Opgelost
Opgelost :thumbup:
|
is van de nokkenassensor,waarom het gedaan is is mij onduidelijk.ik kan me niet voorstellen dat een draadbreuk zo opgelost word door een garage? en het lijkt me ook niet dat je op deze manier een versleten ketting kan verdoezelen.zogauw het nokkenassignaal ontbreekt of niet klopt,heb je meteen een foutcode,en dus brandend MIL.
|
Opgelost :thumbup:
|
geen idee,het is iig niet origineel,dus je zal het los moeten maken om te zien hoe en wat....
|
lekkere puinhoop, dit is wachten op problemen! kun jij aldanniet weinig aandoen. maar laat het wel herstellen.
ik zou je hierbij eventueel ook kunnen helpen! |
Kijk maar eens naar welk nummer op de ECU die kabel loopt, dan weet je zo waarvoor deze is.
|
Opgelost :thumbup:
|
Schema heb ik wel voor je, maar kijk eerst naar welk nummer die kabel loopt..Die kleur zegt namelijk niks omdat die naderhand erbij getrokken is.
|
Opgelost :thumbup:
|
Opgelost :thumbup:
|
Ik zie de logica er echt niet van.
Is t geen ex LPG auto geweest ofo? Daar tref je soms ook de meest idiote bedrading aan. |
Opgelost :thumbup:
|
Je zou voor mooie origineel stroomloopschema moeten zien te bemachtigen om te kunnen zien waar dat draad nu voor is en of hij überhaupt nu nog wel een functie heeft wel of niet.
Misschien is er ooit een motorwissel geweest of kabelboom wissel dat ze daarom aan het rommelen zijn gegaan je komt wel vaker vreemde oplossingen tegen, als alles verder goed werkt en je geen stroringen hebt zou ik me er niet heel druk om maken. |
Je moet het nummer van de pinbezetting geven! Dus waar die kabel de stekker van de ECU in gaat, stekker los halen van de ECU en kijken welk nummer het is, dan kom je verder..
|
Opgelost :thumbup:
|
Geen dank hoor :thumbup:
Ga nu naar de Nedcar meeting, ik kijk vanavond, anders morgen wel even voor je welk nummer dit precies is en waarvoor deze pin normaal gesproken bedoelt is, dan weet je gelijk hoe en wat en is het zoeken naar je -wel- of geen probleem een stuk makkelijker :) |
Opgelost :thumbup:
|
Je moet een beetje wrikken met de ruitenwisserarm om hem los te krijgen.
Dus gewoon een klein beetje heen en weer bewegen en tegelijk trekken. Niet te ver buigen want dan verbuig je alles. Ze kunnen nogal vast zitten dit komt door de vertanding die er op zit en omdat het conisch is. Ikzelf gebruik als het echt niet makkelijk gaat een hele kleine poelie trekker. Maar die heeft natuurlijk niet iedereen standaard in zijn gereedschap voorraad. |
|
Opgelost :thumbup:
|
Opgelost :thumbup:
|
Dat verklaard meteen waarom hij los hangt, een AQP heeft hem namelijk niet..;)
|
Opgelost :thumbup:
|
Klopt, alleen bovenstaande motorcodes hebben er 2..
Snap zowiso niet waarom ze dit gedaan hebben, je ziet duidelijk dat daar iets mee gebeurt is, tape om de kabels, etc.. Zeker als er geen storing in de ECU staat zou ik me geen zorgen maken en het laten voor wat het is.:) |
Opgelost :thumbup:
|
Wat voor storing staat er exact in ??
Dat probleem was er waarschijnlijk al toen je de auto kocht ?? Ze zullen wel wat hebben proberen te omzeilen door er een extra kabel vanaf de ecu te trekken, dat kan het hele probleem wel verklaren, ook omdat je de storing nog erin hebt staan. De meeste ecu's zijn niet allemaal bezet qua pinbezetting, ligt dus ook aan de sensoren e.d. en je zou deze kabel dus net zo goed kunnen weg halen. Als je de bedrading van de nokkenassensor even door meet, dus stekker van de sensor en ecu af halen en de weerstand meten, als dat in orde is, dat is of de nokkenassensor kapot, of de ecu zelf. Die storing zal niet komen doordat de 2e stekker los ligt.. |
Opgelost :thumbup:
|
Deze problemen zijn in ieder geval allemaal opgelost :thumbup:
Bedrading netjes hersteld en nokkenas-sensor vervangen en alles weer ok :thumbup: |
Mooi ;)
|
All times are GMT +1. The time now is 13:56. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.