Golf Rallye - 5-cil met Sequentiele 6-bak, 4MOTION en veel Carbon
Wie bij mij op facebook zit of de projecten op onze site hebben gezien, zal al eerder hebben gezien dat ik al een paar maanden bezig ben met een zeer extreme Golf Rallye. Deze Rallye is voor een Duitse klant, maar ik wil hem toch met jullie delen omdat ik deze echt van A tot Z moet bouwen bijna alles zelf moet beslissen. Het enige wat ik kreeg opgedragen is dat alles perfect moest en dat hij toch wel 800pk wil hebben en de meest extreme mk2 moet gaan worden.
We zijn nu al een eindje op weg, maar er zit echt niet normaal zo veel werk in omdat alles perfect moet, maar de koets heel erg slecht was. Omdat hier heel veel meer werk in zit dan gedacht en het mij allemaal te veel werd deze zomer heb ik mijn Golf 2-project ingeruild voor een Leon Supercopa mk2 ivm tijdwinst, maar komt een nieuwe thread van;) Ik was al bezig met de nieuwe 2.5L 5-cilinder en nu ben ik bezig om 2 dezelfde motoren met bak enz te bouwen. 1 voor deze Rallye en de 2e voor in mijn Leon. Hier zat een R32 Bi-turbo in van HGP, maar vond hij veel te zwaar en moest anders. Ik denk dat de 5-cil een goed alternatief is :) Zoals ik hem binnen kreeg: Het leek heel wat, maar bij het openen van de deur viel het mij meteen op dat de deurrubbers echt niet meer gingen passen, en dit was tevens het begin van een volledig verknalde Golf Rallye: Volgende stap was dat de eigenaar niet in zijn auto kon zitten omdat de hoofd-beugel van de kooi veel te ver naar voren zat: Alles moest er uit en opnieuw gemaakt worden wat heel veel meer werk is dan eerst gedacht: |
Damn zal wel lekker werkje zijn geweest die kooi eruit halen!
|
Inieder geval nog een hoop werk wat eraan zit, zit hopelijk toch geen deadline op de auto.
Maar dat zal vast wel weer dik in orde komen :thumbup: |
Ik heb op facebook idd al één en ander voorbij zien komen. Dit is een flinke klus. Maar dat komt met jou kennis en kunde wel goed. Ik vind het leuk om te volgen.
Ik vraag me toch ook af wat zo'n eigenaar bezield om zelf zo weinig betrokken te zijn bij zijn project. Of overleg je wel al je keuzes met hem? Ik ben ook wel benieuwd hoe je daar verder financieel mee omgaat. Stuur je gewoon iedere maand een factuur van je uren en materiaal, of hoe spreek je zoiets af? Ik neem toch aan dat jij je broek er ook niet aan wilt scheuren... |
heb hem indd op facebook al even voorbij zien komen
allemaal mooie projecten daar :thumbup: zeker erg benieuwd naar het de vorderingen, zat best een flinke kooi in trouwens |
800pk wil hebben en de meest extreme mk2 moet gaan worden.
Dan zal je er toch nog wat meer als 800 pk in moet om doen , er zijn inmiddels in duitsland meer die 900 pk hebben dan 800 hoor hier is er een van zo zijn er nog wel een stuk of tien. Dan zou ik voor een V10 gaan uit de rs6 http://www.youtube.com/watch?v=JFCTd6eOMwU |
Quote:
Wat weegt een V10 dan? |
En AME heeft ook een nieuwe Golf Rallye gebouwd is hij nog mee aan het afstellen. m En daar heeft hij al 1000 pk mee geklokt op lage turbo druk.En hij gaat stracks over de 1200 pk .
R30 Turbomotor im R-Golf mit GTX4202R Lader, Zweikammer-Spaltaugrohr, AME-Sondernockenwellen, Wasserladeluftkühler, 14 Einspritzdüsen die zusammen über 11 Liter pro Min. schaffen mit Fuelab-Hochleistungskraftstoffpumpe, usw. Die ersten Le... Samen 11 lieter per min. maken R30 turbo motor in de R golf GTX4202R loaders, dubbele-kamer Spaltaugrohr, AME - speciale remnokas, water intercoolers, 14 injectoren met Fuelab - brandstofpomp, enz. Wij zijn de eerste prestatiegegevens hebt genoeg tijd is, aan het einde van de week. (met 1 en 1,5 bar eerste) Voordelen ruim boven de 1000 PS maar met meer dan 1,5 bar zijn het doel |
Quote:
Sorry dat ik het zo zeg, maar ik denk dat jij het niet helemaal snapt. Meest extreem wil niet zeggen, extreem veel vermogen of extreem dikke motor etc. Met extreem bedoel ik extreem goed, balans, snel, wegligging en moet heel blijven :) Een WRC is ook extreem en dus perfect, snel, in balans en heeft maar 300pk, maar kost wel vanaf 8ton en niet voor niets. Het gaat om een perfecte mk2 die erg extreem is in techniek. Daarbij heb ik de opdracht dat alle techniek belangrijk is en dat het uiterlijk hier op aangepast zal worden en dus op de 2e plaats staat ;) Een 2.5L 5-cilinder pakken en er een grote turbo achter hangen kan iedereen en heet tuning. Dit is een ander verhaal omdat echt alles van het chassis, motor en bak opnieuw gebouwd word en alles zo is gebouwd dat dit alles in balans is, betere wegligging, perfecte overbrenging en een motor met een betere response en een mooi vermogens/koppel kromme enz. Veel pk is leuk voor in de kroeg of drag-racen en een overdreven dikke motor is leuk voor de show, maar deze auto moet gaan presteren op het circuit en is de gevraagde 800pk eigenlijk al overkill ;) Het gaat dus om het verschil tussen professionele motorsport en tuning. En geloof maar gerust dat daar heeeeel veel verschil tussen zit. Niet alleen kwa bouwen, maar ook kwa kosten. |
Mooi project. Wat een werk zeg met die rolkooi. Had dat zijn redenen dat die zo erin gelast zat??
|
Quote:
Leuk voor recht door :) Dit heeft toch niks met een race-auto te maken. Ik denk dat je niet helemaal snapt wat het verschil tussen motorsport en tuning is. Als ik jullie moet geloven zal zon 1000+ pk monster toch sneller moeten zijn dan een F1 met maar 900 pk :D |
Quote:
Oke ik dacht dan je hem klaar zou maken voor op de drag baan ;) Maar heb je dan 800 pk nodig voor in de rally .ik kan me nog herinderen dat audi ook eens een keer een rally auto heeft gebouwt, met tussen de 800pk en 1000 pk maar zijn ze weer van af gestapt om dat de wagen onbestuurd baar was :D |
Quote:
de S1 ? ding heeft meeste gewonnen Rallye's op zn naam staan ooit ! Nee, laat dat maar aan audi over (of in dit geval DutchBuild) ;) |
@Sipke;Dat was op verzoek van de rijders.
Sorry van het off topic. Petje af Wilco. |
Quote:
Ehm nee de s1 reed met 570 pk rond. De 1000 pk rallye testversie heeft enkel testruns gedaan waarbij de rijders aangaven dat deze onbestuurbaar was geworden. Kort na deze test werd de groep b ten einde geroepen omdat de toenmalige groep b al onbestuurbaar waren op hoge snelheid. |
Quote:
Die discussie over "meest extreem" moet je helemaal niet willen voeren. Het gaat bij elke auto om het doel. "Wat wil je ermee doen?" Ga je dragracen, wordt het een circuit-auto, wordt het een rally auto, of gewoon een showauto met dik vermogen, enz? Je kunt dat niet met elkaar vergelijken. Moet je ook niet willen vergelijken. Persoonlijk ben ik benieuwd naar het vervolg van dit project. Het wordt in ieder geval een auto die vakkundig en weloverwogen in elkaar gezet wordt. Ik hou wel van een pure motorsport auto, die kwa looks en afwerking op het show en shine veld ook een goed figuur slaat. |
Maar petje af wilco. Mooi om te lezen dat je de zin weer terug hebt. Om de hoek of rechtuit, 50 of 1500 pk, doe je best! Dan genieten wij hier vanuit de stoel mee
|
Quote:
Ehm ook nee. De coureurs waren juist tegen de enorme ontwikkelingen van de fabrikanten. Na de dood van oa Henri toivonen De vermogens hadden meer te maken met dat de f1 gestopt was met de turbo ontwikkeling en men deze wou voortzetten in de group b. Walter rohr prees bijvoorbeeld de middenmotor aan ipv de ver voor de voorwielen geplaatste r5 |
Quote:
:thumbup: ;) |
Quote:
Dat bedoel ik Richard. |
Quote:
:thumbup: Maar in principe word dit een golf rallye group b :D Fantastisch! |
Quote:
:) :thumbup: |
Ben erg benieuwd hoe dit gaat worden, Wilco!
Succes ermee! |
Wat voor schroefset ga je pakken, ik kan misschien wel wat moois regellen.
|
Dik hoor, ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken :thumbup:
|
Quote:
Hallo Johan, Deze kooi is er ingebouwd door een bedrijf die best wel hoog staat aangeschreven in Duitsland. Alles was netjes gebogen en de lassen waren redelijk, maar hij heeft gewoon niet gekeken wat en wie er in moest passen en heeft gewoon niet nagedacht over dingen zoals de deur-rubbers, en over de zitpositie van de persoon die er in moet passen enz. Erg zonde :rolleyes: |
Quote:
Ja idd. En het lijkt mij juist als je met zo'n auto het cirquit op gaat dat je wel op zn minst die rubbers er weer in wilt hebben. Voor de trillingen e.d maar ook voor de looks in het eindplaatje. Voor mij was de 16v digifant ombouw al aardig uitzoeken en als ik erop terug kijk vond ik het opboulwen echt superleuk werk. En juist alles zelf doen van carroserie tot de motorkabelboom. Tis nu zo 'gewoon' dat ie loopt :D respect voor je werk en ik ben benieuwd naar het uitendelijke resultaat. |
Quote:
Ik zou je een PB kunnen sturen of er niks over zeggen, maar ik probeer altijd open kaart te spelen en duidelijk te zijn, dus bij deze mijn antwoord. Deze man is een Italiaan en woond 100km voorbij Stuttgard. Hij kan niet even langs komen :shake: Hij heet Toni en is erg populair in Duitsland door zijn auto die hij hiervoor gehad heeft. Dit was een mk2 met Porsche carbon dashboard enz. Misschien dat sommige hem wel eens hebben gezien op Essen op de stand van Wiechers. Deze man had al veel geld uitgegeven omdat hij erg goed van vertrouwen is denk ik. Iedereen nam zijn geld aan, maar leverde niet het juiste werk. Ik kende hem al van een jaar of 8 geleden en heb al eens werk voor hem gedaan. Omdat hij er zat van was heeft hij zijn auto ook op het laatste adres weggehaald. Hij is opzoek gegaan en kwam er achter dat ik inmiddels fulltime voor mijzelf werk en vroeg aan mij of ik zijn auto alsjeblieft wilde bouwen en dat dit zijn laatste optie was omdat hij er anders mee op wilde houden. Ik zag het eerst niet zitten om een half project klaar te maken waar ik absoluut niet achter stond. Na een par weken mailen is hij langs geweest om dingen te overleggen. We zijn hier uitgekomen en zijn opdracht was eenvoudig en duidelijk: Haal alles er maar uit wat je niet zint en maak er alsjeblieft een perfecte auto van in motorsport-style en met de beste techniek die voor mij mogelijk is. Ik heb hem een paar verschillende opties gegeven om hem vervolgens te laten kiezen. Hier kwam uit dat de R32 veel te zwaar is voor op het circuit en hebben gekozen voor de nieuwe (2012) 5-cilinder zoals ik ook al heb, maar dan met zo'n 800pk en 700Nm koppel. Hierbij moest een bak gezocht worden en is inmiddels ook besteld en komt later. De wielen moesten koste wat het kost 9x17 inch worden met de banden 245x40 wat echt voor geen meter past. Ik moet alles zo bouwen dat dit gaat passen is mijn opdracht. Voor wat de betaling betreft word bij mij al het te bestellen materiaal vooruit betaald en in dit geval gaat alles per uur en stuur ik hem maandelijks een factuur die hij echt binnen 2 dagen betaald. Telkens als ik een idee heb of onderdelen wil bestellen overleg ik deze eerst. Ik krijg alleen steeds het antwoord dat ik alles zelf moet weten en allen op mijn kl... krijg als hij er achter komt als er beter bestaat. Zelfs op de vraag over de kleur van de auto en de motor moest ik laten weten wat ik mooi vind en antwoordde met dat hij het een goed idee vond. Erg makkelijk lijkt het, maar het is voor mij heel erg lastig omdat er veel variabelen zijn en ik iets wil bouwen wat hij mooi vind en wil hebben. Het allerbelangrijkste is om een klant er goed bij te betrekken. Het is immers zijn geld en moet zijn droom-auto worden. Ik mail een paar keer per week om te overleggen, bellen soms en stuur hem steeds als eerst de nieuwe foto's :) Ik doe steeds een voorstel over een paar verschillende opties en laat hem mee denken om vervolgens de knoop door te laten hakken zodat hij alle beslissingen toch heeft genomen ondanks hij dit aan mij over wil laten. Na alle ellende die hij heeft gehad moet hij gelukkig zijn met dit project en geen nare bijsmaak aan overhouden. |
Omdat ik al verder ben moet ik even door gaan met de pics tot waar ik nu ben :)
|
Quote:
Hoi Ruud, Ik ben zelf dealer van KW en K-Sport. Ik moet je zeggen dat het K-Sport helaas nog niet zo heel bekend is maar de tot nu toe beste schroefsets en remmen heeft waar ik mee heb gereden en is echt wel veel. Ik ben er nog niet helemaal over uit want er zijn ook nog 2 auto's waarmee we de time attack willen gaan rijden dit jaar. K-Sport heeft een erg goede schroefset voor het circuit. KW valt af bij want ook de competition haalt het echt niet bij de race-versie van K-Sport laat staan voor de Super-Racing. En zij hebben sinds kort een profesionele remmenset voor het racen: Ik ben ben nu een dealer van hun en koop rechtstreeks, maar ik ben nu ook met hun bezig voor het worden van een importeur. Dit zou mee moeten dragen met de beslissing waar ik voor zal kiezen. Ik heb het Intrax ook wel hoog zitten, maar 6000Ex voor een 4-weg is wel heel veel geld natuurlijk. |
Heb komende week een nieuw 3 weg set liggen voor een project: golf 3 variant r32 turbo met 4 motion techniek .
(bassis was vr6 synchro) zou bij jou ook bijna moeten passen :) Zal je wel wat foto's sturen, de prijs valt je best wel mee, en veel beter kun je niet kopen, en dat durf ik heel hard te zeggen. |
:thumbup: super project wilco, zoals ze eigelijk allemaal zijn! die r32 motor blijft ie bij de eigenaar? heb misschien wel intresse in het inlaatspruitstuk voor de toekomst :D
|
Vind de werkwijze van die man een beetje raar, maar als iemand anders mij het zou betalen voor enkel de beste onderdelen: Ik zeg geen nee:D helaas niet genoeg kennis. Setje schokbrekers zier er ook leuk uit!
|
Petje af voor dit unieke project! Ik vraag maar niet naar de totale kosten... ;)
Quote:
Als je dat als doel voor ogen houdt wordt het inderdaad de beste Golf ooit. :) |
Quote:
Het leuke of wat soms niet zo leuk is, is dat je zo'n persoon erg goed leert kennen als je veel met elkaar communiceert tijdens een erg lang project. Ik vond ook bepaalde dingen vreemd, maar is altijd, want doe ook veel werk voor naar Israël en Zuid Afrika enz en iedereen is anders. Wat als de mensen weten dat je best wel wat te besteden hebt, het werk krijgen doordat je een mooi praatje hebt en het werk vervolgens verkloot. Dit 3x opnieuw en over een tijd van 7 jaar achter elkaar. Ik weet de voorgeschiedenis en de problemen die zijn geweest tot en ging tot en met advocaten-werk toe. Ik snap dat deze man erg onzeker is en ik heb echt heel veel respect voor de wilskracht om toch steeds weer opnieuw de kracht te vinden om opnieuw te beginnen. Dan heb je toch wel heel veel voor je droom-auto over. Deze man heeft een ijssalon en werkt over 9 maanden achter elkaar voor 7 dagen in de week vanaf 5 uur in de ochtend tot s'avonds 7 uur. Maakt dus elke dag vers Italiaans ijs en heeft heel weinig tijd. Zijn winkel is net voor een week gesloten en hij stond de eerste dag dat hij vrij had, bij mij voor de deur na 6 uur heen en weer 6 uur terug te moeten rijden. Deze auto is erg kostbaar, maar hij werkt er ook hard voor ;) Ik zie het dan ook als bijzonder dat hij dit aan mij toevertrouwd, en ik zal ook laten zien dat dit goed gaat komen :) |
Superdik project zo :thumbup:
Denk alleen dat je voor de totale kosten van dit project ook wel een andere dikke auto zou kunnen kopen :D Maar goed, dat is de keus van de eigenaar. |
Quote:
En wat als je ook deze dikke auto al hebt, en dit je jongensdroom is :rolleyes: |
Ik zie een win-win-win situatie.
Wilco een pracht van een betaalde klus, een klant met straks na jaren ellende een pracht van een project en wij hier een pracht van een topic. Doe je best Wilco! En vooral veel plaatjes en een kijkje in je expertice keuken op het gebied van de keuzes tot het tot stand maken van een echte racer |
Quote:
PS.: Mag ik gokken dat meneer al een dikke Benz rijdt? ;) |
heel vet project en respect dat je er aan begint, zoals je zelf zegt, het moet goed zijn voor de klant. Ik vind het ook knap dat je zo open kaart speelt over hoe zo een dingen geregeld worden.
Bij de meeste tuners/autobouwers waar een serieus project staat en waar je info over vraagt krijg je als antwoord "dat zijn je zaken niet" blijf achter het kettinkje staan en kijk maar :D Ik ga dit zeker volgen :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 04:42. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.