Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Motor Seat Ibiza 20VT 6k2 in Golf 2 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=106894)

GertjeR32 09-11-2012 08:08

Motor Seat Ibiza 20VT 6k2 in Golf 2
 
Ik ben van plan mijn Seat Ibiza Cupra 6k2 te gaan slopen. Er zit een hele goede en snelle turbomotor in. Ik wil toch graag een belastingvrije Golf 2 gaan zoeken en motor, bak, subframe, dash, stuurstang, kortom alles overbouwen.

Weten jullie tegen welke problemen ik aan ga lopen ?

Bedankt voor de reacties alvast.

groet,

gertje

classicline 09-11-2012 09:38

Het eerste probleem is dat het nieuwe kabinet belastingvrije auto's wil afschaffen ;)

M1974 09-11-2012 10:07

Hangt allemaal af van hoe handig je zelf bent, je kennis, je gereedschap, je werkplaats, je budget, enz.

Een ibiza 20VT in een mk2 hangen met subframe en al wordt wel gezien als één van de makkelijkere swaps. En omdat je zelf al een goede ibiza hebt als donor auto, heb je ook zo'n beetje alles wat je nodig hebt.
Voor de handige sleutelaar met goed gereedschap goed te doen.

Heb je al moeite met je ventieldopjes los te draaien, omdat je niet weet of die linksom of rechtom moet draaien, dan zou ik er maar vanafzien.

GertjeR32 09-11-2012 11:05

Quote:
Originally Posted by classicline
Het eerste probleem is dat het nieuwe kabinet belastingvrije auto's wil afschaffen ;)


Dat is wat minder. Los daarvan vind ik de Golf 2 prachtig.

GertjeR32 09-11-2012 11:07

Quote:
Originally Posted by M1974
Hangt allemaal af van hoe handig je zelf bent, je kennis, je gereedschap, je werkplaats, je budget, enz.

Een ibiza 20VT in een mk2 hangen met subframe en al wordt wel gezien als één van de makkelijkere swaps. En omdat je zelf al een goede ibiza hebt als donor auto, heb je ook zo'n beetje alles wat je nodig hebt.
Voor de handige sleutelaar met goed gereedschap goed te doen.

Heb je al moeite met je ventieldopjes los te draaien, omdat je niet weet of die linksom of rechtom moet draaien, dan zou ik er maar vanafzien.


Sleutelen moet het probleem niet zijn hoor.

ewcaddymk1 09-11-2012 13:01

Quote:
Originally Posted by GertjeR32
Sleutelen moet het probleem niet zijn hoor.

dan zie ik het probleem ook niet :D

GertjeR32 09-11-2012 18:19

Oke, dus alles past 1 op 1 ?

Spierings 09-11-2012 18:46

Quote:
Originally Posted by GertjeR32
Oke, dus alles past 1 op 1 ?

Nee

Je moet onder andere.
-Dashboard en zo zal je toch allemaal pas moeten maken.
-Radiateur en intercooler zal je pas moeten maken (andere gebruiken).
-Je moet een andere pedalenset monteren om de koppelingsbediening om te bouwen naar een hydraulische
-Kabelboom aanpassen
(motor en aandrijving kun je wel zo goed een op een monteren, alleen kans dat je de voorste motorsteun moet aanpassen)

Vincent dV 09-11-2012 19:10

Quote:
Heb je al moeite met je ventieldopjes los te draaien, omdat je niet weet of die linksom of rechtom moet draaien, dan zou ik er maar vanafzien.


Iedereen weet toch dat dat rechtsom is :thumbup:

Johan1982MK1 09-11-2012 19:49

Quote:
Originally Posted by Spierings
Nee

Je moet onder andere.
-Dashboard en zo zal je toch allemaal pas moeten maken.
-Radiateur en intercooler zal je pas moeten maken (andere gebruiken).
-Je moet een andere pedalenset monteren om de koppelingsbediening om te bouwen naar een hydraulische
-Kabelboom aanpassen
(motor en aandrijving kun je wel zo goed een op een monteren, alleen kans dat je de voorste motorsteun moet aanpassen)



Idd.. Het voordeel voor jou is je kan wel alles van de complete auto overzetten naar daarna komje nog talloze kleine dingen tegen.. Opvoerpomp monteren pomp onder de auto uitlaatsysteem, koppeling/rem/ electr. Gaspedaal omzetten, je cruisecontrol, contactslot, aansluitingen stuurbekrachtiging e.d enz enz..

Ik heb mijn mk1 omgebouwd van 1500 automaat naar 2,0 16v op digifant met 5bak in +-3weken. Maar daar gaat een halfjaar aan vooraf aan info/onderdelen e.d verzamelen zodat je goed door kan zetten.

Maar niets is onmogelijk zeker niet met een complete auto ernaast.als je maar geduld hebt dan kan het een superleuk project worden.

Pewi Vwteam 09-11-2012 21:48

ibiza motor is perfect voor in een golf 2, we hebben er voor x aantal weken terug nog 1 omgebouwd van 16v naar 20vt cupra motor, van demontage van de cupra tot ombouw in de golf 2, in 2 weken tijd dan krijg je dit http://www.youtube.com/watch?v=M6D-2Ru2KKE vanaf 13.24 tot 15 min in beeld te zien dit was de eerste keer zonder te testen of wat dan ook wegens de tijdsdruk. dat ie klaar moest wezen voor deze dag. dus als je vragen hebt stel ze hier en je zult zeker antwoord krijgen.

GertjeR32 10-11-2012 17:55

Zo, die gaat best.

Ik wil als het mogelijk is alles 1 op 1 overzetten,

De pedalenset kan ik toch ook overzetten of is dit heel anders ?

Contactslot en stuurbekrachtiging kan ik toch ook van de ibiza gebruiken ?

Spierings 10-11-2012 18:18

Quote:
Originally Posted by GertjeR32
Zo, die gaat best.

Ik wil als het mogelijk is alles 1 op 1 overzetten,

De pedalenset kan ik toch ook overzetten of is dit heel anders ?

Contactslot en stuurbekrachtiging kan ik toch ook van de ibiza gebruiken ?

Alles een op een overzetten kun je vergeten, je moet zoals eerder aangegeven het een en het ander aanpassen.

Pedalenset kun je niet overzetten, deze is heel anders.
Gebruik een pedalenset, koppelingscilinder en steunbeugel achter de rembekrachtiger van een passat 35i of corrado g60

Contactslot en stuurbekrachtiging kun je wel monteren echter krijg je bij gebruik van het contactslot wel twee verschillende sleutels (binnenbaart en buitenbaartsleutel)

neef_m 10-11-2012 18:28

pedalen set van een corrado, golf g60, golf 3 tdi of passat ofzo pakken, zolang er maar hydraulische koppeling op zit. ( tenzij je een kabel wil gebruiken )

startblokkering e.d. uit laten schijven.

schakelmechaniek van een g60 pakken, of die van die ibiza pas maken.

motorsteunen zijn zo passende setjes voor te vinden op ebay.de

g60 tellerkabel, dan kan je gewoon je orginele tellerbak gebruiken.

uitlaat zelf maken.

effe uitzoeken wat voor aandrijfassen je moet gebruiken dat weet ik zo niet uit me hoofd.

tis al heel vaak gedaan, genoeg over te vinden op het net. niet zo'n heel moeilijke swap, wel leuk :thumbup:

Pewi Vwteam 10-11-2012 18:58

alles past bijna in je mk2 ligt er wel aan wat voor een uitvoering je neemt, gti is het mooiste past bijna alles 1 op 1. inderdaad pendalen kit past niet die moet je aanpassen\ e-gas inbouwen in je mk2.

Jan-Turbo 11-11-2012 09:18

Ben zelf bezig een tdi van een Toledo in mn Golf 2 te zetten. Ibiza is vrijwel t zelfde (heb zelf een ibiza dus een kijk en vergelijk).
Subframe incl. stuurbekrachtiging overzetten, Heb je meteen de voorste draagbalk met voorste motorsteun en hoef je die niet meer aan te passen.
Pedalenset van een toledo past 1 op 1 erin, Alleen moet je een extra gaatje in de schutbord maken voor de cilinder van de koppeling. Grote kans dat jou kabelboom dan ook weer zonder aanpassingen op de pedalenset past...

Succes

Jan-Turbo 11-11-2012 09:19

;;

Spierings 11-11-2012 12:10

Quote:
Originally Posted by Jan-Turbo
Ben zelf bezig een tdi van een Toledo in mn Golf 2 te zetten. Ibiza is vrijwel t zelfde (heb zelf een ibiza dus een kijk en vergelijk).
Subframe incl. stuurbekrachtiging overzetten, Heb je meteen de voorste draagbalk met voorste motorsteun en hoef je die niet meer aan te passen.
Pedalenset van een toledo past 1 op 1 erin, Alleen moet je een extra gaatje in de schutbord maken voor de cilinder van de koppeling. Grote kans dat jou kabelboom dan ook weer zonder aanpassingen op de pedalenset past...

Succes

Dwarsbalk en pedalenset van een ibiza is in tegenstelling van een toledo totaal anders en passen dus niet.

carbreaker de autosloper 12-11-2012 17:17

jep die lag dr mooi in bij me maatje albert 200 pk nu en zuper op t circuit

magik17 16-11-2012 19:59

Nu even wat gerichtere vragen. Ik ben met zelfde bezig, motor AQX in mk2 te leggen.
Ik zou graag mijn pedalenset houden, maar ik zit met hydraulische koppeming & elec gaspedaal, wat kan ik doen om mijn pedalenset te houden? Graag zou ik ook mijn teller houden, maar alles van de seat word uitgelezen door fiches, terwijl toeren en snelheid bij mk2 via de boite gaat dacht ik. Iemand tips?

royzz 16-11-2012 21:30

is de pedalen set van een seat niet hetzelfde als van en golf 3

Ik heb een tdi ombouw gedaan en de pedalen set van de golf 3 gemonteerd
Het is wel wat passen en meten maar past wel.

Spierings 17-11-2012 18:18

Mijn pedalenset van de ibiza was heel anders, o.a. geen steunplaat voor koppelingscilinder, 4 bouts rembekrachtiger en liep veel minder ver naar beneden waardoor er minder steunvlak was.

Heb zelf gewoon de pedalenbox van een 35i pas gemaakt.

magik17 20-11-2012 17:57

Quote:
Originally Posted by magik17
Nu even wat gerichtere vragen. Ik ben met zelfde bezig, motor AQX in mk2 te leggen.
Ik zou graag mijn pedalenset houden, maar ik zit met hydraulische koppeming & elec gaspedaal, wat kan ik doen om mijn pedalenset te houden? Graag zou ik ook mijn teller houden, maar alles van de seat word uitgelezen door fiches, terwijl toeren en snelheid bij mk2 via de boite gaat dacht ik. Iemand tips?


Niemand gerichte antwoorden?

Spierings 20-11-2012 18:19

Quote:
Originally Posted by magik17
Niemand gerichte antwoorden?

Gewoon een pedalenset van een 35i erin en ombouwen naar hydraulisch.

Weet niet of er bij 20vt de wegrijblokkering in de tellerunit zit, indien die in de teller zit moet je deze weg laten schrijven.

Alles wordt uitgelezen door fiches ??? Wat bedoel je ?
Toerenteller gaat nooit via de bak, toerensignaal zul je ergens vandaan moeten halen.
Afhankelijk van het type bak zal je hier mogelijk gewoon een km tellerkabel op kunnen monteren. Weet niet of het een 02a is ??

nielsvwteam 21-11-2012 20:50

Schakelmechanisme: gebruik die van de cupra! past het mooiste in/onder de golf 2 en schakelt het mooist!

Versnellingsbak: Gewoon de cupra bak gebruiken en 100mm aandrijfassen.
Kan de pendalen set ombouwen of een kabel gebruiken doormiddel van T4 koppelingshevel, werkt perfect en niet te zwaar zoals de meeste altijd zeggen.

Toerental: Omvormingskastje bestellen zodat je gewoon de toeren teller van de golf 2 kunt gebruiken. (kunnen wij regelen)

Steunen: 20vt steunen passen gewoon op het 20vt blok

Startblokering: deze eraf laten halen ozdat je gewoon met teller en slot van golf 2 kunt gebruiken.

Kabelboom: deze aan laten passen voor je golf 2, werkt het makkelijkst. (kunnen wij ook tegen vergoeding, is dan pas klaar voor golf 2)

Wij (pewivwteam en Ik) hebben al meerdere 20vt ingebouwd in golf 1,2 en Corrado
Als je nog vragen hebt pb gerust of bel: 0616720708

magik17 22-11-2012 18:55

Quote:
Originally Posted by nielsvwteam
Schakelmechanisme: gebruik die van de cupra! past het mooiste in/onder de golf 2 en schakelt het mooist!

Versnellingsbak: Gewoon de cupra bak gebruiken en 100mm aandrijfassen.
Kan de pendalen set ombouwen of een kabel gebruiken doormiddel van T4 koppelingshevel, werkt perfect en niet te zwaar zoals de meeste altijd zeggen.

Toerental: Omvormingskastje bestellen zodat je gewoon de toeren teller van de golf 2 kunt gebruiken. (kunnen wij regelen)

Steunen: 20vt steunen passen gewoon op het 20vt blok

Startblokering: deze eraf laten halen ozdat je gewoon met teller en slot van golf 2 kunt gebruiken.

Kabelboom: deze aan laten passen voor je golf 2, werkt het makkelijkst. (kunnen wij ook tegen vergoeding, is dan pas klaar voor golf 2)

Wij (pewivwteam en Ik) hebben al meerdere 20vt ingebouwd in golf 1,2 en Corrado
Als je nog vragen hebt pb gerust of bel: 0616720708


En de snelheidskabel? Dient er veel aangepast voor schakelmechanisme?

Gr

Pewi Vwteam 22-11-2012 22:42

tellerkabel van een golf 2 1.3 pakken deze schroef je zo op de bak, als je eerst ff de halgever er af draait. 2 kleine hoekjes aan de achterkant uit de oude steun. meer niet.

Ma®tijn 23-11-2012 13:08

Nu we het hier toch over dit spul hebben, heb ik ook nog een vraag.

Ik kan een leon cupra 6bak krijgen incl. Aandrijf assen en schakeltoren.
Nou zal die schakeltoren waarschijnlijk niet passen, maar hoe zit dat met die 6 bak?
En is deze ook nog aan te sluiten op de otiginele tellerunit?

Spierings 23-11-2012 18:24

Quote:
Originally Posted by Ma®tijn
Nu we het hier toch over dit spul hebben, heb ik ook nog een vraag.

Ik kan een leon cupra 6bak krijgen incl. Aandrijf assen en schakeltoren.
Nou zal die schakeltoren waarschijnlijk niet passen, maar hoe zit dat met die 6 bak?
En is deze ook nog aan te sluiten op de otiginele tellerunit?

Aandrijfassen zullen waarschijnlijk niet passen en voor de bak zal je andere steunen moeten kopen.

Of de KM kabel pas te krijgen is durf ik niet te zeggen.

Pewi Vwteam 23-11-2012 23:06

schakeltoren is wel passend te maken, assen moet je op maat maken, baksteunen moet je zelf maken of kopen bij dutchbuild, of epytec.de . tellerkabel gaat je niet lukken aangezien een 6 bak met een halgever werkt direct op de bak. teminste denk niet dat het wil, zou ik me anders is in moeten verdiepen.


All times are GMT +1. The time now is 18:54.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.