M'n '88er Golf Tour
Afgelopen weekend hebben we deze Golf tour 1.6 gekocht. Het is de bedoeling te kijken welke auto er zuiniger rijdt, m'n huidige '88 Jetta 1.6cl 3-traps Automaat of de handgeschakelde 4 bak 1.6... (Al is dat niet zo moeilijk te gokken).. De zuinigere van de 2 gaat dan de daily worden. De tweede auto gaat door m'n vriendin gebruikt worden.
De Golf dus. Hij komt uit 05-1988. KM-stand 203000. Distributie is gedaan bij 148000. (Om de hoeveel km moet deze gedaan worden?!) Het is een 1.6 4bak, Tour uitvoering met een in hoogte verstelbare best. stoel! Verder zit er volgens mij niets op.. Prima, kan het ook niet stuk! Nadeel, hij is ontzettend smerig! Het interieur is bijna te vies om in te gaan zitten.. Maar dat is op te knappen... De motorruimte is net zo goor, maar wel droog! Qua roest valt t ook goed mee, plekje op de dorpel LA en wat troep op de LA en RV deur achter de strip. Ow en een vieze pit in het dak, maar daar is de lak nog wel heel van. Plannen? - Opknappen, grille is kapot, deurklink RA mist, dempers van de kofferklep zijn lam, hoedenplank is stuk en de matten moeten vervangen. - Motorisch nalopen, dingen als bougies vervangen/filtertjes/etc.. - Schroefset eronder - Shoppen voor velgen (geen idee wat nog, niets duurs in ieder geval).. Foto's! --->> Link naar het album met de grote foto's |
Leuke auto! Maar inderdaad, best smerig van binnen :-) er zijn bedrijven die maken het interieur schoon dmv. Droogijsreiniging. Dan word het echt weer als nieuw.
De automaat is in stadsverkeer nog wel redelijk zuinig, maar op de snelweg zie je de branstofmeter bijna zakken! Veel plezier ermee! |
Quote:
Dat is misschien wel een goeie tip, mits de kosten meevallen.. Ben zelf wel behoorlijk van het poetsen hoor... Quote:
I know, heb de Jetta al ruim 4 jaar. 't verbruik lag eerst rond de 1:9, maar na een reparatie (o.a vacuumslangen) is dit nu ruim 1:10,5.. |
Mooi ding man! :D
|
Ik heb nog een vraag waar jullie hopelijk het antwoord wel op weten...
Is er ergens zo'n stuk vervangend plaatwerk voor onder de achterbumper te koop? Dat dwel vij de uitlaat/trekhaak/sleepoog dus. Deze nogal krokant en qua kosten zal dat haast de moeite van het schuren niet waar zijn. Ik kan m alleen voor de voorkant vinden :( |
Nette Golf!
Op deze site is plaatwerk te koop http://www.artaparts.nl/volkswagen-...onderdelen/403/ |
Zo even een foto update :) Heb namelijk e.e.a schoongemaakt... Haha
Het interieur... Voor Na Nee, er is niet alleen een mat terug gelegd, haha eronder is het netjes, zie nu pas m'n foto-foutje Maar ook de motor! Voor: Na |
Goed bezig :thumbup: Kan wel een nieuwe luchtfilter/grote beurt gebruiken ofniet?
Als je dan bezig bent ( tip ) controleer de toestand van de vacuumslangen van de carburateur, en het vacuumpotje van de ontstekings vervroeging. Kan je een hoop brandstof verbuik en ellende besparen ( ik spreek uit ervaring :tongue: ) :D |
Vandaag was mn vriendin weg met de Golf, toen ze me belde dat hij rechtsachter niet veerde.
Niet tijdens het rijden en niet tijdens het proberen te schudden met de auto (logisch). Nu is deze demper iets lek, zou hij bevroren kunnen zijn? En kan het kwaad ermee rijden? |
mooi man, houd die maar in ere. hier staat er nu een tour op kapaza aan 4700€. echt te zit voor woorden wat ze vpor die golfjes nu vragen hier..
ik had ook een tour, heb die op een vangrail gezet vorig jaar. ben nog steeds aan het opknappen. ik heb het interieur gereinigd met een speciaal produkt voor stoffen zetels en tapijten. soort schuim dar je erop sproeit, dan borstelen en dan droog wrijven met vod. voor (had al een deel gedaan voor ik besliste fotos te nemen, maar je ziet de bruine kleur nog in het midden. het produkt staat erbij) http://fcapri.homelinux.com/fcapri/...40/100_9949.jpg na http://fcapri.homelinux.com/fcapri/...40/100_9952.jpg hier staat nog een foto van demijne in betere tijden. de mijne is van feb 1988 (dus volgende maand belastingsvrij) en een superzuinige diesel met als record een tank leeggereden aan 3,43L/100km of een 1:29 :) ) http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=106468 |
Weer even een update, schroefset is besteld en zou deze week bezorgd moeten worden. Montage wordt nog even lastig, hebben een finacieel lastige week achter de rug (wasmachine defect, water in huis, bij de onderburen e.d)... Maar dat komt wel goed...
Hier wat NA foto's van het interieur, op sommige foto's zijn nog donkere vlekken te zien, deze zag ik in het echt niet. :roll: En dit zijn de wielen die eronder moeten komen, ben van plan het hart dan licht grijs te spuiten |
:thumbup: goed bezig
|
Van 't weekend de distributie en schroefset gemonteerd.... Ook de standaard 13'ers vervangen door de roze BBS'en van de Jetta (Die staat nu op 13" met winterbanden). De originele velgen van de Tour hadden echter zulke slechte banden dat deze wissel niet alleen beter staat, maar ook beter rijdt!
Dit is het resultaat: Lekker laag, maar dit liep te erg aan: Nu staat ie zo: |
Dit is een idee hoe de Golf eruit moet komen te zien op de Cup velgen:
|
Vandaag in de sneeuw ook maar even wat foto's gemaakt van 't Golfje! :)
Hij staat me net ff te hoog als ik eerlijk ben, helaas is het met deze bandenmaat even geen optie hem omlaag te zetten. Eens goed shoppen als ik straks banden ga kopen voor op de Cupvelgen... |
Zou je niet eerst die deurgreep RA fixen? :D Ziet er wel geinig uit met die wielen. :thumbup:
|
Klopt! Gaat deze week gebeuren. Ff langs de sloop!
|
Vindt de hoogte eigenlijk wel netjes.
|
Welke maat velgen/banden is dit?
Ik vind op zich de maat mooi zo, ik wil ook zoiets voor de mijne. En de hoogte vind ik zelf ook mooi ,zeker als het een daily is, het moet wel te doen zijn ik het verkeer. |
Thanks Tim, en Johnnie het is 15", 7J met 185-45-15 Uniroyal banden..
|
Nou de deurgreep is inmiddels gefixt.. Helaas lag er een dag later een klein plasje kvs onder de auto.
ANWB gebeld, blijkt de zijkant van de radiateur niet goed op het metalen deel meer aan te sluiten. Plannen voor dit weekend: KVS systeem testen, om zeker te zijn dat de kop/koppakking goed zijn radiateur vervangen kvs dus ook 4x voorste draagarm rubbers (Bussen?) vervangen Olie vervangen, flushen en wederom nieuwe olie. Schroefset nog even nalopen. Maakt nogal geluid bij stilstaan, of langzaam rijdend, sturen. "Kloinkt" nogal. Homokineten? wiellagers testen, links maakt nogal geluid. Kijken wat dit is |
kloink? Of het een veer is hoor je meestal wel. ffe over die Distributieriem, hoe lang zit ie erop? ik hou 4 jaar/60.000km aan. Dan zit je veilig.
|
Dat geluid zal waarschijnlijk nan je toplagers komen, zoals je het beschrijft :thumbup:
|
Quote:
Euhm, ik gok zo'n 1000km en 3 weken nu :thumbup: Quote:
Die zijn nieuw meegemonteerd met de schroefset. Ook zo'n 3 weken en 1000km geleden. Het vreemde is dat hij dat geluid alleen maakt bij lage snelheden en ver insturen. Daarnaast zit ik nog met wat anders, doordat ie nu zo laag is raakt m'n uitlaat de achteras :shake: En dat maakt dus ook geluid. :eek: |
Vandaag weer wat onderhoud aan de Golf gedaan...
o.a nieuwe remschijven en blokken. Nieuwe bougies, rotor en verdelerkap. Andere bougiekabels, m'n huidige waren echt te ver heen (Hier moet ik nog nieuwe voor halen) Andere grille, wel een originele, maar nu een hele! En nieuwe gasdempers voor de kofferklep, want die kreeg ik amper omhoog en daarna steeds op m'n kop :mrgreen: |
Goed bezig!
|
Thanks, alleen sinds deze update schokt de Golf behoorlijk als de motor koud is en ik met een constante snelheid rij. Voornamelijk in de tweede versnelling. In 3 wordt het minder en in z'n 4 is het weg.
Als hij warm is doet ie het helemaal niet. Bijzonder hinderlijk, misschien dat iemand hier weet waardoor dat komt? |
Had ik ook, ik weet niet precies waar het aan lag. Opvallend dat het juist is als je alles hebt vervangen! Bougiekabels al wel vervangen?
|
Aan de Golf is de laatste tijd weer behoorlijk wat versleuteld.... Naar aanleiding van dit topic heb ik de bougiekabels/bougies/rotor/verdelerkap/voetpakking v/d carb vervangen.
Nu moet ik nog een oplossing zien te vinden voor de uitlaat. Deze zit niet lekker en loopt daardoor aan tegen de achteras. Bijzonder hinderlijk met gas geven. :( Heb ik er na bovenstaande reparatie mee langs de weggestaan. De kachelradiateur ging lek.... Verder staat ie nu op winterwielen: Zijn de, geliefde :P, roze velgen opnieuw gespoten: En heb ik dit shopje gemaakt van onze auto's :) |
aardig gek ineens alles beslagen
|
Ja dat was best schrikken! :O Ben zelf ook niet heel technisch, dus tot ik de ANWB'er sprak had ik ook geen idee wat er nou precies mis was.
Toen ik nog op de snelweg zat was ik eerst even bang voor brand....... |
heb ik ook gehad.
met een knal ging die eraan, allemaal heet water over men voeten. ruiten ineens volledig beslagen, je ziet niks meer. ik heb met de handrem moeten remmen, t water was te heet (was al een tijdje sportief aan het rijden en stond goed in het hoge gedeelte van de temperatuur). ik heb onder de kap 1 leiding losgemaakt van de kachelradiator, en die op de andere aansluiting gezet, wat water bijgevuld en doorgereden zonder verwarming. je hebt ook de kleppen hersteld hoop ik? want ik zie aan de gaten dat er al niet veel meer schuim over zat |
Bij mij geen knal of lekkend water gelukkig! Dat bleef achter in de kachelbuizen en kwam tevoorschijn met het vernieuwen van de radiateur........... :( Heb m'n matten weg kunnen gooien.
De kleppen zijn ook opnieuw van foam voorzien. Och hij wordt nu zo warm, wat een heerlijkheid! Vroeger stond hij op de warmste stand voor 30min en was de auto hooguit lauw. Nu moet ik hem na 5minuten op 1/4e stand zetten en is het gewoon heet binnen :) Heerlijk! De manier die jij beschrijft is inderdaad hoe de ANWB'er het oploste voor me. Kwam vaker voor vertelde hij en met 10minuten was ik weer onderweg :) |
ervoor had ik ook zo een verwarming. foam was er allemaal al uit en met alles op de heetste stand kreeg ik net geen ijskoude lucht binnen. in de zomer warmde die wel, in de winter was het koud hebben in de auto.
ik heb de verwarmingsunit van een 91'er erin gezet met intakte foam. voor zeker te zijn heb ik er ook ducktape rond gewikkeld zodat de foam niet zou afbrokkelen. die is net zo heet nu als de uwe. na 2min rijden blaasd die al warme lucht en is de voorruit al helder waasvrij. na 5min warmt die goed door, na 10min idd verwarming verminderen. ik dacht gewoon dat alle golfjes een slechte verwarming hadden. heb nog met geenenkele gereden die echt warm werd. |
Als ik dit zo lees gaat die van mij er ook binnenkort aan. Heb het foam vervangen maar de verwarming wordt nog steeds niet echt warm...
|
Quote:
Je mag eens een rondje doen als je in de buurt bent :P Het is niet uit te houden op de warmste stand. Haha... @ Berrychello, 't lijkt veel werk maar dat is het echt niet. Ik heb 2 linkerhanden, maar met wat hulp viel het allezins mee! We zijn geloof ik 2u bezig geweest. |
Dat was ik al met alleen het foam! :D
Maar als het lekker weer is ga ik het zeker eens proberen. De how-to hier op de site is heel duidelijk, dat scheelt! |
Quote:
ik heb er nu ook zo eentje. ik bedoelde dus dat ik met niemand heb meegereden die een warme verwarming had en dacht daarom dat mijn lauwe dus ook normaal was. tot ik bij mij die foam vervangen heb en daar ducktape heb bijgedaan. k heb zelf ook een sauna model nu. zelf putje winter zal je niet op de hoogste stand een uur aan een stuk kunnen blijven rijden. dan krijg je het zelf te warm in T shirt |
Vanmorgen heb ik eens "wat nieuws" geprobeerd. Ik ben met mn collectie poetsspullen naar de wasbox gereden, heb de Golf afgespoten, gewassen, gedroogd, gekleid en toen gewaxt.... Ging toch allemaal wel makkelijk eigenlijk. :thumbup:
Ik moet er wel bij zeggen dat de Golf nog heel strak in de HydrO2 stond. Dat is echt geweldig spul! Lak was nog spiegelglad en kleien was eigenlijk niet nodig :woop: (toch wel even snel gedaan). Nu staat hij in een vers laagje Collinite 915 :kwijl: Heerlijk om aan te brengen! En de glans is nu al fenomenaal! Nu eens kijken hoe de standtijd gaat zijn. De velgen staan trouwens in 2x een laagje PB EX-P (beide 24u uitgehard). En zijn vandaag nog eens extra voorzien van wat HydrO2. Omdat het kan. |
Wat een diepe glans zeg! Heel netjes!
Ik heb ook wat PB Wax gekocht, voor de Kever. Prima spul, maar het stinkt wel naar suikerkoekjes :D |
All times are GMT +1. The time now is 04:59. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.