickr VW Polo 2F Coupé 2 by jcottervanger, on Flickr VW Polo 2F Coupé 3 by jcottervanger, on Flickr VW Polo 2F Coupé 4 by jcottervanger, on Flickr |
Grappige gril nog nooit eerde gezien.
Zonde van je jetta's |
.
|
Leuk hoor! Succes met de aanpassingen en verbeteringen:)!
Bijzondere grill, maar of t nou echt mooi is? |
Quote:
Is eens een keer wat anders dan die 12 in een dozijn, standaard dingen. |
Leuke bak broeder :thumbup: Maar waarom slinger je die 16" RN's die je hebt liggen er niet onder dan?
|
Zo, maandje later, 1200km verder :D
Al wat upgrades gedaan, onder andere heldere knipperlichtglaasjes voor en tja als je dan toch bezig bent, donkere achterlichten, allemaal origineel G40 :thumbup: Maar de échte upgrade zijn de voorstoelen, Corrado stoelen, zit een heel stuk lager, eindelijk niet meer met m'n kop tegen het dak :rolleyes: en bieden bovendien een stuk meer zijdelingse steun, ook erg prettig, maakt het meteen een hele andere auto :) Ook even de plastic delen met olijfolie gepoetst, alles weer netjes zwart :thumbup: Wagen staat nu bij de garage voor een nieuwe tank, deze had ik online gekocht maar kwam er zelf niet helemaal uit met vervangen omdat ik te beperkt ben met het gereedschap, dat alles op straat moet gebeuren maakt het ook niet makkelijker :D Zodra ik hem terug heb de distributieriem, waterpomp, v-snaar en het brandstoffilter vervangen, daarna toplagers en de homokineet rechts, zoals een aantal mensen hier op het forum wel kunnen bevestigen, zorgt deze voor een nogal interessant rijgedrag :screwy: Wel een kleine wijziging in de plannen, ipv de geplande H&R 60/40 set, komt er waarschijnlijk een AP 60/50 set onder, vind 60/40 iets te ver voorover staan (bovendien houd ik dan ook een paar centen in de zak :rolleyes: ). Verder ga ik vandaag even mijn BBS RN016's (16x7,5 ET35) er voor houden, kijken of ik het wat vind, zo ja dan maar eens zien wat voor een banden er omheen moeten en hoe ik het allemaal pas krijg met de verlaging. Quote:
Foto's van het interieur en de nieuwe verlichting komen nog. |
Quote:
Graag gedaan he! ;) |
Any news? :D
|
Auto staat al ruim een maand op assteunen, maar wat hebbie nou gedaan broeder!?
|
Ben wel benieuwd wat hier nou allemaal gaande is. Heb al wel sterke verhalen gehoord :rolleyes:
|
Pffff zo veel druk weer :D
Quote:
En bedankt he! :D Update tijd :) Tank zit eronder, geen gelek meer :) Mijn mooie BBS RN016's gaan niet pasen :shake: zonder de noodzakelijke adapter steekt de velg al marginaal buiten de wielkast, bovendien komt de velgrand aan de andere kant erg dicht langs de demper, dus dat is een no-go. Qua velgen zijn de plannen ofwel BBS RA's (15"), G60 Sebring velgen of BBS RN015's (de kleine 15"x7J 4x100 broertjes van de RN016's), maar dat is voor latere zorg, ben namelijk nog druk bezig (geweest) met de ophanging en de remmen. Lang mee bezig geweest, sleutelen gebeurt hier fijn op straat dus met regen en voornamelijk tijd als het al donker is schiet het niet echt op natuurlijk :tongue: Maar goed, hij is bijna klaar, AP 60/50 set is gemonteerd, komende maandag bij Beekman de remklauwen en houders van een G40 ophalen. Daarna moeten de boutjes van de aandrijfas aan de bakzijde nog op moment worden gezet en moeten de moeren van de stuurstangen nog vast worden gezet, daarna kunnen we weer rijden :D Pics or it didn't happen....dus: IMG_20141020_165701 by jcottervanger, on Flickr Voorkant verlaagd Daarna aan de achterkant begonnen, kennelijk is het een goed plan geweest de oude veren/dempers te vervangen :wow: IMG_20141023_160023 by jcottervanger, on Flickr IMG_20141023_160439 by jcottervanger, on Flickr Dit was het geval aan allebei de kanten :screwy: En uiteraard het eindresultaat, waar ik erg blij mee ben: IMG_20141024_172851 by jcottervanger, on Flickr IMG_20141024_162844 by jcottervanger, on Flickr Op de foto's zijn de mooie G40 knipperlichten en achterlichten ook goed te zien :D Wat op de laatste foto ook nog een beetje te zien is, is dat ik een G60 stuur heb gemonteerd, hiervan en van de stoelen volgen later foto's, als ik de boel weer eens schoon heb gemaakt en er een fatsoenlijke camera bij heb gepakt :D En nou moet het maar snel maandag zijn, dan kan ik de laatste dingen doen en weer rijden :) |
leuke wagen!
|
Goed bezig geweest maat :thumbup: Snel de slijptol in je uitlaat en brullen met dat ding.
En die "power"filter lekker laten zitten en km maken :D |
|
Zo, half jaar en net geen 10.000km verder.
Met al die kilometers leek het met wel verstandig om de distributieriem (die er ondertussen al 110k km om zat) een keer te vervangen. Met een handige handleiding en wat aanwijzingen van een oud vw-monteur het klusje geklaard in 2 dagen :thumbup: Wat betreft het plannen lijstje: Nog geen hitteschild en steun voor het powerfilter Geen wellemsblokken Middendemper zit nog op z'n plek En nog geen leuke velgen :redface: Maar wel lekker km's gemaakt :D En dat is voor nu ook fijn even de focus ;) Wel de distributiewissel bijgehouden, dus ook wat foto's :thumbup: Distributiekap en luchtfilter los, hier ook maar meteen het hitteschild van de uitlaat afgehaald, staat een stuk beter zo :cool: Motor-/dynamo steun los, zo kon het blok kantelen en was de krukas poelie te verwijderen :thumbup: Riem eraf Nokkenas riemwiel eraf Waterpomp en alle overige kappen eraf, smerige bende erachter. En een lekke nokkenas keerring Nokkenas keerring vervangen en verder de boel lekker schoon gemaakt :thumbup: En de hele bende weer gemonteerd :) Daarna het koelsysteem weer ontlucht en alles bijgevuld. Uiteraard ook olie en oliefilter gedaan. Trekt goed (voor zover dat kan met 54pk) en loopt goed door dus met de timing zit het ook goed :) Hij kan er weer ff tegenaan :thumbup: Hitteschildje moet er wel echt een keer komen evenals andere wielen. Misschien toch eens opzoek naar een goedkope en makkelijke bump in vermogen. (iets van 3F nokkenasje + toch die middendemper verwijderen ofzo) Ga ook maar eens wat maten opnemen onder de auto, kijken of ik een leuk subframe + leuke ophanging kan uit-denken/tekenen :thumbup: (of ik het geproduceerd krijg is een tweede :giggle: ) |
Leukleuk! Laat die middendemper trouwens maar lekker zitten. Beter haal of klop je dan de katalysator leeg en monteer je een spaghetti spruitstukje met lambda aansluiting. Ik had op mijn AAV destijds een G40 uitlaatlijn zonder kat inclusief spaghetti. Dat reed zeker een stuk lekkerder en was ook nog tamelijk stil :thumbup: G40 imitatie eind en middendemper kosten niet zoveel op ebay.
Doet mij weer denken aan mijn oude wagen, al die foto's :D Ik had trouwens ook de 1.8 aanzuigdelen, maar dan inclusief een raid hp filter met een behuizing eromheen. Op die behuizing zit vooraan een gat waar je eventueel een slang naartoe kan laten lopen vanad de grille. Bij een 2f zit linksvoor achter de grill een demonteerbaar klepje. Die kun je er uitklikken en een slang-uitsparing in slijpen zodat je koude lucht naar je filter kunt brengen. Ben eigenlijk hetzelfde van plan met m'n Golfje. Kwalitatief zijn het erg goede filters. |
Quote:
Thanks, zal het onthouden. :thumbup: Heb ook ergens op het forum een keer iets gelezen over het ombouwen naar absorptie dempers, misschien ook wel leuk.. Op het moment even met een paar andere dingetjes bezig, heb namelijk eindelijk een leuk setje velgen op de kop getikt :D Hier naast mijn 13" Ronal (die heeeeel erg smerig is) Het zijn Postert Tuning (nog nooit van gehoord) velgen, in de maten 15x7" ET37. Zonder naafkappen, maar daar regelen we nog wel wat voor Uiteraard even gepast, was toch wel duidelijk dat die banden het niet gingen worden (waren ook al 13jaar oud :screwy: ) (Let niet op de smerigheid en de ontbrekende deurstrip :redface: ) Zitten 195/45 banden omheen en die moeten er straks ook maar weer omheen komen, staan echt geweldig :) Waar ik geen foto van heb, maar wat ik echt gaaf vind, is hoe breed ze zijn als je van achter kijkt :D Nu nog even met Photoshop en Lightroom aan de gang om te kijken wat voor een kleur ik erop wil en of ik het glim randje wil behouden neig zelf erg naar goud zonder glim rand maar dat wordt me her en der afgeraden :rolleyes: Verder heb ik ook een set koplampen met hoogteverstelling inclusief complete kabelboom op de kop getikt en eindelijk een aansteker ingebouwd, kan ik er eindelijk navigatie in gebruiken :) En als laatste: Epische mijlpaal :D |
Ziet er goed uit!
Gewoon zilver met een chrome randje ( en de auto ff poetsen) lijkt al weer stukken beter !! Geen dank voor de aansteker he :thumbup: |
Geen stootstrip op de sloop kunnen vinden?
Leuke wieltjes hoor! En goed gedaan Renshoff :thumbup: |
Quote:
Quote:
Quote:
Nieuwe banden zijn ondertussen al binnen, Uniroyal Rain Sport 3 in 195/45/R15 :thumbup: Komend weekend oude banden laten demonteren en, mocht het nodig zijn, de wielen laten richten. Meteen ook een beginnetje maken met het verven, te beginnen met het schuren en primeren natuurlijk :) |
Quote:
Maar dan in de vorm van een Polo 6N 1.4 16V :D Gister gekocht, zo snel mogelijk ophalen met auto ambulance (geen apk meer). Plan is om de wagen te strippen, al het bruik-/verkoopbare te bewaren en het overige naar de schroot. Daarna het blok opfrissen en alvast de kabelboom uitpluizen, en dan de boel in een weekend proberen over te bouwen :) Foto van Autoscout gejat: |
Zozo! Een AFH blokje ook nog is?
Echt lekker opfrissen dan voordat je m erin hangt, beter gelijk goed doen! Als je keertje hulp nodig hebt!? |
Velgen vind ik er wel goed onder staan :thumbup:
|
Het plan is om komende woensdag (morgen dus :D ) de Polo op te halen met een ambulance en hier in de werkplaats te dumpen. Vervolgens volgend weekend (kan helaas niet eerder...) zorgen dat het blok weer goed loopt, apk is namelijk niet gehaald vanwege emissie problemen.
Als dit opgelost is gaat de Polo uit elkaar. En daarna het belangrijkste; de motor echt goed aanpakken:
Kom nu al wel een paar dingen tegen; vooral voor de oude bigblocks is veel te vinden, maar voor 16V smallblocks niet zo veel, iemand die een adresje heeft voor lagerschalen voor deze blokken? Verder kan ik nergens met zekerheid een goede klepdekselpakking vinden voor de AFH, is dit standaard met vloeibare pakking gedaan :confused: Quote:
Quote:
Heb afgelopen weekend de banden laten demonteren en meteen de velgen even laten controleren of ze recht waren; kaarsrecht, alle 4 :D |
Is een rubber pakking zo ver ik kan zien:
|
Quote:
Als ik bij Mister-auto en mijnautoonderdelen kijk krijg ik een flesje vloeibare pakking van 120eu voorgeschoteld. Bij auto-onderdelen24 denken ze dat het een 8V is en bij autopartsmarket krijg ik een reeks met Mercedes onderdelen te zien :screwy: Even verder zitten zoeken, latere 16 kleppers, en ook de GTI's hebben sws vloeibare klepdekselpakking (#12) |
All times are GMT +1. The time now is 18:41. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.