1.9 tdi
hallo beste mensen
ik ben bezig,een 85er caddy d om te bouwen naar 1.9tdi 1z komende uit een golfje 3. de motorsteunen,die zijn bij mij bekend, WAAR loop ik nog tegen aan tijdens de ombouw??? heefd iemand tips of tricks?? :D de bedoeling is ook om er de o2a bak achter te hangen. is het aanpassen voor een golf 3 dashboard veel werk, of is het makkelijker, de klok van de mk3 in een mk1 cabrio dashbard te bouwen?? hoe en wat met het elektronisch gaspedaal en hydrolische koppeling?? 100mm steekassen van een mk1?? welke fusees cq remmen? enzenz alle tips zijn welkom!!!! alvast bedankt!!!! :thumbup: |
1 woord: Search :thumbup:
|
haha,ja heb al heel wat uitzoekerij achter de rug!
maar is toch een stuk makkelijker/fijner, als je wat meer zekerheid hebt waar je mee bezig bent en het scheelt ook weer in tijd... zo moet men elkaar toch wat kunnen helpen?! ;p |
Quote:
zoals dokter d zegt .. is hier veel te vinden op forum .. tis niet moeilijk als je zelf wat handig bent . :thumbup: |
Je hebt aandrijfassen nodig van Golf Cabrio gti of van een scirocco 2 16v.
|
De opnemer wordt geloof ik meestal op een mk1 pedaal gezet. De koppeling wordt vaak omgebouwd naar kabelbediening met spul van een T4 dacht ik. Maar deze ombouw is al vaak gedaan ;)
|
Bedankt voor de snelle reacties!
En hoe zit het met een golf 3 dash?is dit.vrij eenvoudig passend te krijgen? |
Is niet makkelijk maar wel te doen...
Maar waarom een G3 dash? |
Quote:
Is weer eens wat anders,maar ik denk dat het indd gewoon een 1 er cabrio dash word, En dan even kijken hoe ik met de klok enz van de g3 uitkom... |
lees eerst dit verhaal maar eens ,ik had het zelf ook in gedachten maar ben er al snel vanaf gestapt ik denk dat je beter de g3 klok in kunt bouwen ,heb je gelijk toerenteller en kilometerteller alleen het inbouw frame om de klok pas maken normaal zie je dan de brandstofmeter en temp.metr maarvoor de helft maar ik denk dat je met een fohn het plastick mooi warm maakt dat je het wel in model krijgt
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=48670 |
ja kan inpreciepe alles behouden van je eigen ,,
je kan eventuweel je boom laten aanpassen na oud type .. heb er pas geleden tdi in golf 1 gedrukt .. is aan dash etcc niks verandert . vrgr gooi . |
heb je meer info over dat laten aanpassen van de kabelboom
klinkt me niet verkeerd in de oren mits de prjs fatsoenlijk blijft ben zelf ook delean aan het verzamelen voor een tdi ombouw voor mn mk1caddy en wil t originele dash/klokkenwinkel behouden :thumbup: |
Quote:
pb :thumbup: |
Quote:
heb je nog meer van deze pb's ben ook druk aan het verzamelen ;) |
Quote:
beandwoord ;) |
Quote:
bij deze :thumbup: |
heb eventuweel wel een corrado dash voor golf 2 opmaat gemaakt met kabel en tellerbak .
mischien kleine aapassing in golf 1 te drukken .. vrgr gooi . |
Quote:
er komt een 1er cabrio dash in, maar toch bedankt! |
:thumbup:
Quote:
|
momenteel bezig met de motorruimte kaal te maken :D
erna ga ik eens aan mijn blokje beginnen,nieuwe klepstoters dichtingen enz. alles nakijken en dan langsaam aan het passsen en aanpassen van de caddy beginnen. heefd iemand toevallig fotos van een projectje als deze? alvast bedank!! |
Quote:
staat op marktplaats ,, iemand die zelfbouw steunen aanbied setjes ..vw onderdelen , scheelt hoop kosten ,, :thumbup: |
pedalenbox
heefd iemand enige ervaring/informatie met het ombouwen van de pedalenbox van de tdi naar de caddy?inc hydraulische koppeling..
alvast bedankt!! :) |
Ja. Heb de ombouw ook gedaan.
Nouja het elektronisch gaspedaal pas gemaakt op de golf 1 pedalenbox. Koppeling heb ik kabel. Als je verder nog vragen hebt, mag je altijd pm sturen. succes! |
hydraulische koppeling hoe en wat
beste mensen
nog steeds bezig met de ombouw naar 1.9tdi. wie heefd er ervaring met het ombouwen van de hydrauische koppeling?? wil het graag origineel houden, en ben bang dat een mechanische een beetje te zwaar is , en op den duur ergens 'iets' kapot gaat. wie o wie kan mij meer informatie geven?? alvast bedankt!! |
gewoon het hydraulische systeem van een golf 3 af halen inclusief pedaal en dat in je mk1 pas maken.
|
Quote:
ik denk dat dat niet mee valt ,maar ik kan het ook mis hebben |
Quote:
daar heb ik dus de zelfde gedachten over, iemand die het al eens gedaan heefd?? |
hydraulische koppeling
:eek: :eek: :eek: niemand die de hydraulische koppeling heefd omgebouwd in zijn mk1???
|
ben het 1 en ander aan het uitzoeken voor mijn eigen ,ik zit er sterk over te denken om een trekkend cilinder in plaats van een standaart cilinder uit een golf 3 te nemen ik denk dat dit voordelen heeft ,mbt tot het inbouwen en aanpassen
ik heb eentje op het oog van AP ,is trekkend i.p.v. duwen kan eventueel door het gat van de kabel en mischien met een kleine aanpassing op je pedaal en kwa lengte zou deze volgens mij net tussen het schutbord en je rempomp passen voordeel is dat de leidingen ook in de motorruimte blijven http://www.apracing.com/product_det...ted/cp6465.aspx |
koppeling
stel , ik zet er indd een t4 hevel in, met een kabelschakeling.
is het dan niet zo, dat de koppeling nogal zwaar word? bvd, |
Quote:
hallo .. dat valt reuze mee kwa kopplen gaat dat prima . nieuwe en oude koppling set kun je merken . maar verder goed te doen . :thumbup: |
Ja,als het gewoon normaal koppelt,is het waarschijnlijk makkelijker om dan de hydraulische koppeling te laten vervallen.
Aangezien dit ook sneller en makkelijker zal gaan dan de hydraulische koppeling om te bouwen..!!!??? QUOTE=gooigolf]hallo .. dat valt reuze mee kwa kopplen gaat dat prima . nieuwe en oude koppling set kun je merken . maar verder goed te doen . :thumbup:[/QUOTE] |
passen en meten
zojuist de motorsteuntjes gemonteerd(van dub detail :thumbup: ),en met de motortakel de motor en bak er eens in gehangen.
nu maar eens kijken, passen en meten , hoe ik met de rest uit ga komen. zoals (hydraulische) koppeling,fusees,intercooler enz.. :cool: :rolleyes: |
:postpics: :D
|
stand van zaken
de motor hangt erin,de draagarmen fusees schokbrekers en aandrijf assen zitter erop. :)
alleen vraag ik me af, hoe wisselen mensen de olie filter?deze zit namelijk pal langs de voorste draagbalk maaast de ophanging.het blok kantelen, of een inham maken in de balk? :confused: :eek: nu kan overal een plekje voor gezocht worden en de rest kan aangepast worden. ook ben ik er nog steeds niet uit of ik de hydraulische koppeling ga behouden, of deze mechanisch maak. MAAAARRR!!! :wow: eerst kan ik met de hele inhoud van mijn werkplaats gaan verhuizen.. :shake: dus voor alles weer eens verhuisd en zijn plekje heefd zijn we ook weer eens weekje verder.. |
Quote:
hallo moet je even andere filter monteren , die van fram zijn veel groter ..zal even kijken wat ik erop heb zitten . die van mij kun je mooi vervangen zonder aanpassingen etc . vrgr gooi . |
:thumbup: ok dat zou fijn zijn,alleen een keer vaker de filter wisselen neem ik aan?
aangezien deze wat kleiner zal zijn..? Quote:
|
pedalenbox
heefd eriemand fotos van de ombouw van de padalenbox van de tdi in de mk1?
alvast bedankt! |
staat wel wat im mijn topic
|
All times are GMT +1. The time now is 10:45. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.