Arno's Golf 2 1.8 GTI 16v PL
Hoi iedereen, als eindwerk voor school mochten we kiezen wat we wouden doen, we waren compleet vrij. Ik koos om een auto te restaureren, meer bepaald een Golf 2. Ter informatie: ik zit niet in een studierichting die met auto's te maken heeft.
Ik vond een 16v GTI PL aan een schappelijke prijs voor wat ik er allemaal bij kreeg, en ik vond ook een set winterwielen en een set BBS bmw e30 wielen die ik ga herspuiten. Vandaag is de GTI aangekomen, dus dacht ik "ik maak er maar eens een topic over". Het meeste werk is carrosseriewerk; uitblutsen, opschuren, opvullen, lassen etc. Maar er is wel nog een beetje mechanisch werk aan, er moet bijvoorbeeld een nieuwe koppeling in en een paar nieuwe darmpjes. Foto's: |
Daar kan je je wel even op uitleven . Succes met je project
|
Quote:
Bedankt! En da klopt, ook aangezien ik niets ken van hoe alles in elkaar zit. Het is de erste keer dat ik zoiets doe. Ik heb momenteel al problemen met het vinden van waar ik koelvloeistof voor de motor in moet gieten. Ik zie 3 reservoirs zitten die het mogelijk kunnen zijn, en het was al bijna donker toen ik ernaar zocht dus ik kon niet goed lezen wat er op stond. Er is 1 gelig reservoir met zwarte dop, 1 groter dat wit is maar met blauwe afzet aan de binnenkant waar '4.2l' op staat en een kleiner wit met rode dop dat lager hangt een meer naar voor zit. Begint dus al goed, ben benieuwd hoe de rest gaat lopen als ik dat al niet weet :) |
de achterste reservoir is koelwater.[zwarte/blauwe dop]
dan voor de veerpoot het 4.2l vat dat is ruitensproeishizz,en het kleintje met rode dop is stuurbekrachtigingsvloeistof. mooi projectje! |
Het is degene met zwarte dop. Die met 4.2 erop is voor het wiswater en die met de rode dop is voor de stuurbekrachtiging
|
Mooie kleur golf en succes met je project ! :thumbup:
Edit: Tjaap was me voor |
Hahaha. Iedereen tegelijk. Hulp genoeg hier :)
|
Genoeg te doen deze winter zo te zien, haha. Succes met je project!
|
Amai zoveel replies :)
Bedankt iedereen, en ook bedankt voor de antwoorden over de reservoirs! Dinsdag heb ik een dagje vrijaf van school, dan kan ik gelijk eens een testritje maken, lekker zonder deuren :P Ah en moest er iemand hier een 16v Grille met logotje hebben liggen laat maar weten, liefst in België. Ik ben ook nog op zoek naar het ronde 'vw' logo en het model logo golf gti 16v voor op de achterkant. deze mogen van overal komen, want die kan je verzenden :) |
Quote:
En niet vergeten: de 710 dop, daar kan je olie bijvullen!;) |
Dat "710" staat er toch alleen op voor blondjes? ;)
|
Quote:
Het duurde even voor het kwartje viel.. |
Heb vandaag de voorbumper, de steenslagplaat, de GTI-lip en het linker en rechter voorscherm gedemonteerd. Morgen doe ik de achterbumper, de wielbogen en baguetten, de spiegels en ik zou ook de gti spoiler van de achterklep willen halen, weet enkel neit of dat mogelijk is.
Mijn plan is om alle plastiek onderdelen van de buitenkant er af te halen en ze allemaal met bumperspray te spuiten en waar nodig een rode bies doen. |
Zoals beloofd meer foto's nu! :)
(in eerste post, ik ga dat altijd in eerste post doen zo is het later ordelijker en moet je niet heel het topic doorzoeken om te zien hoe alles is geëvolueerd) Nog een vraagje, ik ben begonnen met de achterbumper te demonteren maar hierbij zitten drie van de vier schroeven hard vast. Volgens mij door roest, hoe zou ik deze los kunnen krijgen? Ik heb er al losmaak olie van Facom op gespoten (overvloedig veel) en ook gewone WD40 maar helpt niet. Ik werk met een standaard dopsleutelset, ik schat dat de sleutel ongeveer 30cm lang is of zo. Ik heb even zitten denken over de bumper er af te slijpen en dan ook de schroeven door te slijpen. En dan een tweedehandse bumper ter vervanging te kopen maar ik weet niet, het lijkt me een nogal drastische oplossing. Tips/raad?? |
Zo dat zijn niet veel kilometers op die klok. :D Waar heb je de auto vandaan?
(Ik vind het persoonlijk wel leuk om topics pagina na pagina te bekijken om de voortgang te zien, maar goed) |
Quote:
Achterspoiler kan er wel af, maar als het een originele is moet hij er wel terug op want anders houd je gaten over in je raam. |
Quote:
Heb de auto van iemand uit Zonhoven, die Chief Mechanical Trainer is by Toyota Lexus geloof ik. Hij heeft de motor en andere onderdelen van een kapotte wagen ingebouwd in de kas van iemand die zijn motor had opgeblazen. En ja die klok, wel mooi als dat de echte kilometers zijn (wat ik wel vermoed). Heb gehoord dat pas rond deze kilometers de motor echt op zijn beste komt en nauwelijks nog olie verbruikt (bron: Old Top Gear) En van het topic, ja ik zal sowieso blijven posten maar de foto's ga ik verzamelen in de eerste post denk ik. :) Quote:
Is een originele spoiler dus ik zal hem er sowieso terug opzetten, was ik ook van plan want persoonlijk vindt ik hem geweldig uitzien. |
Mooi topic ga zo door, en blijf de pics posten ;)
|
24/12
Vandaag heb ik het deurpaneel verwijderd en ook de spiegel. Ik heb ook de GTI spoiler op de achterzijde er af gehaald. De achterbumper is spijtig genoeg nog niet los, ik vrees dat er Cola aan te pas zal moeten komen... Ook de wielbogen en baguetten zijn er nog niet af, deze zitten met pop rivets vast en ik weet niet goed hoe ik deze los zo maken. Iemand een idee? Even een retro-active update, foto's in eerste post!! :thumbup: Btw, ik heb nog wat raad nodig. De wielbogen zitten vast met pop rivets, hoe zou ik deze verwijderen? met een dan openprutsen, openboren?? En dan daarna om ze weer te monteren, zijn deze gemakeklijk te vinden? |
Ja openboren. De meesten lijmen ze er daarna weer op zodat er geen water onder kan komen. Ze willen namelijk nogal roesten onder de lijsten.
|
Quote:
ik denk toch dat je brute kracht moet gebruiken de enige wat kan fout gaan is dat de moeren in de balk meedraaien en dan is het toch uiteindelijk slijpen die poprivets moet je openboren met een dunne boortje, ik dacht 4 of 5 mm al doende leer je het je kan ze nog nieuw krijgen bij vw of je gebruikt gewoon standaard rivetten by the way mooie topic, ga ik volgen |
Quote:
He da's een goed idee! Moet ik zien dat ik de bus tec7 die ik morgen ga gebruiken daarna goed afsluit zodat ik die later nog kan gebruiken :) En openboren, moet ik speciaal voorzichtig zijn voor iets of gewoon boor in het midden van de rivet zetten en boren tot ik erdoor zit? Quote:
Brute kracht heb ik al geprobeerd, heb met een slagmoersleutel met 310Nm geprobeerd maar veiligheid tegen overbelasting sprong op. Dit nadat ik het al goed had doordrenkt in losmaakmiddel van Facom. Desnoods toch maar slijpen dan... Enne nogmaals iedereen bedankt voor positieve commentaar! UPDATE: als er stickers van het forum bestaan krijgt deze er eentje op zijn kont als ie klaar is! |
Sorry maar met een slagmoersleutel van 310 nm krijg je nog geen boutje los die je met je vingers hebt vastgemaakt :D
Je moet toch naar een sterkere gaan of op je ratel een dikke lange buis erop , dan kan je meer kracht op uitoefenen |
Popnagels en de benodigde tang koop je goedkoper bij je locale ijzerwarenwinkel.
|
Quote:
Verdorie! :D Dan moet ik eens bij mijn buurman gaan zien voor dat genoemd gereedschap uit te lenen. Voor gewone niet geroeste bouten is 310Nm toch genoeg? of niet? Quote:
Beiden, bedankt voor de raad! |
Brute kracht = lange pijp er op...! :D
|
Even een vraagje, ik heb de auto opgekrikt en op steunen gezet maar is dit wel de juiste plaats om de steunen te zetten?
In mijn service manual en restoration manual zeggen ze enkel 'place the jack stands on a solid flat surface'. Aangezien mijn assteunen geen plat draagvlak hebben gaat dat niet dus dacht ik dat de achteras wel de beste plaats was. Ben ik hierin juist of kruip ik er nu beter niet onder? |
assteun staat zo goed hoor onder de achteras.
'place the jack stands on a solid flat surface' bedoelen ze in mijn ogen mee dat de assteun op een vlakke ondergrond moet staan en dus stevig. |
Naar mijn mening een prima plaats om op te krikken:)
Beter dan onder de dorpels.. Kijk alleen wel uit als je nou de schokbrekers verwijderd.. Dan kom de auto omlaag en kan deze van de steunen afvallen |
Bedankt voor de raad! :)
Quote:
Daar was ik me al van bewust, gaf me even een stress-moment trouwens. Een van de schokdempers zat niet goed vast, die moer met het clipje lag in de achteras ipv op de bout. Zit er nu terug op, na een half uurtje sukkelen Bij deze, update in first post!!! Ben begonnen verder het interieur te strippen, als ik nu de rechter achterdeur loskrijg kan ik morgen het tapijt er uit halen en is de stripdown zo goed als klaar. Denk niet dat ik het dash eruit ga halen, dat ziet goed zoals het nu zit en ik ga de binnenkant toch niet laten herspuiten dus dat vormt ook geen probleem. De grootste reden van de stripdown is dat er een eekhoorn en een stel muizen in het interieur hebben gehuisd, dus eens stevig stofzuigen en kuise zal nodig zijn. Bij deze dus een vraag nog: Mag ik de vloermat met water kuisen of is het best om dit niet te doen? |
waarom zou dat niet mogen
alleen goed laten drogen zodat het niet muf wordt in je auto |
Quote:
Ik dacht, met dat de tapijten deels hard zijn (hun vorm houden) dat water dit misschien kon soepel maken en dus de tapijten niet meer mooi zouden lijken. Bedankt! Morgen zal het kuisen worden :cool: |
Heb juist het logo voor op de grill ontvangen!
Nieuwe update! Vandaag heb ik de instaplijsten verwijderd, wat palstieke onderdelen, en de tapijten. Ik heb ook de vloerisolatie verwijderd en deze zou ik graag vervangen want is deels verrot. Heb heel wat vuil gevonden onder de vloermat, en er lag al veel vuil op. Volgende taak zal zijn om met een natte doek alles perfect te kuisen van binnen (heb al gestofzuigd) De vloermat moet ook gestofzuigd worden, heb al geprobeerd met onze stofzuiger maar ik krijg niet alles proper. |
Ivm je schakelmechanisme (zoek op "VW golf shift linkage" via google): dit zijn alle stangetjes, rubbertjes,.. en bewegende delen die je versnellingspook verbinden met je versnellingsbak. Hang maar eens over de motor en kijk wat er onderaan gebeurt wanneer iemand je versnellingen test via de pook.
In mijn topic vind je de onderdelen en VW nummers die je nodig hebt. Je hoeft niet alles origineel te kopen bij VW, behalve de stang met de grote witte bal, namaak smelt soms door de hitte. http://www.4crawler.com/Diesel/ForS...ft_links_sm.gif |
Quote:
Bedankt hiervoor, zal daar later eens voor zien. Ben momenteel met interieur bezig aangezien dat veel plaats inneemt en ik er weinig heb. Maar toch bedankt want ik ga waarschijnlijk moeten afstellen en een revisieset ofzo monteren want ik heb geen achteruit en er zit serieuze speling op in de lengterichting van de auto. Ok direct ook eens een update van wat ik de vorige dagen heb gedaan. Ik heb de achterklep gestript op de binnenkant na, en ik heb heel wat nieuwe onderdelen erbij gekregen. Onderandere een nieuwe set schokdempers voor maar +/- 70€ :thumbup: Heb ook al een smen bbsjes getestfit om te zien hoe het eruit zal zien, denk dat het wel ok wordt :) Auto zal later toch wel 20/20 omlaag moeten denkik, maar momenteel moet ik kosten drukken enz. Heb ook de achterbumper er eindelijk af gekregen, en dan vandaag heb ik het dashboard eruit gehaald. Moet toch wel zeggen dat ik niet begrijp hoe ze ooit op het idee zijn kunnen komen om de vijzen in het schapje van de boordcomputer enz te steken, maar dan helemaal bovenaan zodat je er praktisch niet aankan. Heb ook de deuren aan de rechterkant er nog uitgehaald, is even uitproberen als je het nog niet hebt gedaan maar op zich een heel gemakkelijke job. Ok wat plaatjes bij het praatje: |
Nog een update van wat ik in het weekend heb gedaan:
De schijnwerpers die ik bij WilcoGTI heb gekocht zijn aangekomen, gaat leuk worden onder de dunne bumpers denk ik! Heb ook de achterlichten verwijderd, en heb overal waar er roestplekjes zaten (buiten op de bodem) deze zoveel mogelijk proper gemaakt met het gerief dat ik heb en dan een laagje roestwerende primer over gedaan zodat het niet verder roest nu de kas zo bloot is en de auto onder een hoes buiten staat. |
Heb de kachel eruit gehaald, en deze zal kompleet nagekeken moeten worden want er zat geen millimeter schuim meer op de kleppen :thumbup: Dus ik vrees dat de radiator ook rijp voor het stort zal zijn. Achja, als je toch bezig bent doe je het best ook direct goed!
Dit was gisteren, en vandaag heb ik besloten om eindelijk het werkje te doen waar ik het meest tegen op keek. De auto vanbinnen poetsen. Ik wil niet weten wat er allemaal op de bodemplaten kleefde, en rond de kabelboom. Zeker waar die langs de achterbank loopt zat een laagje van vet, vuil en ik weet niet wat. Kreeg het niet weg met gewoon water en zeep maar ik had nog een fles extra krachtige velgenreiniger staan? Heb deze dus helemaal leeggespoten in de auto en dan met een schuurspons alles zo veel mogelijk geschrobd.En dan de hele namiddag met een doek al het product en vuil eruit zitten vegen, en dan nog eens met water erover gegaan. Heb ook ontdekt dat mogelijk deze auto voor het eerst is ingeschreven op naam van een barones. :D |
Even een update. Heb op een slangetje na alles om de motor lopend te krijgen, dus dat zal waarschijnlijk binnen een paar weken ook alweer gefixt zijn.
Heb een tweede cockpitframe gescoord en deze zilvergrijs gespoten, ben benieuwd hoe dit zal staan. Als het niet staat kan ik nog altijd het zwarte er weer insteken. Heb op de sloop ook een beige hemel voor een 3-deurs met schuifdak gevonden, is niet de zwarte vijfdeurs versie die er normaal in zit maar ga hem aanpassen voor mijn vijfdeurs golf. En vind dat zo beige met zwart afdekkapje nog wel mooi staat, wil dus ook nog zwarte zonnekleppen er in. Moet de hemel nog bijsnijden en de stof aan de randjes weer wat vast maken en dan over de rand van het schuifdak trekken, maar dat komt in orde. Nog een vraagje, iemand een idee hoe je die plaat die op het dakraam hoort er uit haalt? Heb op de sloop de voorkant losgekregen maar de achterkant niet. Dus ik zou graag die plaat nog gaan halen. |
Het dash is er terug in!
[IMG] https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.ne...05f&oe=56B47E0A [/IMG] ben ook aan de remmerij begonnen, is veel werk aan om alles weer veilig te krijgen En nog een 'sfeerfoto' |
Goed bezig :thumbup:
|
All times are GMT +1. The time now is 11:19. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.