Gezocht: Audi 80 Competition
Hallo,
Ik ben op zoek naar een schadevrije Nederland geleverde Audi 80 Competition. Er mag technisch of aan de lak wel wat aan mankeren, maar het is het meest belangrijk dat het een schadevrij chassis is zodat ik in elk geval een hele goede basis heb. Ik ben vandaag wezen kijken in Friesland voor een Competition die nu op Marktplaats staat, maar heeft aan de achterzijde in elkaar gezeten en heb ik dan ook laten staan. Technisch is een auto altijd wel weer goed te krijgen maar van oude schades word een chassis echt slechter van. Auto's die op dit moment te koop staan waarvan ik weet dat ze schade etc hebben gehad en het niet gaan worden: 67-PT-LZ LN-DD-91 Van deze auto moesten er 3 deuren worden vervangen en een deuk in het scherm worden gerestyled. Misschien dat dit wat is, maar ben er nog niet zo zeker van. HT-JV-01 Linker achterschade. Er is aan gelast, maar is wel netjes klaargemaakt, maar is niet wat ik wil als basis ivm de verzinkte koets. HT-SX-90 Is goedkoop, maar heeft een scheur in de achterbumper, ziten grotere gaten in de hoedenplang gezaagd voor grotere speaker, 1 scherm is slecht gespoten wat door oude schade komt en heeft 2 antenne-gaten in het dak geboord. Ik hoop dat iemand mij hier aan helpen kan, Wilco Schimmel T: 0629066190 |
|
Quote:
Ik ben hier gisteren wezen kijken en heeft links achter in elkaar gezeten. Dit is ook 1 van de 2 kentekens die ik er bij heb gezet waarvan ik nu weet dat ze het niet gaan worden. Technisch is alles te vervangen, maar een schade koets is voor mij niks mee te beginnen omdat ze hier heel veel slechter van zijn geworden. Toch bedankt voor het opzoeken :) |
Rs2 sedan wilco?
|
Quote:
Ik heb me voor de zekerheid eens héél goed in m'n ogen gewreven, 3 leesbrillen opgezet en de advertentie op de muur geprojecteerd, maar ik lees toch écht een ander kenteken? |
Quote:
Sorry kerel je hebt helemaal gelijk, mijn excuses hier voor :shame: Ik waardeer je hulp zeker en ben blij dat er mensen zijn zoals jij die helpen willen, waardoor een forum als deze veel meerwaarde heeft :thumbup: Dit is wel de auto waar ik gisteren ben wezen kijken en is dan ook de gene met de linker achterschade. Ik zal deze aan het lijstje toevoegen bij de gene die hem niet gaan worden ;) |
Quote:
Niks nieuwsgierig :) Nee geen RS2 al vind ik dit wel een super idee, maar wil hem begin jaren 90 BTCC-style klaar maken :rolleyes: Omdat ik mijn Porsche 964 heb verkocht, mijn blauwe mk2 aan het klaarmaken ben om straks misschien te kunnen gaan verkopen en mijn Seat pas over 2 jaar klaar zal zijn en niet geschikt is voor op de weg, en 3 kinderen heb waar ik graag een rondje mee wil rijden deze zomer, ben ik bezig om iets klaar te maken om plezier mee te hebben op bv de zondagen, ijsje kopen en een keer vrij-rijden op het circuit, time-atack, meeting etc :D Even kort gezegd, wil ik nu graag een auto waar ik niet aan hoef te lassen, erg mooi vind en veel leuke dingen mee kan doen en betaalbaar blijft. Het is de bedoeling dat ik deze ga klaarmaken met een admosferische 2.0 20V motor met een setje throttle bodies etc en zo rond de 250 pk zal hebben wat meer dan genoeg is voor veel plezier. Dit past er makkelijk in, heb er nog heel veel voor liggen wat ik kan gebruiken. Verder nog een paar mooie kuipjes, race-stuurtje, wielophanging aanpassen, dikke remmen en een setje dikke 18 inch old-scool-race -BTCC-style wielen (Heb deze al besteld, maar houd dit nog even voor me ;) Wil hiermee naar de meetings deze zomer en gaan gebruiken om wat leuke dingen te gaan doen om zo wat meer actief te zijn op meetings en evenementen enz waar ik mijzelf te weinig laat zien en ook echt zin in heb :) Ik heb gewoon geen tijd om van alles te maken voor mijzelf want heb inmiddels ook de Porsche 944 V8 verkocht omdat ik er niet aan toe kom en veel te veel tijd in gaat zitten waarmee ik niks kan voor het bedrijf als ontwikkeling of reclame, want het is niet de bedoeling dat ik mij wil gaan bezig houden met Porsches omdat er al veel te veel bedrijven zijn die hier mee bezig zijn en ik het VAG erg leuk vind en niet van alles wat wil doen. |
Ok.. Naja alle goede competitions zijn helaas allemaal gebruikt als basis voor rs2 sedans.. Aangezien een s2 sedan zo zeldzaam als een limited is
|
Stonden een paar maanden geleden 3 stuks op mp te koop, waren allemaal weg voordat ik er naar kon gaan kijken...
Hier staat er nog een, maar da's een belg... |
Quote:
S2 sedan zijn er 306 van gemaakt en een limited 71, Een RS2 sedan is er ooit maar 1 van gemaakt en staat in het Audi Museum. Ik wil geen 5cilinder turbo omdat dit zijn wegligging zeer slecht beinvloed en ik echt niet fijn vind rijden, hoe mooi deze motor ook is en klinkt. De Audi 80 STW is dan ook mijn grote voorbeeld. De Competition ook gemaakt als homelegatie-auto voor deze STW waarvoor ik deze dan ook erg waardeer en deze style wil handhaven en hem ten alle tijden weer terug wil kunnen bouwen naar origineel :) Er zijn er maar 2500 van gemaakt tov een rallye waar er 2x zoveel van zijn gemaakt en is lastig om een nette te vinden. Ik heb een zwak voor deze begin 90's auto's die dan ook in het rijtje hoort van de E30 M3, Mercedes 190 Evo enz, maar word nog erg ondergewaardeerd. Zo was ik ook ooit in het bezit van een Mercedes 190 EVO 2, maar heb ik uiteindelijk verkocht omdat ik er te zuinig op was en omdat ik er nooit mee reed. De onderdelen van deze EVO waren echt onbetaalbaar voor iemand zoals ik en staat nu bij een verzamelaar in Engeland. Omdat deze Audi wel bijzonder is, maar niet duur en de onderdelen ook goed betaalbaar en niet zo bijzonder zijn, hoop ik hier lekker me te kunnen gaan rondrijden en plezier te hebben :) |
Ik ken t verhaal van de competions...Heb er ooit eentje gekocht voor mijn neefje..
|
Quote:
Perfect, want er zijn niet veel mensen die dit weten. Ik kan ook goed begrijpen dat er mensen zijn die deze auto niet helemaal snappen, want 140pk in een auto van 1300kg en oude techniek als KE-tronic maakt hem nu niet echt een racemonster of bijzonder. Voor het mooie had ik hier zo'n 5 jaar geleden naar op zoek moeten gaan want er zijn er al veel gestript in tussentijd. Mocht je een nette weten of tegen komen hoor ik dat graag :) |
Quote:
Haha, no problem :thumbup: Heb je die LN-DD-91 ook in Friesland bekeken? Ik weet er hier (=Friesland) nog eentje in de buurt, maar weet dat het kenteken sowieso begint met LN-DD. De auto in kwestie is een zwarte Competition. Ik weet niet of die auto ook te koop is, maar zou dat morgen met een telefoontje wel te weten kunnen komen. |
Quote:
Ik heb meerdere keren contact gehad met deze man. Hij staat nog te koop op een Friese advertentie-site voor 2750 Euro. Probleem is dat er 3 deuren moesten worden vervangen en een deuk in het achterscherm moest worden gerestyled waar ik niet zo'n fan van ben. Techniek wat minder ok, maar deze staat van de koets zegt ook wel wat en heb ik niet zo'n goed gevoel bij. |
Quote:
We hebben het in dat geval over dezelfde. Als het goed is, is het restylewerk en het vervangen van de deuren nu gedaan. Als ik me niet vergis zat die deuk trouwens in het linker voorscherm. Heb je de Competition tussen 'Audi-onderdelen' op MP ook al gevonden? |
Quote:
Heb ik gevonden en heb ook contact gehad met hun. Ik heb er wel aan zitten te denken om een wat mindere te kopen en om deze in zijn geheel over te laten spuiten, maar ik heb de tijd hier niet voor, want wil er mee gaan rijden binnen een paar maanden. Zou wel een leuk project zijn voor iemand, dat wel. |
Gebroerders alkema?
|
Quote:
Ken ik niet, zou je daar wat meer over kunnen vertellen? |
Oh die slopen altijd wel een competition of 2 per jaar uit buitenpost..http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...previousPage=lr
|
Quote:
Perfect, Ik heb ze meteen een mailtje gestuurd, Bedankt :thumbup: |
|
|
Quote:
Deze ben ik mee bezig geweest. Heeft een scheur in de bumper, zitten andere velgen onder, grote gaten in de hoedenplank gezaagd voor grotere speakers en een voorscherm heeft schade gehad en is slecht gespoten. Ik weet nog niet of ik dit zie zitten, maar misschien als er niks anders te vinden is. |
Quote:
Lijkt mij een eerlijke originele auto, maar is zilver grijs waar ik even aan moet wennen misschien en moet ik invoeren. Eerst nog even wat geduld hebben denk ik. Ze zullen allemaal wel wat mankeren en zal daar een keuze uit moeten maken. Ben nog maar kort op zoek waardoor ik nog even zal wachten in de hoop dat er nog wat beters te koop komt, maar toch voelt deze wel goed :rolleyes: |
Was de netste die ik kon vinden
|
En ik had hem ook al gepost... ;)
|
Quote:
Oja idd, Ik denk dat ik deze auto in antraciet toch wel het mooist vind al is dit de meest voorkomende kleur. Delen zoals de achterlichten komen hier wel het mooiste uit vind ik. |
Bij autobedrijf van varik in woerden staat er ook 1.Een rode met lx nummer.Ze adverteren er niet mee,maar staat er al heel lang op hun terrein.En dat is een mooie auto.Auto reed altijd bij ons in de omgeving.Volgens mij hebben hun hem gekocht met diefstalschade.En grote klapper heeft die volgens mij niet gehad.misschien is dat wat voor je?
|
Quote:
Daar heb ik wat aan, thanks :thumbup: Ik heb met hun gebeld en zij hebben deze auto nog staan. De man die hier alles vanaf weet zou mij over een uurtje terug bellen. Ik weet niet of rood mijn favoriete kleur is, maar dit schijnt een mooie metalic rood te zijn. Wat vinden jullie van een auto als deze in het rood ? |
hij is gewoon uni kleur rood,en geen metallic.
|
Hier een rode competition voor het idee... Hij heeft op de foto's wel een rare metallic glans terwijl ze normaal uni rood zijn
http://suchen.mobile.de/auto-insera...Features=EXPORT |
Quote:
Goed om te weten dat deze gewoon uni-rood is want ik ken de rode kleur ook van het opgegeven linkje waar hij echt metallic lijkt te zijn. Ik ben er al wel achter dat ik dit beter zo'n 5 jaar geleden kon bedenken, want het valt mij erg tegen om nog een eerlijke en nette Competition te vinden, maar ik heb nog wel wat geduld gelukkig. Ik ben helemaal wild van de beginjaren 90 toering-cars, maar heb nooit echt in de gaten gehad dat er naast de M3 en 190 Evo enz ook deze Audi werd gebruikt. Ik denk dat dit komt doordat deze voornamelijk in Italie heeft gereden en nooit heeft meegedaan in de BTCC. In de BTCC kwam Audi pas voor het eerst met de A4 STW |
Quote:
Deze rode Competition blijkt een Originele Nederlandse te zijn en heeft een lange tijd te koop gestaan voor nog geen 4000 Euro. Ik denk dat hier iemand wat probeert te verdienen. Hij lijkt wel erg netjes te zijn en heeft weinig gelopen, dat wel :rolleyes: |
Quote:
Een goede competition is inderdaad moeilijk te vinden... Misschien eens kijken voor een V8? Ook een echte 90er touring car :) |
Quote:
Ik denk dat dit wel een nette competion is,misschien goed om te weten dat hij een keer overgespoten is onder garantie van audi ivm verkrijten van de lak. Bedrijf die hem nu te koop heeft staan staan hier in de omgeving goed bekent. |
Quote:
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik hier ook al stiekem naar gekeken heb :) Het enige nadeel is dat ik hem best wel groot vind en ik bang ben dat het sportief rijden wat ver te zoeken is. Een Audi 80 geeft mij nog wel het GTI-gevoel. Ook de voorwielophang is erg twijfelachtig van een V8, want is niet echt stijf te noemen en zou niet weten hoe dit te kunnen verbeteren. |
Quote:
Er zijn verschillende mensen die een V8 gepakt hebben voor circuitgebruik. Ik denk dat je met een goede KW schroefset en HP2 remmen een heel eind komt. Ze zijn niet voor niks weltmeister geweest met een V8 :) Ik weet dat een V8 DTM destijds goed was voor meer dan 300 km/u en een flinke acceleratie.. Moet ik wel zeggen dat ze er een paar honderd kg vanaf gestript hadden :tongue: Maar een leuke V8 is een stuk makkelijker te vinden voor weinig geld, er worden er ook genoeg gesloopt voor onderdelen. En het geluid is zoooo lekker :D Alleen een handgeschakelde is wat moeilijker te vinden... |
Quote:
Ik heb met deze man gesproken en deze auto is wel een verhaal apart. Het is een originele Hollandse auto en is pas in 97 op kenteken gezet. Hij heeft wat vandalisme schade gehad wat bestond uit een paar ramen stuk en wat krassen over de auto. Zij hebben hem in zijn geheel overgespoten in een 2-laags systeem waardoor de kleur niet meer verschiet zoals deze origineel deden. Hij heeft maar 87.000km gelopen wat natuurlijk uniek is. Ook is deze voorzien van een fabrieks-schuifdak wat ik wat vreemd vind aangezien dit de eerste is waarvan ik dit weet. Ik weet niet of ik dit als positief of negatief moet zien omdat een racer dit niet hoort te hebben en van mij ook niet hoef. Ik had voor een paar jaar terug een Mercedes 190E EVO2 en deze hadden bijna allemaal een schuifdak en vond ik niet hinderlijk. Hij heeft nergens in elkaar gezeten en is overgespoten omdat hij bekrast was wat in mijn ogen geen negatieve gevolgen heeft op het chassis en als voordeel nu beter goed gespoten is in de originele lak. Ik ga hier woendag-avond bij kijken en ben benieuwd of ik deze 80 in het rood wel mooi ga vinden. Ik ga nog wel verder met zoeken, maar dit ziet er op zich wel positief uit ;) Vraagprijs is 6000 Euro, maar heb ik er wel voor over als hij echt zo netjes is, maar weet niet of het em gaat worden ivm de rode kleur. |
Quote:
Rood is het nieuwe wit,de kleur van 2013 ;) Ik weet nog dat die auto afgeleverd is en daarna vaak bij mij in de straat stond.ik werkte toen bij een schadebedrijf die de schades verzorgde van de lokale vw dealer.Zodoende kregen we ook de auto om hem over te spuiten.Als hij van 1 eigenaar is geweest zal de complete historie ook wel aanwezig zijn.Ben benieuwd,succes :thumbup: |
Quote:
oude van mijn neefje had ook schuifdak.. |
All times are GMT +1. The time now is 22:30. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.