Water lekkage... 6N
Bij mijn 6N blijft er op de één of andere manier water binnenkomen via de passagiersdeur.
Ik heb onlangs de originele demping die achter het paneel hoort gekocht omdat er slechts een KOMO zak tegenaan geplakt was toen de auto nog bij de vorige eigenaar was. Dus alles zit zoals het hoort, toch blijft het nat worden bij de mat achter de passagiersstoel. Ervoor blijft alles droog. Bladeren zitten er niet onder het parafaan en het is droog bij de ventilator. Als ik water gooi over het ruit met de deurpaneel en demping eraf zie ik dat water in de deur naar beneden spetteren, hoort dit of zou het rubber aan de buitenzijde niet helemaal meer in orde zijn? Het rubber rondom de deuropening lijkt netjes in orde te zijn en is op het eerste gezicht ook niet poreus. Als er lekkage geweest is ligt er water op het rubber. Wie weet waar ik het moet zoeken? Ik ben het droogmaken van de dempingsmat op de grond en het tapijt wel zat aan het worden. |
Water door de deur heen als je er een emmer water tegen gooit is volkomen normaal. raamrubber houd niet alles tegen. Zitten ook afwateringsgaatjes onderin de deur zodat het gewoon weg kan lopen.
Mogelijke lekkagepunten: voorruitrand (kun je vanaf de Astijl zien) Raamrubber van de achterste zijruiten Raamrubber achterruit. (deze 3 komen meestal voor na het onvakkundig vervangen van een ruit) Deurrubbers. Rubber rondom achterlicht Achterkleprubber. |
Dan lijkt het me dat een vervangend deurrubber moet gaan vinden, lekkage komt echt vanuit de deurkant over het rubber heen.
Thanks :thumbup: |
Wie weet welke kit/lijm ik gebruiken moet voor het 'folie/schuim' achter het deurpaneel?
Gewone kit werkt niet aangezien het niet genoeg plakt. Water komt nog steeds binnen :s |
Iemand een idee over wat ik gebruiken kan als kleefmiddel tussen de deur en de demping?
Sanitair kit en montage kit hebben beide geen goede uitwerking aangezien er nog steeds water tussen het deurpaneel en de demping vandaan komt waardoor m'n matten nog steeds nat worden. Eventueel een originele kit/lijm die bij de dealer te bestellen is? Een soort M3 tape oid? Wie helpt me aan een goed adhesief! :):) |
Heb je de afwateringsgaten aan de onderzijde van jouw portier al doorgeprikt?
Voor de afdichting van de folie gebruikt volkswagen een kit dat niet uithard, in de volksmond ook wel "putty" genoemd. Beste is om bij de vw dealer te gaan navragen bij de monteurs. |
Ja alle gaatjes zijn compleet open er zit niets meer in,
bedankt voor je tips ik ga donderdag meteen de dealer even bellen om te kijken of ze wat voor me kunnen betekenen :thumbup: |
Quote:
Besteld bij de dealer :thumbup: 12 euro nogwat per kant, morgen binnen. Schijnt een stuk van 110 bij 60 bij 2 te zijn. Ben benieuwd. :) :) |
Ik heb nu ook dit probleem, deurfolie vervangen nog steeds water binnen. Is dit dan het deurrubber?
|
kan je raamrubber zijn, ligt er ook aan waar je water hebt in de auto
|
achter de bestuurders stoel de andere kant niet!
|
Lijkt dan dat het water over je deurrubber (die langs A stijl en over dorpel gaat) komt lopen, neem aan dat je allle doorvoergaatjes doorgeprikt hebt?
Anders toch even kijken naar de lijmlaag onder je dempingfolie van de deur. |
Is je eigen lekkage al opgelost Djinn_4fun?
Heb zelf inmiddels ook een soortgelijke lekkage. Water ligt op het deurrubber onderaan. Schuim achter de deur is intact, net zoals de lijm. Deurrubber intact, ook niet vol met rotzooi of wat dan ook (alleen een vreemde deuk van instapschade ofzo) Maar de auto heeft in de tijd dat ie nat werd stilgestaan. Water achter de bijrijdersstoel.. en ervoor eronder (verzameld romdom de rails) Ben er nog niet achter wat de oorzaak is helaas. Achter t dash is alles droog. |
Nee nog niet, dealer had schuim besteld ipv lijm...
Morgen komt de lijm binnen, maar wacht hier nog even mee omdat de elec raam mechanismen er nog in moeten. Komen hopelijk van de week binnen. Maar voor je lekkage, bij mij staat het op de deurrubber omdat het tussen het schuim en de deur doorlekt wegens het ontbreken van een goede lijmlaag. Heb je gekeken waar het water vandaan komt? Hoor dat talkpoeder een goede manier is om de weg van het water te weten te komen. Je hebt neem ik aan je eigen punten al nagekeken? |
Quote:
Uiteraard ;) talkpoeder? hoe wil je dat gebruiken dan? Ik kan juist niet vinden waar het water vandaan komt. Wel dat het op het deurrubber ligt na een flinke bui, maar de lijmlaag onderaan het schuim is nog intact. Binnenkort maar eens met de tuinslang erop. |
Haal dan je deurpaneel eraf zodat je kan zien waar het vandaan komt.
Misschien toch tussen het demping materiaal en de deur zelf. Lijmlaag toch slechter aan het worden? |
Quote:
Uiteraard al gecontroleerd (moest toch cv inbouwen) |
Originele?
|
Quote:
Aftermarket, Werkje van een kwartiertje als je t eenmaal weet. :thumbup: |
Dan doe je alleen de voordeuren dus en niet de achterklep en tankklepje?
pakt je de plus bij de zekeringkast weg dan? of bij de Accu? |
Quote:
Hoofd pluskabel die van de accu naar de zekeringbak loopt, heb ik m bijgestoken. In principe dus rechtstreeks op de accu (zit wel een zekering tussen) Massa zit op het massablok naast de zekeringbak, stekkertje aan geklemt en op een lege plek gestoken. Achterklep moet ik nog even kijken, is wel mogelijk: Tankklepje is bij mij gewoon handbediend, en dat blijft ook zo. Persoonlijk zou ik t tankklepje niet eens centraal ontgrendeld willen hebben, maar met een knop in de auto bijvoorbeeld. http://www.motor-talk.de/blogs/rockport1911?page=2 Heb toevallig dezelfde set aangeschaft als deze persoon (zonder klapsleutels) en die heeft ook de achterklep mee aangesloten. |
Beetje gezond verstand pakken dus :D
Achterklep wil ik liever ook doen is makkelijk met boodschappen en regen enzo haha. Voor de tankklep zag ik deze oplossing Als ik toch bezig ben... :rolleyes: Morgen eerst maar ff langs de dealer in Spijkenisse voor de lijm/kit, de onderste rand en 5-10 cm aan de zijkanten kan ik vast lijmen, die hoeven er toch niet af voor de raammechanismen en de cv. Zal nog een lekker werkje worden om de oude lijmlaag van de deur af te krijgen gezien ik deze geprobeerd heb waterdicht te maken met zowel kit als montage lijm. Helaas tevergeefs.. M'n dochter zei dat er melk uit de deur kwam lopen.... bleek gewoon de montage kit/lijm te zijn die aan het oplossen was door het water :screwy: :screwy: |
Quote:
Moet je natuurlijk wel een watervaste kit gebruiken. Tankklepidee had ik nog niet gevonden zo, die sluit dus t klepje ook nog eens af met de cv. Ben alleen bang dat er vocht naar binnen kan daar (of erger nog, benzine) waardoor je dus meer last van vocht in de auto zal hebben of zelfs extra roest ontstaat tussen de panelen. Bij mij is het schuim trouwens ingesneden geweest en daarna weer dichtgeplakt met tape, word wel vaker gedaan. (was helaas bij mij al eens eerder gebeurt aan 1 kant, dus ik moest wel) Overigens niet de oorzaak van de lekkage. Wat je ook kunt doen is de schuim volledig demonteren en vervolgens de deur voorzien van doorzichtige vijverfolie (immitatie van het idee zoals bij polo t/m 2f en vele andere vw) en dan het schuim er weer op voor de demping van t geluid te waarborgen. |
Origineel zit hij ook zo bij de tankklep. Er zit toch een water/vocht afvoer gat in het tankklep rubber.
Zou geen problemen moeten geven. Die kit is origineel vw dus hoop dat die wel goed is :D |
Quote:
Moet ik die constructie Toch maar eens herzien dan. Wel raar dat montagekit en sanitairkit niet werkten. Sanitairkit is misschien niet hechtend genoeg, maar montagekit hoort ook voor buitengebruik te zijn.. Of was t niet uitgehard voor de regen er weer door kwam? Die kit heeft wel een tijdje nodig namelijk. Zou ruitenkit(voor plakruiten) of carosseriekit geen alternatief zijn? Alleen onhandig als het er weer af zou moeten (bij mij moet ik sowieso nog 1 raammechanisme vervangen en aan de andere kant rammelt de cv tegen de kas aan, dus die zit niet helemaal netjes) Tijdelijke oplossing voor t vochtprobleem: http://www.eigenhuisentuin.nl/verbo...s/#.UOSYOG_K6TM Lekt niet als het goed is, ga ik dus ook maar eens proberen voorlopig. |
idd misschien nat geworden, ga dat dealer spul eerst een kans geven.
vocht eter van action staat in de auto, verder doet de föhn ook z'n ding... :D |
Voor degene die het ook moeten hebben D 469 101 A3 is het onderdeel nr... :rolleyes: Moet wel verwerkt worden bij minimaal 15gr. Dus oftewel verwarmde garage of wachten tot de lente.. Dealer gaf als tip even in warm water leggen voor gebruik. |
Ordinaire ruitenkit dus.
Hopelijk heb je een verwarmde garage dan. Want de lente duurt nog wel ff. heb toch t idee dat het idd bij mij op dezelfde manier binnen komt. Ik ga de boel onderaan nogmaals nazien en zorgen dat t niet meer kan lekken. Daarna hoop ik toch dat het opgelost is. |
In principe wel, dit gebruiken ze ook in de fabriek.
Ik hoop de garage op werk te kunnen gebruiken, anders moet ik een forumlid in de buurt van rotterdam hebben die een verwarmde garage heeft waar ik in kan knutselen. |
Nog maar eens goed gekeken.
Bleek idd een stuk van de kit wat ik zo los kon trekken en daar lag ook het meeste water op het deurrubber. Ik ga nu de hele onderste rand afdichten dat er geen water meer tussen kan lopen. Ik hoop dat dat voldoende zal zijn. Wat betreft de CV, heb inmiddels gezien hoe het met t tankklepje moet, ga ik denk ik ook maar eens een keer doen. Achterklep heb ik ook eens nagekeken, dat kan zonder lijmen ook opgelost worden en is vrij simpel te doen Als ik die heb gemaakt zal ik er wel een fototje van maken ;). Alleen werkt je normale slot dan niet meer(heeft een sleutel nodig om die te kunnen draaien) |
Sleutel achterklep heb je met cv ook niet meer nodig toch?
Als het je lukt kom ik wel ff langs kan je de mijne ook doen :tongue: ;) Deze week komen m'n electrische raammechanismen binnen, en zodra die erin zitten kan ik gaan kitten. De cv komt van de lente wel als het lekkerder weer is. :D |
Quote:
Haha nogal een stukkie rijden vanaf Rotterdam denk ik ;) Ja sleutel heb je dan idd niet meer nodig. Moet alleen even kijken of het slot dan in de "gesloten" stand kan blijven staan (rechtop) dan valt het ook minder op. Gebruik je origineel electrische ramen of zo'n kitje van Spy o.i.d.? |
De electrische ramen zijn een originele set :thumbup:
Dit heb ik liever omdat ik vaak verhalen hoor over minder sterke motoren bij immitatie Stukje rijden maakt niet uit, zodra het lekker weer is vindt ik dat helemaal niet erg. Vooral als het me makkelijker wordt met de cv :) ;) |
Lekkage inmiddels verholpen.
Was vorige week zulk lekker weer. :D Als bonus meteen de panelen zonder gat gemonteerd :thumbup: |
Quote:
heb je inmiddels al de cv op de achterklep gemonteerd? |
Als het een universele set is van de cv kan deze niet op de achterklep dan gaat de computer van je cv kapot naar een tijdje ;)
|
hij hoeft enkel open en dicht te gaan toch?
Ik heb geen originele cv op mijn 6N zitten. |
Ja maar het kan in theorie wel maar in de praktijk niet het gaat gewoon kapot het is raar maar waar precies weet ik ook niet maar kan zijn dat de motor teveel kracht moet zetten ofzo maar de computer gaat gewoon kapot en werkt niks meer
|
Hoe had je het dan gemonteerd jordy? Want er zijn verschillende manieren voor.
Heb t zelf nog niet gemonteerd. Mijn waterlekkage is trouwens nog steeds niet opgelost. Ben aan het zoeken naar alternatieven ter voorkoming van het waterprobleem en daarover moet dan weer schuim komen. |
Op de meerdere manieren gewoon dat het pinnetje en motortje minste kracht hoef te zetten maar heb gelezen dat meerdere er last van hadden dan alleen ik
|
All times are GMT +1. The time now is 13:51. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.