Blok gezocht: 1.8 16 KR of 2.0 16v ABF
Hoi allemaal,
Ik ben sinds kort lid van dit forum, en sinds bijna een jaar in het bezit van een VW Golf 1 Cabrio 1.8 uit 1990, een opknappertje. Deze week gaat ie naar de spuiter nadat ik hem zelf bijna helemaal heb gestript en samen met mijn vriendin heb geschuurt. :D Ik hoop hem met 2 weekjes weer terug te hebben, waarna we alles er weer zelf in gaan zetten. Superleuk om te doen (als het lukt natuurlijk :tongue: )... Om het geheel compleet te maken ben ik nog op zoek naar een compleet GTI blok, uit een Golf 2 of 3. Dus met computer en alle toebehoren... Kan iemand mij, eventueel via via, hieraan helpen? Marktplaats ken ik inmiddels wel ;) Haha... Indien jullie andere suggesties of ideeen hebben hoor ik dat natuurlijk ook graag... Ben benieuwd...!!! :thumbup: Groeten, Martijn |
een donor kopen?
|
Een donor waarvan?? :)
|
een extra auto erbij waar alles al in zit. Deze dient als grabbelbak voor de onderdelen.
|
Klein gunnewiek in Groenlo misschien,anders onderdelenlijn of wat hier boven is geschreven,een donorauto.
|
Leuke Golf 3 GTI koop je voor een appel en een ei, slopen wat je nodig hebt en de rest voor de kiloprijs weg.
Klinkt een beetje harteloos voor de mk3 maar de realiteit is dat de meeste het huidige al voor het eeuwige aan het verruilen zijn... |
:goodpost:
|
En het grote voordeel van een rijdende donorauto kopen is dat je alles hebt wat je nodig hebt om het blok te laten lopen in jou auto
In kleine onderdeeltjes gaat heel veel geld zitten als je een kaal blok koopt. |
Quote:
is niet te doen.kost je zoveel meer moeite en bakken meer geld.ik heb het zelf 1x gedaan,en 1x voor een ander,die ondanks mijn waarschuwing toch doorzette. lijkt heel leuk een 'zo goed als compleet blok' voor 200 euro,maar geloof maar gerust,geef 5-600 uit voor een goed lopende/rijdende donor en je bent veel goedkoper uit,om het nog maar niet te hebben over het zoeken naar missende onderdelen. |
Iedereen bedankt voor jullie reacties! Helemaal top.!!!!!
Als Newbee hier is het nog even wennen aan bepaalde termen ("donorauto e.d. ;) ) maar dat komt vanzelf nog wel... Heb inmiddels het blok van een Seat Ibiza GTI op het oog, een 2.0 16V, motorcode ABF. Hebben jullie ervaringen met het inbouwen van een dergelijk blok in een MK1 Cabrio??? Zo op het oog lijkt namelijk alles wel een beetje op dezelfde plek te zitten.. Dit blok is helemaal compleet en gaat mij in aanschaf 400 euro kosten. Vrij redelijk toch?? Reacties, commentaar, opmerkingen zijn wederom natuurlijk welkom! |
Quote:
Kijk daar gaan mensen vaak al de mist in. Wat wordt verstaan met "Helemaal compleet" Wat zit er allemaal bij? Zit de kabelboom erbij? Niet alle stekkers uit je cabrio passen zomaar op de aansluitingen van je nieuwe blok. ook al lijkt het op dezelfde plek te zitten. 400 euro lijkt een redelijk bedrag, maar vergis je zeker niet in het geld dat er nog bij zal komen aan allerhande kleine dingen. Met welke versnellingsbak wil je gaan rijden? Het is in negen van de tien gevallen, veel makkelijker en goedkoper om een rijdende donorauto te kopen. Je weet dan zeker dat je alles hebt. Eventueel zelfs met de complete onderhoudshistorie erbij. Kun je mooi die boekjes verder in blijven vullen bij onderhoud aan je cabrio. Ook voor de omkeuring bij de RDW is het makkelijk als je simpel aan kan tonen uit welke auto het blok wegkomt. Aan een donorauto zitten doorgaans ook nog veel onderdelen die je weer kunt verkopen. (interieur, onderstel, deuren, kofferklep, bumpers, enz.enz)Op die manier krijg je ook een deel van het geld weer terug. Ik ken zelfs mensen die er geld op verdiend hebben, terwijl dat eigenlijk niet eens de insteek was. |
Ik begrijp dat er dus nogal wat haken en ogen aanzitten.. Nou ja, misschien is dat maar iets wat ik dan moet accepteren, want ik heb gewoon de mogelijkheden niet voor een donorauto.. Dan maar een gokje wagen! ;)
Dit is het blok waar het om gaat: http://auto-onderdelen.marktplaats....fj%2B4VB4M&df=1 Veel completer als beschreven in de advertentie kan een blok toch niet zijn?? Correct me if I'm wrong.... :D Qua versnellingsbak dacht ik gewoon gebruik te gaan maken van mijn huidig bakje, lekker kort.. Maar twijfel nog over een bak uit een diesel.. Gezien de huidige benzineprijzen lijkt me dat nog wel een zinvolle investering :P Tevens ben ik nog bezig met de aanschaf van een ander inlaatspruitstuk, één met dikke buizen. Volgens de advertentie de meest dikke buizen die mogelijk zijn voor een 2.0 16V. Levert dit nog een voordeel op qua vermogen/koppel? Zal binnenkort es wat foto's plaatsen van mijn "projectje" :) |
Zo, ff een update:
Heb het motorblok dat ik op het oog had aangeschaft (zonder donorauto) ;) De volledige benaming van het blok is 2.0 16v GTI (motorcode ABF) Deze komt dus in de plek van mijn hudige blok, een 1.8i (motorcode 2H) Mijn huidige blok staat inmiddels op Marktplaats, zodra deze verkocht is ben ik van plan de nieuwe krachtbron te (laten) plaatsen. In de tussentijd wordt de auto gespoten, ben ik samen met een kennis bezig met het interieur aan te passen met een Meisterberg-set, en wordt er dus ook nog geklust aan het blok. Heerlijk om te zien hoe snel dat alles gaat! Ben erg benieuwd hoe de auto terug komt van de spuiter. De oude kleur (wit) is dan vervangen door een "metallic oranje" kleur. Geen idee hoe dat er uit gaat zien als dat klaar is, maar het lijkt mij helemaal super! Iedereen bedankt voor jullie hulp!!!!!!!!! |
Project topic aanmaken?
Kan je meteen met je problemen daar ook terrecht! |
Quote:
Met andere woorden............???? |
Met andere woorden....????
Je gaat altijd dingen tegenkomen. Maakt niet uit hoe klein of hoe groot. Wij vinden het leuk om dit soort projecten te volgen. En er zijn veel forumgebruikers die je kunnen en willen helpen. En door verslag te doen van jou ombouw help jij ook weer anderen, want het is terug te lezen hoe jij dingen hebt aangepakt / opgelost. |
:goodpost:
|
heb ook kort geleden mijn golf 1 omgebouwd na 2liter 16v! 'zie hier http://www.volksforum.com/forum/sho...ghlight=gbgolf2
hoop voor je dat je digifant 1 heb ipv 2 want anders kom je te zitten met je imo en imo vrijmaken gaat niet 1 2 3! |
Quote:
Hoi.!! Dank voor je reactie, heb jouw verhaal es ff goed doorgelezen.. Ziet er super uit! Strakke auto hoor.. Maar vertel es.. Wat is een imo?? :confused: :confused: Vergeet niet dat ik hier nieuw ben he :D Tja, ik heb een Golf 1 Cabrio 1.8i uit 1990, weet dat het een digifant is maar niet of het een 1 of 2 is.. En de auto staat op dit moment bij de spuiter (ook zonder bon ;) haha) Heb al wat werk van hem gezien, wordt superstrak. Heb vandaag wat losse onderdelen gespoten, waaronder het spaghetti-spruitstuk (zilver) en de motorsteunen (zwart), gewoon voor de fun! Daar gaat het me allemaal om.. Ook zijn we dit weekend druk bezig geweest met de leren bekleding en de stoelverwarming :redface: Nog één dagje en dan is dat ook klaar!! Maar..... Nog genoeg te doen!!!! Dus tot laters :tongue: |
Quote:
imo> heeft te maken met de transponder wat in de sleutel zit is een soort van startonderbreking, mag geen probleem wezen als je het kastje, leesring, en de sleutel erbij hebt. mocht je de eerste type abf blok hebben heeft deze dat niet en draaid de motor op digifant 1 mocht je een type 2 blok hebben waarschijnlijk zit er een imo kastje tussen en draaid de motor op digifant 2. wil je de orginale abf spruitstuk weer gebruiken wat bij de motor hoord? gaat niet passen je moet een special 16v spruitstuk kopen voor een golf 1. |
Quote:
Hoi!!! Goh, wat een info!! Dit is echt heel behulpzaam, dank je wel hiervoor :) :thumbup: Tja, ik weet niet welk type ABF Blok ik heb, maar hij komt uit een Seat Ibiza GTI 2.0 16v uit "97. Misschien heb je daar wat aan.... Wat ik er in elk geval bij heb zijn alle benodigde kabels, riemen, onderdelen, en ook de computer, het contactslot met de sleutels en stuurpen. Kan helaas de code op de computer niet lezen, deze is maar half zichtbaar. Hoe weet ik het trouwens of ik een type 1 of 2 ABF blok heb? Is dit ergens te vinden, of te zien aan het blok? Wat het uitlaat-spruitstuk betreft: Heb m net helemaal vlakgeschuurt en gespoten :eek: Dus hij moet maar passen!!! Haha... Tot horens maar weer...... :) |
http://auto-onderdelen.marktplaats....=1#photoGallery
Als je interesee hebt kun je me bellen. Blok hoef je zo in te bouwen en in te pluggen. M.V.G. Ingmar |
Quote:
Dan leg je de zelfde motorblok erin wat ik heb. Komt ook uit een Ibiza cupra zit er een zwart kap bij je contactslot ? Met een kabel eraan! Zoja is die met imo even je sleutel los halen kun je zo zien als er een transponder erin zit! Suc6 |
Quote:
Hoi, Ik heb even alle delen van het contact uitgezocht, dus hier gaan we: Het contactslot zit vast aan de stuurinrichting. Hierbij zat apart een zwarte ronding waar precies het contactslot inpast. Hieraan zat inderdaad een kabel van ongeveer een halve meter met een kleine stekker aan het eind. Heb de sleutel nog niet losgehad. Is dat nog nodig?? De computer is een Siemens 5WP4 304. Made in Czech Republic SME-F. 5 31/97. 00IA005330 IB00845 0008. 21 VW 71. 037 906 024 BE. Meer info heb ik hier niet over :confused: Dus nu mijn vragen: - Wat kun je met deze info? - Wat moet ik nog doen/aanschaffen om het geheel werkend in de auto te krijgen? - Gaat het passen met qua motorsteunen e.d.? - Hoe kom ik aan een ander vliegwiel voor mijn nieuwe ABF blok, om deze passend te maken op mijn huidige, originele versnellingsbak? Tenminste, mij is verteld dat ik daar een ander vliegwiel voor nodig ben... Laat het me maar weer weten............. Ik laat me verrassen! :D :D |
je hebt sowieso de sleutel nodig,de ronde ring met draad[leesring],en het zwarte kastje dat erbij hoort[immobilizer],hier klikt het kleine stekkertje van de leesring in.
|
Quote:
Oh ja, hoe zit het hier mee????? Ik heb dus een origineel spruitstuk bij het ABF blok. Deze heb ik helemaal opgeknapt en gespoten. Maar deze gaat dus niet passen??? Of is deze op één of andere manier nog passend te maken?? Zo ja, hoe? :confused: Groeten, Martijn |
Quote:
Nou dat heb ik dus..... Weet alleen niet of de "immobilizer" erbij zit. Zal daar zo ff naar kijken.. Is dat toevallig een kastje met 2 zekeringen erin?? Want dan heb ik die erbij... ;) |
Zal morgen een foto maken van imo kastje en sleutel en leesring want heb ik er niet meer bij;-) imo eruit laten programmeren, over je uitlaat boven stuk past wel ma stuk na beneden niet die zou je dan om moeten lassen! Kun je beter een 16v spaghetti 2de hands kopen kost iets meer ma daar krijg je wel wat voor terug!
|
Quote:
Oke dan!! Nou wat betreft de imo, volgens mij heb ik dat compleet. Weet alleen nog niet waar dat kleine stekkertje in moet die vanuit het contact loopt, maar dat komt wel hoop ik ;) Maar voor de zekerheid toch maar even een foto posten.. Het spruitstuk kies ik dan voor om die passend te maken met wat laswerk. Een ander spaghetti-spruitstuk komt misschien later nog :redface: Heeft met de financiën te maken :redface: Hoop echt dat het allemaal gaat lukken. Ga morgen beginnen met het blok verder op te knappen (de losse onderdelen zijn nu klaar) en hier en daar wat bij te werken en te spuiten. Het is de bedoeling dat ie dan rondom 13-8 aanstaande wordt ingebouwd. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: |
Oke dan: geen imo bij het blok!! probleem???
of is dat te verhelpen door het plaatsen van een andere imo in combi met andere leesring, contactslot en sleutels??? please help......!!!!!! :( |
In je computer zit een chip in de software zit een beveiliging (heeft te maken met je imo) kun je uitlaten programmeren klaar heb je hele imo niet meer nodig!
|
Oke, dat is wel mooi.. dat scheelt weer!! :)
2 Vragen dan nog: - waar kan ik dat herprogrammeren van de software laten doen????? - Kan ik mijn huidige contactslot+sleutels dan blijven gebruiken als de software is aangepast of moet ik die bij het nieuwe blok horen gebruiken? |
Software kunnen veel mensen die verstand hebben van chippen of wat wel. Anders vraag js autosport maar anders pewi team.
Als je kabelboom omsoldeerd na je golf 1 zekerings kast wel ja je foto komt er zo aan! |
Quote:
Oke! Mooi, dat scheelt dan ook weer :) Superbedankt voor je info :thumbup: Trouwens, enig idee wat dat kost om de software aan te laten passen?? |
Nou, nog even een laatste berichtje en dan kan het slot er op denk ik!
Heb het ABF blok compleet, met bijbehorende immo!! Heb het laten herprogrammeren van de computer/software overwogen, maar dat gaat me tegen de 200 euro aan kosten, dus ik ga gewoon het contactslot van de Ibiza en de originele immo gebruiken. Alles is inmiddels dus compleet, en we gaan er zsm mee beginnen! Zit alleen nog na te denken over een andere versnellingsbak, maar dat kan later ook nog natuurlijk... Maar ja, als je één keer bezig bent... ;) |
All times are GMT +1. The time now is 10:50. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.