1988 polo steilheck
ik heb 15 december mijn eerste auto gekocht, een polo uit 1988, met dikke 1Liter motor. in goede staat. met zeldzaam weinig roest.
en vandaag EINDELIJK mn rijbewijs gehaald, en dat was wel goede motivatie om nog wat harder door te werken en het project hier te plaatsen. ondertussen ligt de polo grotendeels uit elkaar, allemaal kleinde dingen opgeknapt en gespoten, ben wel een pietje precies dus ik doe mijn best om alles zo netjes mogelijk te maken voor zover ik de kennis en de middelen daarvoor heb. de auto word gerold in ral6027, en heb ondertussen 80/60 verlaging besteld. foto's: dat waren zo eerst even de foto's, probeer de rest hier ook bij te houden. zit echt al heel erg veel werk in, ook dingen die niet meteen op zullen vallen.. de grote zichtbare oppervlakken moeten nog even wachten op beter weer, voordat daar verf op komt. |
Lekker kleurtje! :thumbup:
|
Tof kleurtje inderdaad! Moest meteen aan deze denken:
|
baalde ik wel wat van toen ik die foto zag toen ik net was begonnen met rollen :screwy:
volgensmij heeft die ook nog de velgen er onder die ik het liefst ook zou willen, (tramont ty2 geloof ik) |
Maakt niet uit toch? Gewoon ook iemand die dezelfde smaak heeft. En zovaak zullen jullie elkaar niet tegenkomen denk ik ;)
|
Quote:
nee klopt, maar heb er best wel lang over nagedacht wat ik wou, vooral die kleur. dus was wel even wat jammer, meer ook niet haha. |
Lijkt mij ook wel wat voor op de 86c....... :D
|
wordt goed aangepakt die polo !!
wel jammer dat je er nog niet in kan rijden als je net je rijbewijs hebt.. |
Quote:
Ah joh. De benzine is toch niet te betalen. |
80/60 verlaging set is binnen, vandaag poging gedaan er onder te gooien, vrij ingewikkeld, vooral de voorkant geen idee hoe ik dat moet aanpakken.
achterkant uiteindelijk wel los gekregen maar nu zie ik dat de veer en de schokdemper helemaal niet korter is dan het origineel, klopt dat wel?? de set: de situatie: de waardeloze hulptroepen: het probleem: evenlang...... |
Die veren een stuk meer in als ie eenmaal op z'n wielen staat.
En je kan de hoogte ook nog verstellen he, daar zijn die inkepingen voor. Voorkant moet het hele fusee eraf en dan de demper uit het fusee halen door de bovenste dop los te draaien. |
oh oke duidelijk!
nog 2 vragen, de veerschotel die er bij geleverd is, voor de schokbreker achter, is niet vast te zetten, blijft die gewoon op zn plek door de druk van de veer? en moet ik alle plastic en rubber delen van de originele schokbreker (zie foto vorige post) overzetten op de nieuwe schokbreker? of de nieuwe schokbreker zonder die al die zooi gewoon monteren? |
nou eindelijk alle 4 hoeken verlaagd, niet mijn favoriete deel van dit projectje moet ik zeggen.
10 gaten per hand krijg je er ook gratis bij -gert- nieuwe stuurkogel is onderweg, die moest helaas doorgeflext worden. hoop wel dat die nog aardig inzakt als de auto weer wat compleet is. achterklep binnenkant in kleur en weer gemonteerd: wielkasten strak gemaakt na lichtelijk verbreden: (lijkt op de foto niet erg succesvol) |
Quote:
EPIC! :thumbup: |
Leuk bezig!
|
:)
|
Gaaf man! Lekker sfeertje op de foto ook!
|
gaaf, lekker kleurtje ook :thumbup:
|
Alleycat's ?
|
|
thanks!
@audi1981, heb helaas geen allycats kunnen vinden, heb 2x BBS mahle en 2x merkloos, die er gewoon hetzelfde uitzien. @ghop, ben er bekend mee! |
:thumbup:
|
zit met plakband er op, maar zou wel geinig zijn;
heb de laatste apk puntjes gefixt, en dan word die volgens planning deze week goedgekeurd :D eindelijk rijden! |
Ziet er vet uit!!
|
rij er inmiddels al een tijdje mee rond met veel plezier, nog een en ander verbeterd/opgeknapt
vandaag eindelijk goed voorscherm er op gezet. zondag naar mivw, totaal +-450 km, spannnnnnend |
inmiddels weer wat gebeurd..
distributie riem vervangen. g40 interieurtje wat mooi bij de kleur past, in mooie staat. centra pepperpots 13x6 met nieuwe 145/60 bandjes in matzwart paar fotootjes, helaas was het te donker voor een mooi totaalbeeld foto. plannen: velgen gunmetal grijs maken ander stuurtje (spucknapf verkocht) donbkerblauwe kentekenplaten (zal niemand het mee eens zijn haha) deuren beter laten sluiten, al heb ik geen idee waarom ze niet mooi sluiten, zit nog 1 cm ruimte tussen als ze dicht zijn.. en ik zou graag de voorkant nog een paar centimeter verlagen maar da's lastig. |
Je kan je veren laten persen of een ring er van af slijpen :shake:
|
Gewoon de flex erin en een of twee windingen eraf. Je loopt alleen risico dat ze daardoor los gaan liggen bij uitveren. Dat is met rijden verder geen probleem, alleen voor de apk :thumbup:
|
inmiddels weer vanalles gedaan.
in de winter nog een keer helemaal gestript om alles wat netter te maken en wat extra laagjes te rollen. veerschotels voor 35mm lager laten lassen. wielkasten in kleur. nieuwe remmerij redelijk zeldzaam GT luchthappertje geplaatst zwarte gt zonnekleppen geplaatst twingo dak volksforum stickertjes geplakt. oud plaatje: |
Leuke steilheck zo!
|
Ik dacht dat hij in onderdelen weg ging?
|
niet meer :D
|
Gelukkig. Je hebt er al zoveel aan gedaan.
Hoop deze nog een keer in het echt te zien. Je woont alleen zo ver weg. |
Echt een knap ding !
|
Gaaf man . Blijft leuk spul
|
Echt zoon leuke steilheck en ook ontzettend mooi gerold!
Lijkt wel of de kleur af fabriek erop zat, |
.
|
Quote:
kan ook, staat momenteel nog een polo op marktplaats waar 1 op zit, verder nog nooit gezien. deze sproeiers zijn er niet ingemaakt sjon, is origineel. beetje jammer dat ik nu dubbele sproeiers heb :D |
Als ik dit zie wil ik er ook weer eentje...top ding!!!
|
.
|
All times are GMT +1. The time now is 05:23. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.