Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   16v ontsteking (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=11256)

Rickyrick 12-06-2005 15:00

16v ontsteking
 
Zit nog een beetje te twijfelen over de ontsteking.

Ik ken 3 mogenlijkheden:

- Peugeot 205 GTI 1.9 Stroomverdeler
- Ontsteking uit een Golf 1.3 oid.
- Gewoon de 16v ontsteking gebruiken

Wat is de beste oplossing? en wat heb ik nodig wat betreft kabels van de kabelboom mocht ik de standaard 16v onsteking gebruiken?

fre-golf1-16v 12-06-2005 18:22

hoe werkt dat met zon 1.3 onsteking op een 16v

OliverĀ® 12-06-2005 20:26

Peugeot 205 GTI 1.9 Stroomverdeler

klinkt interesant, kan je hier iets meer over vertellen?

Rickyrick 12-06-2005 20:33

Die 1.3 ontsteking zou betekenen dat je de simpele kabelboom en ontsteking van bijv. een 1.3 zo kan overzetten.

Ik ben niet zo'n fan van kabels dus lijkt me een 205 gti verdeler handiger, die werkt op vacuumvervroeging en zit net zoals bij de 16v ook op de nokkenas, ideaal dus!

Clifton 12-06-2005 22:17

Een ontsteking van een Seat Ibiza system Porche motor kan ook.

Dennis@polo86c.nl 12-06-2005 22:30

Quote:
Originally Posted by Rickyrick
Die 1.3 ontsteking zou betekenen dat je de simpele kabelboom en ontsteking van bijv. een 1.3 zo kan overzetten.

Ik ben niet zo'n fan van kabels dus lijkt me een 205 gti verdeler handiger, die werkt op vacuumvervroeging en zit net zoals bij de 16v ook op de nokkenas, ideaal dus!


Volgens mij zitten ze allemaal op de nokkenas of niet?

steven16v 13-06-2005 09:15

Quote:
Volgens mij zitten ze allemaal op de nokkenas of niet?


Dat lijkt mij wel. Anders zou het niet kunnen passen.

Stijn 13-06-2005 10:16

Wat Tick bedoelt is
-16V stroomverdeler met 1.3 onstekingsboompje (simpele bedrading met enkele module)
-16V stroomverdeler met totale 16V ontsteking (vacuum gezeik en ingewikkeld)
-Pug GTI stroomverdeler

Rickyrick 19-06-2005 19:52

nou heb een Peugeot gti stroomverdeler binnen maar er zit niks aan vacuumvervroeging op :-S

Marcski 20-06-2005 15:18

dat klopt juist!
die peug gebruikt centrifugaalvervroeging, zodat juist je vacuum komt te vervallen

Rickyrick 20-06-2005 15:49

Quote:
Originally Posted by Marcski
dat klopt juist!
die peug gebruikt centrifugaalvervroeging, zodat juist je vacuum komt te vervallen


Damn, toch wel :(
Heb nu net een Seat Ibiza Porsche system ontsteking met Polo 2 kabelboom gemonteerd...
Naja ff kijken wat beter werkt, twijfel er niet aan dat ik 1 van de 2 oplossingen kwijt kan aan een ander ;)

Marcski 20-06-2005 20:34

let je wel op waar je je vacuum aansluit dan? kijk even op die ibiza waar hij vacuum vandaan wil hebben

Rickyrick 20-06-2005 20:41

Quote:
Originally Posted by Marcski
let je wel op waar je je vacuum aansluit dan? kijk even op die ibiza waar hij vacuum vandaan wil hebben


die had hem op de carburateur, ik zal hem dan wel op de aanzuigbrug moetenaansluiten?

Marcski 20-06-2005 20:55

lees dit even door:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1832644

Rickyrick 20-06-2005 21:56

Quote:
Originally Posted by Marcski



hmm niet dat ik daar veel vrolijker van word! thanks anyway!
Dus in princiepe moet ik een aftapping maken in mn carb voor de gasklep?

Marcski 20-06-2005 23:43

daarom is die peug verdeler zo ideaal, die heeft centrifugaalvervroeging, dus je vacuum komt te vervallen, en kan je de vacuumaansluiting op je spruitstuk direct op je rembekrachriger aansluiten.

Rickyrick 21-06-2005 07:57

dus dit is volgens jou wel de goede?
want op de dikke kabel naar de bobine na is er helemaal geen contact met de bobine..


Marcski 21-06-2005 12:36

geen idee, ik heb geen ervaring met die peug ontsteking

Fred 21-06-2005 12:43

Quote:
Originally Posted by Marcski
daarom is die peug verdeler zo ideaal, die heeft centrifugaalvervroeging, dus je vacuum komt te vervallen, en kan je de vacuumaansluiting op je spruitstuk direct op je rembekrachriger aansluiten.



Mechanische stroomverdelers hebben over het algemeen zowel vacuum als centrifugaal vervroeging..beide met hun eigen specifieke doel...

Dus als je een van de twee laat vervallen werkt ie niet zo als het hoort ...

Allart-Ghetta 21-06-2005 13:02

Beetje dom om voor een straat auto je onderdruk vervroeging te laten vervallen.

Voor een full race of cross motor die alleen vol gas goed moet lopen is een centrifugaalvervroeging perfect.

Rickyrick 21-06-2005 16:38

Dus wel die ibiza ontsteking laten zitten?

ff zien dan waar ik de vacuum vandaan pak, zal het echt zo negatief uitpakken als ik hem van de aanzuigbrug haal?

serge pot 21-06-2005 22:45

reeds uitgelegd via pm

Marcski 22-06-2005 08:16

Quote:
Originally Posted by Allart-Ghetta
Beetje dom om voor een straat auto je onderdruk vervroeging te laten vervallen.

Voor een full race of cross motor die alleen vol gas goed moet lopen is een centrifugaalvervroeging perfect.


ik was in de veronderstelling dat die peug origineel geen vacuumvervroeging had, maar wel dus?

Rickyrick 22-06-2005 08:48

Mja blijkbaar wel, heb nog even gezocht maar alles wat ik tegen kwam is met vacuumvervroeging..

Dit stuurde Serge me in de PM

Quote:
vacuum kun je voor de ontsteking van cylinder 2 en 3 pakken idd vlak voor de gaskl;eppen .wel aan de inlaat zijde van je spruitstuk.
vacuum van je rembekrachtiger pak je gewoon van 1 cylinder


Dus dat wordt denk ik boren in de carb? :(

Rickyrick 27-06-2005 20:34

Stijn vroeg of bij de Ibiza 't vacuum voor of na de gasklep wordt getapt.
Dus ik weer naar de sloop, bleek dat dit dus na de gasklep gebeurd.
Vandaar dat ik het ook op de 16v gewoon op de aangzuigbrug aansluit..


All times are GMT +1. The time now is 07:00.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.