Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 4 (411-412) & Thing (kubel, vw 181) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=29)
-   -   VW 412S projectje (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=10917)

Beetspeed 30-05-2005 10:20

VW 412S projectje...euh, daily geworden :-)

Lang leve het aparte type 4 forum, dus dan maak ik daar ook graag gebruik van :) !
Check out m 'n 'nieuwe' toekomstige daily ride (zodat de Variant eindelijk eens kaalgetrokken kan worden voor de hoognodige spuitbeurt):

Vreemd toch dat velen de type 4 echt lelijk vinden en een T2 bus of 181 wel mooi vinden (?).
Ik ben er iig helemaal happy mee en type 4 motor standaard :D . 'Echte' foto's volgen tzt nog.

Greets,
Walter

Big_Mac_Mark 30-05-2005 10:22

Ik vin een type 4 ook mooi man! Ziet er ok zekers leuk uit! Ben benieuwd wat je met de variant gaat doen...Dit is ieder geval een hele gave daily!

Bussie komt zo 30-05-2005 10:53

Quote:
Originally Posted by Beetspeed

Vreemd toch dat velen de type 4 echt lelijk vinden en een T2 bus of 181 wel mooi vinden (?).
Greets,
Walter

Sorry walter, ook ik ben er zo 1.. :redface:

Echt oerlelijk zo'n ding terwijl ik een kubel super vind.

Maar toch veel succes met je project.

Jasper Ovaal 30-05-2005 11:07

ik dnek dat je er ff aan moet wennen, heb je af en toe wel met weer wagens, succes alvast,

Beetspeed 30-05-2005 11:11

Quote:
Originally Posted by Jasper Ovaal
ik dnek dat je er ff aan moet wennen, heb je af en toe wel met weer wagens, succes alvast,

Ik denk ook dat je daarmee de spijker op z'n kop slaat. Zo is dat met bussen ook gegaan.
Ach, ik zie mezelf in deze graag als trendsetter. Jullie volgen later wel :p Mwhahahaha

Kruk@b had al reeds een foto van een verlaagde 412 coupe met Cup I's gepost en die is echt superGeil. Wielen en 'stance'doen heel erg veel voor een auto zoals we allemaal weten ;)

Thanks,
Walter

flat 4 freak 30-05-2005 11:14

ha ziet er goed uit hoor

er zijn er inderdaad weinig hier echte type 4 fans

en wat zeg je nou een type 4 moter standaard???????????????
dat veranderd zeker snel bij jou :D

arnus71 30-05-2005 11:48

Ik vind het hele gave auto's, zeker deze 2 deurs en die kleur, super!

Airtime 30-05-2005 12:31

Lache, man! Veel plezier ermee!

Die foto van krukkie heb ik ook wel eens gezien. Is ook wel een erg strak ding. Goed zeg, als het ook die kant op gaat!

Berserker 30-05-2005 14:16

We hebben er thuis ook 1 is een rood/oranje 412 automaat....('73)

Toen ik net me rijbewijs had was dit mijn dagelijkse auto, en reed er iedere dag mee naar de middelbare school, pff he niet echt veel positieve reacties gekregen van andere mensen, een paar konden het wel waarderen, achja schijt aan hebben enige minpunten zijn:
-harde zijwinden op autoweg....
-hoog verbruik....

maja al met al een superleuke auto om mee te rijden :wink:

Brazen 30-05-2005 14:21

Ik vind ze wel gaaf hoor :cool: !!!! suck6!

412 le 30-05-2005 19:17

Eindelijk wat meer erkenning voor de type 4 :)

Ik voelde me al zo alleen op deze site :redface:

Als die van mij weer rijdend is gaat ie van voor in ieder geval omlaag.

Succes Beetspeed!

Jasper Ovaal 30-05-2005 19:25

Quote:
Ik denk ook dat je daarmee de spijker op z'n kop slaat. Zo is dat met bussen ook gegaan.
Ach, ik zie mezelf in deze graag als trendsetter. Jullie volgen later wel :p Mwhahahaha

Thanks,
Walter

inderdaad, kijk maar naar de fridolin, wou ook nooit iemand dood in worden gevonden, werden als oud vuil behandeld, en nou is iedereen er helemaal gek van, dus wie weet walter, er is nog hoop voor deze :D ;)

Beetspeed 31-05-2005 07:09

Dank voor de leuke reacties guys!

Quote:
Originally Posted by 412 le

Als die van mij weer rijdend is gaat ie van voor in ieder geval omlaag.

Daar moeten we het tzt dan maar eens over hebben (hier of zo?) want ik zou zo even niet weten welke veren zouden passen die een 412 voor wat lager leggen. Ik het 'ergste' geval moet de veerschotel eraan geloven, maar dat probeer ik liever eerst even met een andere set veerpoten (kan ik meteen zien welke (gas)dempers er passen. Ze schijnen standaard idd nogal wat makkelijk over te hangen en dat ondanks het feit dat een achterstabilisator (ook) standaard is op deze auto's (!).

Ik moet zeggen, nu ik eronder heb gelegen verbaas ik me steeds meer over het voor die tijd toch wel vrij vooruitstrevende ontwerp in de wielophanging en andere techniek.

Motortje blijft voorlopig heel erg standaard hoor! Ik weet dat ze heel erg mooi kunen lopen en dezelfde motor in m'n type 3 Variant loopt 1:11/11,5 gemiddeld op benzine en 1 op 10 a 11 op gas, dus echt onzuinig zou ik ze niet willen noemen, maar dan staan ze bij mij ook wel erg goed afgesteld natuurlijk :wink:
Op wat meer lange stukken moet een 1,7 injectie overigens makkelijk 1 op 14 kunnen lopen!

Nou ja, eerst maar even wat eraan werken en door de apk komen :rolleyes:

Greets,
Walter

Berserker 31-05-2005 08:33

Ohwja nu weet ik weer wrm ie zoveel verbruikte......

was een lek bij een benzineleiding.... :mad:

is alweer gemaakt en nu valt het mee.....

Beetspeed 07-07-2005 12:52

Nieuw fototje van de neus, die ik zo wel lekker aggressief eruit vind zien:

De restauratie van het linker binnenscherm is inmiddels begonnen. Wel redelijk wat werk, maar het meer dan ward (vind ik).
Op de beide kachelpotten, de uitlaat en beide voorschermen zitten de originele bestelstickers van de dealer nog...: die zijn dus alle een jaar of wat geleden door de originele VW stukken vervangen :biggrin: Die onderdelen zijn dan ook nog in een heel erg goede staat!
Achterkleppie en beide voorschermen worden binnenkort opnieuw gespoten (voorschermen hadden ze gerold...; wel nieuwe kopen, maar niet in de kleur laten spuiten...snap je dat nou :confused: ).
Remklauwen zijn inmiddels gereviseerd en de hoofdremcylinder heb ik ook schoongemaakt, want die heeft iets gelekt volgens mij. Gezien de aanslag op de afdichtrubbers in de hrc, snap ik denk ik wat het geweest is. Maar ff afwachten als-ie weer rijdt of het nu wel dicht blijft.

Greets,
Walter

Beetspeed 04-08-2005 10:07

Update

Kleine update: zoals gebruikelijk was het weer eens geplande tijd x 2, maar beide binnenschermen zijn weer helemaal keihard en minimaal zo stevig als origineel :biggrin:

De APK keuring was weer leuk natuurlijk: een VW 4watte?
Enige opmerking was een niet vastzittende brandstoftank overloopslang en een achterste remtrommel die ik te strak had afgesteld (gewoon vergeten terug te stellen na het ontluchten). Niet slecht voor een auto die 7 jaar niet gekeurd meer was!

Heel misschien heb ik een paar leuke originele (als in 'een origineel idee') en dus redelijk aparte velgen gescoord, maar dat is nog ff afwachten tot as zaterdag.
Alleen moet ik nog op zoek naar de sierstrippen van voorspatborden en deuren zoals op de foto te zien is en er steken wat veren van de originele stoelen in m'n rug, dus daar zal ook iets anders voor moeten komen (met hoofdsteunen)

Greets,
Walter

chrisjuh 04-08-2005 11:05

Wowowoo eindelijk iets anders! Mooie vette auto met ditto kleur! :)

Airtime 04-08-2005 11:33

Hahaha, ja en dan heb je de 'koosnaam' op keversite nog niet gehoord:

Das Boot! :cool:

krukab 04-08-2005 11:59

Quote:
Heel misschien heb ik een paar leuke originele (als in 'een origineel idee')
en dus redelijk aparte velgen gescoord, maar dat is nog ff afwachten tot as zaterdag.

Dit wordt een erg gave auto, hoewel ik me afvraag of je gekozen wiel(tjes)en misschien wat
klein gaan overkomen onder "Das Boot" :tongue:

Maar goed, zoals ik al zei;die 4x130 velgen ben je hier dadelijk ook zo weer kwijt, mochten ze
inderdaad te klein overkomen ;)

JeeWee 04-08-2005 18:06

Dit vind ik nou stijl walter, ik probeer dat type 4 gebeuren ook maar wat te ondersteunen... Dus allemaal weer even thumbs up voor Walter (en de rest van de type 4 rijders), nu ikke ook nogges een... wie weet.

Quote:
Kruk@b had al reeds een foto van een verlaagde 412 coupe met Cup I's gepost en die is echt superGeil. Wielen en 'stance'doen heel erg veel voor een auto zoals we allemaal weten ;)

Welke foto bedoel je, ff posten!

Gert 04-08-2005 18:14

Walter : wat is het typenummer van de voiture ?
Ik kan dan eventueel kijken wat ik nog aan NOS sierstrips heb liggen .
Er liggen er wel een stuk of honderd nog in de verpakking voor allerlei oude modellen VW en Audi ..
je weet het nooit .
Voor de rest een underrated retecool ding :D

Beetspeed 04-08-2005 21:15

Jeez, thanks guys; ik bloos er haast van :redface:
@JW: die foto die ik bedoelde staat een aantal topics lager in het 'het grote 411/412 foto topic oid'.. Ik weet niet waarvandaan die gelinkt is.

@ Gert: type, dus modelnummer van deze auto (limousine, zweiturig, linkslenkung) is 415. Of bedoel je het onderdeelnummer? Die zou ik mss ook nog kunnen opzoeken (ik heb die originele oude blauwe VW onderdeelboeken nl nog...).
De lengte van de voorschermstrip is ongeveer 122 cm en die van de deuren 115 cm.
Alvast erg bedankt natuurlijk voor het kijken!

Greets,
Walter

Airtime 05-08-2005 11:28

Quote:
Originally Posted by JeeWee
Welke foto bedoel je, ff posten!

Volgens mij ben ik ook al eens een complete website over deze auto tegengekomen, moet ik nog ff naar zoeken.

Edit: Gefunden! :D

En dit is de website...

aartjan 05-08-2005 11:31

http://www.tunacan.net/t4corner/custom/raceday412.shtml

http://www.tunacan.net/t4corner/custom/neal01/

[edit]
Te laat :( :)
[/edit]

Airtime 05-08-2005 11:51

Quote:
Originally Posted by aartjan
[edit]
Te laat :( :)
[/edit]

Nee hoor, tegelijkertijd! :cool: Kijk maar naar mijn edit-tijd. :)

Beetspeed 05-08-2005 13:06

Ah! ja, dat was/is het! Supergaaf hoor om zo te rijden op het Goodwood circuit.
Tnx voor de links.

Bijzonder dat de auto alleen wat verlaagd is en porsche wielen heeft en volia: het is meteen een supergave bak geworden. Dan moet het (en wat mij betreft vooral het 2-deurs model) toch wel een goede basis zijn! :biggrin:

Als alles goed gaat (ik heb sinds kort ook een digitale camera), zal ik van 't weekend de andere velgen er wel even om leggen en evnt. de neus nog wat verzwaren voor de 'verlaagde look' en een foto nemen en posten. Ben zeer benieuwd hoe dat staat.

ploon 05-08-2005 13:55

stukkie lager en een setje steiners er onder:

Beetspeed 05-08-2005 15:27

Haha, lache Ploon! Dat lager vind ik helemaal goed, maar die 5x205 wordt lastig te realiseren ;) en die Steiners vind ik wat teveel naar callook rieken :tongue:
Wel super netjes gemaakt die foto! Erg leuk om het effect van verlagen zo alvast te kunnen zien!
Na, kan het wel alvast verklappen: ik heb deze wielen ervoor gekocht:

Ik denk dat ze met die zwart/donkergrijze ondergrond heel goed moeten staan onder een gele auto :D

molenari 05-08-2005 21:52

Quote:

Inderdaad wel wat raar ja. Als je er op gaat letten dan lijkt het alsof de Type 4 de enige luchtgekoelde is die structureel wordt genegeerd! Ik heb hier zo'n plastic tasje van Volksrepairs liggen met een reeks luchtgekoelde VW's er op. Type 1, Type 2, Type 3, 181, Karmann....maar geen Type 4!!! :confused:

En zelfs de Volksforum-shop doet aan het negeren van de Type 4: ;)

Quote:
Ik moet zeggen, nu ik eronder heb gelegen verbaas ik me steeds meer over het voor die tijd toch wel vrij vooruitstrevende ontwerp in de wielophanging en andere techniek.

Ik denk dat het voor VW wel vooruitstrevend was ja, maar voor de rest van de wereld gesneden koek. De pers was niet echt positief over deze auto destijds. Ze vonden dat VW te veel vasthield aan zijn oude principes van luchtgekoeld en motor achterin. En daarnaast viel er nog wat te klagen over het uiterlijk natuurlijk :D

Anyways, als ik die foto van die gele van jou zie dan moet ik zeggen dat ik het een fantastisch design vind. De Variant vind ik wat minder. Die lijkt net wat te kort, en je krijgt het idee dat de ontwerpers na het maken van de neus plots geen inspiratie meer over hadden en de rest maar wat afraffelden (die achterkant van die wagen ziet er gewoon niet uit).

Djoek 05-08-2005 23:13

Quote:
Originally Posted by molenari
En zelfs de Volksforum-shop doet aan het negeren van de Type 4: ;)

zie hier ook geen 181 op staan hoor ;)

Mister Cool 06-08-2005 00:25

Paar jaar terug had me broeâh zo'n apparaat in Variant :biggrin:

molenari 06-08-2005 10:23

Quote:
Originally Posted by Mister Cool
Paar jaar terug had me broeâh zo'n apparaat in Variant :biggrin:

Dat kan ik mij nog herinneren ja. ik heb dat ding nooit in real-life gezien helaas.

Maar eh, mister cool, dou bist n Rangeldude I presume? Geen JeeWee maar wel "broer van"...dan blijft er maar 1-tje over :)

molenari 06-08-2005 10:27

Quote:
Originally Posted by Djoek
zie hier ook geen 181 op staan hoor ;)

ok, ok...maar de 181 is een type 1, dus dat zien ik door de vingers, de 147 staat er ook niet bij, een wat exotische auto, dus dat vergeef ik de shop ook. Maar de Type 4 is wel een echte luchtgekoelde VW die gewoon naast zijn vriendjes de Type 1, 2, en 3 in de showroom stond. Een normale auto voor de brave burger of doorsnee ondernemer, net als de type 1, 2 en 3.
OK, de wagen ging maar 6 modeljaren mee, maar toch. Het zal wel om zijn uiterlijk gaan denk ik.

ploon 06-08-2005 13:57

ziet er niet verkeerd uit!

airy 06-08-2005 15:05

coole wagen nog effe wat laten zakken en dan een paar vuchsjes eronder en klaar. Je ziet ze niet zoveel daarom is het ook een leuke wagen

airy 06-08-2005 15:07

Met die steiners eronder is ie ook superrrrrrrrrrrr gaaf

wouter76 06-08-2005 19:18

Leuke wagen! Enne over de lelijkheid van een 181: dat was juist voor mij de reden om er 1 aan te schaffen :) "zo lelijk dat ik em mooi vind!"

Tommy 06-08-2005 19:36

Ik zou er gewoon ook 17 inch cups onder gooien... helemaal goed!!! andere wielen maken em té fout vind ik... gewoon die saaie cups eronder, zilvergrijs, en niet al te extreem laag...

lache ding, nog nooit gezien!

Beetspeed 06-08-2005 19:57

Gaaf Ploon! Thanks!

Quote:
Originally Posted by Tommy
Ik zou er gewoon ook 17 inch cups onder gooien... helemaal goed!!! andere wielen maken em té fout vind ik... gewoon die saaie cups eronder, zilvergrijs, en niet al te extreem laag...

lache ding, nog nooit gezien!

Haha, ja ik ben het ten dele wel met je eens, maar 5-gats maak je niet zo makkelijk hieronder als onder een kever of type 3 helaas. Tenminste als je een beetje goed wil doen.
En er zijn waarschijnlijke vele leuke combinaties met velgen en deze auto te maken ;)

Over de MAG wielen, zie ook Micks happy wheel shack voor een setje:
http://www.kinkymickshappywheelshac...wheelsvin4.html
Die wielen hebben dus zeker history en zijn niet erg 'common' en net als de redelijk onbekende auto zal ook daar aan gewend moeten worden wellicht. Misschien juist een leuke combo om die reden? Ik vind ze iig erg fraai.
Ook apart is dat mijn set 6Jx15 is en de sets van 'Kinky Mick' alleen 5,5x15 sets heeft :D Gelukkig heb ik ook de originele wielboutset erbij, want in deze wielen zit geen kommetje, waar normaal de standaard kever of Audi bout op aanligt.

Ik heb ze nu hier iig en de pics volgen snel hoor ;)

Bedankt voor je inhoudelijke reactie Molenari! Spread the word zou ik zeggen :)

JeeWee 08-08-2005 21:21

Ok die mag wielen zijn wel lekker anders als anders en helemaal goed! Zijn ze echt licht bdw, en 4x130? Je gaat straks dus daily in dat ding rijden, bekijks gegarandeerd. Ga ze maar eens tellen de 411 en 412 op meetings, meestal maak ik er wel een foto van, zeker als ze nog wat zijn opgeleukt, maar 't is veelal schaars. Heb nog een trekhaak liggen als het goed is, interesse (mag je hebben)

All times are GMT +1. The time now is 23:02.