Projecten Sennaproducts
Hallo mijn naam is Roy Koenen en sommige van jullie kennen mij misschien nog van mijn golf 1 16V G60 en de golf IV 1.8T G60 Quattro. Deze auto heb ik, naar 10 jaar in mijn bezit te hebben gehad, pas met pijn in mijn hart verkocht.
De auto is in zijn geheel naar Frankrijk gegaan waar hij voor trackdays gebruikt gaat worden. Als project auto heb ik nu een golf 5 GTI edition 30 waar inmiddels al het nodige aan gedaan is. Binnenkort gaat deze auto motorisch behoorlijk in de steigers ik zal hier dan uitgebreid verslag van doen. Uit deze hobby voor auto's heb ik een paar jaar geleden het bedrijf Sennaproducts opgericht. De werkzaamheden bestaan voornamelijk uit het fabriceren van uitlaatspruitstukken voor turbo motoren maar ook het fabriceren van complete turbo set-up's. Ik heb inmiddels al een hoop projectauto's over de vloer gehad Maar ook veel spruitstukken gemaakt voor div auto's. het lijkt me wel leuk om een aantal van die projecten hier neer te zetten maar ook om de toekomstige projecten hier te laten zien. Hier een aantal foto's van een project van een klant waar ik op dit moment mee bezig ben. Het gaat in de basis om een golf G60 die nu voorzien is van een 1.8T (APX) motor die is voorzien van H profiel drijfstangen en gesmede zuigers met daarachter een 6 versnellingsbak van VWM met een Quaiffe sper. Verder is er een custom made spruitstuk, downpipe en uitlaat voor gemaakt en is er een hybride TD05 turbo geplaatst goed voor ongeveer 410 pk. De turbo is voorzien van RSV en teflon met RSV omvlochten leidingen. Verder heb ik er een nieuw aluminium, race geïnspireerde, inlaatspruitstuk voor gemaakt incl al het buisenwerk. Verder nog een gladde kleppendeksel met rode bobines voor de looks en is de accu verplaatst naar de achterbak. Tevens zit er een versnellings en toerental afhankelijke power controler op van JD en om alles tot stoppen te brengen 6 zuiger AP Racing remmen met 330mm schijven. Ik zal proberen om hier regelmatig een update te plaatsen of om wat oudere projecten hier te plaatsen. |
Inlaat 1.8T
spruitstuk turbo met leidingen motorruimte auto |
Ben erg benieuwd naar de vorderingen Roy.. Heb je G60 vroeger ook bewonderd, en je mk4 1.8t ook helemaal afgekwijld...
Mooi spruistuk! kost dat? En is ie al een keer getest op de bank wat de meerwaarde ervan zou zijn(vermogen toename door alleen het spruitstuk te vervangen)? gr Niels ps. De achter-ophanging van je mk4(die je ter vervanging van je quattro aandrijving had gemaakt), maak je die ook voor anderen of wat het een eenmalig iets? |
haha dank je, het inlaatspruitstuk is te kostbaar aan onderdelen en uren zodat ze eigenlijk niet interessant zijn om te maken.
Ik heb deze gemaakt voor de golf 2 en een voor mijn eigen golf 5 gemaakt en ik kan er nu nog 1 maken dus als je genoeg biedt ;-) Was wel eenmalig denk ik om de geometrie van die onafhankelijke wielophanging goed te krijgen was echt heel veel werk en voor mijn eigen auto is dit nog wel mogelijk maar voor een betalende klant is dit vaak te duur... |
Dit ziet er dik uit!! Ik ga hem volgen!!
Grtzz Antoine |
mooi spul hoor ziet er goed uit!!
|
ziet er goed uit!
erg benieuwd naar wat info foto werk van je voorgaande projectend de 1.8t G60 ken ik wel van wat foto's de 16vG60 daarin tegen niet :tongue: |
Ben benieuwd wat je hier weer van gaat maken Roy! Als ik kijk naar je project-verleden, zal dit weer een toppertje worden!
Wil je hiermee trackdays gaan bezoeken? Weer een topic om te volgen! Ben benieuwd naar de foto`s en verhalen! |
Quote:
|
11 nov 2001 gefilmd pff ik word echt oud..
|
Hoi Roy, Het begint er steeds meer op te lijken dat iedereen alleen maar bezig is met oude koeien uit de sloot halen. Ik weet dat het overal toch wel wat minder word en dat er momenteel weinig echt dikke auto's gebouwd worden, maar ik zou het leuk vinden als er toch weer iemand met iets dik's en vernieuwend's aan zou komen ;)
|
hey Wilco ik denk dat jij ook wel weet dat er maar een handje vol mensen zijn die een dusdanig groot budget hebben dat je met een vernieuwend project kunt komen.
Zelf wil ik er nu niet aan beginnen, wel ideeën genoeg hoor, maar te druk met werk om er echt iets mee te gaan doen. Ik heb de laatste jaren best veel projecten voor klanten gemaakt maar ik heb vaak te weinig tijd om alles op het www te gooien daarom heb ik nu deze thread aangemaakt. Het is altijd wel leuk om te zien wat er zoal gebouwd word door diverse mensen en daarom dump ik het hier ook maar eens. |
met het zien van het filmpje zegt die mk1 me wel iets!
helaas nooit zelf mogen bewonderen, dat is van voor mijn tijd.. |
Ah...ik heb even te snel gelezen zie ik. Die MKII is voor een klant..ik dacht je eigen nieuwe project :)
Ben je nog wel van plan om wat circuitdagen te gaan bezoeken volgend jaar? |
Ja is voor een klant wel ff opletten hé..
Ik denk wel dat ik volgend jaar een paar keer ga de golf 2 heeft dit hele jaar stil gestaan dus het word tijd dat die ook weer eens gebruikt word. |
Welkom Roy,
Jouw voormalige auto's zijn inderdaad erg beroemd in de scene !! Als we het toch over "oude koeien" hebben, wat is er moet je mk1 gebeurd ?? Verkocht ?? |
Leuk project die MK2... Wat een heerlijk ding was dat die MK4 :thumbup:
|
Ja die is, in onderdelen, verkocht rijdt wel weer want hij is apk gekeurd heb ik gezien.
Weet alleen niet waar of wie... |
Hier een paar foto's van een projectje waar ik aan gewerkt heb.
Het is een Leon supercopa met sequentiële 6 bak en een 2.0TFSI met GT28 turbo en externe waste gate. Ik heb hier oa het spruitstuk en een downpipe voor gemaakt, en het mooie is dat er met deze auto oa endurance races word gereden en dat er al een hoop is stuk gegaan (niet leuk) behalve spruitstuk en downpipe deze zijn probleemloos. |
Das toch wel een flinke turbo ofnie... Fantastisch mooi werk verder!
|
ziet er mooi uit
dicht dat goed af die construktie met die veren ? |
Ja dat gaat goed hoor ;-)
|
ik ben deze week bezig geweest met de inbouw van een VWM schakelsysteem in een golf ED30.
De grote voordelen van dit systeem is dat je meer gevoel hebt bij het schakelen omdat er nergens meer rubbertjes en veertjes tussen zitten en hij schakeld nu dus veel directer en ook is de schakelweg van voor naar achter veel korter geworden. En het ziet er wel racie uit... De inbouw was nog best een hoop werk omdat er niet veel ruimte was voor de kabels en de kabel bevestigingen en alles moest natuurlijk wel mooi passen in het middenkonsool. ook moest de uitlaat en het hitteschild worden verwijdert om toegang te krijgen tot het originele schakelsysteem nadat deze was verwijdert heb ik een aluminium plaatje gemaakt om het originele gat in de tunnel mee af te dichten. Daarna heb ik een schakeltoren gemaakt uit aluminium en deze bevestigd in de auto (veel werk) toen dit klaar was kon ik de kabels pas maken en bevestigen. Nog even een pookknopje gedraaid en een carbon afdekplaatje gemaakt en tada klaar! Met deze auto word ook circuit gereden en daarom komen er ook nog een paar Recaro's in met 4 punts gordels en een OMP stuurtje. Dit is ook wel nodig met 500PK! Inmiddels ben ik begonnen met het maken van een aantal olie catchtank set-up's waarvan 1 voor deze auto als ik hier mee klaar ben dan val ik jullie er wel weer mee lastig... |
Dat ziet er netjes uit zeg :thumbup:
|
blijf ons maar lekker lastig vallen :tongue:
|
echt vakwerk dit. super mooi!
|
Mag ik vragen waar je die veren vandaan haalt?
Michael |
Mooi Roy!
|
Ziet er goed uit hoor Roy!
En oude koeien of niet, het blijft waanzinnig :D |
ziet er goed uit!! mooi werk, ik vind dat custom werk altijd erg mooi,om te zien:thumbup: teminste als het netjes is is gedaan!
|
heel erg tof zo'n shifter in zo'n nieuw interieur :cool:
|
bedankt mannen.
Over oude koeien gesproken... hier nog een waar ik het afgelopen jaar aan heb gewerkt het is een orginele golf 3 kitcar met het complete onderstel van een golf 4 kitcar dus draagarmen achterbrug fusees remmen enz echt dik spul dus. De motor is een voledig aangepaste 2.0TFSI met 500PK en een sequentiële 6 bak bak. In het verleden heb ik al regelmatig aan deze auto gewerkt oa heb ik samen met de eigenaar de wielkasten verbreed en diverse andere aanpassingen aan het chassis. Ook heb ik oa het uitlaatspruitstuk gemaakt en dan nu resent heb ik de downpipe en uitlaat met sidepipe gemaakt en wat aanpassingen aan de draagarmen en veerpoten. De auto is inmiddels bijna klaar en zal zeker op het circuit te vinden zijn volgend jaar. downpipe vlakken downpipe met ophanging uitlaat met aansluiting naar sidepipe sidepipe auto sidepipe |
wederom erruggg netjes, gewoon vakwerk!
|
Hier nog een paar foto's van het nieuwe inlaatspruitstuk voor mijn eigen ED30 projectje. De bedoeling is om een 400+pk motor te maken die doormiddel van oa een versnellings en toerental afhankelijke power controler (JD) een zo soepel mogelijke power band te krijgen zodat mijn oma er nog mee naar de winkel kan...
gasklep aansluiting kamertje Oring opstelling gasklep + sensor div aansluitingen op test motor Ik ga denk ik nog een topic aanmaken van de ombouw van mijn ED30 mmaar voor nu maar ff hier.. |
Erg netjes Roy!
Complimenten hoor :thumbup: Bekende mk3 ;) |
bedankt man ja is zeker een bekende auto maar voor nog niet zoveel mensen... maar dat komt nog wel denk ik...
|
Quote:
Ik zal het voor me houden. Ben jaren geleden nog met de vorige eigenaar bezig geweest over de kitcar toen hij nog ergens achterom onder een zeiltje stond. :D Heeft een heel mooi nieuw huisje gekregen.. Ben echt benieuwd kerel! Top werk, kan ik echt van genieten! |
voor mij niet bekend maar wel een erg gaaf ding!
een appart topic van de ED30 altijd doen :tongue: nog meer lees voer |
Te gekke pook!
Mooi spul Roy. (Ik ken je nog uit de tijd in Blijham, Abel) |
haha ja die Abel dat weet ik nog wel, ik heb je nog wel eens gesproken geloof ik.
|
All times are GMT +1. The time now is 06:40. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.