Turbo's Caddy mk1 1.9 tdi
Na 2 caddy's te hebben gehad en weer verkocht te hebben ben ik sinds mei weer de trotse eigenaar van een aparte caddy type 1.
T gaat om een originele nederlandse auto. Hoewel.... origineel? De auto kocht ik als onafgemaakt project. De auto was rijdend aan de kant gezet en wegens tijdgebrek in een hoek gekomen. Bij mij staat ie inmiddels ook even in de hoek door t stranden van mn golf 2 gtd. Als die klaar is (binnen nu en 2 weken hoop ik) dan kan er weer verder aan de caddy geknutseld worden. Hierbij even wat foto's... |
Op Transport naar huis...
|
Ik zal waarschijnlijk de enige zijn. Maar die middenconsole vind ik eigenlijk best leuk gedaan. Als hij bekleed is uiteraard
|
17 inch... :D
Voor de wasbeurt. En erna... |
Eenmaal binnen eerst maar eens met de kabelboom begonnen
Er zit een dachboard van een Audi a3 in en op de gok geprobeerd er een dashboardkastje van een a3 onder te zetten... Ook de oude stoelen verwijderd en er porsche stoelen voor in de plaats gezet (ooit eens 'zomaar' gekocht voor 25 euro... :thumbup: En begonnen met de middenconsole te bekleden... |
Quote:
+1 :) |
Nu de zijkanten van het dash nog afwerken
Vloerbedekking er inmiddels ook in Totaalplaatje zoals t er nu uitziet. Bestuurdersstoel moet er nog weer uit om netjes te laten repareren (of iemand moet voor een schappelijk prijs nog 1 over hebben?) :D |
Plaatjes van de buitenkant. De achterklep ben ik nog niet over uit eigenlijk. Deze strakke klep staat ook mooi maar ik heb op zolder nog een hele nette strakke originele achterklep liggen :screwy:
G60 bumper er voor weg en een smalle bumper met daaronder een Hella spoiler er voor terug. T.z.t. nog een andere grille erin met chromen randen die wel netjes zijn... |
Quote:
:thumbup: |
Beetje het rivella light gevoel: beetje vreemd, maar wel lekker :thumbup:
|
In het midden tegen de achterwand van de cabine zie je een subwoofer zitten. Links en de 'tas' zit de accu...
Omdat ik een subwoofer in een dergelijke kleine cabine overbodig vind heb ik de achterwand vervangen... Dit is zoals de middenconsole er ongeveer uit komt te zien. De sleuven voor de kachelbediening word nog afgedekt met een aangepast origineel paneeltje |
Hoe Meer foto's ik zie hoe leuker ik hem vind.
|
Deze deuren zou ik graag willen hebben! Uiteraard wel met (audi)handgrepen aan de buitenkant maar zonder raamstijltje!
|
hij gaat lekker leuk ding .
wel veel zaakjes die je moet aan pakken maar gaat goedkomen , vrgr gooi |
K heb de tijd Gooi... En veel rijden zal ie toch niet omdat een comfort van onder 0 heel en bepaalde delen van mn lijf daar na een ongeluk niet al te lang tegen kunnen... :D
|
Quote:
haha oke ach tis hobby toch . rustig blijfen wel leuke basis en supper velgen :thumbup: succes :) |
Die deuren komen uit de zuid-Afrikaanse caddy. Denk dat als je het glas en spiegels hebt je de bestaande deuren aan kan passen. Maar hang me er niet aan op
|
Na inzoomen lijken de spiegels me geen VW btw. Die van de SA caddy lijken meer op de mk2
|
Quote:
Komt idd uit zuid-Afrika. Daar werden ze tot voor kort ook nog gewoon gefabriceerd. Ben al wat aan t neuzen geweest op t internet en in st.Johannesburg staan die dingen regelmatig te koop.Lijkt me dat er dan ook nog wel t 1 en ander aan onderdelen te bestellen is. Een kennis gaat volgend jaar daar nog heen dus misschien dat die eens voor me kan kijken. Het mooiste zou zijn om 2 complete deuren over te laten komen maar dat zal in de papieren gaan lopen lijkt me... Bestaande deuren aanpassen lijkt me een goedkopere optie... Toekomstplannen..... :thumbup: |
van die paarse zijn bmw-spiegels,e34 om exact te zijn.
leuk projectje,al ben ik niet zo'n fan van die ruitbekleding wat je op de console hebt gezet. |
Die bekleding heeft ook z'n reden wat. Omdat de console uit verschillende delen is opgebouwd en dit met schroeven en lijm aan elkaar is bevestigd zaten er hier en daar wat oneffenheden in de zijkanten van de console. De consoleloopt ook iets bol en hol en de kopjes van de schroeven zaten niet helemaal onder het oppervlak.
Doordat de bekleding gewateerd is aan de achterkant zijn die oneffenheden en schroefkopjes in 1x weggewerkt. Komt nog eens bij dat ik t wel mooi vind en daar gaat t om :D Ieder zijn eigen mening... :D |
Ik heb trouwens nog een redelijk probleem met de koppeling. Doordat de cilinder te laag de cabine in komt is mn pedaalslag veels te kort.
Op deze foto is redelijk te zien hoe ie binnenkomt en hoe ze dat 'even' hebben opgelost... Gewoon een bout ergens halverwege op t pedaal gelast dus... :screwy: Ik heb dus nu maar een pedaalslag van een centimeter of 5/6 en dat gaat dus gigantisch zwaar en das niet goed voor je knie. Op de 1 of andere manier zal de cilinder dus veel hoger moeten komen. Dan kom ie veel dichter bij t scharnierpunt van het pedaal te zitten en heb ik dus een langere en veel lichtere pedaalbediening. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen??? :confused: |
hallo
dit zit idd veel te laag dat trapt zwaar . je cylinder moet zo veel mogenlijk omhoog. maar daar zitten heel veel mee , ben zelf ook bezig .om de scharnierstuk pedaal te verbreden , om daar een losse beugel te maken voor de koppling cylinder . maar dat is nog niet klaar om te testen hahaha , :thumbup: vrgr gooi |
ben daar zelf ook mee bezig, maar moet nog een paar onderdelen hebben, een beugeltje lassen en een drukleiding maken dan kan ik zien of het werkt maar dan met een trekkenden cilinder ben heel benieuwd of dat gaat slagen
|
Ik heb toendertijd een koppelingcilinder van een Passat omgekeerd op de stuurkolom gezet waardoor de bovenkant van het pedaal de cilinder bediende. Deze voelde heel natuurlijk aan.
Jos. |
Quote:
Gewoon hier in het int. Gedeelte een gezocht ad plaatsen. Hangen best wat zuid Afrikanen rond. |
zoiets bedoel jij jos, dit ga ik zelf ook monteren in mijn mk1, lijkt mij goed te werken. http://www.golf1.info/forum/index.p...70366&pageNo=29
|
Ik heb vorig jaar voor een kameraad ook een beugel gemaakt die bevestigd zat op de stuurkolom en waarbij je idd bovenstaande werking krijgt waarbij zegmaar de achterkant van het koppelingspedaal de cilinder bedient. Werkte super en trapt heel licht.
|
Quote:
Das precies zoals ik het in '99 gemaakt heb! Heb er alleen nooit foto's van gemaakt. Mijn voorkant van de Caddy was toevallig ook ooit een Jetta geweest......incl. de deuren. Jos. |
Toch nog een foto kunnen vinden van wat jaartjes geleden, met deuk....,
Jos. |
Is dat die beruchte Botman bank?
|
:d
|
Quote:
Dat was nog voor de update's, later werd die wel wat positief... Auto heb ik ook wel eens in Gorredijk laten meten, had daar echter alleen wielspin. De vermogens toendertijd op verschillende banken gemeten kwamen altijd wel overeen, het koppel niet. Jos. |
Quote:
Lijkt me nog wel een redelijke operatie als ik t zo bekijk. Echter heb ik met 2 moertjes loshalen de onderkant van mn dash eruit en kan dan zo bij de stuurkolom. Als je alles een beetje voorhanden hebt moet t op een zaterdag te doen zijn lijkt me. Eerst de golf maar even klaar maken maar alvast super dank voor de aangedragen mogelijkheden! :thumbup: |
wat je ook kunt doen is ff een losse stuur kolom opzoeken, daar alles op pas maken, dan, alles in je caddy schroeven, je kunt zo het pendaal verwisselen in de auto. ik maak namelijk ook altijd zo een automaat naar handbak, door gewoon pendaal te verwisselen minder werk als complete stuurkolom uitbouwen.
|
Quote:
he turbo als je het zo wil doen, heb wel even een stukje schotbord voor je te leen hier zit nog een stuk stuurhuis op kijk maar in mijn topic :thumbup: ik hoor het wel S.veen is wel in de buurt |
Tige dank Evert. Eerst de golf even en dan verder. hou t in gedachten :thumbup:
|
:thumbup:
Quote:
|
En als die caddy klaar is staat er nog een golf te wachten... :tard:
|
Afgelopen week de caddy maar weer eens uit de hoek gehaald en de bak geschuurd. Gewoon omdat ik eens op tijd thuis was en t rotklusje toch eens moest gebeuren.
Kwam maar 1 heel klein gaatje tegen wat er niet hoort dus in dat opzicht valt t mee. ;) Vandaag de Caddy in de takels gehangen en op bokken gezet zodat ik met de dorpels aan de gang kan. Deze zijn in wat mindere staat maar het is gelukkig niet onoverkomelijk! :D Daarna heb ik me vanavond eens even verdiept in de constructie van de koppeling. Kan er nog steeds niet helemaal goed bij dat ze juist dat erg slordig hebben afgeraffeld. :screwy: In de motorruimte tegen t schutbord lijkt op het 1e oog namelijk ruimte genoeg om met een beetje passen en meten de koppelingscilinder wel ongeveer op het juiste plek te zetten zodat ik geen olifant mee hoef te nemen om de koppeling in te trappen. :tongue: Zoals ik het heb bekeken zit er een verstelbaar oog op de cilinder die dus om de beruchte bout heen zit die ergens halverwege het pedaal zit gelast. Als ik de cilinder op t originele gat gat vd koppeling ga zetten zit ik boven t scharnierpunt van mijn koppelingspedaal en zou mijn cilinder dus andersom moeten gaan werken :confused: I.p.v. een drukkende koppelingscilinder zou ik dus een trekkende koppelingscilinder moeten hebben. Heeft iemand enig idee of deze uberhaupt bestaan en waar ze dan te koop zijn? |
All times are GMT +1. The time now is 12:13. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.