Dashboard ombouw golf 3 tdi project
Oke al een paar uur aan het surfen geweest en al iets meer te weten gekomen, toch ben ik op zoek naar een goede handleiding om een golf 3 dash in een golf 2 te krijgen.
Er staat genoeg op maar ook een boel prutsers en daar heb ik geen zin in. wat zijn nu de vorderingen. golf 2 gekocht (oude van biezelwerks) van 86 golf 3 tdi 1z volledig gestript aankomende week pedalen en remmerij van een corrado g60 demonteren golf 2 is al bijna leeg en er wordt al aan gelast De plannen: De golf gaat uitgerust worden met de 1z motor. deze zal worden geblazen gaan worden door een turbo van een crafter (vraag me zo ff niet het type) met de juiste software en juiste nozzles richting 250 pk (blijft het heel :cool: . Niet? jammer dan :D ). technisch moet het volledig een golf 3 gaan worden dus ook comfortsluiting electrische ramen enz. Ook het dashboard moet er aan geloven dit wil ik wel goed maken en geen concessies doen mede omdat het de auto van een maat van me is. Ook het kachelhuis van de golf 3 dient te worden gemonteerd dit mede omdat er ook airco op moet deze zat in de golf 3 en functioneerde nog het is alleen wel een davia set die later is ingebouwd. deze ga ik dus ook overzetten net als stuurhuis enz. Is er iemand die een goede handleiding heeft of me precies kan vertellen hoe ik dit het beste kan aanpakken. |
Om Golf 3 cv en comfortsluiting aan de gang te krijgen moet je lijkt mij de Golf 3 slotmodules in een Golf 2 deur gaan plaatsen... Lekker werk...
Overigens, leuke basis, een 1Z voor 250pk.... Een 1Z heeft met 150pk al een levensduur van enkele rondjes rond de kerk, om over 250 maar te zwijgen. Beetje zonde van het werk lijkt me zo... En met alleen turbo, nozzles en software ben je er LANG niet. Succes met informatie verzamelen. ;) |
blokken zat liggen dus en hij komt wel op een testbank we zullen wel zien hoe het gaat straks. en blokje vervang je ff op een zaterdagmorgen dus.
en die deuren bak ik om de sloten erin te krijgen als dat al moet. hoop op een mooie handleiding |
ff een update dit weekend een complete set climatronic gehaald met complete kabelbomen onderandere motorboom en interieur boom het cv en elektrische spiegels en electrische ramen nu nog ff de boom uitpluizen voor de clima onder de kap.
|
250 pk!! Volgens mij ben je een beetje in de warre :D :D
|
we zullen zien :D :D :D tis ook een project en een richting, dikke 200 plus is ook goed en al vaker gedaan
|
als je blokken zat hebt liggen zou ik voor een jongere tdi gaan ;)
|
heb ik zelf al men 3, mischien iets voor de toekomst tis namelijk niet mijn golf ik help met bouwen. zelf wil ik ook richting dikke 200 met de asz motor in men mk3 .
|
heb nog wel een aangepaste corrado dash liggen .
als het iets is pb je maar :thumbup: |
Zo sinds vandaag staat de golf bij mij in de garage en ook al even dash eruit gehaald met kachelhuis enz.
Iemand nog een goede handleiding? |
Heb je deze al eens gezien?
http://www.trickedoutms.com/tech/dashed2.htm maak voor andere met dezelfe plannen veel foto's aub. |
hey bedankt, ik ben al een stukje onderweg oa. die voorste binnenbalk eruit gehaald, dit is de eigenlijk de beste manier anders moet je aan de binnenkant alles veranderen en vooral met het clima kachelhuis heb je maar heel weinig ruimte. zal snel ook ff pics erbij plaatsen.
|
Heb je rekening gehouden met je raambediening ?
|
En spiegelbediening als je die hebt
|
ja wordt allemaal elektrisch we gaan een eigenlijk een golf 3 bouwen van een golf 2 met alle opties dus ook climatronic comfortsluiting enz.
|
eerst ff foto van de pedalen
gaspedaal is nu werkend net als de koppelingspedaal cilinder en de abs/eds deze komen van een corrado. En zie hier de aanpassingen voor het dashboard Zoals te zien de uitsparing boor de clima- leidingen zijn er ook al. We hebben er voor gekozen om niet te gaan fohnen om het dash passend te krijgen, maar gewoon de carroserie aanpassen. Nadeel was dat het plaatwerk daar flinterdun was hen het lassen hiervan nogal wat tijd in beslag nam. |
zo kan het ook, zit in de golf van een maat van me |
Beter een AFN motor nemen, zijn stukken beter dan een 1Z, beter onderblok, sterkere lagers onderin de motor, zuigerbodemkoeling etc, en dat heeft een 1Z niet..200 PK uit een AFN kan wel zonder problemen, alles erboven kost je flink geld, zuigers e.d. moeten veranderd worden, en eigenlijk = 200 PK en een koppel van rond de 425NM wel genoeg denk ik, met bovenstaand heb je al wielspin met droog wegdek in de 1,2 en 3..
Je kan ook een Golf 4 teller monteren in je 2 of 3 Dash :D |
1z heeft gewoon zuigerbodemkoeling,hoofdlagers zijn hetzelfde,drijfstanglagers zijn wel beter van een later bouwjaar,bij zowel 1z als afn.latere bouwjaren 1z hebben bronzen pistonpenlagers in de zuiger,net als de afn vanaf ongeveer dezelfde tijd.dus in de basis maakt het geen reet uit of je een 1z of een afn neemt.
|
200 pk is ook al mooi meer krijg je toch bijna niet op de weg met een golf 2. daarna moet je al overgaan op een syncro onderstel.
Hoe als het nu lijkt komen er lupo stoelen in die staan ook al in de wacht, volgende week ff kijken dat we die er eerst nog even in pas maken. Daarna kan niet naar de spuiter. Weet iemand trouwens of de motor er zo in past, of moet je nog een deuk of stukje uithalen uit de rechter zijbalk? heb er vaag ooit iets over gehoord, (kan ook we bij een pd motor geweest zijn) |
dubbel post
|
Hier wordt een Golf 3 dash ingebouwd. Heb je een idee. Ik heb de hele aflevering als je belangstelling hebt wil ik hem wel toesturen.
http://www.youtube.com/watch?v=8fH0dLGEGZo |
had dit al eens gezien, zo past het van geen meter en moet je alle kanalen bewerken. daarom hebben we zelfs die uitsparing gemaakt zodat het climatronic kachelhuis van de golf 3 goed past. Ook hoeven we de orginele bevestingspunten aan de achterkant van het dashboard niet te veranderen, En hebben we (staat niet op deze foto's de binnenbalk goed bevestigd en daar steunen voor gelast. volgende week gaan de stoelen erin en volgen er meer pics.
|
AFN is zeker niet hetzelfde als een 1Z, AFN is gewoon veel sterker.
Motor past plug en play in het Golf 2 subframe, ook met de voorste balk van de 2..Zonder deuk te rammen :D |
oke bedankt dat komt mooi uit. Als we een afn tegenkomen word ie achteruitgelegd. en mischien komen we voor de inbouw nog wel een tegen.
we zitten alleen nog met de ic omdat de airco radiateur er ook voor moet hebben we weinig plaats iemand een idee? ik dacht zelf aan een dubbele ic van een golf 3 |
Nou, je kan eigenlijk veel kanten op met een IC..
Heb nu een FMIC en heb eerst met een sprinter IC gereden in de oude Golf 2 TD, maar nu met FMIC kun je eventueel nog de airco radiateur ervoor krijgen, die is toch maar dun. Hier had ik nog een paar foto's gepost van de IC : http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=111228 Owja, de motorsteunen wel van je oude motor afhalen en op de TDI schroeven, dan hang je hem zo in het subframe ( voorwaarde is wel dat je geen 1.3 hebt ) Gr |
Quote:
ja hoor,prima :thumbup: |
Quote:
:D ik geloof je hoor gerben ;) |
Quote:
niemand hoeft mij te geloven evert,ik probeer alleen door te geven wat ik [zeker] weet. |
Quote:
ik ben er wel blij mee met deze info (ik heb nog een 1z in het hok liggen) na altijd negatieve reacties op de 1z heb ik er weer volle vertrouwen in (dankzij jou) :hug: |
Een 1z is helemaal niks mis mee.
Dit soort verhalen komt door overdone tuning van vage bedrijfjes die beweren dat ze weten wat chippen is. Met dergelijke software draait ook een afn in de soep. Met nette software is prima 130pk te halen met de 1z. 250pk halen uit een 1z is wellicht haalbaar maar dan moet je geen budget hebben, verwachten dat deze ook nog heel blijft daar ga ik niet eens op reageren... |
Die eerste 1Z motoren hadden geen bronzen bussen voor de pistonpen, daarom liepen er ook vaak naar de klote bij veel vermogen..Qua lagers zei ik het misschien wat gehandicapt, maar idd van de drijfstang.
Dus of de basis niks uitmaakt weet ik nog zo zeker niet.. Bij veel vermogen loopt in de regel eerder de 1Z kapot dan een AFN, gezien met een standaard interne motor. |
meestal is het ook veel geschreeuw maar weinig wol douwe,ik heb alle soorten gechipte tdi's in allerlei auto's gereden,feit is dat het allemaal hartstikke leuk klinkt,maar boven de 160-170 ECHTE diesel pk's brengen over het algemeen zo'n koppel met zich mee dat er al niet meer fatsoenlijk mee te rijden is[fwd].dus waarom zou je zoiets willen?geen idee,wellicht worden de doorzetters gesponsord door een bandenboer en/of bakrevisiespecialist.
|
ik denk dat toch mijn 1ztje standaard hou dus lekker kilometer vreten en 90 pk in 1000kilo is toch wel zat volgens mij
nu back on topic: golf 3 dash is goed te doen in een mk2 :D |
Quote:
correct,dat komt mede omdat er vele malen meer 1z's zijn van het oude type,dus zonder de bronzen bussen. ;) |
Ja je zegt het goed..Echte pk's
Bij veel rollers wijkt de boel gewoon 10Pk af..En het dan raar vinden dat je minder hebt bij een andere tuner.. Heb nu een super koppelverloop en weet dat die bank 100% is..Ook komt het koppel er niet gelijk in zoals je vaak ziet, maar begint hij rustig op te bouwen en houd hem vast tot dik iets boven de 4000 rpm. 186Pk en 406NM met de AFN..Rij wel met 14'' dus met 17'' zal de wielspin wat minder zijn, maja, je kan niet alles hebben..Draai trouwens op 1,75 Bar overdruk Ik word door niemand gesponserd en doe alles zelf.. |
Quote:
begrijp me niet verkeerd,ik val jou niet aan. je kunt trouwens maar beter wat wielspin hebben dan teveel grip,want dat nekt alles.mooie getallen trouwens :thumbup: |
dat vind ik nou het mooie van dit forum er zijn gelukkig ook veel mensen die het positief zien.
er gaat niet mee geracet worden met de golf dus 10 of 20 pk is niet erg. we gaan op de motor een turbo schroeven van crafter (weet het type zo niet) met een spruitstuk van een g60 turbo verstuivers erin van een 110 pk en theo gaat de chip verzorgen tezamen met de koppeling. Mischien dan een keer op een goeie bank en dan zien we wel wat het resultaat word. |
Quote:
dat bedoel ik,gewoon gaan schroeven en zien waar je op uitkomt.je had alleen niet in je beginpost moeten zetten dat ie 250 pk ging leveren,want dat gaat echt niet gebeuren met deze setup[maar daar was je inmiddels al een aantal keer op gewezen ;)] succes verder. |
iets te enthousiast ja, dan kun je idd een pd nemen die gaan tot 300 pk kost wel ongeveer 7500 euries.
zelf rijd ik in een 3 variant met gereviseerde asz (ook gehaald bij Theo kloosteman) ga ik hetzelfde mee doen als de 1z ben dan ook wel benieuwd naar het resultaat. |
All times are GMT +1. The time now is 07:32. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.