mag dicht opgelost!!!
..
|
Heb je ergens lekstroom? Zet eens een lampje tussen de minpool en de -klem. Dan moet het lampje uit zijn.
Vaak is het een lampje in de kofferbak of een slechte autoradio (marquant/kruitvad/aldi radio's, probleemgevallen) Brandt je lampje wel dan zul je 1 voor 1 de zekeringen moeten trekken (wel telkens terugstoppen natuurlijk) Net zolang tot het lampje niet meer brand. Dan heb je iig de groep gevonden waar je het probleem zoeken moet. Je motorstoring zal wel te maken hebben met je zwaccu ;) En laadt de dynamo wel bij? Als ik dat zo hoor dan doet ie weinig. |
dynamo is pasgeleden vervangen, misschien dat deze ook stuk is, maar kan op het moment niet meten, heb hier geen multimeter bij de hand
Hoe bedoel je dat met dat lampje dan, aansluiten op de + en de -?? |
nee, minkabel eraf halen en dan tussen de minkabel en minpool van de accu. Als er stroom rondloopt komt het dus weer terug door de kabel en gaat het lampje aan.
|
oke zal ff kijken zo, zal mijn bevindingen hier straks neer zetten, ff wachen tot het droogis buiten
|
idd ergens een lekstroom
Als de accu nu gewoon vol is, en de auto start nog niet, moet je het zoeken in de hallgever. Maar dat verklaard de lekstroom niet. (normaal gezien, het kan namelijk wel) |
heb het trucje met het lampje gedaan, maar deze brandde niet, zal het blauwe kabeltje ff nakijken, en kijken of de massa wel goed is
En kan het niks met de startmotor te maken hebben dan?? |
O ja autoradio zit er nog niet eens in, nog geen tijd gehad om hem in te bouwen
|
Spanningsregelaar kapot, die sloopt de accu waarna de auto niet meer loopt?!
Lekstroom heeft hier niets mee te maken, aangezien hij tijdens het rijden uit is gevallen. |
waar vind ik die spaningsregelaar dan, ben net tussen de buien ff aan het zoeken geweest, kon niks geks ontdekken, blauwe kabel zat ook gewoon aangesloten, aarde kabels zaten ook op de juiste plekken van..
Baal ervan dat ik geen multimeter heb, dan kon ik de waardes even opmeten :( |
Haal je evne bij de bouwmarkt zon ding van 5 euro. Altijd handig.
Een slechte dynamo zal je accu dood kunnen maken. Meestal vervang ik beide te gelijk voor goed nieuw spul. |
Quote:
spanningsregelaar zit op je dynamo, dit is eigenlijk de regelaar samen met je koolborstels, ofwel zijn deze op ofwel is de regelaar kapot. Dit is een revisie regelaar, als je nog een orginele hebt dan is het een zwart bakje van bosch |
Heb er 1 van hella liggen, deze is er afgehaald door de reviceur die heeft er een bosch op gezet. Immi was troep zei die....
Met de bosch hield ie zn spanning beter vast. |
Quote:
Heb op de golf 1 en 2 een hella zitten en op de golf 3 een bosch. Heb nog nooit problemen mee gehad. Je hebt ze natuurlijk altijd goedkoper maar dan verkoopt mijn onderdelenboer ze niet :D |
tja ik vond het ook vaag, hella is nooit geen troep volgens mij. Heel de dynamo laten reviceren. Heb hem nog liggen voor een volgende keer.
|
die dingen kun je gewoon halen bij de brezan o.i.d
|
ja, zijn niet zo duur volgens mij.
Maar zorg eens voor een multimeter en check de spanning als de motor loopt. Controleer ook de massastrip van motor naar carroserie eens goed, als die slechter wordt dan kun je ook rare storingen krijgen. |
Maar ben vandaag weer ff bezig geweest, heb dus de accu van mijn vriendin haar auto overgezet in de mijne,waarna mijn auto wel direkt startte, dus had het vermoeden dat mijn accu was overleden, maar heb mijn accu dus weer overgezet in de auto van mijn vriendin, en deze startte ook gewoon.
infeite gewoon de accus gewisseld. Maar bij mijn auto bleef dus wel gewoon het accu symbool branden in mijn cockpit, aangezien ik nog geen multimeter heb(morgen) ,mijn buurman erbij gehaald die ook wat in autos doet, die heeft wat testjes gedaan met kabels, minpool etc vraag me niet wat haha kon het niet allemaal meer volgen. Maar hij vertelde dat mijn gereviseerde dynamo dus ook niet bijlaad. morgen eerst eens kijken wat de waardes van mijn dynamo zijn, heb wel met een simpele spanningzoeker gekeken of mijn dynamo daadwerkelijk wel stroom had, maar op het blauwe kabeltje staat wel stroom dynamo niks. |
Het is niet te doen zonder multimeter. Je moet weten wat je dynamo bijlaadt. Moet toch wel 14V zijn met lopende motor...14.4 max Anders kookt ie hem dood.
13.7 minimaal met alle verbruikers aan. Als je een spanningszoeker op je dikke plusdraad van de dynamo houdt zou die het ook moeten doen, want die zit zoiezo inverbinding met je accu. Kan ook zijn dat die kabel erg gaar is maar dat komt nauwelijks voor. |
vandaag een andere spaningsregelaar in de dynamo gezet, andere orignele pluskabel, maar nog steeds niks, aanslepen en overstarten wil ook niet..
:mad: |
vandaag dynamo vervangen alweer, alles door gemeten, netjes alles 12 volt, maar auto start nog steeds niet, motor draait wel rond maar wil niet aanspringen.
Met het starten merk je gewoon dat hij de accu als het ware leegtrekt, massa gemeten op lekstroom dmv lampje, maar ook niks aan het handje. Word er zo langzamerhand beetje moedeloos van, misschien dat ik iets vergeten ben om weer aan te sluiten ozfzo, maar kom er echt niet meer uit nu. |
een kabel getrokken van de accu naar de startmotor, deze draait amper rond, conclusie startmotor dood??
|
Ook nog, zomaar ineens ? Hm, lijkt me sterk... Ik lees in alle berichten dat je accu leeg is en niet bijgeladen wordt, waarom zou dat nu opeens niet zo zijn ?
|
Quote:
accu geeft gewoon 12volt, dynamo staat 10 volt op |
Kan niet, die zijn nl. doorverbonden met een heel dikke rode draad (of twee!). Ik begin me af te vragen of je dynamo wel goed kontakt met massa maakt...
|
hoe kun je dit het beste testen dan, heb alle opties geprobeerd die hier op het forum aangegeven werden.
|
Multimeter, spanning meten tussen min-pool vd. accu en behuizing vd. dynamo, liefst terwijl de motor draait: moet nul volt zijn.
|
heb het volgende vervangen nu
Accu nieuw Dynamo Ontsteking Rotor+ verdeelkap contactblokje Maar nu blijkt dat ik geen vonk krijg, beide ontstekingen geprobeerd, bougies waren vettig, maar dit kan van het vele doorstarten zijn tog. Op problemcar krijg ik te horen dat ik nieuwe bougies erop moet zetten, maar lijkt me stug dat ze alle 4 kapot zijn, want alle vonken ze niet Ontsteking is er een van de sloop, maar wel van een rijdende schadeauto? Is het dan tog nog de ontsteking(hallgever), of de bobine?? |
|
Iemand, weet het nu echt niet meer, auto staat al 3 weken stil en heb nu zo,n beetje alles wel vervangen.
Accu Dynamo ontsteking Rotor+Verdeelkap contactblokje hoe kan het dat hij ineens uitvalt onder het rijden, oke dynamo as kapot, hij laadde niet bij, accu stond droog, dus deze 2 vervangen denk je dat hij dan weer moet lopen. Niks, alle kabels gecheckt zoals omschreven hier op het forum, daarmee is alles oke. Denk ik check de bougies of die vonken, geen vonk te bekennen bij alle 4, dus bij de sloop een goede/betere ontsteking gehaald, nog geen vonk!! Waar ligt het aan dan ik ben nu aan het zoeken naar een speld in een hooiberg, enigste wat ik nog kan testen is de bobine ivm kabel of deze vonkt |
Ik weet het ook niet meer, het lijkt wel steeds erger te worden in plaats van beter! De beste raad is misschien wel om de auto nu maar eens naar een garage te brengen...
|
auto loopt alweer, bobine kapot...
|
All times are GMT +1. The time now is 14:24. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.