![]() |
Problemen Golf 1 1.6 EG
Hallo,
Ik heb een paar probleempjes met mijn Golf 1 1.6 eg cabrio. Ik heb al rond gezocht op het golf cabrioforum maar naar mijn idee de oplossing nog niet kunnen vinden. Ten eerste, de temperatuur sensor blijft maar knipperen en loopt volledig de schaal uit. We hebben de sensor al vervangen maar het probleem blijft. Ten tweede, de koelvin slaat niet aan. Kan dit te maken hebben met de sensor die niet goed werkt ? Ten derde, als ik de motor start en de lampen + mist lampen aan wil zetten valt de toerental sensor en de temperatuur sensor uit. Is dit een gevalletje van slechte massa? zo ja, waar zit die massa dan ? Ten laatste, Hoe regel ik bij deze auto het stationair toerental? Als ik de auto start gaat hij naar de 2500 toeren en zakt dan langzaam af en valt uiteindelijk weer uit. Het zijn wel een paar probleempjes maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen :) Alvast bedankt ! |
iemand een idee ? zou graag weer verder willen met de golf :)
|
Onder je dash (links van het stuur en boven de zekeringkast) zit een massa punt.
Als jij het oude zekeringskastje nog heb (zekeringen met een kopje boven en onder) kan er intern een doorbranding zitten van de brandstofpomp relais, waardoor je af en toe vreemde overslag heb. Lichtschakelaar kan een probleem zijn, en ook je alarmlicht schakelaar. Stationeer draaien kun je regelen met de koperen stelschroef op de smoorkleppen (zit achter op het smoorkleppenhuis) Als het o-ringetje hierin slecht is dan is het onmogelijk om een goede afstelling te krijgen. Bij een draaiende motor en dan lichtjes met remreiniger spuiten aan de achterzijde, en je merkt dat het toerental veranderd dan heb je daar dus een valselucht aanzuiging. Hoe is je remdruk? De terugslagklep kan slecht werken in het bochtje of er kan een slangetje ingescheurd zijn. Gehele inlaattraject controleren op luchtdichtheid. Koudestartsproeier nakijken. Thermotijdschakelaar nakijken/doormeten. Warmdraairegelaar doormeten. Brandstofdruk meten. Tempmeter in het maximum duidt op een verbinding met massa, dus bekabeling nakijken. Koelvin wordt geschakeld door de sensor in je radiator, bij te weinig koelvloeistof in je reservoir heb(er vanuit gaant dat je de oude geintergreerde overstort heb) dan gaat je koelvin ook niet aan. Als je de stekkerpolen los neemt en deze met elkaar verbindt dan moet de koelvin draaien, doet de dat niet dan kan er een zekering gesprongen zijn of de motor van de koelvin is defect. Leuk zondagje aan het werk :-) |
ok dan !, duidelijke taal :thumbup:
|
is inderdaad duidelijke taal :)
ga morgen maar is kijken of het wil helpen vandaag niet aan toe gekomen. Zal nog even laten weten of het geholpen heeft :D |
nou ik ben met de golf bezig geweest en het blijkt dus dat de motor heel veel valse lucht krijgt.
![]() Ten eerste is dit onderdeel versleten rubber uitgedroogd en vertoont barsten beetje remmen reiniger erbij en blok klom meteen in toeren ![]() Ook wordt in dit stuk veel lucht aangezogen aangezien er een stuk afgebroken is, wat hoort hier en hoe kan ik dit eventueel goed afdichten? Het schroefje wat er op de andere plek in zit heeft ook wat gezeten maar dit hebben ze helaas ook afgebroken :screwy: ![]() Bij deze golf zit ook een vdo-koelvloeistof meter graag zou ik willen weten waar ik deze punten op moet aansluiten dit om te kijken of de sensor niet kapot is en het dus toch aan de massa ligt. ![]() Ook is dit naar mijn weten de enige massa draad die naar het kleppen deksel gaat. Deze komt van de bobine af maar dit lijkt mij niet de massa van de tellerbak Ik heb de contacten van de koelvin even door verbonden en de koelvin sloeg meteen aan dus deze doet het gelukkig nog. Wat moet de kvs temperatuur zijn zodat de koelvin aan slaat? Dit aangezien de radiateur toch behoorlijk warm wordt en de koelvin nog niet aan slaat. Zou dit ook een vieze sensor kunnen zijn doordat deze auto zo'n goede 5 jaar heeft stil gestaan ?? Edit: Ik heb ook het gevoel dat het blok niet genoeg olie rondpompt aangezien de nokkenas en de oliedop niet vol olie zitten. Is er een makkelijke manier om te controleren of er olie wordt rondt gepompt ? Ik gebruik trouwens 10W40 olie |
Dit oude motortje houdt van 15w40 en gelode super benzine. Mits je kop al een een revisie heeft gehad en er harde klepzittingen geplaatst zijn kun je zonder toevoeging gaan rijden.
De vdo meter heeft een plus een massa en een G (gever) op de gever sluit je de sensor aan. De massa voor het dash zit boven de zekeringkast IN de wagen. De massa aan je blok zit aardig goed, van kleppendeksel naar de carresorie. Oliedruk zou je een splitter kunnen plaatsen op de plek van je huidige oliedrukwaarschuwingssensor. Je koelvin temp sensor kun je het beste nieuw kopen. De oude kun je testen in een pannetje, vervang dan ook meteen je thermostaat. Goedbezig!! |
zo weer even bezig geweest, ik heb de vdo-meter aangesloten en meter doet het netjes dus gelukkig geen kapotte sensor :)
![]() Toen ik naar de massa van de tellerbak wou gaan kijken kwam ik dit tegen. Denk dus dat het probleem hier ligt. Nu alles schoon maken en weer aansluiten wat nog niet mee valt in zo'n kleine ruimte :( Om de koelvin sensor te testen gewoon in een pannetje kokend water doen denk ik en dan aansluiten op de koelvin ? Thermostaat is al vervangen dus stroomt wel netjes de radiateur in, ik heb alleen het gevoel dat er nog veel lucht in de radiateur zit. Hoe kan ik deze het beste ontluchten ? ![]() Edit: Na de massa schoon gemaakt te hebben probleem nog niet weg, dus tellerbak los gehaald en wat blijkt dat bij nr 4 helemaal geen klemmetje zit om de kabel te bevestigen en dit is het stekkertje voor de kvs temperatuur. Dus nu opzoek naar een andere tellerbak en dan hopen dat het probleem verholpen is. :) |
ontluchten is simpel! Gewoon dop van de radiateur, auto laten draaien tot de thermostaat open gaat. Dan voel je de onderste slang warm worden. Eventueel even in de verschillende slangen knijpen en zorgen dat je vloeistof op pijl blijft. Zet wel je kachel aan zodat de kachelradiateur ook ontlucht wordt. That it!
|
Zo en weer een dag voorbij. Vandaag het rubberen onderdeel opgehaald in brummen. Daarna nog even bij The Gallery langs geweest en een ritje mogen maken in een Ferrari 250 GT/E :D
Toen we thuis kwamen meteen onderdeel gemonteerd en blok loopt weer super stationair!! Nu alleen nog ergens een tellerbak vandaan zien te halen :) Ook was ik vandaag weer met de zekeringenkast bezig en nu kwam ik een lege plek tegen (zie pijl) alleen is deze wel bedraad aan de achterkant. Nu is mijn vraag welk relais hoort hier te zitten en waar dient dit relais voor ?? ![]() Verder wil ik ook nog wel wat foto's van eerder in de tijd posten op dit forum als hier vraag naar is en dan de titel veranderen ? Hoe kan ik de titel veranderen of moet een Admin dit doen ?? |
Dat is al wel het nieuwere type zekeringskast :)
|
Iemand al een idee welk relais hier moet ??
Ik heb ook weer een nieuw probleem, als de motor stationair loopt krijgt de nokkenas geen olie. Zou dit een kapotte oliepomp kunnen zijn of heeft dit een andere oorzaak ? |
Wat voor relais erin moet zou ik niet weten. Welke kabelkleuren zitten eraan gekoppeld?
Meet eerst eens je oliedruk. Hoe weet je of de nokkenas geen olie krijgt? |
Quote:
Staan er nummers bij de contacten ? Als we die weten is de functie van dat relais zo op te zoeken ! |
Quote:
Als ik tijdens het stationair lopen de oliedop van het kleppendeksel haal zie ik nergens olie omhoog komen. Ook blijft de oliedop droog nadat ik deze heb schoongemaakt en de auto weer heb laten lopen. Morgen zal ik even naar de kabel kleuren kijken :) Quote:
Dit zal ik morgen ook even bekijken. Hoop dat er wat uit komt :) |
Heeft jou motor toevallig een spetter plaat over de nokkenas of zie jij de nokkenas gewoon zitten? Als je bij sommige auto's de oliedop eraf haalt en er sputtert giga veel olie uit kan het ook zijn dat er veel te veel carterdruk is, dus wil niet altijd iets zeggen. Gewoon de oliedruk meten dat is het beste.
|
Quote:
Ik heb geen spetterplaat in de motor zitten, ik kan de nokkenas dus gewoon zien draaien. Ik zal dan eerst even opzoek gaan naar een oliedruk meter want heb alleen een olie temperatuur meter bij de golf zitten. Ook heb ik even gekeken welke nummers er bij de contacten staan en met welke kabel kleuren ze zijn aangesloten. Contact 2 kabel kleur: rood/blauw Contact 4 kabel kleur: bruin Contact 6 kabel kleur: zwart/geel Contact 8 kabel kleur: rood/geel Hoop dat je hier wat mee kunt :) |
Quote:
Nee: bruin is massa, de rest kan van alles zijn. Nummers wil ik weten... ![]() |
Welke nummers bedoel je dan ? Deze contacten zijn aangesloten met de kabels. Verder kan ik geen nummers vinden :confused:
|
Als op de relaisvoet geen standaard draadnummers (*) staan (ook niet aan de onderkant ??) kun je altijd nog proberen de draden te volgen, of de spanning op de pennen meten terwijl je allerlei schakelaars bedient.
*: Zoals ze bv. op de licht- en andere schakelaars staan. |
Als ik hier kijk lijkt het mij dat het het relais van nr. 18 is maar ik kan in de tabel er onder niet vinden wat daar in hoort ??
|
Het lijkt mij wat optioneels, dat relais. Zou mistlichten voor kunnen zijn?
Om je voor onnodige kosten te behoeden, stekker 4 op je tellerbak is NIET voor je koelwatertemperatuur! Die is voor de MFA, komt een toerental puls uit voor eventueel cruise control of radio en nog wat dingen. Heb zelf zo'n teller maar ik maak m'n eigen MFA erin, vandaar dat ik dat weet. |
Quote:
Okee bedankt voor de mededeling verklaart wel waarom er geen aansluiting voor is op de tellerbak en waarom de stekker er los bij lag, maar ik ben toch bang dat er een nieuwe tellerbak moet komen. Wanneer ik de lampen aan doe gaat ook de teller verlichting niet aan en dit terwijl de lampjes vernieuwd zijn en de massa's zijn schoon gemaakt. Of zal dit een kapotte schakelaar zijn ? |
deze plaats van het relais lijkt me de plaats van een simpel relais met de normale 4 stekker 87 85 enz.doet je claxon het?
kan ook zijn dat al je lampjes kapot zijn maar zou eerst eens naar een ander cockpitje op zoek gaan,volgens mij zijn de dunne grijs/blauw kabels voor de verlichting in je meters. heb vroeger ook een paar van die eg blokjes gehad en kan me herinneren dat er niet echt veel olie uitkwam als je de dop eraf haalde met stationair draaien,gaat je olielampje wel direct uit als je start,doe eens een oliewissel met de normale 15/40 zoals hiervoor beschreven is,als je oliefilter oud is kan er ook wel eens een probleem bestaan met oliedruk of een slecht merk erop |
Quote:
De claxon doet het nog, je zegt ook dat er niet veel olie uit komt maar als wij de olie dop droog maken dan een tijdje stationair laten lopen en de dop er weer uithalen is hij nog steeds net zo droog. We hebben gisteren een nieuwe tellerbak opgehaald moeten hem nu alleen nog even aansluiten maar zijn nu eerst druk met het olie probleem. Ik heb de olie pomp er onder uit gehaald maar deze ziet er nog goed uit. Ook heb ik gekeken of de koppaking wel goed zit ivm uit elkaar gelegen motorblok maar deze kanalen lopen zo goed als naar beneden het blok in. Dus moet er een probleem met de toevoer omhoog zijn. Dan kom je bij het gedeelte van de oliefilter uit. Hier heb ik de sensor die er boven op zit los gedraaid en deze was ook nog zo goed als kurkdroog. Dus er moet of iets in de leiding zitten van de pomp naar het oliefilter of de olie pomp is kapot of kan de olie pomp de 10W40 olie niet oppompen omdat deze te dun is (lijkt mij niet want staat gewoon voorgeschreven in de vraagbaak). |
Zo tijdje geleden dat hier weer wat gepost is. We zijn dus weer verder gegaan met de golf. Olie pomp er onderweg gehaald en in een emmer met olie gedaan aan gedraaid en de olie komt netjes omhoog. Olie pomp is dus gewoon goed. Dus moet er iets in de toevoer fout gaan. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?
Ook wouden we vandaag de auto weer starten en werd de massa die van de bobine af komt gloeiend heet. Afijn wij verder proberen te starten, motor sloeg niet aan totdat opeens de zekering er uit vloog :screwy: Vervolgens met mijn vader gekeken waar het vandaan komt, nu hebben de het blok aan de min van de accu verbonden, de massa van de bobine los gehaald en contact om gedraaid en lampje van de meter slaat volledig uit en brand vol op de 12 volt. Maar hoe kan dit ? Een blok is toch 1 grote masse en de min van de accu ook ? Het blok krijgt dus op de een of andere manier een stroom ? Ik denk dat dit dus ook het probleem van de tellerbak verklaart. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor ?? Alvast bedankt :) |
iemand een idee ? Ik zou graag weer verder willen aan de golf :)
|
iemand ?
|
Het is dat je zo ver woont, anders had ik wel even komen kijken... Interessant probleempje dit
|
euhm, je ontsteking is massa gestuurd. Dus bij pulserende massa op je bobine moet je een vonk krijgen.
Auto op contact zetten (je moet nu 12V op de klem 15 van je bobine hebben) en dan met een draadje van je blok naar bobine (1) aansluiting een verbinding maken dan moet deze een vonk genereren. PAS OP DIT KAN GEVOELIG ZIJN :-) kijk eens of je heel toevallig contactpunten heb in je verdeler, als je electronisch heb dan heb je aan de buitenkant een 3 polige stekker (+0-) bij contactpunten heb je een condensator naast je verdeler hangen. Mocht het zijn dat je contactpunten OF je electronische ontsteking blijft "hangen" krijg je een permanente verbinding met je bobine en dat vind de bobine niet leuk. Koppel ook je toerenteller eens af (rood/zwart op je klem 1 van de bobine). |
Vandaag weer even aan de golf gewerkt en de bobine is volgens mij gewoon goed. De motor heeft hier voor gewoon gelopen, ik heb de tellerbak wel vervangen, kan het ook hier aan liggen ?
Ook heb ik voor de toerenteller een rood/groene stekker en 2 losse zwarte draden, 1 van die zwarte draad komt uit de boom van de rode draad de andere van de boom met de groene draad. Op de zwarte draad uit de rode boom staat 13 volt als ik hem op contact zet op de andere helemaal niets. De golf heeft een elektronische ontsteking maar deze lijkt mij ook gewoon goed aangezien dat het blok wel gelopen heeft. Is er nog een bepaalde montage manier om de ontsteking goed te monteren op de oliepomp aangezien we deze ook los hebben gehaald. Ik heb de stand wel afgetekend waar hij in stond en weer zo terug gezet. Zelf heb ik het gevoel dat er dan toch iets verkeerd zit in de tellerbak of dat er toch nog ergens een massa probleem is, maar waar deze zit is mij ook een raadsel aangezien ik de massa boven de zekeringkast weer helemaal netjes gemaakt hebben. Hoop dat het een beetje duidelijk is want veel beter kan ik het niet echt omschrijven. |
Vandaag weer even de golf geprobeerd te starten aangezien hij het laatst opeens weer deed. En helaas weer niets.
Nou dachten wij, kan de bobine misschien een lekstroom geven waardoor de massa zo warm wordt en het blok dus onder stroom komt te staan en hierdoor dus de elektronische ontsteking in de war gooit ? Dus kan het dat de bobine een lekstroom geeft en hoe kan ik de controleren ? |
heb je wel eens het witte plastic huis in je contactslot vernieuwd of verwisseld?hier lees ik niks van in je verhaal,en de ontstekings module heb je die al eens vervangen dat zwarte dingetje wat op een alu plaatje zit wat van de bobine afkomt,nogmaals ook al heeft ie gelopen het kan ineens kapot gaan,de bobine vertrouw ik ook niet maar zou eerst deze 2 eens uitwisselen of je moet dit al gedaan hebben.
hieronder pagina 6 voor voorbeeld in pdf http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...TVUXE_N4GobU5yw |
Hij loopt, ongeveer
Quote:
Bedankt voor de pagina ! Bleek dus dat ik het blok nadat ik de oliepomp er uit had gehaald niet meer goed op tijd had gezet :shame: Maar nu loopt het blok dus op 3 poten en reageert hij totaal niet op het gas pedaal. Is dit ook kwestie van afstellen of zal ik ook eens een kijkje in de benzinetank wagen op misschien vervuiling ? |
De timing van de distributie niet goed? 1 a 2 tandjes gaat nog bij een EG motor maar heb je er meer niet goed staan dan vrees ik kromme kleppen.
Heb je je bougiekabels losgehad? Zo ja heb je de juiste volgorde wel aangehouden bij het terugplaatsen? |
Quote:
Als daar een fout in zit kan 'ie nooit op drie poten lopen... ;) |
Quote:
Zeker wel, voor het gehoor wel. Heb het destijds bij mijn carbio ook gehad toen ik m kocht wilde die niet lopen, althans heel weinig kracht even de volgorde bekeken en liep als een zonnetje :D |
Hij loopt dan op twee poten, en dat hoor je echt wel.
|
Zo, weer klaar met de golf voor vandaag.
Loopt nu weer netjes op alle 4 de cilinders was kwestie van ff goed afstellen :) Het is helaas niet starten en lopen. Er zit toch ergens een kabel niet goed ofzo want de ene keer start hij in een keer de andere keer hoor je de motor draaien slaat de toerenteller een keer uit en begint de massa weer te roken.... Hoe kan dit ???? Is wat vaag omschreven maar meer kan ik er ook niet van maken. Had ook ff in de tank gekeken en die was nog netjes schoon dus daar hoef ik me voorlopig nog geen zorgen over te maken :) |
iemand een idee hoe het kan dat de auto de ene keer wel loopt en de andere keer de massa weer rookt als een malle ? Kan me zelf niet voorstellen dat het hier dan om een ontstekinsmodule gaat aangezien hij gewoon goed loopt als hij maar eenmaal gestart is...
Alvast bedankt ! |
All times are GMT +1. The time now is 18:12. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.