Dc's Mk1 G60
Hallo allemaal ,
de meeste kennen mij van dit project : Dit project is volgens mij in ver gevorderde staat naar volgend jaar toe: Skibox gaat er niet meer opkomen Misschien nog ooit andere velgen maar dan moeten deze eerst de deur uit bedoeling is er geen extra geld meer in te steken omdat ik nog iets nieuw wilde ben ik opzoek gegaan naar iets om aan te werken. Eerst een beetje gekeken naar een porsche 912 maar niet echt iets gevonden en ook enorm duur. Dan opzoek gegaan naar een VW Golf MK1 En op deze uitgekomen: Zo stond hem er bij Eerste tankbeurt Reed beter dan ik dacht G60 blok gaan halen Op de aanhangwagen Plannen een complete restauratie Engine swap natuurlijk Vanbinnen een complete rally look hier en daar wa dingen strak maken EN dan genieten *:D *maar denk dat , dat pas zal gebeuren binnen 2 Ã* 3 jaar * Tussen door mij ook nog bezig gehouden in de zomer met de bouw van men garage in de achtertuin compleet van 2e hands onderdelen en eigen constructie en plannen Grote : 6m20 op 6m20 voorzien van elektriciteit, internet, telefoon systeem met het huis, Alarm Dat is het zo een beetje wat me nu te binnen schiet foto's van de eerste werkdag met chef mechaniek der bij :P Pretty empty hij kwam hij zag en hij brak de boel af ^_^ anders denkt iedereen dak niks doe :P Don padre voor de vensters na 6u werken En de volgende serie foto's van gisteren en vandaag Steunen los Up is the way bijna der onderuit net niet de strijd gewonnen , engine is out voila bijna leeg we kunnen aan de slag voor een cleane engine bay dan toch ma eens begonnen alles op te ruimen , want had plaats te kort oude motor toch nog ma effe bijhouden het nieuwe hart en alles in bakken gestoken en gelabeld Dat was het voor vandaag , best tevreden Greetz DC |
Dat wordt vast een mooi eind resultaat. Veel succes ermee, ik blijf m volgen
|
Leuk projectje, carrosserie ziet er ook nog goed uit wat ik zo zie op de foto.
Ik zou zeggen maak er iets moois van, maar dat zal gezien je andere auto wel goed komen :thumbup: |
Ziet er goed uit ga zo door !! ben benieuwd naar de rest
|
Leuk project. Koets ziet er goed uit! :thumbup:
|
Mooie garage, en gaaf project!
|
erg benieuwd! de garage ziet er in iedergeval erg netjes uit :thumbup:
|
Kan aan mij liggen, maar ik zie maar 1 foto. Alleen van de Skoda..
Of het ligt aan mijn computer :D |
propere werken Wilfried!
ben benieuwd naar het resultaat! grtz K. |
Quote:
Quote:
Quote:
tot nu toe kan ik alle originele onderdelen opnieuw gebruiken en de kas is nog zeer goed , enkel aan de vulhals van de tank is er een klein gaatje , maar niets ergs Quote:
denk dat de rest ze wel kan zien of niet ? zou eens kijken naar je pc instellingen want alle foto's komen van dezelfde site Quote:
Quote:
Thx ben er ook zeer tevreden mee Quote:
we doen ons best :) maar zal nog even duren Quote:
Thx Kenny en ge komt ma eens kijken hé Greetz DC |
leuk project, deze ga ik zeker volgen.
|
Quote:
thx zal proberen zoveel mogelijk foto's te posten bij deze dus Nog wat foto's van de werken op zaterdag voorruit er uit , ging als een fluitje van een cent dashboard out Kabelboom er uit en gelabeld met als resultaat een volledige kale voorkant :P volgende werk is de voorophanging, achterophanging, stuurstangen en de benzinetank er onder uit halen dan proberen een autokantelaar te maken voor de golf in te hangen en dan kunnen de schuur en andere werkjes beginnen niemand die toevallig zo een autokantelaar staan heeft waar ik enkele zaken mag komen opmeten ? Greetz DC |
mag ik vragen welke kabelboom je overal voor gaat gebruiken?
|
Quote:
een gedeelte van deze kabelboom en dan een gedeelte van de kabelboom van de G60 Greetz DC |
Toppie!!
|
Quote:
THX Romar deze week niet veel tijd maar hoop toch donderdagavond en zaterdag er aan te kunnen werken Greetz DC |
Je bent er direct goed ingevlogen. Gezien je vorige project gaat dit ook geen half werk zijn heb ik het vermoeden. Leuke grage ook trouwens.
Die kast is echt wel in heel goede staat als ik de foto's zo zie. En al een complete g60 swap zo te zien. Ik ga de bouw zeker volgen, goeie keuze :thumbup: |
Quote:
Als we iets doen dan beginnen we direct goed hé :D Nu is het alleen de kunst van dit vol te houden Ik wil echt alles tot in de puntjes doen , dan heb ik maar 1 keer werk en geen 2 keer half werk Thx , daar hebben we ons deze zomer mee bezig gehouden met de garage , is grotendeels gebouwd van 2e hands materiaal , maar dat zie je er niet aan ;) Jup complete G60 met chip van JD op 218 PK Ik volg jou project ook op de voet hoor is een knap voorbeeld :thumbup: Greetz DC |
Quote:
Volhouden is de kunst idd, bij mij is het nu allemaal ook wat stiller spijtig genoeg. Ik ben benieuwd hoe jij alles gaat doen, racey stijl lees ik. Dat staat mij in elk geval al aan :D Die garage ziet er spik en span nieuw uit idd. Altijd leuk om ergens aangenaam te kunnen werken, dat motiveert. |
Quote:
Jup race stijl heb wel de nodige ideeën maar nu ze verwezenlijkt krijgen maar we zien wel ;) zeer aangenaam werken en geen verplaatsing moeten maken enzo , bij deze wintertemperatuur ver onder nul is het er zonder verwarming niet onder de 13°C geweest en na een half uur moet ik de verwarming uitzetten of ik begin te zweten tijdens het werken maar heb nog wat foto's van dit weekend kas omhoog gezet om de as en de naftbak er onderuit te halen achteras Flying Golf tank verwijderd Nog 2 porsche klinken opgehaald in Eindhoven :thumbup: :D dirty works 9 kilo der vanaf al een klein stukje proper :D Linker achterkast , veel plamuur en shit zoals te verwachten , maar toch jammer de achterste kassen zien er niet zo goed uit :( binnenkant van de auto , valt nog mee Rechter achterkast vermoed dat ik twee nieuwe achterste randen nodig ga hebben Nu zijn we een auto kantelaar aan het maken om gemakkelijker aan de bodem en dergelijke te werken Greetz DC |
Een hele job om de bitumen weg te halen binnenin hehe. Sterk bezig! Ik heb nog 2 nieuwe achterranden liggen die weg mogen. Als je interesse hebt hoor ik het wel.
Groeten |
Mooi project dat je van plan bent maar hoe ga je hem wettelijk in orde krijgen om hem te laten keuren?
Ik lees op de site van BFOV dat het er zo goed als door is om de oldtimers 3-jaarlijks te laten keuren. |
Quote:
Nu krijg je een oldtimer ook gekeurd met een ander motor en ophanging. Waarom zou het dan ook niet gewoon gaan? Of zijn ze van zin om alle oldtimers alleen origineel en volledig in orde een groene kaart te geven? Dan gaan er nog bitter weinig rondrijden :D Ik hoop dat oldtimers altijd wel iets soepeler zal blijven :rolleyes: |
Heeft in principe nooit gemogen , natuurlijk als ze het niet opmerkten want als je bv in een golfke 1100cc een 1300cc in legde was dat geen 'probleem' omdat ze het verschil niet zagen maar ga je er een 2.0 16v of iets dergelijks in leggen ga je toch niet rond geraken met je keuring schat ik ook al is het een oldtimer.
Trouwens toen ik vorig jaar met m'n mk2 naar de keuring ging als oldtimer was het allemaal toch al veel strenger dan een jaar of 5 geleden, er werd trouwens al naar de motornummer ed gekeken. Als je alles goed naleest op de site van BFOV gaat het er in de toekomst voor de oldtimers allemaal wel een beetje strenger aan toe gaan , 1 groot voordeel gaat wel zijn dat je er dan onbeperkt mee mag rijden (niet meer tussen zonsopgang en zonsondergang , straal van 25km , .......). |
Quote:
De nieuw oldtimerkeuring is er nog lang niet door, keuring weten ze nog steeds van niks en vanaf het moment dat de wet ingaat hebben we nog steeds 3 jaar vrij spel :D |
En dan om de 3jaar je motor effe wisselen met de originele?
|
Dat zijn zorgen voor later ;)
|
Quote:
zo denk ik er ook over. het opbouwen is nog zo plezant :D en ik heb in de wet over oldtimers gelezen dat er een andere motor in mag liggen. je bent alleen verplicht dit aan de verzekering te melden. |
Er is nog niks officieel
Moest het officieel worden dan zien we wel En er zijn altijd oplossingen ;) De een al wat gemakkelijker dan de andere Zaterdag beginnen we aan de bouw van het auto spit Greetz DC |
Quote:
Ja is een mottig werkje en stinkt verschrikkelijk. 2 originele achterranden ? Ga het eens bekijken met de carrossier en dan hoor je nog van mij :D Greetz DC |
Ik kom echt te weinig meer op dit forum :D
Welkom Wilfried :thumbup: fijn om u ook hier voortaan te treffen ik hou je in de gaten en we zien elkaar op EURO SUNDAY!! |
deze even up to date brengen
want zijn mensen die denken dat ik er al mee gestopt ben :) NOT :D wel een tijd ziek geweest maar zijn al wat vooruit gegaan spit gebouwd om de wagen in te hangen Greetz DC |
het tweede deel kit afdoen :screwy: dirty works :angryv:
Met de hulp van Ibiz@ke veel stof en smerig spul En we gaan er volgende week lekker tegen aan Greetz DC |
Quote:
haha ben ook even afwezig geweest maar we gaan er direct terug invliegen En kom zeker iets zeggen op EUROSUNDAY ;) Greetz DC |
ja vent!
met men sigaret in men smikkel!!!!! hahahah Der kleine renner!!!! |
Goed bezig Wilfried :thumbup: altijd fijn sleutelen met hulp van de gestopte peuken verslaafde.........
O nee wacht wat zie ik daar tussen z'n lippen uitsteken? :D :tongue: goed bezig Kristof :D |
Ik ben wel een bonrath wisser rijker jongeman HAHAHAHA ;-)
Nadeel van te gaan helpen bij willy is wel zelf enorm zin krijgen om een tweede te bouwen! |
Quote:
Das onder de gordel maat :( ............. gelukkig kan ik veel hebben en gun ik andere ook wat :D Een rallye zou nie misstaan in de collectie of knappe 5 cilinder met quarttro :cool: |
Quote:
jealous look at the bonrath :cool: haha zullen eerst de mijne afmaken en dan beginnen we aan een berg renner voor u :D En ik moet de kristof bedanken voor de hulp en het advies zenne :tongue: en het is altijd plezant werken dan :D Greetz DC |
vandaag nog eens ne klop gegeven
van 18u tot 23u met dit als resultaat voorkant compleet proper moeten stoppen om 20u30 kleine van de geburen ging slapen slecht stukje maar valt nog mee bodem al proper gemaakt morgen gaan we nog wa verder doen Greetz DC |
All times are GMT +1. The time now is 10:03. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.